![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5261 | |
|
Minister
|
Citaat:
U mag schreeuwen zo hard u wilt het blijft irrelevant. |
|
|
|
|
|
|
#5262 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#5263 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Sommige personen zijn bisexueel. Mag een huwelijk met drie om daaraan tegemoet te komen?
En als dat niet mag, is dat dan discriminatie? Laatst gewijzigd door luc broes : 9 januari 2007 om 18:37. |
|
|
|
|
|
#5264 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5265 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#5266 |
|
Minister-President
|
U mag schreeuwen zo hard u wilt het blijft irrelevant.[/quote]
Jawatte nu gaat m'n het al zo beginnen spelen, allé nog ne keer, tot voor de goedkeuring van het huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht was het zo dus dat enkel mensen van verschillend geslacht met elkaar konden huwen wat een discriminatie was. Maar nu proberen jullie te zeggen dat homo's altijd het recht gehad hebben om te huwen, dus als ik jullie goed voorheb hebben jullie dus liever een ongelukkige "hetero" dan een gelukkige homo. Een hetero zag iemand graag (in de zin van verliefd), die kon daar zonder probleem mee huwen. Een homo zag iemand graag (in de zin van verliefd), die kon daar helemaal niet mee huwen. Sommigen proppen zich blijkbaar in allerlei straatjes om de homo's toch maar het leven héél erg zuur te maken blijkbaar.
|
|
|
#5267 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5268 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5269 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#5270 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5271 |
|
Partijlid
|
Het is niet omdat iemand bi is, zij niet 1 partner kunnen hebben. Wat een belachelijke stelling.
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
|
|
|
|
|
|
#5272 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5273 |
|
|
U mag schreeuwen zo hard u wilt het blijft irrelevant.[/quote]
U zal alleszins niet meer kunnen beweren deze post niet te hebben gezien.
|
|
|
#5274 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
klopt.. ik ben daarin net zoals jij hé...
Citaat:
Citaat:
en dit op wel de meest interessante strategische momenten, nietwaar ? Citaat:
voor dat jij nu eens definitief kleur gaat bekennen met die stelling van je ... maar blijkbaar wil je dat om één of andere duistere reden ten alle tijde vermijden daar ge beseft dat dat je steeds méér en méér in de problemen brengt concreet wilt dat zeggen ( om nog maar te beginnen... want er is veel méér dan dat ) : - dat jij nu eindelijk gaat inzien en erkennen dat dit een totaal ( tot nu toe ) onbewijsbare stelling is die eerder als een axiomatisch iets moet bekeken worden dat je wenst stand te houden zolang er geen tegenbewijs of tegenvoorbeeld is geleverd - dat je ook eens definitef gaat invullen hoe eng we dat begrip 'functie' moeten nemen... ipv achteraf af te komen - dat je ook eens inziet dat het vinden van een functie voor de ene groep daar waar dat voor de andere groep niet onmiddelijk duidelijk is niet hetzelfde is als jouw strikt zeggen : 'er is een functie' meer dit laatste is evenzeer een veronderstelling tenzij jij vooraf de aftelbaarheid bv zou limiteren... dan had ik dat ook graag geweten ... maar ook dat doe je niet en dan dien je je verder ook aan de mogelijke consequenties te houden - indien je dan wel weer de mogelijkheid openlaat.. en dit lijk je dan in het andere geval dan weer te doen ( tjah anders beperkt seksualiteit zich voor een heteroseksueel ook maar tot dat ene ding en dat zou je toch niet willen gezegd hebben, tiens )... dan houdt dit ook consequenties in met name dat ieder denkbare functie ( lees goed : denkbare en exclusief dat eentje dus ) die je zou willen toebedelen aan heteroseksualiteit dit onmiddellijk impliceert dat je dat ook zal moetn toebedelen in het luik homoseksueliteit tenzij je kan aantonen dat het exclusief zou zijn ( zoals dat eentje ) vanaf dat moment heb je er dus eentje exclusief in zijn resp. heterovariant voor de heteroseksuele groep resp. homovariant voor de homoseksuele groep ( 'k verwijs je naar deze post van Ozymandius die het je probeert duidelijk te maken met een voorbeeld ) - dat iedere zogenaamde weerlegging moet uitgeklaard worden... dit hoef je dus niet te doen door een volgende onbewezen lemma op te hoesten - etc etc Citaat:
want ook hier verschafte je weer geen glimpje duidelijkheid dat is toch op z'n minst wat je kan doen als je dan toch zo nodig een stelling wilt lanceren lanceert Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 9 januari 2007 om 21:25. |
|||||
|
|
|
|
|
#5275 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#5276 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat hebt u juist. Maar zoals u weet heerst er in de meeste landen van de wereld nog een religieus klimaat en die religieuzen spuien allemaal vuil over homo's.
|
|
|
|
|
|
#5277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat mij betreft is dat inderdaad een vorm van discriminatie. De overheid hoeft zich niet te bemoeien met de manier waarop mensen in onderlinge overeenstemming met elkaar hun leven willen inrichten, maar moet er voor zorgen dat er een geschikt juridisch kader voorhanden is. Bij bigamie lijkt me dat lang niet zo evident, omdat er bij een eventuele ontbinding van de overeenkomst wel eens wat problemen zouden kunnen opduiken... Los daarvan heb ik niet het minste bezwaar tegen een huwelijk tussen meer dan twee partners. Jij wel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#5278 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Yep, dat klopt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#5279 |
|
Burgemeester
|
Er is wel een verschil tussen hoe bv. het christendom en de islam beiden tegen homoseksualiteit aankijken. In bijna alle christelijke landen is homoseksualiteit niet meer strafbaar en kunnen dus gewoon veilig samenleven, dit in tegenstelling tot bij de meeste islamitische landen waar homoseksualiteit wel strafbaar is. ( in islamitische landen zoals Iran, Saoedi-Arabie, Sudan en Mauretanie kan ook de doodstraf voor homo's gegeven worden )
|
|
|
|
|
|
#5280 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat kán maar dat kán evengoed niet zo zijn
een voorkeur is toch niets anders dan een keuze voor het ene boven het andere ? en dit kan omwille van tal van rationele _ en irrationele redenen als er nu niets wijzigt in de randomstandigheden is het weinig waarschijnlijk dat die voorkeur zou veranderen hier gaat het over een seksuele 'voorkeur', homofilie en dit versus de voorkeur om zich dan ook homoseksueel op te stellen dat eerste zie ik niet meteen wijzigen ... voor dat tweede kunnen de omstandigheden echter drastisch wijzigen |
|
|
|