![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kerncentrales zijn zeer warm en stoten dus warmte af. Wie iets van warmte wisseling kent, kan hier eens over nadenken. We moeten dus naar energiewinning met zo weining mogelijke warmteopwekking, co-uitstoot en stofversprijding. |
|
|
|
|
|
|
#102 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus allemaal niet zo eenvoudig. |
|
|
|
|
|
|
#105 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Gouverneur
|
Zeg groen nog een vraagske
Ik ga nu elke dag met de bus naar mijn werk van Leuven naar Woluwe. De bus doet er een uur op terwijl als ik kan meerijden 16 minuten. Tot daar aan toe. Nu heb ik het probleem dat ik soms om 6.30 op het werk moet zijn of zoals vandaag in het weekend moet werken. Het komt regelmatig voor dat ik alleen op de bus zit op heel de rit van een uur lang. Dus de prive buschauffeur en mij. Is het nu wel nuttig het openbaar vervoer te gebruiken? Met de auto heb ik geen privechauffeur nodig + worden de plaatsen efficient gebruikt + ik ben 4 keer zo snel op het werk wat dus minder benzine kost. En jullie willen nog meer lege of privechauffeurs aannemen? Is het nu niet beter voor de natuur dat ik toch maar met de auto ga en dat we alle privebussen niet laten rijden? |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zeg es eerlijk, zit jij in het Groen! partijbestuur
|
|
|
|
#109 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Na de Tsjernobyl ramp, dacht iedereen dat we rond die reactor een oppervlakte gingen krijgen zoals de maan, en dat voor een paar millenia. En vlak na de ramp zag het idd zo naar uit. Wat blijkt echter vandaag de dag, de kernramp was het beste dat de natuur is kunnen overkomen. De biodiversiteit is daar volledig herstelt, en thans zelfs beter dan vóór de ramp. Bepaalde beersoorten waarvan we dachten dat ze tegen nu uitgestorven zouden zijn (door stropers bv) wonen daar nog altijd met goeie vooruitzichten. En hun toekomst is haast gegarandeerd, want het zal nog even duren voor de alles-vernielende-mens weer met z'n vuile botten daar gaat doorlopen. Nog een reden om als ecologist voor kernenergie te zijn
|
|
|
|
#110 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
kernafval word ingedeeld in categoriën afhankelijk van hun stralings waarde en de duur er van. sommige waardes zijn zo laag dat ze onbeschermd kunnen blijven. andere zijn dan weer iets hoger en het duurt langer eer ze onschadelijk zijn maar ze kunnen nog bovengronds opgeslagen worden maar hoog radioactief afval moet volledig worden afgeschermd van de biosfeer en dit voor soms wel duizenden jaren. En er word meer radioactief afval gemaakt dan je wel zou denken en zeker als je massaal zou overschakelen naar kernenergie. dan verklaring van het woordje afval stoffen = rest producten van een bepaald proces die geen nut (meer) hebben, vb radioactieve (woordenboek kramers) met andere woorden slimmeke kernafval is wel degelijk afval en zo kun je niks afval noemen als er misschien in de toekomst iets voro gevonden word maar hier is dit nog steeds niet het geval dus het blijft afval punt uit. uw punten op nederlands zullen dan ook wel niet hoog geweest zijn zeker |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
de reden voor de ramp in tsjernobyl waren menselijke fouten en die kunnen ook hier voorkomen en ook de slechte staat en onderhoud van een kerncentrale door economische moeilijkheden kan hier eveneens gebeuren. dus hoe je het ook draait kernenergie is momenteel gevaarlijk voor alles wat leeft. en dan heb je nog de dreiging van terroristen die ook wel weten hoe gevaarlijk een kerncentrale kan zijn. en nu is er misschien niet zo heel veel kernafval maar als je aardolie massaal wilt vervangen door kernenergie moet je heel wat kerncentrales bijbouwen met als gevolg heel wat meer kernafval. en daar je toch zo positief spreekt over kernafval vraag dan eens of ze dat goedje niet in een bunker onder je huisje mogen komen steken en dan maar hopen dat dit goedje niet uit zijn beschermde omgeving kan komen |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
wat je er vergeet bij te vertellen is dat het aantal diersoorten drastisch terugliep direct na de ramp maar hey, dat er duizenden mensen en dieren zijn gestorven is maar een bijzaakje als ik u was zou ik direct doel gaan overvallen |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#115 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Linkse Vogel, het verbruik van 1 normale, tot grote wagen, zelfs niet de meest moderne met maar 1 persoon erin, over 16 minuten gezien is nog steeds een peuleschil tegenover het start stop gedrag van een bus over 1 uur, laat staan over 2.5 uur.
Alleen als de bus voor 80% vol zit komt het verbruik overeen per persoon per kilometer per tijd. Eneuh, waarom moeten we een auto gebruiken om op het werk te geraken? -Omdat het openbaar vervoer ons er niet krijgt binnen een redelijke termijn -omdat we niet naast de fabrieken mogen wonen van de staat
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt Laatst gewijzigd door maddox : 7 januari 2007 om 12:23. |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De groenen gaan echt niet voorkomen dat ze binnen een paar jaar ook allemaal met de auto zullen rijden. |
|
|
|
|
|
|
#118 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar wat was er net milieu-onvriendelijk aan Tsjernobyl? Citaat:
En nee, hetgeen in Tsjernobyl gebeurd is, kan hier niet. Ander design van reactor, positieve versus negatieve temperatuurcoëfficiënt en andere containment. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Banneling
|
Je stelt dat hun hele programma wel degelijk inhoud vertoont, dus pak ik er iets willekeurig uit. Dat moet dan toch kunnen, niet? Vooraleer ze met uitvoer moeten beginnen, moeten ze eerst allmaar eens een antwoord kunnen geven op vragen zoals ik die hierboven stel.
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Een klein vliegtuig gaat ook niet lukken een groot krijg je er niet op gemikt en ik weet ook niet of het door 2 lagen bewapend beton gaat geraken. Veel succes terroristen |
|
|
|
|