Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 12:59   #21
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En vandaag zijn er geen miljoen daklozen in de VSA.
Horsecrap.
The last rigorous attempt at estimating annual homeless prevalence in the United States was undertaken by the 1996 National Survey of Homeless Assistance Providers and Clients (NSHAPC).[1] Annual homeless prevalence was estimated at between 1.58 million (based on October/November four-week count) to 3.49 million (based on February seven day count).[2] Most, though not all, advocates use the higher estimate of over 3 million, especially since homelessness is thought to have risen since 1996.
  1. ^ United States Department of Housing and Urban Development, "Homelessnessrograms and the People They Serve", a summary of the NSHAPC survey.
  2. ^ Burt, Aaron, Lee & Valente. 2001. Helping America's Homeless. Washington, DC: Urban Institute
Uit je hele post blijkt een soort van neerkijken op de daklozen. Alsof ze er zelf voor gekozen hebben. Bush heeft hiervoor gekozen, zonder het aan de armen te vragen, hoor.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 13:06   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, 450 000 vandaag. Trouwens, "niet gemakkelijk aan eten geraken" impliceert niet noodzakelijk honger.
Nee,geen eten vinden(of toch heel moeilijk),en geen honger lijden,de logica van lombas
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 13:16   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Horsecrap.
The last rigorous attempt at estimating annual homeless prevalence in the United States was undertaken by the 1996 National Survey of Homeless Assistance Providers and Clients (NSHAPC).[1] Annual homeless prevalence was estimated at between 1.58 million (based on October/November four-week count) to 3.49 million (based on February seven day count).[2] Most, though not all, advocates use the higher estimate of over 3 million, especially since homelessness is thought to have risen since 1996.
  1. ^ United States Department of Housing and Urban Development, "Homelessnessrograms and the People They Serve", a summary of the NSHAPC survey.
  2. ^ Burt, Aaron, Lee & Valente. 2001. Helping America's Homeless. Washington, DC: Urban Institute
Uit je hele post blijkt een soort van neerkijken op de daklozen. Alsof ze er zelf voor gekozen hebben. Bush heeft hiervoor gekozen, zonder het aan de armen te vragen, hoor.
Zoveel kortzichtigheid. Het staat er nochtans letterlijk: annual homeless. Ik had het over diegenen die nu, vandaag dakloos zijn.
Oud 4 januari 2007, 13:17   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee,geen eten vinden(of toch heel moeilijk),en geen honger lijden,de logica van lombas
Al wat er staat is dat iets meer dan 50% "geen moeite heeft". Wat jij daaruit wilt afleiden, doe je maar.
Oud 4 januari 2007, 13:18   #25
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
especially since homelessness is thought to have risen since 1996.
...

Bush heeft hiervoor gekozen, zonder het aan de armen te vragen, hoor.
De tweede regering Clinton was eigenlijk Bush in vermomming?
Oud 4 januari 2007, 13:23   #26
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Ook mag vermeld worden dat de definitie van homeless zoals die in dat rapport gehanteerd wordt misschien niet overeenkomt met een strikte interpretatie van de term daklozen. Men kan best wel homeless zijn, maar toch een dak boven het hoofd hebben. Immers:

Citaat:
While there is no one agreed upon definition, one definition originally developed as part of the McKinney-Vento Act of 1987 federal legislation,[1] describes a "homeless" person as being:

-an individual who lacks a fixed, regular, and adequate nighttime residence;

-and an individual who has a primary nighttime residence that is--
. -a supervised publicly or privately operated shelter designed to provide temporary living accommodations (including welfare hotels, congregate shelters, and transitional housing for the mentally ill);
. -an institution that provides a temporary residence for individuals intended to be institutionalized; or a public or private place not designed for, or ordinarily used as, a regular sleeping accommodation for human beings.
Oud 4 januari 2007, 13:26   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ook mag vermeld worden dat de definitie van homeless zoals die in dat rapport gehanteerd wordt misschien niet overeenkomt met een strikte interpretatie van de term daklozen. Men kan best wel homeless zijn, maar toch een dak boven het hoofd hebben. Immers:
Dus mensen die van woning veranderen en twee weken in een motel overnachten om de brug te dichten, zijn in die definitie dakloos?
Oud 4 januari 2007, 13:32   #28
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus mensen die van woning veranderen en twee weken in een motel overnachten om de brug te dichten, zijn in die definitie dakloos?
Ik denk dat thuisloos een betere vertaling is, maar ik vrees dat dat in sommige gevallen ook meegeteld mag worden. Het gaat em hier ook over federal legislation, dus het is de overheid die de specifieke invulling van wat adequate en regular is bepaalt.

Moest iemand nu enkel nacht-shifts hebben en altijd overdag slapen en 's nachts op stap zijn of gaan werken, dan is die volgens die definitie trouwens ook thuisloos.
Oud 4 januari 2007, 13:36   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zulke definities, daar geil je als Hillary toch gewoon op?
Oud 4 januari 2007, 13:40   #30
netslet
Minister-President

Standaard

Hillary zijn, die cursus van de NWO-reptilians heb ik nog niet doorlopen. Da's iets voor volgend jaar denk ik. Alhoewel met de verkiezingen in het vooruitzicht zal die cursus wel snel volzet geraken, vrees ik.
Oud 4 januari 2007, 13:46   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik sta al drie maanden op de wachtlijst voor Al Gore.

Ralph Nader deed ik drie jaar geleden, maar man, die heeft een té strakke huid gewoon.
Oud 4 januari 2007, 17:48   #32

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gezever over "de consumptiemaatschappij" word ik ook wat beu, eerlijk gezegd. Bon, driehonderd jaar geleden was er een overstap van duurzame, dure en overleverbare goederen naar iets minder duurzame, goedkopere goederen, de Consumptierevolutie volgens sommigen. Boeken kwamen en masse op de markt, mode kwam sneller omdat kleren geen drie generaties meer meegingen, meubelen werden praktischer - en het heeft vele mensen uit de armoede gehaald.

Dat gezaag altijd. Als je tegen de consumptiemaatschappij bent, koop je dan wat land in Extremaduras en begin daar aan de fabricatie van zestiende-eeuwse spullen eh.
Het gaat er me vooral om wat zo allemaal wordt weggegooid terwijl er zoveel mensen honger lijden. Dat vind ik nu eenmaal schandalig. Liever in de vuilnisbakken uit pure gemakszucht dan aan mensen geven. En ja, da's eigenlijk wraakroepend.

Laatst gewijzigd door Karma : 4 januari 2007 om 17:49.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 17:55   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Het gaat er me vooral om wat zo allemaal wordt weggegooid terwijl er zoveel mensen honger lijden. Dat vind ik nu eenmaal schandalig. Liever in de vuilnisbakken uit pure gemakszucht dan aan mensen geven. En ja, da's eigenlijk wraakroepend.
Ja,maar in dat IK maatschappijtje gaat Lombas dat zeker niet toe geven hoor!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 08:11   #34

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gezever over "de consumptiemaatschappij" word ik ook wat beu, eerlijk gezegd. Bon, driehonderd jaar geleden was er een overstap van duurzame, dure en overleverbare goederen naar iets minder duurzame, goedkopere goederen, de Consumptierevolutie volgens sommigen. Boeken kwamen en masse op de markt, mode kwam sneller omdat kleren geen drie generaties meer meegingen, meubelen werden praktischer - en het heeft vele mensen uit de armoede gehaald.

Dat gezaag altijd. Als je tegen de consumptiemaatschappij bent, koop je dan wat land in Extremaduras en begin daar aan de fabricatie van zestiende-eeuwse spullen eh.
't gaat hier in de eerste plaats wel om eten he en niet om duurzame of niet duurzame spullen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 08:34   #35
guerin
Minister

Standaard

Citaat:

Niemand heeft iets tegen goederen maar wat wij tegen zijn is de massaal overschot dat geproduceerd is ten koste van het milieu en de kwaliteit van de produkten.De consumptie maatschappij als wegwerp maatschappij in feite.
Oud 5 januari 2007, 13:12   #36
kweekmans
Vreemdeling

kweekmans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoveel kortzichtigheid. Het staat er nochtans letterlijk: annual homeless. Ik had het over diegenen die nu, vandaag dakloos zijn.
Met alle respect, maar ik vind dat een maatschappij er naar moet streven dat er niemand dakloos is. Nu niet, gisteren niet en morgen niet.
kweekmans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 13:23   #37
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweekmans Bekijk bericht
Met alle respect, maar ik vind dat een maatschappij er naar moet streven dat er niemand dakloos is. Nu niet, gisteren niet en morgen niet.
De maatschappij is dat eigenlijk verplicht,zie ART.23 van de grondwet
Oud 5 januari 2007, 13:36   #38
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweekmans Bekijk bericht
Hoe kan een maatschappij nu streven?
Oud 5 januari 2007, 13:37   #39
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
De maatschappij is dat eigenlijk verplicht,zie ART.23 van de grondwet
De grondwet is ook maar een tekst die door een handvol juristen en politici is opgesteld. Met de maatschappij heeft dat niet veel te maken.
Oud 5 januari 2007, 13:47   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
De grondwet is ook maar een tekst die door een handvol juristen en politici is opgesteld. Met de maatschappij heeft dat niet veel te maken.
ff dit,wie stelt de politiekers aan?
Een samenleving/maatschappij stelt met een meerderheid zijn politiekers aan die wetten maken(wetgevende macht)besturen(uitvoerende macht)
Dus het is wel degelijk de samenleving die de grondwet heeft gestemt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be