![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enne ... de gevangenis van Vorst is mij onbekend. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het kunnen opzoeken van pedofielen door jan met de pet vind ik wel een totaal foute maatregel. Je moet maar eens dezelfde naam hebben als een pedofiel en toevallig in dezelfde straat wonen of je zou maar eens net ingetrokken zijn in de voormalige woning van een pedofiel en de database blijkt niet upgedate te zijn. Als je al ziet dat in het VK een meute het huis aanviel van een pediater omdat ze het verschil niet kenden tussen een pediater en een pedofiel dan vrees ik voor nog ergere situaties
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In uw post lees ik dat u zich kan inleven in het gedrag van een pedofiel, is daar een reden voor?
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 7 januari 2007 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook bekend als phrenologie. Studie van de fysische vorm van de hersenen.
Vooral populair in de 18e en 19de eeuw, met als sujet homo's, moordenaars, zware mentaal gestoorden, .... die men dan onderwierp aan kijkoperaties om de vergelijkbare fysische afwijkingen te vinden.
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() efkens opgezocht in de encarta:
frenologie (v. Gr. phrèn, gen. phrenos = geest, verstand), thans geheel verlaten leer, die staande hield dat aanleg en karakter bepaald worden door uitgroei van bepaalde hersendelen, wat zich zou uiten in de vorm van de schedel, die speciale knobbels zou vertonen. De grondlegger was F.J. Gall. De naam frenologie is pas door zijn leerling G. Spurzheim ingevoerd. Uitdrukkingen als bijv. ‘wiskundeknobbel’ leven nog in de volksmond voort. Microsoft ® Encarta ® Encyclopedie Winkler Prins © 1993-2004 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden. |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, ik ben van goede wil: wellicht bedoel je "veroordeeld voor aanranding van minderjarigen" (daar hoef je trouwens niet pedofiel voor te zijn)... Als men de overtuiging is toegedaan dat een dader kan hervallen, moet men hem natuurlijk tot op zekere hoogte bewaken. Dat is echter een taak voor de overheid, niet van de buurtbewoners. Wie neemt er trouwens de verantwoordelijk op zich wanneer er toch iets misloopt? "Buurman X, gij hadt dat toch moeten zien dat die zijn huis verliet!" "Maar nee, buurman Y, ik was in slaap gevallen op de sofa!" "En gij, buurvrouw, gij staat altijd door het raam te koekeloeren en nu waart ge in geen velden te bespeuren!" "Ja, zèg, ik moest die klein van mijn zuster nog afhalen van de muziekschool en onzen X was op de sofa in slaap gevallen." Enz. Enfin, met die enkelbandjes moet toch wel iets aan te vangen zijn. Dat kan nu toch echt niet zo moeilijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen een chip met gps in, dat is het.
#52 |
Minister
|
![]() Dus u offert de ene onschuldige mens op voor de andere onschuldige?
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is willem verantwoordelijk voor het gedrag van een of andere dwaze meute?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 7 januari 2007 om 19:11. |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oproep slachtoffers pedofilie (1990-2007) De federale Gerechtelijke Politie is een onderzoek gestart naar meerdere feiten van aanrandingen en verkrachtingen van minderjarigen in het milieu van sauna’s. De feiten speelden zich af in de tijdspanne van 1990 tot op heden en dit in de regio Brussel – Halle - Vilvoorde, Mechelen en Antwerpen. De mannelijke verdachten pleegden deze feiten alleen of in elkaars bijzijn. De speurders vermoeden dat er ook elders feiten werden gepleegd door daders die hun slachtoffers leerden kennen in een sauna. De politie wil benadrukken dat geen enkele sauna-uitbater betrokken is in dit onderzoek. Bent u als kind of tiener tussen 1990 en heden het slachtoffer geweest van aanranding en/of verkrachting door één of meerdere personen in een sauna of kent u personen die het slachtoffer zijn geweest ? Iedereen die meer informatie kan geven, ook de personen die reeds in het verleden aangifte hebben gedaan, gelieve contact op te nemen met de speurders. |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een vriendin in Nederland die in de sociale sector werkt. Die heeft het dus meermaals meegemaakt dat een veroordeelde pedofiel toen hij vrij kwam zich meteen een huisje ging huren vlak naast een school. En die heeft dan zwijgplicht, eh. Die mag niemand daarvan op de hoogte stellen.
|
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor 't beginnen komen kinderen of tieners niet zomaar alleen in een sauna, doorgaans is het samen met mama en papa en dat wil eigenlijk wel wat zeggen over de opvoedingsmethodes die deze ouders gebruiken (m.n. dat naaktheid geen taboe is). Eigenlijk is "naakt zijn" gewoon natuurlijk voor deze kinderen, tieners. Mijn stelling is dat kinderen, tieners die op deze manier zijn grootgebracht later nooit pedofielen zullen worden (en daar ging het over). Jouw interpretatie is eerder pervers moet ik zeggen. Ik veronderstel dat jij eerder bent opgegroeid met de grootste geheimzinnigheid (taboe) rond "naaktheid" en dat je dus eigenlijk meer kans maakt om pedofiele neigingen te vertonen. Is natuurlijk jouw schuld niet als je het vanuit deze context bekijkt. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als Willem de moeite heeft gedaan om met handen en voeten uit te leggen aan de bevolking wat een pedofiel is dan zal het antwoord nee zijn.
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is je habitat aangetast door die post?
|
![]() |