Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 12:31   #361
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
van dommigheid gesproken.

Welke internationale studie was het ook weer ? " Nergens ter wereld zijn er twee naties die een taal gemeenschappelijk hebben en naast elkaar leven die zo compleet verschillend zijn qua cultuur en gedrag"

t'is niet omdat jullie germanen zijn dat we jullie moeten accepteren
Je hebt gelijk, ik zat er helemaal naast met mijn 95%. Het zal wel eerder 98 of 99% zijn. Silly Me!
Oud 13 januari 2007, 12:40   #362
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke internationale studie was het ook weer ? " Nergens ter wereld zijn er twee naties die een taal gemeenschappelijk hebben en naast elkaar leven die zo compleet verschillend zijn qua cultuur en gedrag"

Qua cultuur en gedrag verschillend? Bent u óóit in Nederland geweest? Ja inderdaad, de karikaturen verschillen van elkaar, maar is dat niet doodnormaal? Als ik in Vlaanderen kom dan waan ik me in Nederland. Zelfde winkels, zelfde mensen, zelfde eten, eigenlijk is het gewoon Nederland alleen zit het verstrikt in een stelsel met franstaligen. Laten we er een Heel-Nederland van maken, een confederatie.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 januari 2007 om 12:41.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:40   #363
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ken anders ook twee verschillende volkeren die al 177 jaar enkel het land waarin ze samenleven gemeenschappelijk hebben en die voor de rest ook zo compleet verschillend als maar mogelijk zijn qua cultuur en gedrag. Over welk land zou ik het nu in 's hemelsnaam hebben?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:43   #364
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Want met tien marokkanen weet je meteen wie er het eerste in z'n kont genomen wordt? Sorry ik weet wel dat Belgen echt van jongs af aan ingegoten wordt dat Nederlanders slecht zijn, maar het blijft moeilijk om zo verguisd te worden door mensen die dezelfde taal spreken...
Baa, dit forum is ook wel niet bepaald representatief te noemen, in mijn omgeving merk ik toch vaker een neutrale tot matig positieve houding tov van nederland. Maar een begripvolle houding is wel nodig als er goede relaties kunnen bestaan. Je kan niet ontkennen dat er aspecten zijn aan een Vlaming die jullie minder apprecieren of niet begrijpen. Ik sta bijvoorbeeld positief tov Nederlanders, ben allergisch voor Ollanderhaat en zet iedereen op zijn plaats die een zonder aanleidingen gratuite opmerking over nederlanders maakt, maar ik betrap mijzelf toch ook soms op de gedachte dat hollanders soms vreemde mensen zijn.

Dat Antwerpen een bastion van Ollanderhaat blijkt te zijn kan dan weer misschien veel te maken hebben met het gedrag van zatte Hollandse jongeren tijdens het uitgaan.
Oud 13 januari 2007, 12:46   #365
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Qua cultuur en gedrag verschillend? Bent u óóit in Nederland geweest? Ja inderdaad, de karikaturen verschillen van elkaar, maar is dat niet doodnormaal? Als ik in Vlaanderen kom dan waan ik me in Nederland. Zelfde winkels, zelfde mensen, zelfde eten, eigenlijk is het gewoon Nederland alleen zit het verstrikt in een stelsel met franstaligen. Laten we er een Heel-Nederland van maken, een confederatie.

Niet overdrijven, het eten in Vlaanderen is beter dan in Nederland. Op dat gebied ligt Nederland een paar miljoen jaar achter (zelfs een dakloze hier eet beter). Men zou een gedeelte van de winst van het wegenvignet moeten gebruiken om Nederland te leren koken.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:46   #366
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
héla stukske keeskop, t'is Vlaming hé
Ik ben waarschijnlijk "Vlaamser" dan gij, snotneus.

Citaat:
en nen echte sinjoor heeft idd de PEST aan hollanders. quasi zonder uitzondering
Fantastisch. Laat u nog maar eens van u slimste kant zien, jongen.

Laatst gewijzigd door baarle : 13 januari 2007 om 12:48.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:47   #367
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
héla stukske keeskop, t'is Vlaming hé

en nen echte sinjoor heeft idd de PEST aan hollanders. quasi zonder uitzondering

Om Van Peel te citeren : "Nog Liever met 10 Marokkanen op een onbewoond eiland dan met enen ollander" !
en dan moet het dus al wel héél erg zijn.
Goed mogelijk, maar wees je ervan bewust dat veel "echte Vlamingen" de pest hebben aan de verschrikkelijke arrogantie van veel Antwerpenaren (wel met uitzondering), type Robbe De Hert die van oordeel is dat het "Antwaarps" dialect een wereldtaal is en zich steevast in dat taaltje uidrukt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:48   #368
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Dat Antwerpen een bastion van Ollanderhaat blijkt te zijn kan dan weer misschien veel te maken hebben met het gedrag van zatte Hollandse jongeren tijdens het uitgaan.
Dat is inderdaad heel erg. Vooral onder de jongeren. Alleen in Groot-Brittanië is het probleem nog groter. Ik wijt dit aan een te lakse houding in Nederland, te weinig voorlichting, en een slechte opvoeding. Maar daar kun je Nederlanders in het algemeen niet voor afstraffen.
Oud 13 januari 2007, 12:49   #369
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Niet overdrijven, het eten in Vlaanderen is beter dan in Nederland. Op dat gebied ligt Nederland een paar miljoen jaar achter (zelfs een dakloze hier eet beter). Men zou een gedeelte van de winst van het wegenvignet moeten gebruiken om Nederland te leren koken.
????? Dat we oude kooktradities hebben als boerenkool dat zegt niks. In Nederland kun je hartstikke goed uit eten, ook culinair!
Oud 13 januari 2007, 12:51   #370
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daar kun je Nederlanders in het algemeen niet voor afstraffen.
Als je niet weet dat België geboren is uit anti-Ollands racisme, noch dat de Belgische staat vooral in zijn eerste drie decennia maar ook in de eeuw daarna, de platste anti-Ollandse propaganda is blijven verspreiden, omdat hij zijn bestaan enkel zo kon verantwoorden, dan kan je deze houding idd niet begrijpen.

Laatst gewijzigd door baarle : 13 januari 2007 om 12:52.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:51   #371
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad heel erg. Vooral onder de jongeren. Alleen in Groot-Brittanië is het probleem nog groter. Ik wijt dit aan een te lakse houding in Nederland, te weinig voorlichting, en een slechte opvoeding. Maar daar kun je Nederlanders in het algemeen niet voor afstraffen.

Toch wel, het is normaal dat die jongeren zat zijn. Die zijn kwaliteit niet gewoon. Iedereen weet dat Nederlands bier in vergelijking met belgisch bier rioolwater is.
Dus men moet de Nederlandse brouwerijen overnemen en echt bier laten maken.
Oud 13 januari 2007, 12:52   #372
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Als je niet weet dat België geboren is uit anti-Ollands racisme, noch dat de Belgische staat vooral in zijn eerste drie decennia maar ook in de eeuw daarna, de platste anti-Ollandse propaganda is blijven verspreiden, omdat hij zijn bestaan enkel zo kon verantwoorden, dan kan je deze houding idd niet begrijpen.
Ik begrijp de houding niet, maar dat komt alleen maar omdat dit de 21e eeuw is, en niet 200 jaar geleden.
Oud 13 januari 2007, 12:53   #373
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
????? Dat we oude kooktradities hebben als boerenkool dat zegt niks. In Nederland kun je hartstikke goed uit eten, ook culinair!
Maakt dat de kat wijs, Een blik whiskas is culinairder en verfijnder dan het eten van een Nederlandse driesterren restaurant. (als ze dat hebben)
Oud 13 januari 2007, 12:53   #374
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, het is normaal dat die jongeren zat zijn. Die zijn kwaliteit niet gewoon. Iedereen weet dat Nederlands bier in vergelijking met belgisch bier rioolwater is.
Ik vind Belgisch pils niet te drinken, wit bier (Hoegaarden) en Trappisten daarentegen?!
Oud 13 januari 2007, 12:54   #375
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt dat de kat wijs, Een blik whiskas is culinairder en verfijnder dan het eten van een Nederlandse driesterren restaurant. (als ze dat hebben)
Ik woon hier in Apeldoorn, en hier zijn niet veel slechte restaurants. En niet zeggen dat ik niet anders ken, want ik ben al meermaals in Antwerpen enzovoort geweest, heb daar uit gegeten, en dat is niet veel anders.
Oud 13 januari 2007, 13:00   #376
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Maar er zijn mensen (de overgrote meerderheid) die niet elke week in België komen! Dat u belgicist bent betekent niet dat u alles van uw regering hoeft goed te praten, hoor!
Zelfs al was ik Vlaams-nationalist, dan nog zou ik de regering niet afrekenen op deze beslissing. Nederlanders en anderen die onze wegen mee kapot rijden, moeten daar maar mee voor opdraaien ook.

Laatst gewijzigd door Kim : 13 januari 2007 om 13:00.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 13:00   #377
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zelfs al was ik Vlaams-nationalist, dan nog zou ik de regering niet afrekenen op deze beslissing. Nederlanders en anderen die onze wegen mee kapot rijden, moeten daar maar mee voor opdraaien ook.
Daar ben ik het mee eens, enkel niet met de manier waarop dit gebeurt.
Oud 13 januari 2007, 13:02   #378
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik woon hier in Apeldoorn, en hier zijn niet veel slechte restaurants. En niet zeggen dat ik niet anders ken, want ik ben al meermaals in Antwerpen enzovoort geweest, heb daar uit gegeten, en dat is niet veel anders.
Ik zit af en toe in Nederland voor men en ik neem iedere keer men eigen eten mee. Dit om geen diaree te krijgen.
Dit vanwege slechte ervaringen. Peis dat die mislukte frituuruitbater in rotterdam nog altijd nachtmerries heeft van mij.
Ik bestel een friet met mayo en een vleeskroket. Wel die frieten waren slecht gebakken, die mayo was precies boter en die vleeskroket zou ik zelfs nog niet aan een kat geven. Na discussie heeft die mislukte frituuruitbater zijn brol van zijn gezicht mogen schrapen.
En dit met iedere Nederlandse eetgelegenheid, eten trok gewoon op niks.
Oud 13 januari 2007, 13:03   #379
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zit af en toe in Nederland voor men en ik neem iedere keer men eigen eten mee. Dit om geen diaree te krijgen.
Dit vanwege slechte ervaringen. Peis dat die mislukte frituuruitbater in rotterdam nog altijd nachtmerries heeft van mij.
Ik bestel een friet met mayo en een vleeskroket. Wel die frieten waren slecht gebakken, die mayo was precies boter en die vleeskroket zou ik zelfs nog niet aan een kat geven. Na discussie heeft die mislukte frituuruitbater zijn brol van zijn gezicht mogen schrapen.
En dit met iedere Nederlandse eetgelegenheid, eten trok gewoon op niks.
Een bakker koopt zijn eigen brood niet in de supermarkt.
Oud 13 januari 2007, 13:05   #380
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worden de afgezaagde anti-hollandse clichés weer bovengehaald ja! Hoe Heineken ooit is kunnen uitgroeien tot één van de bekendste bieren ter wereld blijft voor iedereen een misterie, maar daarvoor alle hollandse bieren afdoen als rioolwater gaat toch wat ver, de Nederlandse brouwcultuur is zeer divers net zoals de onze en er zitten bieren tussen die best te zuipen zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be