![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 11 januari 2007 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enkele dagen geleden was dit trouwens nog in het nieuws. En toch werd hierover nog geen topic geopend uit verontwaardiging. En de keren dat iemand het aanhaalt in een discussie wordt het steeds geminimaliseerd of verklaard met flutargumenten. Laatst gewijzigd door Edina : 11 januari 2007 om 10:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets op tegen.
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dan laat je net mijn paragraaf erna weg, waarin ik aangeef dat dat ook erg is, maar dat dat geen tegenargument tov gepromoot huiselijk geweld kan uitmaken ... ik ben over die loonskloof ook verontwaardigd, maar je kan geen topic openen met iets en dan al je andere noden en verzuchtingen gelijk meegeven omdat iemand zou kunnen denken dat je die minder erg vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() En om meer on topic te reageren: elke vergoelijking van geweld tegen vrouwen is onaanvaardbaar. Dus ook die uit het filmpje. Maar het is natuurlijk wel hypocriet om daar selectief op te reageren! Geweld tegen vrouwen is een wereldwijd probleem. Vandaar ook dat de onder meer Amnesty International en de VN daar campagne rond voeren. Enkele feiten en cijfers over België: Citaat:
Citaat:
Noem het geen islamgerelateerd probleem. Want dat is het niet. Overal vind je jammer genoeg idioten die dat blijkbaar normaal vinden. In ons land hebben trouwens religieuze leiders van ALLE erkende geloofsgemeenschappen en levensbeschouwingen een engagementsverklaring ondertekend die geweld tegen vrouwen veroordeelt. En waarin ze bovendien verklaren om dat ook binnen hun geloofsgemeenschap kenbaar te maken. Laatst gewijzigd door Edina : 11 januari 2007 om 11:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kan je me dit even verduidelijken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet je niet in elke topic al je verzuchtingen meegeven. Maar het is wel typerend dat op dit forum zowat alles aangeklaagd wordt wat er maar aan te klagen valt over moslims, terwijl zaken dichter bij de deur vaak op veel minder aandacht kunnen rekenen (zoals die loonverschillen die worden steevast gerelativeerd, ook hier weer). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een loon is iets dat wordt afgesproken tussen werknemer en werkgever.
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 11 januari 2007 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat Edina een aparte topic opent over de loonkloof tussen mannen en vrouwen en dat we in deze draad verder discussieren over het islamitische gebruik van het slaan van ongehoorzame echtgenotes.
Ik zie totaal niet in wat het ene met het andere te maken heeft.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Overigens heb je niet goed gelezen, vrees ik. Tot 1997 was het slaan van parter of echtgenote zelfs bij ons geen misdrijf. Meer zelfs, ook nu nog zijn niet alle vormen van partnergeweld strafbaar. Laatst gewijzigd door Edina : 11 januari 2007 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp wel dat je plezier een beetje vergald wordt wanneer je gedwarsboomd wordt bij het uitoefenen van je favoriete hobby. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit werd een tijd geleden aangepast meen ik. Kan U me een voorbeeld geven van partnergeweld dat niét strafbaar is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb echter geen weet van enig burgerlijke wettekst of religieuze tekst (buiten de koran) waarbij het slaan van vrouwen wordt AANGEMOEDIGD als middel om ongehoorzame vrouwen in de onderdanige status te houden. U zal me vast middels de juiste wetteksten van het tegendeel kunnen overtuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Geen dank! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk was het slaan van vrouwen, inclusief je echtgenote, bij ons ook voor 1997 strafbaar. Wel was er geen specifieke wet tegen partnergeweld, die er nu dus wel is, maar dat betekende allerminst dat men ongestraft zijn partner kon slaan. Geweld was ook voor 1997 strafbaar, op vrouwen of op mannen, op partners en niet-partners. Dat zit in sommige islamitische landen blijkbaar heel anders. Daar is geweld wel strafbaar, maar kunnen sommige vormen van geweld tegen echtgenotes blijkbaar wettelijk wel. En uitgerekend dat wettelijk verschil probeer jij hier te verdrinken door te doen alsof het hier niet veel beter is. Deugniet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |