![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4721 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik ga er toch nog altijd vanuit dat homoseksuelen zich seksueel aangetrokken voelen tot mensen van hetzelfde geslacht.. nu mag je mij eens uitleggen hoe twee mannen of twee vrouwen, hun aantrekkingskracht volgend, kinderen kunnen verwekken.. 't mag allemaal nog zo goed 'functioneren'... Zolang zaadcellen hun weg niet zoeken naar eileiders mag je proberen zoveel als je wil... Hoger was Bartje op dat punt toch wel eerlijker en geeft hij toch wel een meer integere indruk. |
|
|
|
|
|
|
#4722 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
/
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 januari 2007 om 22:48. |
|
|
|
|
|
#4723 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4724 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Da's toch niet zo ingewikkeld?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|
|
|
#4725 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#4726 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
wat betreft je laatste opmerking: wil je dan zeggen dat homoseksualiteit niet is aangeboren maar is geleerd? persoonlijk ben ik van mening (maar da's niet wetenschappelijk gestaafd) dat een zeker percentage van homoseksuelen gewoon 'zo' geboren is.. zoals ik hoger reeds aanhaalde was er in de jeugdbeweging iemand waarvan iedereen 'wist' dat hij homoseksueel was (ofte zo ging evolueren.. periode van de 'ontluikende seksualiteit'). Als het 'aangeboren' is, neem ik aan dat het 'in de genen' ergens zit.. 't is niet omdat we niet weten waar ergens 'homoseksualiteit' zich genetisch bevindt dat het er niet is... en in dat opzicht zie ik het zoals andere aangeboren 'afwijkingen'.. zo heb ik bijvoorbeeld aanleg voor jicht, heb ik een te hoog cortisol gehalte etc.. Indien homoseksualiteit daarentegen géén biologische oorzaak kan hebben (niet is aangeboren) dan moet het steeds het gevolg zijn van opvoeding, van ervaringen... Nu, eerlijk gezegd.. Ik geloof dat niet... ik sluit niet uit dat homoseksualiteit (het 'gevoel) in sommige gevallen misschien kan ontstaan zijn uit ervaringen of wat dan ook (ik weet het niet), ik denk dat homoseksueel gedrag (ik heb het dus niet over de aantrekkingskracht) door omstandigheden kan ontstaan (gebrek aan vrouwen.. dan is men misschien wel 'van nature' niet homoseksueel, maar men gedraagt zich wel zo). Is er overigens geen onderzoek naar - wat is het woord ook alweer - feronomen? - hormonen die mensen afscheiden waardoor ze seksueel in elkaar geïnteresseerd zouden zijn? Wie weet.. misschien is het zo dat in principe vrouwen 'vallen' voor de 'geuren' van 'mannen' en omgekeerd en dat er bij homoseksuelen op dat vlak iets is verstoord? 'k wil maar zeggen: who knows? |
|
|
|
|
|
|
#4727 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4728 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De dag dat homoseksualiteit wordt geschrapt uit het strafwetboek is de dag dat homoseksuelen gelijke rechten hebben.
|
|
|
|
|
|
#4729 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over welk strafwetboek heb je het nu?
|
|
|
|
|
#4730 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4731 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4732 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik begrijp ook wel dat mensen gevoelig zijn op bepaalde vlakken.. en 'k weet ook wel dat 'abnormaal' cru kan klinken.. maar daarom is het niet moreel negatief bedoeld.. het probleem is dat taal maar een beperkt communicatiemiddel is.. bovendien heb je op het net, zelfs geen mogelijkheid tot het leggen van accenten, intonaties etc.. |
|
|
|
|
|
|
#4733 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4734 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
als je het evenwel zo ongenuanceerd niet hebt bedoeld, dan excuseer ik me voor de reactie. zoals gezegd: op vlak van communicatie vertoont ook het internet zijn gebreken. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4735 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4736 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Inderdaad. Treurig boeltje allemaal, nietwaar?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 januari 2007 om 23:26. |
|
|
|
|
|
#4737 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
maar als men als homoseksueel (en niet biseksueel) is dan voelt men zich toch seksueel aangetrokken tot mensen van hetzelfde geslacht, juist? twee mensen van hetzelfde geslacht kunnen samen geen kinderen krijgen, juist? dat belet idd evenwel niet dat kinderen kunnen worden verwekt, maar dat is dan in strijd met de homoseksualiteit.. toch? want je hebt seks met iemand tot wie je je niet aangetrokken voelt.. Een vrouw duikt in bed met een man, niet omdat ze zich aangetrokken voelt dat die man (want dan zou ze biseksueel zijn) maar wel omdat ze zijn zaad nodig heeft om zwanger te kunnen worden... Een lesbische vrouw gaat naar de spermabank (dat is niet de 'natuurlijke' manier). Een homoseksuele man gaat op zoek naar een draagmoeder (ofwel laat men insemineren.. maar da's niet de 'natuurlijke weg', ofwel doet men het op de 'natuurlijke manier', maar tégen de aard/natuur van de homoseksuele man in.. ) Da's toch niet zo ingewikkeld? bartje leek het anders wel direct begrepen te hebben... In ieder geval.. er is hier duidelijk een miscommunicatie... |
|
|
|
|
|
|
#4738 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Mensen binnen een heteroseksuele relatie (ook al is het maar een one-night stand en is er van diepe affectie geen spraken) kunnen wél een kind verwekken.. binnen een homoseksuele relatie kan dat niet... |
|
|
|
|
|
|
#4739 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4740 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
vergelijk het een beetje met ADHD.. (of hoe is de term juist?) Hyperkinese etc... Vroeger zei men gewoon : dat zijn onhandelbare kinderen die wat tucht moet worden bijgebracht.. een pak voor de broek en 't probleem is opgelost.. ondertussen is men al zover geëvolueerd dat men op zoek gaatn naar medicijnen omdat het als een 'afwijking' wordt beschouwd.. Zo is het voor nog wel wat zaken.. ik denk bijvoorbeeld aan de 'vapeurkes' bij vrouwen.. men heeft ontdekt dat het een probleem is in de hormonenhuishouding.. het loop niet meer zoals het zou moeten.. niet dat er eigenlijk iets niet meer functioneert.. ('t is te zeggen: het is normaal dat de maandstonden wegblijven.. 'k heb het over de 'randproblemen').. etc.. wie weet stelt men binnen x-aantal jaar vast dat er bij homoseksuelen iets afwijkend is op vlak van feronomen of zoiets... 't lijkt mij heel goed mogelijk.. maar 'k vermoed dat je bedoelt dat er toch niets belangrijks niet functioneert.. of 'afwijkend' is.. en daar geef ik je gelijk in (tenminste zolang homoseksualiteit niet de norm wordt of men is volledig aangewezen op de eerder onnatuurlijke weg om het ras in stand te houden |
|
|
|
|