![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
|
![]() Lollig hoor! Ik vroeg je wat je daarmee bedoelde. Ik ben nog nooit thuisgebleven omdat ik ongesteld was hoor. En ik functioneer perfect normaal op die momenten.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 13 januari 2007 om 01:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
En discriminatie betekent helemaal niet in de eerste plaats onderscheid. Het betekent het ontbreken van gelijke kansen. Aangezien we het er over eens waren dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen, is het nogal logsich dat met die ongelijkheid moet rekeing gehouden worden op het werk. En laat nu net dat te weinig gebeuren. Op het werk verwacht men plots wel die gelijkheid. En juist dat leidt tot discriminatie. Laatst gewijzigd door Edina : 13 januari 2007 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Rundje, het gaat niet over mij, want ik heb absoluut geen reden om te klagen. Ik wordt op mijn werk totaal niet gediscrimineerd. Integendeel. Maar andere vrouwen blijkbaar wel. dat blijkt uit alle studies. En daar protesteer ik tegen. Empathie is duidelijk niet aan jou besteed. En mijn werkgever is trouwens uitermate tevreden over mij. Laatst gewijzigd door Edina : 13 januari 2007 om 01:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Je verlangt dat vrouwen minder hard moet werken dan een man om dezelfde opslag en/of promoties krijgen. Sfax heeft daar al herhaaldelijk op gewezen. Je moet nog altijd uitleggen hoe zoiets kan opgevat worden als rechtvaardig, want die vraag ga je nogal zedig uit de weg. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 13 januari 2007 om 08:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog steeds op een zinnige argment waarom iemand hetzelfde zou moeten krijgen, wanneer hij/zij niet hetzelfde doet. Dat heb je tot hiertoe nog steeds niet kunnen geven, je onzinnige rekenoefeningetje ten spijt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is iets heel anders é. Dit spreek ik ook niet tegen
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |||
Banneling
|
![]() Je bent met jezelf aan het lachen, dat besef je toch?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zullen we het voorbeeldje nog eens herhalen? Man en vrouw beginnen aan zelfde loon in eenzelfde functie. Na Jaar 1 krijgen ze beide 100€ erbij (laat ons zeggen dat ze beiden succesvol hun proefperiode doorgemaakt hebben) In jaar 2 gaat de vrouw op zwangerschapsverlof en komt daarna terug. Tijdens dat verlof zorgt de man ervoor dat het werk dat door afwezigheid van de vrouw blijft liggen, in goede banen loopt. Bovendien slaagt hij erin nog wat andere zaken te verbeteren. Op het einde van het jaar krijgt hij 100€ erbij, de vrouw niet, aangezien zij er niet was. In jaar 3 werken ze alletwee weer gewoon en krijgen ze geen van beiden opslag. Je kan me nog steeds niet zeggen wat er discriminerend is aan dit voorbeeld. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iedereen altijd op commissie gewerkt had zoals ik, zou niemand ooit enige loonkloof waargenomen hebben, trouwens ook niet in de sector van de uitkeringen, waar ik me nu in bevind... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De wereld blijft niet stilstaan, omdat de vrouw zwanger is. Opnieuw, als jij als vrouw dingen gaat opeisen, waarvoor anderen gewerkt hebben, dan ben je zelf aan het discrimineren, en dan bulk je van het egoïsme en de hebzucht. Citaat:
De man in kwestie geen opslag geven, omdat zijn vrouwelijke collega met zwangerschapsverlof was, is discriminerend naar die man toe. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Je verlangt niet dat de vrouw minder moet doen voor dezelfde opslag, maar er mag wel geen rekening gehouden worden met de zwangerschap. Met andere woorden, indien een vrouw zwanger is geweest, moet ik maar doen alsof haar prestaties tijdens de periode dat ze er wel was, ook van kracht waren tijdens haar afwezigheid en haar zo navenant een opslag geven? Je verlangt dus wel degelijk dat ze minder doet voor dezelfde opslag/promotie aangezien die prestatie tijdens haar afwezigheid onbestaande is.
|
![]() |
![]() |