Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 10:36   #61
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Op dezelfde plaats als waar jij gevonden hebt wat ik Ok zou vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
lijkt het mij eerder een oproep tot gematigdheid in deze straffen
...

Laatst gewijzigd door baarle : 11 januari 2007 om 10:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 10:43   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok maar wel hoe langer hoe minder (ikzelf ben het in mijn carrière zelfs nooit meer tegengekomen) en die stelling is momenteel enkel nog correct omdat men de globale loonmassa m vs v tegenover elkaar zet : technisch gezien klopt die conclusie dan, maar een realistischere conclusie (en minstens even erg wat mij betreft) is dat vrouwen veel minder vertegenwoordigd zijn in het managementniveau en de bestuurstoppen.
Nope Anna, vrouwen verdienen hier ook nog steeds minder dan mannen VOOR DEZELFDE FUNCTIES!!!

Citaat:
Onderzoek van het Kenniscentrum van SD WORX naar de loonverschillen tussen mannen en vrouwen, toont aan dat vrouwen gemiddeld 4,7 % minder verdienen dan hun mannelijke collega’s voor eenzelfde functie. Resultaten gaan over het jaar 2004.
Bron

Enkele dagen geleden was dit trouwens nog in het nieuws. En toch werd hierover nog geen topic geopend uit verontwaardiging. En de keren dat iemand het aanhaalt in een discussie wordt het steeds geminimaliseerd of verklaard met flutargumenten.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 januari 2007 om 10:44.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 10:47   #63
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Ik had het over deze :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Jij zou het vanzelfsprekend ook OK vinden als de bisschop van Gent op TV in detail kwam vertellen wanneer een man zijn vrouw moet slaan en in detail uiteenzet hoe hij dat moet doen en waar hij moet voor oppassen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 10:48   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nope Anna, vrouwen verdienen hier ook nog steeds minder dan mannen VOOR DEZELFDE FUNCTIES!!!
Niets op tegen.
Oud 11 januari 2007, 10:49   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Bron

Enkele dagen geleden was dit trouwens nog in het nieuws. En toch werd hierover nog geen topic geopend uit verontwaardiging. En de keren dat iemand het aanhaalt in een discussie wordt het steeds geminimaliseerd of verklaard met flutargumenten.

en dan laat je net mijn paragraaf erna weg, waarin ik aangeef dat dat ook erg is, maar dat dat geen tegenargument tov gepromoot huiselijk geweld kan uitmaken ...
ik ben over die loonskloof ook verontwaardigd, maar je kan geen topic openen met iets en dan al je andere noden en verzuchtingen gelijk meegeven omdat iemand zou kunnen denken dat je die minder erg vindt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 11:28   #66
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En om meer on topic te reageren: elke vergoelijking van geweld tegen vrouwen is onaanvaardbaar. Dus ook die uit het filmpje.

Maar het is natuurlijk wel hypocriet om daar selectief op te reageren! Geweld tegen vrouwen is een wereldwijd probleem. Vandaar ook dat de onder meer Amnesty International en de VN daar campagne rond voeren.

Enkele feiten en cijfers over België:

Citaat:
Het heeft echter geduurd tot 1997 alvorens partnergeweld in België als een misdrijf werd erkend en tot 1998 alvorens het delict echt strafbaar was.

Citaat:
Uit onderzoek blijkt dat één op vier vrouwen tussen twintig en zestig jaar in heteroseksuele relaties ooit eenzijdig geweld ondervonden heeft of ondervindt van vriend of echtgenoot. Er is nauwelijks enig verband tussen de sociale klasse en het geweld. Het komt voor in alle lagen van de bevolking, in alle leeftijdsklassen, bij elke levensovertuiging en in alle relatievormen

Noem het geen islamgerelateerd probleem. Want dat is het niet. Overal vind je jammer genoeg idioten die dat blijkbaar normaal vinden.

In ons land hebben trouwens religieuze leiders van ALLE erkende geloofsgemeenschappen en levensbeschouwingen een engagementsverklaring ondertekend die geweld tegen vrouwen veroordeelt. En waarin ze bovendien verklaren om dat ook binnen hun geloofsgemeenschap kenbaar te maken.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 januari 2007 om 11:30.
Oud 11 januari 2007, 11:33   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem het geen islamgerelateerd probleem. Want dat is het niet. Overal vind je jammer genoeg idioten die dat blijkbaar normaal vinden.
U ziet dus geen verschil in een religieus boek dat specifieke richtlijnen geeft om uw vrouw te slaan en een wetboek dat specifieke wetten bevat die het slaan van anderen (dus ook uw vrouw) verbiedt?

Misschien kan je me dit even verduidelijken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 11:51   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dan laat je net mijn paragraaf erna weg, waarin ik aangeef dat dat ook erg is, maar dat dat geen tegenargument tov gepromoot huiselijk geweld kan uitmaken ...
ik ben over die loonskloof ook verontwaardigd, maar je kan geen topic openen met iets en dan al je andere noden en verzuchtingen gelijk meegeven omdat iemand zou kunnen denken dat je die minder erg vindt.
Ik heb dat dan ook niet aangebracht als tegenargument (mijn reactie op het eigenlijke onderwerp van de thread staat in de volgende post). Ik reageerde enkel op jouw foute interpretatie van die loonverschillen.

Natuurlijk moet je niet in elke topic al je verzuchtingen meegeven. Maar het is wel typerend dat op dit forum zowat alles aangeklaagd wordt wat er maar aan te klagen valt over moslims, terwijl zaken dichter bij de deur vaak op veel minder aandacht kunnen rekenen (zoals die loonverschillen die worden steevast gerelativeerd, ook hier weer).
Oud 11 januari 2007, 11:53   #69
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Niets op tegen.
Tja... ik vermoed toch dat je daar anders over zou denken indien je een vrouw was. (ook al ga je dat nu ongewtijfeld ontkennen)
Oud 11 januari 2007, 11:54   #70
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja... ik vermoed toch dat je daar anders over zou denken indien je een vrouw was. (ook al ga je dat nu ongewtijfeld ontkennen)
Een loon is iets dat wordt afgesproken tussen werknemer en werkgever.
Oud 11 januari 2007, 11:57   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dat dan ook niet aangebracht als tegenargument (mijn reactie op het eigenlijke onderwerp van de thread staat in de volgende post). Ik reageerde enkel op jouw foute interpretatie van die loonverschillen.

Natuurlijk moet je niet in elke topic al je verzuchtingen meegeven. Maar het is wel typerend dat op dit forum zowat alles aangeklaagd wordt wat er maar aan te klagen valt over moslims, terwijl zaken dichter bij de deur vaak op veel minder aandacht kunnen rekenen (zoals die loonverschillen die worden steevast gerelativeerd, ook hier weer).
dat is ook omdat die loonkloof minder erg is dan de ondervertegenwoordiging van vrouwen in besturen, ze is er misschien zelfs het gevolg van ... je moet de oorzaak bestrijden, niet het symptoom

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 januari 2007 om 11:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 12:04   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat Edina een aparte topic opent over de loonkloof tussen mannen en vrouwen en dat we in deze draad verder discussieren over het islamitische gebruik van het slaan van ongehoorzame echtgenotes.

Ik zie totaal niet in wat het ene met het andere te maken heeft.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 januari 2007, 12:07   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U ziet dus geen verschil in een religieus boek dat specifieke richtlijnen geeft om uw vrouw te slaan en een wetboek dat specifieke wetten bevat die het slaan van anderen (dus ook uw vrouw) verbiedt?
Waar haal je dat idiote idee vandaan?

Overigens heb je niet goed gelezen, vrees ik. Tot 1997 was het slaan van parter of echtgenote zelfs bij ons geen misdrijf. Meer zelfs, ook nu nog zijn niet alle vormen van partnergeweld strafbaar.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 januari 2007 om 12:13.
Oud 11 januari 2007, 12:11   #74
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat Edina een aparte topic opent over de loonkloof tussen mannen en vrouwen en dat we in deze draad verder discussieren over het islamitische gebruik van het slaan van ongehoorzame echtgenotes.

Het slaan van "ongehoorzame echtgenotes" is helemaal geen exclusief islamitisch gebruik, schatteboutje. Het is jammer genoeg een wereldwijd probleem. Bij alle bevolkingsgroepen.

Maar ik begrijp wel dat je plezier een beetje vergald wordt wanneer je gedwarsboomd wordt bij het uitoefenen van je favoriete hobby.
Oud 11 januari 2007, 12:19   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat idiote idee vandaan?

Overigens heb je niet goed gelezen, vrees ik. Tot 1997 was het slaan van parter of echtgenote zelfs bij ons geen misdrijf. Meer zelfs, ook nu nog zijn niet alle vormen van partnergeweld strafbaar.
Ik vrees dat ik een en ander heb gemist. Volgens mij is fysiek geweld tegenover anderen altijd al verboden geweest, maar effectief - inderdaad - werd tegenover partnergeweld niet altijd correct opgetreden.
Dit werd een tijd geleden aangepast meen ik.

Kan U me een voorbeeld geven van partnergeweld dat niét strafbaar is?

Oud 11 januari 2007, 12:21   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het slaan van "ongehoorzame echtgenotes" is helemaal geen exclusief islamitisch gebruik, schatteboutje. Het is jammer genoeg een wereldwijd probleem. Bij alle bevolkingsgroepen.

Maar ik begrijp wel dat je plezier een beetje vergald wordt wanneer je gedwarsboomd wordt bij het uitoefenen van je favoriete hobby.
Ik beweer nergens dat partnergeweld NIET zou voorkomen bij niet-moslims.

Ik heb echter geen weet van enig burgerlijke wettekst of religieuze tekst (buiten de koran) waarbij het slaan van vrouwen wordt AANGEMOEDIGD als middel om ongehoorzame vrouwen in de onderdanige status te houden.

U zal me vast middels de juiste wetteksten van het tegendeel kunnen overtuigen.

Oud 11 januari 2007, 13:10   #77
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat Edina een aparte topic opent over de loonkloof tussen mannen en vrouwen
Is ondertussen gebeurd: http://forum.politics.be/showthread.php?t=75340

Geen dank!
Oud 11 januari 2007, 13:30   #78
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot 1997 was het slaan van parter of echtgenote zelfs bij ons geen misdrijf. Meer zelfs, ook nu nog zijn niet alle vormen van partnergeweld strafbaar.
Tamelijk pervers wat je hier doet, al is het ook wat te doorzichtig.

Natuurlijk was het slaan van vrouwen, inclusief je echtgenote, bij ons ook voor 1997 strafbaar. Wel was er geen specifieke wet tegen partnergeweld, die er nu dus wel is, maar dat betekende allerminst dat men ongestraft zijn partner kon slaan. Geweld was ook voor 1997 strafbaar, op vrouwen of op mannen, op partners en niet-partners.

Dat zit in sommige islamitische landen blijkbaar heel anders. Daar is geweld wel strafbaar, maar kunnen sommige vormen van geweld tegen echtgenotes blijkbaar wettelijk wel.

En uitgerekend dat wettelijk verschil probeer jij hier te verdrinken door te doen alsof het hier niet veel beter is. Deugniet!
Oud 11 januari 2007, 13:42   #79
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat komt door je blinde haat.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 13:43   #80
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ik een en ander heb gemist. Volgens mij is fysiek geweld tegenover anderen altijd al verboden geweest, maar effectief - inderdaad - werd tegenover partnergeweld niet altijd correct opgetreden.
Dit werd een tijd geleden aangepast meen ik.

Kan U me een voorbeeld geven van partnergeweld dat niét strafbaar is?
inderdaad, je hebt dus een en ander gemist.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be