Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 21:19   #4701
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Als echt iedereen vroeger homoseksueel zou zijn, dan zouden wij niet eens kunnen bestaat. Daarom is het maar goed dat maar een klein percentage van de bevolking deze geaardheid heeft.
Misschien is dat juist de gedachte erachter. Homoseksualiteit is altijd een constante factor in een bevolking. Volgens evolutie is er een functie voor homoseksualiteit, evolutie streeft immers naar evenwicht.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:32   #4702
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Binnen een homoseksuele relatie kan men zich - voor zover ik mij de lessen biologie en seksuele voorlichting herinner - niet (natuurlijk) voortplanten.. Er werd mij geleerd dat men voor (natuurlijke) voortplanting (over klonen werd in mijn tijd nog niet gesproken) een zaadcel een eicel moet 'bevruchten'. Nu is het, wat betreft het menselijk ras, nog steeds zo dat mensen van het mannelijk geslacht zaadcellen aanmaken en mensen van het vrouwelijk geslacht eicellen. Ergo, je hebt een seksuele relatie tussen een man en een vrouw nodig. Voor zover ik weet wordt een dergelijke relatie 'heteroseksueel' genoemd.
Ik zal je eens een geheimpje verklappen: tegenwoordig heb je zelfs helemaal geen seksuele relatie meer nodig om voort te planten...

Maar daar gaat het zelfs niet om. homoseksuelen hebben geen specifieke lichamelijke tekortkoming die hun zou verhinderen om zich voort te planten. Dat daar een zaadcel en een eicel aan te pas moeten komen, is evident. Ik geloof niet dat iemand dat hier ooit betwist heeft. Punt is dat "voortplanting" hier geen relevant criterium is.

Citaat:
Verder, wat in de discussie van belang is, wordt onder meer bepaald door diegenen die aan het discussiëren zijn. Het is best mogelijk dat verschillende discussies (die gerelateerd zijn) door elkaar lopen, wat tot misverstanden kan leiden.
Hier is helemaal geen misverstand in het spel; alleen de hardnekkigheid van een homofoob die weigert verder te zien dat de voortplanting, omdat hij zich maar al te goed realiseert dat zijn idiote "stelling" anders als een kaartenhuisje in elkaar zakt. Als je de voorbije 250 bladzijden zou lezen, zou je zien in welke oncomfortabele bochten hij zich al heeft moeten wringen om toch maar vast te houden aan zijn verhaaltje. En zelfs dan wordt de grond hem slag voor keer onder de voeten weggehaald.

Citaat:
Waar ik het hoger over had was de discussie inzake 'normaal' en 'abnormaal'. Waar u het over lijkt te hebben is de emotionele band. Dat is totaal iets anders, waar ik op geen enkel ogenblik over heb gesproken.
Tja, het is nochtans precies daarrond dat de hele discussie draait.

Citaat:
Inzake de emotionele band en wat mij betreft ook het genoegen dat men in het onderhouden van seksuele betrekkingen heeft zie ik zelf ook niet in waarom er een verschil zou moeten zijn tussen een homoseksuele relatie en een heteroseksuele relatie. Homoseksuelen voelen zich nu eenmaal aangetrokken tot iemand van hetzelfde geslacht en heteroseksuelen tot iemand van het andere geslacht. Zelf ben ik heteroseksueel en ik zie mij niet met iemand van hetzelfde geslacht knus in de zetel zitten, in elkaar weggedoken naar een film te kijken, een bed te delen etc. Maar ik zie niet in waarom homoseksuelen niet dezelfde behaaglijkheid etc zouden kunnen beleven als ik.. In ieder geval wens ik ieder (homoseksueel of heteroseksueel) een partner toe waar hij of zij bij kan 'thuis' komen.
Conclusie: heteroseksualiteit en homoseksualiteit zijn evenwaardig. Dank u.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:33   #4703
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik ben meer dan homoseksueel veel meer zelfs, ik ben in de eerste plaats, een mens, een mens ja, maar blijkbaar willen sommigen me niet aanvaarden als mens, want ik herhaal wie me zegt homoseksualiteit abnormaal is; afwijkt van de norm valt automatisch me aan als mens. En ik ben niet de enige die dat zo denkt: waarom denk je dat er veel homo's zijn die het moeilijk hebben met zichzelf??
idd. jammer genoeg is het zo dat er mensen zijn die andereen reduceren tot één aspect en dan nog tot een aspect dat het mikpunt maken van spotternijen etc..

ik ben het niet eens met je redenering dat al wie zegt dat homoseksualiteit niet de norm is (en dus a-normaal of abnormaal) je aanvalt als mens.

ik keer nog even terug op de obesitas. het is een afwijking (abnormaal). er zijn mensen die mij reduceren tot mijn obees zijn en mij daarom uitsluiten, bespotten of wat dan ook... Dat is volledig fout.

anderen hebben mijn obees zijn aanvaard (als één van mijn abnormaliteiten - en wees gerust, er ken niemand die obees zijn 'normaal' vindt), maar voor hen maakt het ten aanzien van mijn persoon niets uit.. integendeel, ze gaan er rekening mee houden..

Waarom zijn er zoveel obesen die problemen hebben met zichzelf? niet zozeer omdat men het overgewicht heeft, maar wel omwiille van de manier waarop 'de anderen' hiermee omgaan...

Ik vraag me af.. Misschien is de eerste vereiste om uit die knoop te geraken, te aanvaarden dat je 'anders bent dan de norm', pas als je aanvaardt dat je anders bent dan de norm (en je dus voor jezelf hebt uitgemaakt wie je bent.. ) kan je er op een makkelijkere manier mee omgaan.. en dat heeft - denk ik - ook een positieve invloed op de relaties met anderen.

Begrijp me nu niet verkeerd: ik praat op geen enkel ogenblik mensen goed die iemand als mens minderwaardig behandelen omdat hij of zij niet aan bepaalde 'normen' voldoet. Het enige wat ik wil meegeven is hoe ik enigszins uit 'mijn knopen' ben geraakt..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:35   #4704
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als echt iedereen vroeger homoseksueel zou zijn, dan zouden wij niet eens kunnen bestaat. Daarom is het maar goed dat maar een klein percentage van de bevolking deze geaardheid heeft.
Bullshit in de hoogste graad. Homoseksuelen kunnen zich namelijk perfect voortplanten en hebben dat ook altijd al gedaan. Voortplanting staat los van (homo)seksualiteit.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 januari 2007, 21:41   #4705
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat men obees is, bepaalt ook je leven... Maar het feit dat iemand obesitas abnormaal vindt, 'minder in waarde' (in de betekenis dat het een beperking is, dat men bepaalde functies niet of niet naar behoren kunt vervullen etc.. ) dan iemand met een 'normaal' gewicht, maakt toch niet dat die persoon mij, als persoon, als individu 'minderwaardig' vindt (in de betekenis die er meestal aan wordt gegeven). Gelukkig ken ik mensen die mij - met mijn abnormaliteiten - aanvaarden, respecteren en zeker niet minderwaardig achten..
Onzin, en nogal geen klein beetje! Je vergelijking gaat niet op en wel hierom: iemand die lijdt aan obesitas geniet dezelfde rechten en privileges als iemand die daar niet aan lijdt. Homoseksuelen hebben over het algemeen nog steeds niet dezelfde rechten en privileges als heteroseksuelen. Iemand met obesitas kan bovendien op dieet gaan. Een dieet om van homoseksualiteit te "genezen" bestaat bij mijn weten niet. Als jij je als dikkerdje minderwaardig voelt tegenover de panlatten die "de norm" zijn, dan kan je daar wat aan doen. Als homoseksueel kan je je gevoelens niet ongestraft loochenen.

Citaat:
Oud 4 januari 2007, 21:42   #4706
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het instandhouden van het ras heeft in de eerste plaats te maken met voortplanting en niet met seksualiteit en laat het nu toch precies over seksualiteit zijn dat deze discussie gaat. Homoseksuelen kunnen zich immers ook voortplanten, maar dat staat los van hun partnerkeuze.

Natuurlijk zijn die meer dan dat... Tot ze door mensen zoals u gedegradeerd worden tot "minderwaardige", "abnormale" elementen in de samenleving...
het feit dat men homoseksueel is belet dat men zich op de natuurlijke manier gaat voortplanten, met name door een relatie aan te gaan met iemand van het andere geslacht.. Dat is immers nog steeds de klassieke, natuurlijke manier.. een mannetje ziet een vrouwtje, is ertoe aangetrokken, die paren en daar komen kleintjes van... een mannetje ziet een ander mannetje, voelen zich tot elkaar aangetrokken, die 'paren', maar daar komen geen kleintjes van... idem als het twee vrouwtjes betreft.

Waar heb ik ook maar ergens gezegd dat iemand die homoseksueel is minderwaardig is, nen 'abnormale' is die aan de onderkant van de maatschappij hoort? Aangezien ik wat obesen betreft dezelfde redenering heb opgebouwd en ik zelf obees ben, zou dat impliceren dat ik mezelf zou degraderen tot "minderwaardig, abnormaal element in de samenleving"... Ik heb heus wel meer zelfrespect dan dat... ik erken dat ik op bepaalde vlakken niet de norm benader, dat ik derhalve op bepaalde punten abnormaal ben.. Maar ik vind mezelf daarom niet minderwaardig...
Oud 4 januari 2007, 21:45   #4707
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het feit dat men homoseksueel is belet dat men zich op de natuurlijke manier gaat voortplanten, met name door een relatie aan te gaan met iemand van het andere geslacht.. Dat is immers nog steeds de klassieke, natuurlijke manier..
Onzin. Je hebt ab-so-luut geen relatie nodig om je voort te planten; seks is voldoende. En geloof me: ook bij homoseksuelen werkt alles zoals het hoort (uitzonderingen natuurlijk niet te na gesproken).

Citaat:
Oud 4 januari 2007, 21:52   #4708
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een tegenvraag: hoeveel moeders zijn eigenlijk blij als ze horen dat hun zoon ondanks zijn homoseksuele geaardheid kiest voor een heteroseksuele levensstijl?

Deze vraag is - net zoals de jouwe - volstrekt irrelevant.
Die moeders zijn fier op de poging van zoon om zich af te wenden van onnatuurlijk gedrag.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:54   #4709
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit in de hoogste graad. Homoseksuelen kunnen zich namelijk perfect voortplanten en hebben dat ook altijd al gedaan. Voortplanting staat los van (homo)seksualiteit.
Maar ze kunnen dat niet via hun partner en enkel op een afwijkende manier. Of ze moeten hun geaardheid even vergoochelen.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 22:08   #4710
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Die moeders zijn fier op de poging van zoon om zich af te wenden van onnatuurlijk gedrag.
Jij hebt ècht geen voeling met de realiteit, kerel...

Citaat:
Oud 4 januari 2007, 22:11   #4711
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een andere discussie gaat over de vraag naar de 'normaliteit'. Volgens mij is homoseksualiteit abnormaal. Het is niet de 'norm'. De norm is heteroseksualiteit anders kon de mens zich niet voortplanten en zou het ras uitsterven... Ik vermoed - op basis van de laatste berichten - dat Paulus het zo bedoelt. Persoonlijk zie ik niet in wat daar foutief aan is...
Dat vermoed je dan fout. Hij heeft dat zelfs expliciet ontkend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jij hebt het over uitzonderingen, niet over afwijkingen. Het is niet omdat duizend mensen iets doms denken, dat het slim zou zijn. Ik bedoel heus wel wat anders dan een statistische afwijking. En dat weet je best.
Citaat:
In dat kader kan je ook zeggen dat homoseksualiteit minderwaardig is, al vind ik het niet direct nodig in discussies omtrent homoseksualiteit.
Voor Paulus is dat nochthans cruciaal. Vandaar dat velen het hier er zo moeilijk mee hebben.

Citaat:
Stel iemand is blind.. is dat abnormaal? ja toch? blind zijn is toch helemaal niet de norm?
Die vergelijking gaat totaal niet op aangezien er bij blindheid of andere lichamelijke gebreken sprake is van cellen of organen die niet of niet correct functioneren. Dat heeft met homoseksualiteit niets te maken.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 januari 2007 om 22:14.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 22:11   #4712
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze kunnen dat niet via hun partner
Moet dat dan? Speelt het voor de instandhouding van de soort een rol wie de "partner" is en wie de "zaadleverancier" is? Het doel is toch procreatie, of niet?

Citaat:
en enkel op een afwijkende manier.
Wat is daar "afwijkend" aan?

Citaat:
Of ze moeten hun geaardheid even vergoochelen.
Vergoochelen? Da's een goeie!

Citaat:
Oud 4 januari 2007, 22:13   #4713
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En toch blijf ik helemaal niet snappen waarom je zegt dat homoseksualiteit abnormaal is, want als je dat zegt dat is dat onlosmakelijk verbonden dat homo's abnormaal zijn.

En binnen een homoseksuele relatie kan je uiteraard niet voortplanten, dat is zo klaar als pompwater maar wat maakt er daar iets abnormaal aan?
wel ... homo's wijken af van de norm wat betreft hun seksuele geaardheid.. en op dat punt zijn homo's dus abnormaal. Voor mij is dat gewoon een feit. Niet meer en niet minder dan dat. Het is geen waardeoordeel wat de mens zelf betreft. Het maakt een homoseksueel - althans toch niet voor mij - tot een minderwaardig individu, een abnormale 'freak'..

het is abnormaal omdat ik van mening ben dat biologisch een soort gericht is op voortplanting. Homoseksualiteit belet eigenlijk deze natuurlijke voortplanting. In dat opzicht is het 'abnormaal'. Als morgen homoseksualiteit de norm wordt, is op relatief korte tijd het probleem van de overbevolking opgelost. Ik vertrouw erop dat je begrijpt wat ik bedoel..

Maar daarmee is het dan ook gezegd... Een homoseksuele relatie kan dan wel afwijken van de norm, daarom is ze nog niet noodzakelijk zinloos, decadent, pervers of wat je er ook wil opplakken... Ik heb zelf hoegenaamd geen probleem met homoseksuelen, heb homoseksuele collega's (gehad) en 'k ga daar niet anders mee om.. (hoewel, 'k zou liegen.. Een naaste collega is homo en daar kan je, als vrouw, toch wel op een andere, zeer toffe manier, mee omgaan.. Je kan ongegeneerd zeggen dat hij een toffe das heeft. Neen, neen.. ik ben werkelijk niet aan het spotten...) ...

Als volwassenen in volle vrijheid kiezen om een dergelijke relatie aan te gaan (en ik doel hier niet op de nature/nurture discussie, maar wel op het feit dat mensen kiezen voor relaties, ongeacht of men nu homoseksueel dan wel heteroseksueel is) dan is dat hun keuze. Ik geef wel eerlijk toe dat ik mij voor mezelf niet zo'n relatie concreet kan voorstellen.. maar moet dat dan? als ik het mij werkelijk kon voorstellen op een aanlokkelijke manier (zoals het voor homoseksuelen naar ik mag hopen toch wel is ) dan zou ik niet heteroseksueel maar homoseksueel zijn (bi even terzijde latend).
Oud 4 januari 2007, 22:18   #4714
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke wereld leef jij eigenlijk? Een moeder die daarover fier is, is in ieder geval een rotslechte moeder en verdient het niet kinderen te hebben. Want geluk gunt ze haar zoon dan duidelijk niet.

En opnieuw worden lesbische vrouwen vergeten. Net zoals vaders.

En for the record: ik ken gelukkig ongelooflijk veel mensen die het geen bal zou kunnen schelen of hun kinderen al dan niet homoseksueel zijn. Als ze maar gelukkig zijn!

Laatst gewijzigd door Edina : 4 januari 2007 om 22:19.
Oud 4 januari 2007, 22:24   #4715
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onzin, en nogal geen klein beetje! Je vergelijking gaat niet op en wel hierom: iemand die lijdt aan obesitas geniet dezelfde rechten en privileges als iemand die daar niet aan lijdt. Homoseksuelen hebben over het algemeen nog steeds niet dezelfde rechten en privileges als heteroseksuelen. Iemand met obesitas kan bovendien op dieet gaan. Een dieet om van homoseksualiteit te "genezen" bestaat bij mijn weten niet. Als jij je als dikkerdje minderwaardig voelt tegenover de panlatten die "de norm" zijn, dan kan je daar wat aan doen. Als homoseksueel kan je je gevoelens niet ongestraft loochenen.
en voil�* daar zijn de vooroordelen waar je als obees steeds wordt mee geconfronteerd! Wie obees is, heeft dat noodzakelijkerwijze aan zichzelf te danken, zit noodzakelijkerwijze de hele dag te snoepen en cola te drinken.. een beetje dieten, eten zoals 'nen normalen mens' en het probleem is opgelost. Niet dus!! Je gedraagt je net zo kortzichtig als een homofoob... de pot verwijt de ketel...

en wat betreft de priviliges etc... het enige verschil tussen homoseksuelen en heteroseksuelen, wettelijk gezien, is de adoptie (hoewel.. is die ondertussen ook niet goedgekeurd? dat weet ik niet..). Al de rest, qua privileges etc heeft het allemaal te maken met perceptie, de houding van anderen.. en dan zou ik durven zeggen dat obesen het vaak moeilijker hebben dan homoseksuelen.. van de laatsten wordt meer en meer aanvaard dat het aangeboren is en 'ze er niets aan kunnen doen'... obesen zijn maar al te vaak "mensen die zich hele dagen volstoppen met taart... het louter en alleen aan zichzelf en hun gebrek aan karakter te danken hebben.. " en die ga je toch niet aanwerven zeker??

toevallig heb ik wel medische hulp gezocht.. en werd vastgesteld dat ik een te hoog gehalte heb aan cortisol waardoor alles wat ik eet wordt omgezet in vet.. het gehalte aan cortisol hangt samen met stress.. en daar heeft men nog geen oplossing voor gevonden....
Oud 4 januari 2007, 22:25   #4716
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
In welke wereld leef jij eigenlijk? Een moeder die daarvoor fier is, is in ieder geval een rotslechte moeder en verdient het niet kinderen te hebben. Want geluk gunt ze haar zoon dan duidelijk niet.
Verdient ze dat haar kinderen haar worden ontnomen?

Citaat:
En opnieuw worden lesbische vrouwen vergeten. Net zoals vaders.
Vergeef mij dat ik niet alle aspecten en facetten van homoseksualiteit tegelijk aansnij. Jullie zijn zo al genoeg in de war.

Citaat:
En for the record: ik ken gelukkig ongelooflijk veel mensen die het geen bal zou kunnen schelen of hun kinderen al dan niet homoseksueel zijn. Als ze maar gelukkig zijn!
Je kunt op je hoofd gaan staan, maar geen enkele moeder is blij als ze hoort dat haar zoon homoseksueel is.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 januari 2007 om 22:25.
Oud 4 januari 2007, 22:25   #4717
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is abnormaal omdat ik van mening ben dat biologisch een soort gericht is op voortplanting.
Inderdaad, voor de soort is voortplanting essentieel, maar niet voor het individu.

Citaat:
Homoseksualiteit belet eigenlijk deze natuurlijke voortplanting.
Klopt niet, want homoseksuelen kunnen zich perfect voortplanten en hebben dat ook altijd al gedaan. Ook voordat er sprake was van KI en IVF dus.

Citaat:
In dat opzicht is het 'abnormaal'. Als morgen homoseksualiteit de norm wordt, is op relatief korte tijd het probleem van de overbevolking opgelost. Ik vertrouw erop dat je begrijpt wat ik bedoel..
Maar het moet dan ook helemaal niet de norm worden. Het is gewoon een variante die er altijd is geweest en ook altijd zal zijn.

Enfin, het is hoe dan ook duidelijk voor mij, dat jij geen probleem hebt met homoseksualiteit. In tegenstelling tot anderen hier.
Oud 4 januari 2007, 22:32   #4718
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdient ze dat haar kinderen haar worden ontnomen?
Nee, waar haal je dat vandaan? De kans is wel groot dat haar kinderen zich vroeg of laat vrijwillig van haar zullen afkeren.

Citaat:
Vergeef mij dat ik niet alle aspecten en facetten van homoseksualiteit tegelijk aansnij. Jullie zijn zo al genoeg in de war.
ROFL! Waarom zou ik in de war zijn, Rundje?

Citaat:
Je kunt op je hoofd gaan staan, maar geen enkele moeder is blij als ze hoort dat haar zoon homoseksueel is.
Gelukkig is de meerderheid van de mensen ondertussen al wat verder geëvolueerd dan jij. Ik heb overigens niet gezegd dat ze blij zouden zijn, maar wel dat het hen niet uitmaakt welke geaardheid hun kind heeft. Zolang het maar gelukkig is.
Oud 4 januari 2007, 22:37   #4719
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, waar haal je dat vandaan? De kans is wel groot dat haar kinderen zich vroeg of laat vrijwillig van haar zullen afkeren.

ROFL! Waarom zou ik in de war zijn, Rundje?

Gelukkig is de meerderheid van de mensen ondertussen al wat verder geëvolueerd dan jij. Ik heb overigens niet gezegd dat ze blij zouden zijn, maar wel dat het hen niet uitmaakt welke geaardheid hun kind heeft. Zolang het maar gelukkig is.
Bij de gedachte "het is tenslotte nog altijd mijn kind" zullen de meeste ouders zich wel tot een soort aanvaarding werken, maar een zeker gevoel van teleurstelling over het gedrag van zoonlief zal willens nillens aanwezig blijven.
Oud 4 januari 2007, 22:38   #4720
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en voil�* daar zijn de vooroordelen waar je als obees steeds wordt mee geconfronteerd! Wie obees is, heeft dat noodzakelijkerwijze aan zichzelf te danken, zit noodzakelijkerwijze de hele dag te snoepen en cola te drinken.. een beetje dieten, eten zoals 'nen normalen mens' en het probleem is opgelost. Niet dus!! Je gedraagt je net zo kortzichtig als een homofoob... de pot verwijt de ketel...
Kom kom... Leg me geen woorden in de mond; dat komt erg lullig over in een discussie waarin je toch graag ernstig genomen wil worden...

Wat ik wèl gezegd heb is dat iemand die lijdt aan obesitas daar wat aan kan doen. Of dat gemakkelijk is of niet, daar heb ik me niet over uitgesproken. Het verschil met homoseksualiteit is echter dat er in dat geval niet eens iets aan kan gedaan worden. Snappie?

Citaat:
en wat betreft de priviliges etc... het enige verschil tussen homoseksuelen en heteroseksuelen, wettelijk gezien, is de adoptie (hoewel.. is die ondertussen ook niet goedgekeurd? dat weet ik niet..).
De wereld is ietwat groter dan België alleen... In België werden de laatste jaren inderdaad enorme inspanningen gedaan om de gelijke rechten voor homoseksuelen te garanderen, maar in de rest van de wereld is er nog heel wat werk aan de winkel...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be