![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4701 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien is dat juist de gedachte erachter. Homoseksualiteit is altijd een constante factor in een bevolking. Volgens evolutie is er een functie voor homoseksualiteit, evolutie streeft immers naar evenwicht.
|
|
|
|
|
|
#4702 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar daar gaat het zelfs niet om. homoseksuelen hebben geen specifieke lichamelijke tekortkoming die hun zou verhinderen om zich voort te planten. Dat daar een zaadcel en een eicel aan te pas moeten komen, is evident. Ik geloof niet dat iemand dat hier ooit betwist heeft. Punt is dat "voortplanting" hier geen relevant criterium is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
|
|
|
|
|
#4703 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
ik ben het niet eens met je redenering dat al wie zegt dat homoseksualiteit niet de norm is (en dus a-normaal of abnormaal) je aanvalt als mens. ik keer nog even terug op de obesitas. het is een afwijking (abnormaal). er zijn mensen die mij reduceren tot mijn obees zijn en mij daarom uitsluiten, bespotten of wat dan ook... Dat is volledig fout. anderen hebben mijn obees zijn aanvaard (als één van mijn abnormaliteiten - en wees gerust, er ken niemand die obees zijn 'normaal' vindt), maar voor hen maakt het ten aanzien van mijn persoon niets uit.. integendeel, ze gaan er rekening mee houden.. Waarom zijn er zoveel obesen die problemen hebben met zichzelf? niet zozeer omdat men het overgewicht heeft, maar wel omwiille van de manier waarop 'de anderen' hiermee omgaan... Ik vraag me af.. Misschien is de eerste vereiste om uit die knoop te geraken, te aanvaarden dat je 'anders bent dan de norm', pas als je aanvaardt dat je anders bent dan de norm (en je dus voor jezelf hebt uitgemaakt wie je bent.. ) kan je er op een makkelijkere manier mee omgaan.. en dat heeft - denk ik - ook een positieve invloed op de relaties met anderen. Begrijp me nu niet verkeerd: ik praat op geen enkel ogenblik mensen goed die iemand als mens minderwaardig behandelen omdat hij of zij niet aan bepaalde 'normen' voldoet. Het enige wat ik wil meegeven is hoe ik enigszins uit 'mijn knopen' ben geraakt.. |
|
|
|
|
|
|
#4704 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bullshit in de hoogste graad. Homoseksuelen kunnen zich namelijk perfect voortplanten en hebben dat ook altijd al gedaan. Voortplanting staat los van (homo)seksualiteit.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#4705 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4706 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Waar heb ik ook maar ergens gezegd dat iemand die homoseksueel is minderwaardig is, nen 'abnormale' is die aan de onderkant van de maatschappij hoort? Aangezien ik wat obesen betreft dezelfde redenering heb opgebouwd en ik zelf obees ben, zou dat impliceren dat ik mezelf zou degraderen tot "minderwaardig, abnormaal element in de samenleving"... Ik heb heus wel meer zelfrespect dan dat... ik erken dat ik op bepaalde vlakken niet de norm benader, dat ik derhalve op bepaalde punten abnormaal ben.. Maar ik vind mezelf daarom niet minderwaardig... |
|
|
|
|
|
|
#4707 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin. Je hebt ab-so-luut geen relatie nodig om je voort te planten; seks is voldoende. En geloof me: ook bij homoseksuelen werkt alles zoals het hoort (uitzonderingen natuurlijk niet te na gesproken).
|
|
|
|
|
#4708 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Die moeders zijn fier op de poging van zoon om zich af te wenden van onnatuurlijk gedrag.
|
|
|
|
|
|
#4709 |
|
Burgemeester
|
Maar ze kunnen dat niet via hun partner en enkel op een afwijkende manier. Of ze moeten hun geaardheid even vergoochelen.
|
|
|
|
|
|
#4710 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4711 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die vergelijking gaat totaal niet op aangezien er bij blindheid of andere lichamelijke gebreken sprake is van cellen of organen die niet of niet correct functioneren. Dat heeft met homoseksualiteit niets te maken. Laatst gewijzigd door Edina : 4 januari 2007 om 22:14. |
|||
|
|
|
|
|
#4712 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moet dat dan? Speelt het voor de instandhouding van de soort een rol wie de "partner" is en wie de "zaadleverancier" is? Het doel is toch procreatie, of niet?
Wat is daar "afwijkend" aan? Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4713 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
het is abnormaal omdat ik van mening ben dat biologisch een soort gericht is op voortplanting. Homoseksualiteit belet eigenlijk deze natuurlijke voortplanting. In dat opzicht is het 'abnormaal'. Als morgen homoseksualiteit de norm wordt, is op relatief korte tijd het probleem van de overbevolking opgelost. Ik vertrouw erop dat je begrijpt wat ik bedoel.. Maar daarmee is het dan ook gezegd... Een homoseksuele relatie kan dan wel afwijken van de norm, daarom is ze nog niet noodzakelijk zinloos, decadent, pervers of wat je er ook wil opplakken... Ik heb zelf hoegenaamd geen probleem met homoseksuelen, heb homoseksuele collega's (gehad) en 'k ga daar niet anders mee om.. (hoewel, 'k zou liegen.. Als volwassenen in volle vrijheid kiezen om een dergelijke relatie aan te gaan (en ik doel hier niet op de nature/nurture discussie, maar wel op het feit dat mensen kiezen voor relaties, ongeacht of men nu homoseksueel dan wel heteroseksueel is) dan is dat hun keuze. Ik geef wel eerlijk toe dat ik mij voor mezelf niet zo'n relatie concreet kan voorstellen.. maar moet dat dan? als ik het mij werkelijk kon voorstellen op een aanlokkelijke manier (zoals het voor homoseksuelen naar ik mag hopen toch wel is |
|
|
|
|
|
|
#4714 | |
|
|
Citaat:
En opnieuw worden lesbische vrouwen vergeten. Net zoals vaders. En for the record: ik ken gelukkig ongelooflijk veel mensen die het geen bal zou kunnen schelen of hun kinderen al dan niet homoseksueel zijn. Als ze maar gelukkig zijn! Laatst gewijzigd door Edina : 4 januari 2007 om 22:19. |
|
|
|
|
|
|
#4715 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
en wat betreft de priviliges etc... het enige verschil tussen homoseksuelen en heteroseksuelen, wettelijk gezien, is de adoptie (hoewel.. is die ondertussen ook niet goedgekeurd? dat weet ik niet..). Al de rest, qua privileges etc heeft het allemaal te maken met perceptie, de houding van anderen.. en dan zou ik durven zeggen dat obesen het vaak moeilijker hebben dan homoseksuelen.. van de laatsten wordt meer en meer aanvaard dat het aangeboren is en 'ze er niets aan kunnen doen'... obesen zijn maar al te vaak "mensen die zich hele dagen volstoppen met taart... het louter en alleen aan zichzelf en hun gebrek aan karakter te danken hebben.. " en die ga je toch niet aanwerven zeker?? toevallig heb ik wel medische hulp gezocht.. en werd vastgesteld dat ik een te hoog gehalte heb aan cortisol waardoor alles wat ik eet wordt omgezet in vet.. het gehalte aan cortisol hangt samen met stress.. en daar heeft men nog geen oplossing voor gevonden.... |
|
|
|
|
|
|
#4716 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 januari 2007 om 22:25. |
|||
|
|
|
|
|
#4717 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enfin, het is hoe dan ook duidelijk voor mij, dat jij geen probleem hebt met homoseksualiteit. In tegenstelling tot anderen hier. |
|||
|
|
|
|
|
#4718 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#4719 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4720 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik wèl gezegd heb is dat iemand die lijdt aan obesitas daar wat aan kan doen. Of dat gemakkelijk is of niet, daar heb ik me niet over uitgesproken. Het verschil met homoseksualiteit is echter dat er in dat geval niet eens iets aan kan gedaan worden. Snappie? De wereld is ietwat groter dan België alleen... In België werden de laatste jaren inderdaad enorme inspanningen gedaan om de gelijke rechten voor homoseksuelen te garanderen, maar in de rest van de wereld is er nog heel wat werk aan de winkel...
|
|
|
|