![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4681 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen enkele. Maar de meesten zijn wel blij als ze horen dat hun kind gelukkig is met de partner van zijn/haar keuze.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#4682 |
|
Minister-President
|
Ik ben meer dan homoseksueel veel meer zelfs, ik ben in de eerste plaats, een mens, een mens ja, maar blijkbaar willen sommigen me niet aanvaarden als mens, want ik herhaal wie me zegt homoseksualiteit abnormaal is; afwijkt van de norm valt automatisch me aan als mens. En ik ben niet de enige die dat zo denkt: waarom denk je dat er veel homo's zijn die het moeilijk hebben met zichzelf??
|
|
|
#4683 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik zou beter corrigeren tot
Hoeveel moeders zijn eigenlijk blij als ze horen dat hun zoon kiest voor een homoseksuele levensstijl? |
|
|
|
|
|
#4684 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
2/ is dat dan een maatstaf? hoeveel Blokkers zijn blij als ze horen dat hun zoon een linkiewinkie geworden is?
|
|
|
|
|
#4685 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4686 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4687 |
|
Minister-President
|
Mijn ma is blij dat ik gelukkig ben en dat is toch de wens van iedere mama zeker; dat hun zoon/dochter gelukkig is en het goed heeft?? Of niet soms?
En moeders die hun kind om deze reden laten vallen (ja er zijn er, er zijn er, helaas) zijn hetniet waard ouder te zijn, laat die kinderen dan maar opvoeden door een holebikoppel die het dan wel alle liefde zou meegeven.
|
|
|
#4688 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4689 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk zijn die meer dan dat... Tot ze door mensen zoals u gedegradeerd worden tot "minderwaardige", "abnormale" elementen in de samenleving...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#4690 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze vraag is - net zoals de jouwe - volstrekt irrelevant.
|
|
|
|
|
|
#4691 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Verder, wat in de discussie van belang is, wordt onder meer bepaald door diegenen die aan het discussiëren zijn. Het is best mogelijk dat verschillende discussies (die gerelateerd zijn) door elkaar lopen, wat tot misverstanden kan leiden. Waar ik het hoger over had was de discussie inzake 'normaal' en 'abnormaal'. Waar u het over lijkt te hebben is de emotionele band. Dat is totaal iets anders, waar ik op geen enkel ogenblik over heb gesproken. Inzake de emotionele band en wat mij betreft ook het genoegen dat men in het onderhouden van seksuele betrekkingen heeft zie ik zelf ook niet in waarom er een verschil zou moeten zijn tussen een homoseksuele relatie en een heteroseksuele relatie. Homoseksuelen voelen zich nu eenmaal aangetrokken tot iemand van hetzelfde geslacht en heteroseksuelen tot iemand van het andere geslacht. Zelf ben ik heteroseksueel en ik zie mij niet met iemand van hetzelfde geslacht knus in de zetel zitten, in elkaar weggedoken naar een film te kijken, een bed te delen etc. Maar ik zie niet in waarom homoseksuelen niet dezelfde behaaglijkheid etc zouden kunnen beleven als ik.. In ieder geval wens ik ieder (homoseksueel of heteroseksueel) een partner toe waar hij of zij bij kan 'thuis' komen. |
|
|
|
|
|
|
#4692 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4693 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En binnen een homoseksuele relatie kan je uiteraard niet voortplanten, dat is zo klaar als pompwater maar wat maakt er daar iets abnormaal aan?
|
|
|
|
#4694 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#4695 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
wel.. obesen worden door sommigen ook scheef bekeken, en als kind brillen en steunzolen dragen was ook niet alles... met andere woorden, 'k was allicht een typische 'nerd'... Mensen die een probleem hebben met obesitas, die hebben ook problemen met obesen... Dat is wel niet hetzelfde als zeggen dat mensen die obesitas abnormaal vinden (en wie vindt dat eigenlijk niet?) ook noodzakelijk problemen hebben met obesen... Laatst gewijzigd door vulpes : 4 januari 2007 om 20:59. Reden: dt fout ontdekt |
|
|
|
|
|
|
#4696 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Persoonlijk zie ik homoseksualiteit ook als een soort afwijking, het is toch niet de norm. Maar als homo's met elkaar samenleven en doen waar ze zin in hebben en er verder niemand mee hinderen dan kan dat gewoon. Maar dat hoeft toch niet te betekent dat iedereen het met elkaars levensverhoudingen of opvattingen eens moet zijn? Mocht ik later kinderen krijgen, dan zou ik toch ook liever hebben dat ze heteroseksueel dan homoseksueel zijn. Dit omdat heteroseksualiteit toch de norm is en volledig geaccepteerd en aanvaard is in de maatschappij. Maar mocht het toch blijken dat mijn kind homoseksueel is dan zal ik hem natuurlijk niet mijn huis uit schoppen ( wat ik voor geen enkele reden zou doen als ik kinderen heb! ) maar dan zal ik mss wel verrast of lichtjes ontgoocheld zijn. |
|
|
|
|
|
|
#4697 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4698 |
|
Burgemeester
|
Als echt iedereen vroeger homoseksueel zou zijn, dan zouden wij niet eens kunnen bestaat. Daarom is het maar goed dat maar een klein percentage van de bevolking deze geaardheid heeft.
|
|
|
|
|
|
#4699 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het is wel zo dat er mensen zijn die focussen op een of meerdere 'abnormaliteiten' en een persoon hiertoe reduceren: de vetzakken, de brillenkassen, mankepoten.... potten en.. wat zijn eigenlijk de scheldwoorden die worden gebruikt?. Mensen die afwijken van de norm vormen, jammer genoeg, maar al te vaak het mikpunt van spotternijen, uitsluiting etc. |
|
|
|
|
|
|
#4700 |
|
Gouverneur
|
|
|