Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2007, 16:48   #4961
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Blijkbaar mag een mens tegenwoordig geen bedenkingen hebben tegen homo-adoptie, want dan maakt hij zich schuldig aan discriminatie... of zoiets.
Neen, dan ben je een homofoob volgens Raf en Bartje.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 16:51   #4962
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik pleit helemaal niet voor eenoudergezinnen als ideaal. Net zo min als ik pleit voor andere gzinnen als ideaal. Want een ideaal gezin bestaat niet. Ik pleit er alleen voor de realiteit onder ogen te zien. Er zijn nu eenmaal massa's eenoudergezinnen.
Dat zeg ik toch niet Edina, ik zeg 'even groot ideaal'. Wat is dat eigenlijk met jou de laatste tijd?

Citaat:
Vanwaar dan je bezwaren tegen homo-adoptie. Kinderen van homokoppels hebben ook twee ouders, hé Pauluske?
Een vader en een moeder zijn twee verschillende dingen. En een kind heeft recht op beide. Meer dan een homokoppel op een kind.

Daarom!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 16:52   #4963
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is best dat het adoptiegezin zo goed mogelijk het biologisch gezin emuleert.
ROFL!!! Het biologisch gezin. Klinkt mooi, maar kan je dat ook eens even definiëren aub? Er bestaat niet zoiets als een biologisch gezin. In het dierenrijk en zelfs bij mensen zijn er talloze varianten. Die al allemaal hebben aangetoond perfect werkbaar te zijn.

Citaat:
Je denkt dat je straffeloos patronen overhoop kunt gooien die al honderdduizenden jaren bestaan.
Over welke patronen heb je het dan, Rundje? Want er zijn talloze patronen patronen die al honderdduizenden jaren bestaan en dus hebben blijk gegeven van perfect te werken hé.

Citaat:
In zekere zin is uw avater perfect illustratief voor uw mentaliteit. Je denkt dat je alles kunt vervormen en wringen naar uw ideeën, en dat het allemaal perfect en naadloos zal blijven werken.
LOL!!! Mijn grote droom is inderdaad om van de aarde een ruimtetuig te maken, zodat we eindelijk maar eens komaf kunnen maken van die vervelende rondjes rond de zon. Zo saai!!!

Laatst gewijzigd door Edina : 6 januari 2007 om 16:52.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 16:54   #4964
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is best dat het adoptiegezin zo goed mogelijk het biologisch gezin emuleert. Je denkt dat je straffeloos patronen overhoop kunt gooien die al honderdduizenden jaren bestaan.
nonsens!

Het klassieke gezin, vader-moeder-kind(eren), is een louter Westerse en zelfs tamelijk recente constructie. Veel volkeren hebben totaal andere 'familieverbanden'. Ook hier in het Westen is de samenstelling van de opvoedingseenheid aan verandering onderhevig geweest. Wat het "biologisch gezin" betreft. Tja, dat is een groot raadsel. Maar we stammen af van de apen, en die leven in sociale groepen. Er valt meer voor te zeggen dat de opvoeding het werk van allen waren, dan van een vader-moeder-kinderen-eenheid.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 16:55   #4965
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een vader en een moeder zijn twee verschillende dingen. En een kind heeft recht op beide. Meer dan een homokoppel op een kind.

Paulus.
oja? In welk wetboek staat dat?
Oud 6 januari 2007, 16:55   #4966
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In mijn voorbeeld heb ik het duidelijk over dierlijk gedrag. Ik gebruik mannetjkes en vrouwtjes.

Jij doet net alsof ik hetzelfde zou gezegd hebben over mensen.
LOL! Paulus, ik ga je een groot geheim verklappen. De mens is ook maar een zoogdier hoor. Zo anders gaat het er dus echt niet aan toe. En dat bewijst onderzoek. Het aantal buitenechtelijke kinderen is ontelbaar.

Citaat:
Bovendien besprak ik een eigenschap van natuurlijke gelachtsgemeenschap en jij maakt daar menselijk mannelijk gedrag van. En jij houdt het nog vol ook.E n dat voor een bioloog?
Nee hoor het geldt evenzeer voor vrouwen, maar jij sprak in je tweede post nu eenmaal enkel over mannen hé.

Kronkel kronkel kronkel...
Oud 6 januari 2007, 16:57   #4967
driewerf

Standaard

Citaat:
Ik heb ineens een ideetje om te testen of homo-adoptie kan werken.

We doen proeven op dieren, waarbij we een pasgeboren dier laten adopteren door twee mannelijke volwassen dieren. En dan kijken hoe het afloopt.

Iedereen zal akkoord gaan, aangezien de dierenwereld blijkbaar de maatstaf is.
herlees eens heel aandachtig de openingspost van deze draad, en kom dan eens terug posten.
Oud 6 januari 2007, 16:57   #4968
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ineens een ideetje om te testen of homo-adoptie kan werken.

We doen proeven op dieren, waarbij we een pasgeboren dier laten adopteren door twee mannelijke volwassen dieren. En dan kijken hoe het afloopt.
Daar moet je zelfs geen dierproeven voor doen, Rundje. Dat gebeurt al in de dierenwereld. En het werkt perfect! Dat kon je trouwens is deze thread al lang gelezen hebben hoor!

Citaat:
Iedereen zal akkoord gaan, aangezien de dierenwereld blijkbaar de maatstaf is.
Nu heb je jezelf buiten spel gezet hé.
Oud 6 januari 2007, 17:01   #4969
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar moet je zelfs geen dierproeven voor doen, Rundje. Dat gebeurt al in de dierenwereld. En het werkt perfect! Dat kon je trouwens is deze thread al lang gelezen hebben hoor!
Zeg eerst eens bij hoeveel % van de diersoorten adoptie door twee mannetjesdieren voorkomt? Éen procent? Een half procent? Allicht minder...

Citaat:
Nu heb je jezelf buiten spel gezet hé.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 januari 2007 om 17:04.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 17:09   #4970
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik even opmerken dat in deze thread nogal wat niet-homo's het opnemen voor uw rechten?
Dat kan ik alleen maar toejuichen, maar ik zou hen niets verwijten als ze dat niet deden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 17:12   #4971
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg eerst eens bij hoeveel % van de diersoorten adoptie door twee mannetjesdieren voorkomt? Éen procent? Een half procent? Allicht minder...
Och Rundje, er zijn nog zoveel soorten waarop nog niet eens voldoende onderzoek werd gedaan om te weten wat hun paarsysteem is (laat staan dat de minder frequent voorkomende varianten gekend zijn), zodat een percentage er op plakken dan ook onmogelijk is. Maar adoptie door mannetjesdieren is ook echt wijdverspreid en alomtegenwoordig is de dierenwereld hoor. Misschien ook maar eens op citytrip naar Oslo? Je kan Paulus meenemen. Dan heeft hij ineens een tolk en wie weet wordt het nog erg gezellig!

Laatst gewijzigd door Edina : 6 januari 2007 om 17:12.
Oud 6 januari 2007, 17:16   #4972
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Och Rundje, er zijn nog zoveel soorten waarop nog niet eens voldoende onderzoek werd gedaan om te weten wat hun paarsysteem is (laat staan dat de minder frequent voorkomende varianten gekend zijn), zodat een percentage er op plakken dan ook onmogelijk is. Maar adoptie door mannetjesdieren is ook echt wijdverspreid en alomtegenwoordig is de dierenwereld hoor. Misschien ook maar eens op citytrip naar Oslo? Je kan Paulus meenemen. Dan heeft hij ineens een tolk en wie weet wordt het nog erg gezellig!
Ok, je weet het dus niet, en je kan geen enkel voorbeeld opnoemen. Precies wat ik dacht eigenlijk.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 17:18   #4973
driewerf

Standaard

Citaat:
Ok, je weet het dus niet, en je kan geen enkel voorbeeld opnoemen. Precies wat ik dacht eigenlijk.
ik heb ergens gelezen dat sommige homo-pinguinkoppels eieren uitbroeden.
Oud 6 januari 2007, 17:18   #4974
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
nonsens!

Het klassieke gezin, vader-moeder-kind(eren), is een louter Westerse en zelfs tamelijk recente constructie. Veel volkeren hebben totaal andere 'familieverbanden'. Ook hier in het Westen is de samenstelling van de opvoedingseenheid aan verandering onderhevig geweest. Wat het "biologisch gezin" betreft. Tja, dat is een groot raadsel. Maar we stammen af van de apen, en die leven in sociale groepen. Er valt meer voor te zeggen dat de opvoeding het werk van allen waren, dan van een vader-moeder-kinderen-eenheid.
Het klassieke gezin is niet louter Westers en is niet tamelijk recent. Het is 'klassiek', en vooral omdat het de eenvoudigste en meest gestroomlijnde gezinsconstructie is:
XX -- XY
____|_____
| | | | | | |

XX ... ... XY ---- XX
___|____
| | | | | |
...
Eenvoudig hé: 1XX en 1XY, met als nakomeling: aXY en bXX (a,b € N)
vandaar: 'klassiek' gezin

Laatst gewijzigd door Judokus : 6 januari 2007 om 17:21.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 17:20   #4975
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel voorbeeld? Er hebben hier al massa's voorbeelden gestaan! Leer misschien eens lezen ofzo. Driewerf verwees je zelf al eens expliciet naar de openingsthread en ik plaatste een link in mijn antwoord, maar zelfs die moeite wil je niet doen.

Zielig hoor, je hebt je voor de vijfendertigste keer vastgereden in deze thread, maar je bent blijkbaar te koppig om dat toe te geven...
Oud 6 januari 2007, 17:21   #4976
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Het klassieke gezin is niet louter Westers en is niet tamelijk recent. Het is 'klassiek', en vooral omdat het de eenvoudigste en meest gestroomlijnde gezinsconstructie is:
XX -- XY
____|_____
| | | |
XX ... ... XY -- XX
___|____
| | | |
...

Eenvoudig hé: 1XX en 1XY, met als nakomeling: aXY en bXX (a,b € N)
vandaar: 'klassiek' gezin
Jij spreekt over hoe kinderen verwekt worden, niet over hoe gezinnen zijn samengesteld, beste Judokus.
Oud 6 januari 2007, 17:22   #4977
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij spreekt over hoe kinderen verwekt worden, niet over hoe gezinnen zijn samengesteld, beste Judokus.
Ik spreek over 'waarom' men het ene gezin 'klassiek' noemt, en het andere niet. Juist omdat dat het meest logisch en biologisch is.

Laatst gewijzigd door Judokus : 6 januari 2007 om 17:23.
Oud 6 januari 2007, 17:24   #4978
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
nonsens!

Ben je dan voorstander van een terugkeer naar een 'sociale groep' als opvoedend milieu?
Zoals jij 'sociale groep' bedoelt hé, dus met méér dan 'vader-moeder-kinderen-eenheid'

Laatst gewijzigd door Judokus : 6 januari 2007 om 17:25.
Oud 6 januari 2007, 17:29   #4979
driewerf

Standaard

Citaat:
Ik spreek over 'waarom' men het ene gezin 'klassiek' noemt, en het andere niet. Juist omdat dat het meest logisch en biologisch is.
Ik gebruikte de term 'klassiek gezin' omdat het het btype gezin is waar de meesten hier in het Westen mee vertrouwd zijn. Als je de volledige tijd dat Mensheid bestaat in ogenschouw neemt (pakweg van de tijd van de Mammoets) dan heeft dat type gezin maar een onwaarschijnlijk klein bestaansperiode gehad.
Oud 6 januari 2007, 17:29   #4980
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat is het helemaal niet. Er zijn massa's soorten waarbij de inbreng van het mannetje beperkt is tot de seks of waarbij polygynie de regel is. Biologisch is het dus al niet "klassiek" te noemen. Net zo min als het de meest logische samenstelling is, aangezien er zowel bij de mens als in het dierenrijk talloze varianten voorkomen.

Laatst gewijzigd door Edina : 6 januari 2007 om 17:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be