Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 23:19   #121
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Iran heeft toch ook een recht op zelfverdediging? Als van u israel een preventieve aanval mag uitvoeren tegen Iraanse nucleaire instalaties, mag Iran dan ook Israel preventief aanvallen? Historisch gezien is het ontdekken van aanvalsplannen een legitieme reden om een oorlog te starten.
Een reus als Iran naast een dwerg als Israël, en dat voelt zich bedreigt? De joden zullen toch enkel aanvallen als ze met hun rug tegen de muur staan.Dan moeten ze wel, waar wil je dat ze heen vluchtten?Weet u wat ik eigenlijk denk: Hitler heeft net het tegenovergestelde bereikt van wat hij wou.Enkel de sterksten onder de joden hebben de Holocaust overleefd, en om die klein te krijgen, heb je wel wat anders nodig als zo een bende arabische of perzische hufters.Vermits zelf de nazis er niet in geslaagd zijn, en geef toe, dat waren toch andere soldaten als die moslims...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 23:32   #122
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Afgelopen zomer kon Israel niet winnen tegen een tweeduizendtal Hezbollah militanten. Israel gebruikte daarbij zowel luchtaanvallen als tanks en landtroepen.

Maar nu gaat het eens Iran aanvallen sie. We zijn alvast benieuwd.

Israel zal stilaan toch moeten leren leven met de realiteit dat het een piepklein landje is.
Internationale pressie heeft hen doen stoppen.Laat die hun leger zijn gang gaan, zonder stokken in de wielen te steken, en die walsen de Hezbollah gewoon fijn, ze maken er zand van.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 23:48   #123
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Dat Israël dergelijke plannen heeft is al langer bekend. Geen analyst die daaraan twijfelt. Dat ze het nu ook openlijk toegeven, is een interessante zet, en een duidelijke boodschap naar Iran toe.

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.

Laatst gewijzigd door Martini : 7 januari 2007 om 23:49.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 23:52   #124
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb hier nochtans een 119 <-> tenminste 250 doden tabel liggen.
Hezbollah had het zelf over 70 gesneuvelden. Wat er ook van zij: vergelijk deze cijfers met de cijfers van de burgerslachtoffers aan beide zijden en dan zal je zien dat Tsahal procentueel veel meer burgers heeft gedood dan Hezbollah-strijders, terwijl dat bij de Hezbollah heel anders ligt.

Ik onthoud in ieder geval dat zelfs volgens jouw cijfers een groepje guerrilero's (waarschijnlijk een tweeduizendtal slecht bewapende amateurs) t.o.v. het sterkste en overwinnelijk gedachte leger van het Midden-Oosten een gesneuveldenratio van 2:1 konden aanhouden... Het onoverwinnelijkheidsdogma ligt dus wel degelijk aan diggelen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 23:57   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Uit alle cijfers van de oorlogvoerenden blijkt dat Tsahal vooral burger-slachtoffers, Hezbollah vooral militaire slachtoffers maakte.
Da's helemaal niet moeilijk. Na lang proberen maakt Hezbollah maar een paar doden per maand met raketaanvallen en zelfmoordaanslagen op Israël.
Als er dan eens een hoop Israëlies binnen AK47 bereik is..... En met bomma als schild.

Dit maakt het ook simpel voor hezbollah om te liegen. Is die "Bomma" een militant, of een onschuldig slachtoffer. Dat hangt er volledig van af, van welke media er in de buurt is. De Israëlies hebben deze leugencampagne niet, eleke soldaat die sterft heeft familie, die dit publiek kan maken.
Ook mogen we niet vergeten, Israël is een moderne staat, met bevolkingsregisters en dergelijke. Hezbollah kan hiermee eens lachen, en kan liegen en bedriegen alsof een Belgische prins.Wie staat nu in de Palestijnse/Libanese bevolkingsregisters.....

Israëlische soldaten hebben moeilijk kiezen. Is die kopvoddrager een hezbollah militant met een RPGraket op zijn rug? of een schooljongen met de dynamietlading in zijn rugzak? Of zou het een vredelievend meisje zijn dat per ongeluk nabij een raketlanceerinstalatie is?

Laatst gewijzigd door maddox : 8 januari 2007 om 00:01.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 23:58   #126
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hezbollah had het zelf over 70 gesneuvelden. Wat er ook van zij: vergelijk deze cijfers met de cijfers van de burgerslachtoffers aan beide zijden en dan zal je zien dat Tsahal procentueel veel meer burgers heeft gedood dan Hezbollah-strijders, terwijl dat bij de Hezbollah heel anders ligt.

Ik onthoud in ieder geval dat zelfs volgens jouw cijfers een groepje guerrilero's (waarschijnlijk een tweeduizendtal slecht bewapende amateurs) t.o.v. het sterkste en overwinnelijk gedachte leger van het Midden-Oosten een gesneuveldenratio van 2:1 konden aanhouden... Het onoverwinnelijkheidsdogma ligt dus wel degelijk aan diggelen.
U hoopt dus dat de volgende keer Israel zijn militaire macht onverkort inzet tegen de Hizbollah-terroristen ongeacht het aantal burgers waarmee ze zich omringen? Dan zal het snel geklaard.
Israel zal dit echter niet doen. Dat is het verschil tussen een leger en een bende racistische terroristen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 00:01   #127
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Hezbollah beweert zelf dat 250 strijders gesneuveld zijn. Of heb jij er een beter zicht op dan de Hezbollah? Zij hebben trouwens tienduizend soldaten ter beschikking, die jarenlang gehard zijn.

Hen voorstellen als een bende irregulars is wat idyllisch, we hebben het hier niet over de biggetjes tegen de wolf eh.

En nogmaals, Resolutie 1701 heeft gewonnen, niet Libanon of Israel.
Oud 8 januari 2007, 00:02   #128
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Je denkt toch niet dat ze hier in europa zullen braaf blijven als er ooit een conflict zou komen!
Het zal geen dag duren vooraleer er brandbommen in Antwerpse synagogen gegooid worden, vermoed ik.

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 00:02   #129
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Historisch gezien is het ontdekken van aanvalsplannen een legitieme reden om een oorlog te starten.
Het kan in dit geval natuurlijk gewoon om een spelletje blufpoker gaan. Israeli's gaan niet zo stom zijn om een nakende luchtaanval - waarbij ze heel Iran moeten overvliegen - te lekken. Iran heeft een relatief verouderd maar nog zeer effectief luchtafweer. Als zo'n aanval enige slaagkansen wil hebben dienen die batterijen eerst uitgeschakeld te worden of ze worden als spreeuwen uit de lucht geschoten. volgens mij geen luchtaanval. En dan nog nucliair?
Oud 8 januari 2007, 00:14   #130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U hoopt dus dat de volgende keer Israel zijn militaire macht onverkort inzet tegen de Hizbollah-terroristen ongeacht het aantal burgers waarmee ze zich omringen? Dan zal het snel geklaard.
Israel zal dit echter niet doen. Dat is het verschil tussen een leger en een bende racistische terroristen.
Schelden kan je, lezen blijkbaar niet. Ik had het over het aantal militaire slachtoffers. Natuurlijk is Tsahal er wél in geslaagd om ontzaglijk veel burgerslachtoffers te maken. Dit is echter niet moeilijk met de moderne technologie. Deze burgerslachtoffers hebben Israël wel geen centimeter dichter bij de overwinning gebracht.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 8 januari 2007, 00:16   #131
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Bekijk bericht
Het zal geen dag duren vooraleer er brandbommen in Antwerpse synagogen gegooid worden, vermoed ik.
Eén is praktisch naast het hoofdkwartier van het Vlaams Belang, ik dacht al langer dat het verleidelijk moet zijn gewoon de auto twee keer te laten stoppen in plaats van één keer.
Oud 8 januari 2007, 00:17   #132
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schelden kan je, lezen blijkbaar niet. Ik had het over het aantal militaire slachtoffers. Natuurlijk is Tsahal er wél in geslaagd om ontzaglijk veel burgerslachtoffers te maken. Dit is echter niet moeilijk met de moderne technologie. Deze burgerslachtoffers hebben Israël wel geen centimeter dichter bij de overwinning gebracht.
Je bedoelt toch wel het conflict waar Israel zich steeds excuseerde en opstelde om zo weinig burgers te treffen, waar de Hezbollah raketten vuurde op woonwijken, toch dat conflict eh?
Oud 8 januari 2007, 00:18   #133
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Hezbollah beweert zelf dat 250 strijders gesneuveld zijn. Of heb jij er een beter zicht op dan de Hezbollah? Zij hebben trouwens tienduizend soldaten ter beschikking, die jarenlang gehard zijn.

Hen voorstellen als een bende irregulars is wat idyllisch, we hebben het hier niet over de biggetjes tegen de wolf eh.

En nogmaals, Resolutie 1701 heeft gewonnen, niet Libanon of Israel.
Een resolutie is geen partij in een conflict en kan dus noch winnen, noch verliezen. De Hezbollah is de duidelijke winnaar van het conflict omdat ze de oorlog gekregen heeft die ze gepland had, omdat de oorlog is afgelopen zoals ze gewenst had, en vooral omdat ze haar politieke doelstellingen heeft gerealiseerd: de overwinnelijkheid van Israël tonen en haar populariteit vergroten in Libanon en de wereld. De Israëlische regering heeft echter geen enkele van haar doelstellingen gerealiseerd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 januari 2007, 00:23   #134
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zijn dan ook drie verraders. Ik ben geen nationalist, maar als er een vreemde mogendheid met geweld ons grondgebied komt bezetten, dan sta ik, desnoods schouder aan schouder met VB'ers, klaar om het te verdedigen.
Juist ja.
Ooit al eens in oorlogsgebied getoefd? Ooit al eens beschoten geweest? Ooit al eens ervaren hoe een linkerborst met medailles voelt?
Je mag mij beledigen zoveel je wilt vriend, maar me verrader noemen is toegeven dat je me niet kent. Ik vergeef je dan ook deze onwetendheid.
Oud 8 januari 2007, 00:23   #135
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je bedoelt toch wel het conflict waar Israel zich steeds excuseerde en opstelde om zo weinig burgers te treffen, waar de Hezbollah raketten vuurde op woonwijken, toch dat conflict eh?
Men kan nog moeilijk aan de conclusie ontsnappen dat Israel exclusief bewoond wordt door heiligen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 00:25   #136
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een resolutie is geen partij in een conflict en kan dus noch winnen, noch verliezen. De Hezbollah is de duidelijke winnaar van het conflict omdat ze de oorlog gekregen heeft die ze gepland had, omdat de oorlog is afgelopen zoals ze gewenst had, en vooral omdat ze haar politieke doelstellingen heeft gerealiseerd: de overwinnelijkheid van Israël tonen en haar populariteit vergroten in Libanon en de wereld. De Israëlische regering heeft echter geen enkele van haar doelstellingen gerealiseerd.
De Israelische regering had tot doelstelling de raketaanvallen van Hezbollah jegens haar burgers een halt toe te roepen, wat gelukt is, en ontvoerde soldaten terug te krijgen, waar aan gewerkt wordt.

Het is natuurlijk heel stoer om soldaten te ontvoeren en hen nadien gevangen te houden.
Oud 8 januari 2007, 00:25   #137
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja dat conflict waar de helft van Libanon werd platgegooid omdat twee Israelische soldaten ontvoerd waren.

Oud 8 januari 2007, 00:26   #138
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan nog moeilijk aan de conclusie ontsnappen dat Israel exclusief bewoond wordt door heiligen.
Leuk om dat zo in absurdo te trekken, maar ik wacht nog op de eerste verklaring van Hezbollah-leden die het betreuren dat bij hun raketaanvallen burgers gedood zijn.

Oh ja, even vergeten, die raketaanvallen waren om burgers te doden. Oeps.
Oud 8 januari 2007, 00:28   #139
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat conflict waar de helft van Libanon werd platgegooid omdat twee Israelische soldaten ontvoerd waren.

Soldaten worden wel degelijk ontvoerd als het op hun grondgebied gebeurt in vredestijd, er zijn conflicten ontstaan voor minder, en de ontvoering van de twee soldaten is de aanleiding, niet de oorzaak van het conflict.

Ik hoop dat je het verschil kent.
Oud 8 januari 2007, 00:28   #140
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leuk om dat zo in absurdo te trekken, maar ik wacht nog op de eerste verklaring van Hezbollah-leden die het betreuren dat bij hun raketaanvallen burgers gedood zijn.

Oh ja, even vergeten, die raketaanvallen waren om burgers te doden. Oeps.
Dus het is niet erg om burgers te doden, als je achteraf maar komt zeggen dat je het betreurt. Ok, ik snap het.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be