Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2007, 01:01   #181
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nu snap ik je reactie... er is een misverstand in het spel. Ik heb niet gezegd dat ze geen middelen hadden om militaire doelwitten aan te vallen. Die hebben ze wel, o.a. anti-tankwapens enz. Ik zeg alleen dat hun lange-afstandsraketten hen niet toelaten voldoende te discrimineren tussen militaire en niet-militaire doelwitten, omdat ze niet met voldoende precisie weten waar ze gaan terechtkomen.
En ze verkiezen dus om burgers aan te vallen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 01:02   #182
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Wat was het doel van Israël met de initiatie van het IDF-offensief?

1. Het doen ophouden van de raketaanvallen op burgerdoelen door Hezbollah vanuit Libanon.
2. Het verzekeren dat de Blue Zone werkelijk gedemilitariseerd blijft door stationering van een uitgebreide UN-vredesmacht opgebouwd uit landen die tot de NATO behoren.
3. Het vrijkrijgen van de gijzelaars.

Wat was het doel van Hezbollah voor het IDF-offensief?
1. Het uitvoeren van raketaanvallen op burgerdoelen in Israël om zo onrust en onveiligheid in Israël te creëren.
2. Ontvoerde militairen gebruiken om in Israël gevangen gezette Hezbollah-leden vrij te krijgen.

De evaluatie na het offensief:

Voor Israël:
Doelstelling 1 en doelstelling 2 zijn een feit.
Doelstelling 3 tot op heden niet.

Voor Hezbollah:
Aan de uitvoering van doelstelling 1 kwam een einde en de tweede doelstelling werd niet bereikt.

Het aantal Israëlische militairen dat gedood werd, was beduidend lager dan het aantal Hezbollah-leden. Het aantal gedode Israëlische militairen kwam daarenboven vooral voort uit de omzichtigheid waarmee operaties dienden te worden uitgevoerd als gevolg van de door Hezbollah gehanteerde verderfelijke "verschuil-u-achter-vrouwen&kinderen"-tactiek.

Zie je, als er nu écht inzicht zou leven bij de Arabische leiders dat Israël te verslaan is, waarom het land dat ze zo haten niet aanpakken? Moet een makkie zijn toch? Als volgens die Arabische leiders een troep Hezbollahers Israël kunnen verslaan dan moeten een paar legers van enkele landen dit zeker kunnen, niet? Waarom neemt Syrië bijvoorbeeld de Golan-hoogte niet opnieuw in van Israël?

Het gevoel dat Israël te verslaan, is leeft wel bij de Arabische bevolking; ja, zelfs bij een deel van de Israëlische bevolking. Het is echter maar een gevoel en niet meer dan een via de media opgeworpen perceptie. Het is geen realiteit en zowel de leiders van Israël als de Arabische landen weten dat.

Op zich kan Israël militair nog steeds - weliswaar niet makkelijk - een alliantie van Arabische landen aan; zelfs zonder militaire interventie van de VS.

Wat heeft Hezbollah nu werkelijk bereikt? Is Israël meer geïsoleerd?
Neen, integendeel.
De ingewilligde, Israëlische eis om in de Blue Zone NATO-troepen onder UN-vlag te stationeren, mag tot de grootste politiek-strategische overwinning van Israël van de laatste jaren worden gerekend.
Oud 8 januari 2007, 01:04   #183
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De Hezbollah beschikt niet over de technologie om discriminerende aanvallen uit te voeren, dat weet je zelf ook. Ook conventionele legers zijn daar slechts zelden toe in staat (cf. de grote lijst van blunders van de Amerikaanse luchtmacht). Met de rakettechnologie die de Hezbollah gebruikt is zulks echter onmogelijk. Het beste bewijs dat de Hezbollah blind schoot is het feit dat ze ook de West Bank geraakt hebben, wat niet direct de bedoeling is. En nogmaals, dit is een kritiek op de Hezbollah, want niet-discriminerende aanvallen druisen in tegen het internationaal recht.

Kallikles, Hezbollah beschikt over een technologie die quasi onfeilbaar is tegenover "Wel toegelaten oorlogsdoelwitten". En deze technologie word meestal gebruikt om zoveel mogelijk burgers te doden of te verminken.
Ik weet het, soms kiezen ze een grenspost of een kazerne uit. Maar meestal restaurants, markten, zelfs huwelijken en dergelijke.
Hun zelfmoordaanvallen. Hoe intelligent wil je je bommen hebben? Daar kunnen de Israëlies en zelfs de "Amerikanen" een puntje aan zuigen.

Maar zelfs deze ultiem intelligente bommen kunnen niet het verschil maken tussen Israëlische bomma en Palestijnse jongeling als die op een openbare plekken ontploffen.
Oud 8 januari 2007, 01:05   #184
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Goh, als we weten dat Israel een legermacht om u tegen te zeggen tot zijner beschikking heeft en de Hezbollah politieke vrijheidstrijders zijn... sta me toe te vinden dat Israel op zijn bek gegaan is...
Wie is er hier een gebrainwashte idioot -dierf ik bijna zeggen-?
politieke vrijheidstrijders => notoire terroristen, die a propos raketten afschieten rechttoe rechtaan op Haifa, een militair onbelangrijke stad, waar alleen maar burgers wonen!!!

Maar ook al heeft Israel een super legermacht, ze moeten ook stelselmatig vechten tegen een wereldpers, die hen nooit ofte nooit goedgezind is.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 01:06   #185
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Kan begrip opbrengen voor uw mening maar het "feit" dat er zoveel Libanese burgerslachtoffer vielen hebben ze toch een beetje aan de hezbollah te danken. Het is immers een veel gebruikte tactiek van deze laatste om zich onder burgers te begeven en vandaar de israeli's te bestoken. Als er teruggeschoten wordt worden deze eveneens geraakt. Nadien wordt dan de heilige onschuld gepeeld en jammeren maar over de doden onder die burgers. Dat onderscheidt hen van reguliere soldaten en het maakt hen er niet sympathieker op.
Dat is asymmetrische oorlogsvoering, mijn beste. Als de Hezbollah met hun tweeduizend manschappen als een conventioneel leger gevochten had, dan had het conflict natuurlijk slechts enkele dagen geduurd. Als Mao's troepen als een conventieel leger met de Japanners gevochten had, dan hadden de Japanners heel China bezet.

Maar eigenlijk heeft de Hezbollah weinig gebruik gemaakt van guerilla-technieken in dit conflict. Men heeft eerder een conventionele tactiek van vaste verdedigingspunten gebruikt: versterkte plaatsen met louter Hezbollah-strijders, geen burgers. Tsahal had eenvoudigweg niet de moed om de nodige man-tot-mangevechten aan te gaan om deze versterkingen te veroveren. De limieten van de luchtmacht zijn nu aangetoond.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 01:10   #186
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Wat was het doel van Israël met de initiatie van het IDF-offensief?

1. Het doen ophouden van de raketaanvallen op burgerdoelen door Hezbollah vanuit Libanon.
Wat een idiotie! De raketaanvallen zijn het gevolg van de Israëlische inval, niet omgekeerd. Dat is trouwens een officiële Hezbollah-doctrine: een raketaanval per schending van de Libanese soevereiniteit door Tsahal. De smadelijke terugtrekking van Tsahal betekende automatisch ook het einde van de raketaanvallen door de Hezbollah.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 8 januari 2007, 01:14   #187
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Wat een idiotie! De raketaanvallen zijn het gevolg van de Israëlische inval, niet omgekeerd. Dat is trouwens een officiële Hezbollah-doctrine: een raketaanval per schending van de Libanese soevereiniteit door Tsahal. De smadelijke terugtrekking van Tsahal betekende automatisch ook het einde van de raketaanvallen door de Hezbollah.
Vooraleer u me een idioot noemt (was u trouwens niet de persoon die een ander persoon kwalijk nam dat hij u idioot noemde?) kan u misschien best eens de UN-verslagen lezen. U kan die vinden op de betreffende website.

De raketaanvallen door de Hezbollah vingen reeds maanden aan voor het IDF-offensief. De ontvoeringen waren de uiteindelijke aanleiding voor het offensief.
Oud 8 januari 2007, 01:15   #188
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil de sfeer niet verpesten, maar "toch wel".
Oud 8 januari 2007, 01:16   #189
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Internationale pressie heeft hen doen stoppen.Laat die hun leger zijn gang gaan, zonder stokken in de wielen te steken, en die walsen de Hezbollah gewoon fijn, ze maken er zand van.
't Zou niet de eerste keer zijn, dat hen gevraagd wordt om te stoppen, vooaleer een land compleet onder de voet te lopen NA AANGEVALLEN TE ZIJN DOOR ALLE BUURLANDEN TEGELIJKERTIJD!!!

Uit Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Egypte_(land)
In de Zesdaagse Oorlog werd de Sinaï door Israël bezet, maar erger was nog dat de samenwerkende legers van Syrië, Jordanië en Egypte zo snel en eenvoudig door de Israëliers verslagen werden; president Nasser trad daarop af.
Tijdens de Jom Kippoeroorlog in oktober 1973 namen Syrië en Egypte wraak, maar ook dat mislukte. In 1978 werden tussen Egypte en Israël de Camp David-akkoorden getekend, wat tot betere onderlinge betrekkingen leidde.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 01:16   #190
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Waarom zijn er wetten die verbieden iets in te brengen tegen de officiele holocaust verklaring ?
Schrijven van een boek hierover is verboden in Belgie..Is dat niet scenscuur?
3 mensen zitten in de gevangenis omdat ze denken dat er iets anders is gebeurt dan het officiel gangbare verhaal....Vrijheid van meningsuiting?
Waarom zijn er 350 musea in Eu-USA waar jaarlijks miljoenen mensen eraan herinnert worden hoe belangrijk het joodse volk is .... en waarom niet voor andere genocides...
Geeft dit de joden een boven de wet statuut waardoor al hun leed erger is als dat van anderen?
Waarom is er geen memorial voor de 10 a 20 miljoen chinese doden uit ww2
En voor de Dalai Lama
http://video.google.nl/videoplay?doc...ign+behind+the
Zorgen de joden zo zelf voor een mythe die hun het "recht" geeft andere volkeren te vernietigen?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 01:17   #191
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu snap ik je reactie... er is een misverstand in het spel. Ik heb niet gezegd dat ze geen middelen hadden om militaire doelwitten aan te vallen. Die hebben ze wel, o.a. anti-tankwapens enz. Ik zeg alleen dat hun lange-afstandsraketten hen niet toelaten voldoende te discrimineren tussen militaire en niet-militaire doelwitten, omdat ze niet met voldoende precisie weten waar ze gaan terechtkomen.
Oh jawel.
Oud 8 januari 2007, 01:17   #192
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Waarom zijn er wetten die verbieden iets in te brengen tegen de officiele holocaust verklaring ?
Schrijven van een boek hierover is verboden in Belgie..Is dat niet scenscuur?
3 mensen zitten in de gevangenis omdat ze denken dat er iets anders is gebeurt dan het officiel gangbare verhaal....Vrijheid van meningsuiting?
Waarom zijn er 350 musea in Eu-USA waar jaarlijks miljoenen mensen eraan herinnert worden hoe belangrijk het joodse volk is .... en waarom niet voor andere genocides...
Geeft dit de joden een boven de wet statuut waardoor al hun leed erger is als dat van anderen?
Waarom is er geen memorial voor de 10 a 20 miljoen chinese doden uit ww2
En voor de Dalai Lama
http://video.google.nl/videoplay?doc...ign+behind+the
Zorgen de joden zo zelf voor een mythe die hun het "recht" geeft andere volkeren te vernietigen?
De joden hebben die wet niet gestemd hier, m'n beste.
Oud 8 januari 2007, 01:19   #193
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft Hezbollah nu werkelijk bereikt?
1. het aura van onoverwinnelijkheid van Tsahal is vernietigd;
2. de limieten van de luchtmacht zijn aangetoond en Israël en de VS zijn afgeschrikt om Iran aan te aanvallen
3. de Iraanse geheime diensten en strijdkrachten hebben kunnen leren van de ervaringen van hun bondgenoot met de Israëlische luchtmacht (die dezelfde tactiek gebruikt als de Amerikaanse) en zo staat Iran sterker om een eventuele aanval af te weren
4. de politieke machtspositie van de Hezbollah binnen Libanon is versterkt, mede door de recente merkwaardige alliantie met de radicaal-christelijke generaal Aoun
5. Europese troepen beletten een nieuwe invasie van Libanon door Israël en zullen op termijn een einde maken aan de schendingen van het luchtruim (een aantal Israëlische jets in aanvalspositie werd bijna neergeschoten door het Franse leger)
6. de machtspositie van de sji'ieten in de moslimwereld is versterkt, wat Iran de mogelijkheid geeft om, als het aangevallen wordt, de val van het regime te veroorzaken in Bahrein en Saoedi-Arabië, haar invloed te vergroten in Iraq, enz.
7. de sji'itische milities in Iraq hebben kunnen leren van de ervaringen van de Hezbollah

In dat verband raad ik u aan om de pro-Amerikaanse en pro-Israëlische website www.stratfor.org eens te raadplegen. Daar kan u het uit onverdachte bron vernemen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 8 januari 2007 om 01:29.
Oud 8 januari 2007, 01:21   #194
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooraleer u me een idioot noemt
Ik had het over de idiotie van uw post, niet over u.

Als u iets van Libanon zou weten, dan zou u weten dat Israël dagelijks de Libanese soevereiniteit schendt, en dat de reacties van de Hezbollah in vergelijking daarmee nogal lauw zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 januari 2007, 01:24   #195
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik wil de sfeer niet verpesten, maar "toch wel".
Nochtans vond de inval in 1982 plaats, de raketaanvallen in 2006.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 januari 2007, 01:33   #196
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans vond de inval in 1982 plaats, de raketaanvallen in 2006.
Dat het ene conflict de oorzaak was van het andere, staat buiten kijf, hoewel ook een sterke "dat Israel moet uit onze achtertuin" en "iedereen wil ons uit hun achtertuin" gevoel aanwezig is bij respectievelijk beide partijen.

De aanleiding voor het conflict van deze zomer waren dus wel degelijk de raketaanvallen en de ontvoering.
Oud 8 januari 2007, 01:37   #197
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat het ene conflict de oorzaak was van het andere, staat buiten kijf, hoewel ook een sterke "dat Israel moet uit onze achtertuin" en "iedereen wil ons uit hun achtertuin" gevoel aanwezig is bij respectievelijk beide partijen.

De aanleiding voor het conflict van deze zomer waren dus wel degelijk de raketaanvallen en de ontvoering.
Eigenlijk is er geen conflict van deze zomer. Er is gewoon een tijdelijke verergering van het conflict tijdens deze zomer. Ook nu nog zijn schendt Tsahal het Libanese luchtruim.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 januari 2007, 01:49   #198
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Ik had het over de idiotie van uw post, niet over u. .
Juist ja? Maar soit...

Citaat:
Als u iets van Libanon zou weten, dan zou u weten dat Israël dagelijks de Libanese soevereiniteit schendt, en dat de reacties van de Hezbollah in vergelijking daarmee nogal lauw zijn.
Ik zal u eens een goede raad geven, Kallikes...
Als iemand in een discussie een reactie begint met: "Als u eens zou weten dat...". Dan poogt die persoon als een beginneling een punt te maken op een autoriteitsargument; onmiddellijk moet je dan weten dat die autoriteit in feite ongefundeerd is en dan reageer je als volgt...

Lees even dit, Kallikes:

"In January 2006, UNIFIL noted that the situation along the Blue Line had grown more tense, and Secretary-General Kofi Annan appealed to the parties not to endanger the lives of civilians in the area. As he had done repeatedly over the years, he urged the Lebanese authorities to take responsibility for security in the area and to deploy sufficient forces to protect the population and stop Hezbollah attacks from Lebanon into Israel, reiterating that UNIFIL stood ready to help.also called on Israel to cease its air incursions into Lebanese air space".

Link naar dit UN-document:
www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/factsheet.pdf

Dus, reeds in januari 2006 werden aanvallen van Hezbollah vanuit Libanon op Israël vastgesteld.
Alsook werden schendingen van het Libanese luchtruim door Israël vastgesteld (van beschietingen door Israël is geen sprake, maar nu gaat u beweren dat de VN dit verzweeg?).
U kan nog veel meer UN-rapporten hieromtrent op de betreffende website vinden, maar dit zocht ik even voor u op.

Zie je, Kallikes, ik stel tegenover jouw niet-onderbouwde autoriteit, de autoriteit van een VN-rapport. Wie beschikt over de grootste autoriteit: jij of de VN?
Oud 8 januari 2007, 01:52   #199
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je, Kallikes, ik stel tegenover jouw niet-onderbouwde autoriteit, de autoriteit van een VN-rapport. Wie beschikt over de grootste autoriteit: jij of de VN?
Tegenover Kallikes? dan is deze vraag makkelijk te beantwoorden, maar stel de vraag eens zonder de 'tegenover': Wie beschikt over autoriteit, de VN?
Oud 8 januari 2007, 01:54   #200
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Tegenover Kallikes? dan is deze vraag makkelijk te beantwoorden, maar stel de vraag eens zonder de 'tegenover': Wie beschikt over autoriteit, de VN?
Ik weet het, Gun, het is NWO, maar nu even niet, wil je?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be