Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is dit een goed idee?
Ja 14 25,00%
Neen 42 75,00%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2007, 17:54   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik ben daar één keer geweest en dat was ook meteen de laatste keer.
Een zeer commerciele instelling dat Anne Frankhuis. Kopjekoffie 2 € 50, een dun boekje over Anne Frank 25 €.
Bovendien is het orgine pand door de bouw van een restaurant ernstig verminkt.
Ik was aan het stiekum daar aan het filmen en werd door een mederwerkster direct aangesproken in het Engels, waarop ik boos in het Duits antwoorde.
Het boeiende en beangstigende verhaal van Anne Frank dwingt respect af en moet in ere gehouden worden. Uiteindelijk moet het de gruwel van de jodenvervolging overstijgen en een aanklacht worden tegen alle onmenselijke vervolging van gelijk wie door gelijk wie.

Dat het commerciëel uitgebuit wordt kan betreurd worden, maar zo gaat het met bijna alles tegenwoordig.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 18:59   #42
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer commerciele instelling dat Anne Frankhuis. Kopjekoffie 2 € 50, een dun boekje over Anne Frank 25 €.
Ik was aan het stiekum daar aan het filmen en werd door een mederwerkster direct aangesproken in het Engels, waarop ik boos in het Duits antwoorde.
Waarom
Oud 5 januari 2007, 18:59   #43
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom in het Engels??

De laatste keer dat ik in Amsterdam was, in 1996 (!) stond er een immense file bij de ingang. Maar ik neem aan dat deze heren met hun minister niet zullen moeten wachten.

Laatst gewijzigd door evilbu : 5 januari 2007 om 19:00.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 20:25   #44
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meen ook te weten dat deze heren, en/of hun vriendjes, meestal klaar zitten om de lessen geschiedenis te storen als het gaat over de holocaust en de joden... Ze moeten echt niet speciaal naar Amsterdam om daarvan op de hoogte gebracht te worden. Het kan ook anders, maar dan interesseert het hen niet, integendeel...
Een uitstapje naar Amsterdam, met nog een minister en zo erbij, dan voelen ze zich pas interessant! Zal stoere verhaaltjes opleveren voor de vriendjes...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 20:30   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als ze het pand al om 14.00h. hebben verlaten zullen ze nog wel een uitstapje in amsterdam kunnen doen hebben zeker? Zodat ze van hun "straf" wat konden bekomen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 20:39   #46
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ze het pand al om 14.00h. hebben verlaten zullen ze nog wel een uitstapje in amsterdam kunnen doen hebben zeker? Zodat ze van hun "straf" wat konden bekomen?
vr 05/01/07 - Tien Beringse jongeren die joodse leeftijdgenoten hadden bekogeld met stenen, hebben vandaag het Anne Frank Museum in Amsterdam bezocht. Minister van Werk Peter Vanvelthoven (SP.A) begeleidde de jongeren.

Het incident gebeurde een maand geleden. Enkele jongeren van Turkse afkomst gooiden stenen naar joodse kinderen die op bezoek waren in de mijngebouwen.

(foto VRT)

De tien jongeren moeten voor hun daden dertig uur gemeenschapsdienst verrichten tijdens de kerstvakantie.
Er werd ook afgesproken dat ze het Anne Frank Museum in Amsterdam zouden bezoeken en hun excuses aanbieden aan de joodse jongeren.
"Het bezoek aan het museum is geen beloning, want het komt bovenop de werkstraf. Er is ook nog een extra dag die de tien jongeren moeten besteden om berouw te tonen aan de maatschappij over hun daden", zegt minister Vanvelthoven.
----
Vanvelthoven: "Het is geen cadeau"

Wat zijn cadeaus dan voor de SPa? Dat hij WEER eens op TV mocht komen?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 20:43   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bezoek aan het museum is geen beloning, want het komt bovenop de werkstraf.
Hoe moeten de ouders en de kinderen zich nu gaan voelen die ZELF MOET BETALEN voor een schoolreisje naar Amsterdam, inclusief het Anne Frank Museum?

Als criminelen?

Zouden de ouders van deze "woordenwisselaars" het reisje hebben moeten ophoesten?

Of zou Joe en Mie ervoor hebben opgedraaid?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 januari 2007 om 20:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 20:51   #48
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe moeten de ouders en de kinderen zich nu gaan voelen die ZELF MOET BETALEN voor een schoolreisje naar Amsterdam, inclusief het Anne Frank Museum?

Als criminelen?

Zouden de ouders van deze "woordenwisselaars" het reisje hebben moeten ophoesten?

Ik kan alleen maar hopen dat ze de jongeren ZELF hebben laten betalen/werken voor dit uitstapje.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 21:12   #49
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als criminelen?

De mensen lezen "reis"en "amsterdam" en ze denken direct aan hoe zij zich zouden amuseren. Misschien herrinert u zich nog uw schooltrips? De mijne waren ronduit boring. Amsterdam geweldige stad maar dan niet met een minister en de halve belgische media achter je.

Het is inderdaad een straf om in amsterdam te moeten rondlopen met zo'n bende.
Oud 5 januari 2007, 23:55   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
De mensen lezen "reis"en "amsterdam" en ze denken direct aan hoe zij zich zouden amuseren. Misschien herrinert u zich nog uw schooltrips? De mijne waren ronduit boring. Amsterdam geweldige stad maar dan niet met een minister en de halve belgische media achter je.

Het is inderdaad een straf om in amsterdam te moeten rondlopen met zo'n bende.
Waarom betaalde je dan om mee te gaan ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 00:27   #51
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Bij die 10 schoelies waren 4 meerderjarigen. Hoe kan een parketmagistraat 4 meerderjarigen straffen: gemeenschapsdienst en een bezoek aan het Anne Frank huis? Ik dacht dat straffen uitspreken tov meerderjarigen de taak van de strafrechter was!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 00:28   #52
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet waarom die minister gestraft moet worden voor wat anderen de joden hebben aangedaan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 00:38   #53
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De 10 jongeren uit Beringen die enige tijd geleden Joodse kinderen bekogelden met stenen gaan nu "als straf" met federaal Minister van Werk Peter Van Velthoven naar het Anne Frank huis in Amsterdam.

Vindt u dit een goed idee?
naar amsterdam! Goed bezig! Een uitstapje naar de hoerenbuurt, een namiddag in de best bevoorrade coffe-shops van de stad, en dat allemaal op kosten van het Ministerie
Ik ga morgen ook maar eens met wat stenen naar de joden smijten denk ik, daar in de stationsbuurt in Antwerpen Hierzie jood, een flinke kasseisteen in uw kaarskrollen En hopla! Op week-end naar Amsterdam En als er éné dood is, duurt de reis dan langer? Beter hotel?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 00:41   #54
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
De 10 jongeren uit Beringen die enige tijd geleden Joodse kinderen bekogelden met stenen gaan nu "als straf" met federaal Minister van Werk Peter Van Velthoven naar het Anne Frank huis in Amsterdam.

beter idee was die kerels een week op te sluiten in het kamp van Breendonk.D�*t zou hen mischien tot nadenken aanzetten...Maar een vakantie-uitstap naar Amsterdam? Niet van verschieten als er nu nog meer joden aangevallen worden hé!
Oud 6 januari 2007, 00:45   #55
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ik was nogal geschrokken toen ik dit bericht hoorde. Amsterdam associeer ik met leuke citytrips, Van Gogh museum, bootje varen op de grachten en meer van dat fraais. Dan nog wel met begeleiding van een minister qua zielige promo stunt kan dit wel tellen.

Ik ga dan maar eens de lokale moskee bekogelen met rotte eieren, hopelijk krijg ik dan een geleid bezoek aan Istanboel, of een trektocht door het Rif gebergte.
ja, in een kooi, en dan mogen de mensen JOU bekogelen met al wat ze willen...
Oud 6 januari 2007, 00:51   #56
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik kan alleen maar hopen dat ze de jongeren ZELF hebben laten betalen/werken voor dit uitstapje.
dat is inderdaad het enige dat ge kunt doen ja...Hopen.Maar ge zult lang kunnen hopen denk ik, en zonder veel resultaat...
Oud 6 januari 2007, 02:28   #57
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Een uitstap naar Amsterdam kan nooit een straf zijn.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 03:49   #58
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Klopt niet. Hun straf is enkele dagen gemeenschapsdienst, dit is bijkomstig.

Die paar dagen gemeenschapsdienst, dat is veel te weinig, ja.
Ze hadden natuurlijk ook hun gemeenschapsdienst in Villa Laurent kunnen opknappen. Een keuken installeren of zoiets, of de Ferrari een beurt geven . Of Claire.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 08:13   #59
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Efficiënter zou zijn , ze terug te sturen naar Turkije , samen met hun familieleden tot in de tweede graad.
Oud 6 januari 2007, 08:14   #60
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Efficiënter zou zijn , ze terug te sturen naar Turkije , samen met hun familieleden tot in de tweede graad.
Als van Peter Van Velthoven meegaat is het nog efficiënter.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be