Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2007, 21:34   #321
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Terug met de fiets en stootkar natuurlijk.
Spaart u een bezoek aan het fitnesscenter uit.
u bent wel niet de meest realistische persoon hier he
Oud 8 januari 2007, 21:39   #322
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Indien Turkije ooit lid wordt van de EU zal men daar geen lijstraffen of doodstraf meer kennen.
Ze kunnen toch voor de Letse Weg kiezen? Tot recent was het beleid van Ierland en het Verenigd Koninkrijk er toch ook wazig rond (voor politiemoord en hoogverraad respectievelijk). In Polen verloor de re-introductie slechts met 4 stemmen. Portugal behoudt zich het recht voor in oorlog. Voor Spanje het zelfde. Een zootje gewoon.

Trouwens, is de doodstraf er al niet afgeschaft enkele jaren terug?
Oud 8 januari 2007, 21:42   #323
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Ironisch bedoeld zeker ?
Slechts een beetje: de auto is nu eenmaal verontreiniger nummer 1, dus als de volksgezondheid primordiaal is, dan moeten die auto's weg.
Zoals de roker nu een oplossing moet zoeken, om na zijn eten in een restaurant een sigaretje te roken, zo zal dan de individuele bestuurder ook een oplossing moeten zoeken omdat zijn ongezonde stink-auto niet meer mag rijden. Vrij parallel opgaand, zou ik durven zeggen.

Citaat:
Ik kan me echter best voorstellen dat men het transport zodanig zou kunnen organizeren dat een individueel vervoermiddel als wat we nu kennen als een auto niet meer bestaat er zelfs geen ruimte voor is.
Uiteraard moet het openbaar vervoer eens georganiseerd geraken, onder andere ook voor ploegen werkers, om maar direct een groep te noemen.

Citaat:
Ik geloof dat ik nu ruim 15 jaar geen eigen auto meer heb & ik mis dat ding totaal niet. Het verlicht mijn budget, ik geef onder de noemer "transport" wel wat uit, maar veel minder dan zls ik een auto zou hebben. Indien iedereen de auto zuiver economisch zou beschouwen, zouden er inderdaad nu al veel minder rondrijden.
Proficiat (neen niet sarcastisch bedoeld), maar welgemeend!
Je moet het maar kunnen.
Het zou inderdaad een mooie berekening zijn, om de effectieve kost van een auto te bekijken. Eens een boompke (draadje) over opzetten? OF is dit al eens gebeurd?

Echter: de eerste stap om mensen te overtuigen om de auto achterwege te laten is een degelijk openbaar vervoer. En daarin faalt de regering!!!

Even een ander soort openbaar vervoer, dat ik heb leren kennen in Israel:
Tussen twee steden (weet wel niet meer welke het waren) reed een soort van bus-taxi: het was een grotere taxi, limousine of bestelwagen type, die prive werd bestuurd (geen openbaar busbedrijf dus). Die had geen vast stopplaatsen, maar als je op weg tussen beide steden was of in een van de steden zelf, kon je die gewoon doen stoppen, eventueel in 'the middle of nowhere' en je betaalde een prijs, afhankelijk van het aantal km dat je reed. Je deelde de bus-taxi wel altijd met anderen.
Je kon die bus-taxi trouwens ook overal langsheen de route laten stoppen.
Ik vond dat een prachtig idee.... Niet echt openbaar vervoer, maar toch een duidelijke verbetering ten opzicht van het prive vervoer.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 21:52   #324
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Terug met de fiets en stootkar natuurlijk.
Spaart u een bezoek aan het fitnesscenter uit.
met "den triporteur" naar de winkel ...
Paard en kar of een hondenkarretje zal ook weer niet mogen van de dierenbescherming .
Anderzijds , een autovrije week , om eens te proberen.... verkeer aan de grens tegenhouden en te voet verder laten gaan.
Of laat in de steden enkel elektrische wagentjes toe . Zo'n "golfkarretjes" kunnen verhuurd worden , of tegen een lage prijs te koop aangeboden worden. Jammer dat VW-Vorst openblijft , anders konden we ze daar maken
.
Als je de mensen wil laten stoppen met roken moet je ze een alternatief aanbieden . Verdeel allereerst nicotinepleisters en dergelijke gratis aan de bevolking . . Verbied dan pas sigaretten en tabak in heel het land.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 22:04   #325
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite ; het wemelt hier van mensen die ervan uit gaan dat zij "verdraagzaam" opgevoed zijn en een absolute afkeer hebben van alles wat van hun vooroordelen afwijkt. Van de 1,8 miljard moslims wonen de meeste in een land waar de Sharia ondergeschikt is aan de wetten van het voor de rest seculiere staatsbestel. Buiten Saoudi Arabië en Iran zijn er geen theocratische moslimstaten (meer).
Indien Turkije ooit lid wordt van de EU zal men daar geen lijstraffen of doodstraf meer kennen. "Islamisten" worden overigens in de meeste staten vervolgd & dikwijls op een manier die tegen de UVRM indruist, dus ook in staten met een in meerderheid islamietische vervolging.

Discriminatie en slavernij wordt geprezen als maatschappelijk systeem
in zowel het oude als nieuwe testament.

Ben ik nu een Islam-lover ? Neen : ik denk zelfs dat "gemengde huwelijken" het meestal zeer zwaar hebben, en ik zou niemand aanraden om moslim/moslima te worden. Wat niet il zeggen dat ik met tegenzin zou samenleven met moslims, ik heb diverse moslimvrienden gehad & indien één van mijn dochters ooit met een moslim had willen trouwen, zouden we zeker een serieuze babbel gedaan hebben, inclusief met de bruidegom-in-spé. Voor mij zou de godsdienst echter zeker geen doorslaggevende rol gespeeld hebben (voor hem waarschijnlijk wel).

Mijn dochter heeft een vriendin die in de emiraten woont en er werkt als airhostess. Waarschijnlijk zal die vrouw nooit trouwen met een moslim.
Owww maar ik ben ook geen islam 'lover' hoor, anders was ik al lang bekeerd, niet? Moslims zijn gewoon niet per definitie gelijk aan smeerlappen.
Ik zou ze hier es willen aanraden af en toe naar sat-zenders te kijken, de Syrisch/Libanese versie van het swingpaleis bijvoorbeeld waar christenen en moslims gewoon samen onnozele spelletjes spelen terwijl ze hier denken dat de christenen daar met moeite op straat mogen komen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 22:07   #326
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik zou ze hier es willen aanraden af en toe naar sat-zenders te kijken, de Syrisch/Libanese versie van het swingpaleis bijvoorbeeld waar christenen en moslims gewoon samen onnozele spelletjes spelen terwijl ze hier denken dat de christenen daar met moeite op straat mogen komen.
Het geldt wel als je Gemayel heet.
Oud 8 januari 2007, 22:14   #327
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite ; het wemelt hier van mensen die ervan uit gaan dat zij "verdraagzaam" opgevoed zijn en een absolute afkeer hebben van alles wat van hun vooroordelen afwijkt. Van de 1,8 miljard moslims wonen de meeste in een land waar de Sharia ondergeschikt is aan de wetten van het voor de rest seculiere staatsbestel. Buiten Saoudi Arabië en Iran zijn er geen theocratische moslimstaten (meer).
Het wemelt hier trouwens ook van dhimmies op dit forum, die de realiteit niet willen inzien.
Ik denk niet dat ik hier al gezegd heb, dat ik van het 'verdraagzame' type ben of nog ben. Het zou kunnen dat ik ergens gesteld heb dat ik verdraagzaam WAS, tot ik links begon te volgen, antwoorden las en boeken begon te lezen. Mijn ogen gingen open.
Voor de anderen wordt het later misschien 'Wir haben es nicht gewust' (met of zonder taalfouten, je weet wat ik bedoel)

http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia
Citaat:
There is tremendous variance in the interpretation and implementation of Islamic law in Muslim societies today. Liberal movements within Islam have questioned the relevance and applicability of sharia from a variety of perspectives. Several of the countries with the largest Muslim populations, including Indonesia, Bangladesh and Pakistan, have largely secular constitutions and laws, with only a few Islamic provisions in family law. Turkey has a constitution that is officially strongly secular, but where the state systematically favours Sunni Islam.[citation needed] India is the only country in the world which has separate Muslim civil laws, framed by Muslim Personal Law board, and wholly based on Sharia. However, the criminal laws are uniform. Some controversial sharia laws favor Muslim men, including rejection of alimony and polygamy.
Most countries of the Middle East and North Africa maintain a dual system of secular courts and religious courts, in which the religious courts mainly regulate marriage and inheritance. Saudi Arabia and Iran maintain religious courts for all aspects of jurisprudence, and religious police assert social compliance. Laws derived from sharia are also applied in Afghanistan, Libya and Sudan. Some states in northern Nigeria have reintroduced Sharia courts. In practice the new Sharia courts in Nigeria have most often meant the re-introduction of harsh punishments without respecting the much tougher rules of evidence and testimony. The punishments include amputation of one/both hands for theft, stoning for adultery and apostasy.

Aanslagen door moslims:
http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

Het maakt niet uit hoe je het bekijkt:
Geweld tegen niet-moslims is ingebakken in de godsdienst.
Zelfs de stille moslims blijven moslims, ook al gaan de extremen (zoals wij dat vergoelijkend noemend) over tot moord en brand.
Zij durven niet en kunnen ook niet, want hun gedrag zou al snel geinterpreteerd worden als niet conform de sharia en dus strafbaar met de dood. Een afvallige moslim verdient de doodstraf.
Maw eens moslim altijd moslim: je bent je vrijheid kwijt. En kiezen voor islam??? Moet je maar eens vragen aan de mensen, die vroeger en nu de keuze hebben tussen: dood of moslim!

En dit gebeurt nog steeds!
Oud 8 januari 2007, 22:18   #328
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Paard en kar of een hondenkarretje zal ook weer niet mogen van de dierenbescherming .
Anderzijds , een autovrije week , om eens te proberen.... verkeer aan de grens tegenhouden en te voet verder laten gaan.
Of laat in de steden enkel elektrische wagentjes toe . Zo'n "golfkarretjes" kunnen verhuurd worden , of tegen een lage prijs te koop aangeboden worden. Jammer dat VW-Vorst openblijft , anders konden we ze daar maken
.
Er is zeker 1 (allicht meer) stad in Duitsland, die een grote parking heeft buiten de stad. In het parkeergeld is een busrit om en weer ingebrepen naar het stadscentrum. En ja er rijden autos in de stad: leveringen moeten gebeuren.

Citaat:
Als je de mensen wil laten stoppen met roken moet je ze een alternatief aanbieden . Verdeel allereerst nicotinepleisters en dergelijke gratis aan de bevolking . . Verbied dan pas sigaretten en tabak in heel het land.
pamper pamper pamper....
Oud 8 januari 2007, 22:40   #329
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Drugsverslaafden KRIJGEN medicijnen.Waarom zou een roker dan niet gratis mogen afkicken ??? Per slot van rekening heeft een roker jaren extra belasting betaald en heeft de staat milioenen verdiend aan de tabaksreclame... Tijd om eens iets terug te doen.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 22:40   #330
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Niks van, fietstaxi's en riksja’s teju.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 23:05   #331
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hoe gaat het in de restaurants momenteel?
Al iets geweten?
Oud 8 januari 2007, 23:22   #332
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Drugsverslaafden KRIJGEN medicijnen.Waarom zou een roker dan niet gratis mogen afkicken ??? Per slot van rekening heeft een roker jaren extra belasting betaald en heeft de staat milioenen verdiend aan de tabaksreclame... Tijd om eens iets terug te doen.
Je hebt gelijk.... Ik zat efkes in een verkeerde moodswing.
Sorry.
Door het feit dat tabak nog altijd wettelijk is toegelaten, zag ik de link niet met niet-toegelaten drugs, waarvan het afkikken wel wordt gesuporteerd.
Bedankt voor de toelichting
Oud 9 januari 2007, 00:01   #333
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En hoe gaat het in de restaurants momenteel?
Al iets geweten?
http://www.youtube.com/watch?v=Xvx5NU82lH8
Oud 9 januari 2007, 20:57   #334
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

400.000 Vlamingen willen van sigaret af

BRUSSEL - De Vlaming zweert meer dan ooit de sigaret af. Maar liefst 400.000 mensen proberen momenteel te stoppen met roken.

De verkoop van hulpmiddelen, zoals pleisters en kauwgom, is sinds 1 januari met liefst 20 procent gestegen tegenover vorig jaar, melden apothekers. Tabakologen die mensen begeleiden bij het stoppen met roken, krijgen 10 procent meer cursisten over de vloer.

Vooral het rookverbod in de horeca verklaart de stijging, menen experts
bron: de standaard
Oud 9 januari 2007, 21:59   #335
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
400.000 Vlamingen willen van sigaret af

BRUSSEL - De Vlaming zweert meer dan ooit de sigaret af. Maar liefst 400.000 mensen proberen momenteel te stoppen met roken.

De verkoop van hulpmiddelen, zoals pleisters en kauwgom, is sinds 1 januari met liefst 20 procent gestegen tegenover vorig jaar, melden apothekers. Tabakologen die mensen begeleiden bij het stoppen met roken, krijgen 10 procent meer cursisten over de vloer.

Vooral het rookverbod in de horeca verklaart de stijging, menen experts
bron: de standaard
Kijk eens aan, de farmaceutische sector kan zich haar investeringen in passief-roken -en rookstudies niet betreuren!

Kassa kassa in Brentford.
Oud 10 januari 2007, 12:14   #336
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkoord.
Maar ook hier weten we allemaal waarom de politiekers dit niet doen...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 12:26   #337
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het er wel mee eens dat rokers gratis mogen afkicken (of toch de eerste keer), maar die extra belasting die die roker heeft betaald, waar staan die op zijn belastingsformulier ? Bedoel je de tax op tabak ? Die is bedoelt voor dingen zoals zijn ziektekosten, of moeten wij die betalen ? Het is muggenzifterij, want je hebt au fond wel gelijk, hoor.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 12:28   #338
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

de extra gezondheidskosten door rokers kunnen niet gedekt worden door de taksen die men op sigaretten heft
Oud 10 januari 2007, 13:01   #339
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
de extra gezondheidskosten door rokers kunnen niet gedekt worden door de taksen die men op sigaretten heft
in elk geval worden de extra gezondheidskosten gedekt door de besparingen op de niet-betaalde pensioenen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 13:15   #340
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in elk geval worden de extra gezondheidskosten gedekt door de besparingen op de niet-betaalde pensioenen.
u weet al wat ik ga vragen hé

cijfers graag
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be