Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 13:40   #1
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard Whiskas VS Broodje Kroket

Sommige forumleden (de meeste Nederlanders) durven beweren dat Nederlanders kunnen koken.
Ik betwijfeld dit, een blik whiskas is culinairder en verfijnders dan een Nederlandse driesterren restaurant.

Ga maar is een naar een Nederlandse stad en probeert maar een iets eetbaar te vinden.
In een frituur krijg je iets dat op frieten trekt, vlees dat ze in Vlaaanderen zelfs nog niet eens aan hun dieren geven en mayonais dat als boter smaakt.
Laat staan het befaamde broodje kroket, opgepast niets tegen een vleeskroket tussen brood maar als ik het in Nederland ziet dan heb ik motilium nodig.
In een brasserie, restaurant of dergelijke is het nog erger, wie prakt er nu zijn eten? Voor de rest trekt het in dergelijke zaken het eten ook op geen zak.

Wat bier betreft, sorry maar heiniken noem ik geen bier. Dan is zelfs Cristal van wereldklasse. Het ergelijkste is dat ze hun rioolwater in een soort van coca-cola glazen schenken. Dit is voor mij een teken dat Nederlanders geen smaakpapillen hebben.

En gierig dat ze zijn, als ik een koffie vraagt dan vraag ik een tas en geen vingerhoedje.

Volgens mij moeten me missionarissen sturen naar Nederland om ze deftig eetcultuur aan te leren.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 13:45   #2
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Neem in het vervolg uw lunchpakket mee.
Oud 13 januari 2007, 13:50   #3
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Neem in het vervolg uw lunchpakket mee.

Doe ik reeds.
Oud 13 januari 2007, 15:07   #4
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Doe ik reeds.
Waarom denk je dat Nederlanders al hun eten altijd op vakantie meenemen? Juist ja! Wij denken hetzelfde van de Belgische keuken!

Ok, dat is niet zo, ik heb gelogen. De waarheid is dat wij de buitenlandse keukens wel kunnen waarderen, omdat we wat meer openstaan voor andere culturen. Daarnaast zijn we ook niet zo gierig als jullie Belgen om altijd maar het goedkoopste van het goedkoopste te willen. Daar krijg je namelijk in ELK land rotzooi voor.

En dat Heineken een wereldmerk is komt omdat andere culturen de Nederlandse cultuur WEL kunnen waarderen, omdat ze niet zo bekrompen denken als jullie. De hele wereld vind het lekker maar jullie niet, DUS is het slecht?

Nee hoor, bij die Belgen, daar zit het allemaal tussen de oren. Of liever gezegd, niet.

PS: Dit allemaal slechts als weerwoord tegen de nazi-avatar-liefhebber van het forum.
Oud 13 januari 2007, 15:13   #5
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Waarom denk je dat Nederlanders al hun eten altijd op vakantie meenemen? Juist ja! Wij denken hetzelfde van de Belgische keuken!

Ok, dat is niet zo, ik heb gelogen. De waarheid is dat wij de buitenlandse keukens wel kunnen waarderen, omdat we wat meer openstaan voor andere culturen. Daarnaast zijn we ook niet zo gierig als jullie Belgen om altijd maar het goedkoopste van het goedkoopste te willen. Daar krijg je namelijk in ELK land rotzooi voor.

En dat Heineken een wereldmerk is komt omdat andere culturen de Nederlandse cultuur WEL kunnen waarderen, omdat ze niet zo bekrompen denken als jullie. De hele wereld vind het lekker maar jullie niet, DUS is het slecht?

Nee hoor, bij die Belgen, daar zit het allemaal tussen de oren. Of liever gezegd, niet.

PS: Dit allemaal slechts als weerwoord tegen de nazi-avatar-liefhebber van het forum.

Wij Vlamingen hebben nu eenmaal een superieure culinaire cultuur. Dat de rest van de wereld rioolwater wilt drinken is hun probleem, wij Vlamingen weten nu eenmaal beter.
En als er een cultuur in de wereld dat gierig is, is dat wel de Nederlandse wel.
En wat mijn avatar betreft, liever een nazi dan een hollander.
Oud 13 januari 2007, 15:44   #6
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij Vlamingen hebben nu eenmaal een superieure culinaire cultuur. Dat de rest van de wereld rioolwater wilt drinken is hun probleem, wij Vlamingen weten nu eenmaal beter.
En als er een cultuur in de wereld dat gierig is, is dat wel de Nederlandse wel.
Je MOET bijna wel aan het grappen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die dat echt zouden denken namelijk...
Oud 13 januari 2007, 15:50   #7
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Dan veel liever een 2 broodjes Whiskas dan een nazi.

Laatst gewijzigd door nubian : 13 januari 2007 om 15:50.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:50   #8
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Hellfigger vooral in krotrestaurants gaat eten en dan van zijn voeten maakt omdat het varkensvoer van Holland anders smaakt als het Belgische.

The bottom line is: Als ge niet graag in Nederland komt, de Nederlanders haat, en het eten er niet komt smaken, dan zijt ge nogal een domme kloot om daar naartoe te gaan om te gaan eten.
Oud 13 januari 2007, 15:51   #9
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Nederland heeft nagenoeg géén middenklasse-restaurantjes: je hebt héle goeie sterrenrestaurants waar zelfs de meest chauvinistische fransoos z'n hartje kan ophalen, maar aan het eind van de maaltijd kreunt Madame VISA hartstochtelijk. Als je het betaalbaar wil, dan is het weer huilen met de pet op... Om van het goedkope spul nog maar te zwijgen! De walgelijkste frieten heb ik ooit genuttigd als student in Rotterdam; was er de rest van de dag niet goed van. We hadden daar trouwens een soort Belgen-Spanjolen-Italianen -kolonie waar we elk om beurten voor elkaar kookten. Wie kwamen er gretig mee aanschuiven? Juist, de nederlanders! Qua culinaire cultuur ligt Nederland dicht bij Duitsland (bah!) en soms zelfs bij Groot-Brittannië (Bweikes !!!).

België ligt culinair heel dicht bij Frankrijk en Italië; héle goeie dure restaurants, maar ook in de bescheiden taveernes of eethuisjes krijg je veelal ook (h)eerlijke kost voorgeschoteld. Misschien omdat wij echt wel passioneel met ons eten willen bezig zijn. Sluit een belg op met een italiaan en het gesprek zal al heel gauw over eten gaan. Heb ik in de praktijk heel vaak ondervonden.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:54   #10
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik denk dat Hellfigger vooral in krotrestaurants gaat eten en dan van zijn voeten maakt omdat het varkensvoer van Holland anders smaakt als het Belgische.

The bottom line is: Als ge niet graag in Nederland komt, de Nederlanders haat, en het eten er niet komt smaken, dan zijt ge nogal een domme kloot om daar naartoe te gaan om te gaan eten.
In Nederland vind ge niets anders dan varksensvoer gepresenteerd als restauranteten.
Ik kom enkel in Nederland voor men werk.
Oud 13 januari 2007, 16:00   #11
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland vind ge niets anders dan varksensvoer gepresenteerd als restauranteten.
Ik kom enkel in Nederland voor men werk.
Wat een kutbaan heb je dan
Oud 13 januari 2007, 16:02   #12
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een kutbaan heb je dan

Kutbaan? ik heb een prachtjob en nee ik heb niets tegen nederlanders (alleen mogen ze af en toe is doorwerken ipv met hun baas te lullen) Alleen vind ik dat hun eten op niets trekt.
Oud 13 januari 2007, 16:10   #13
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kutbaan? ik heb een prachtjob en nee ik heb niets tegen nederlanders (alleen mogen ze af en toe is doorwerken ipv met hun baas te lullen) Alleen vind ik dat hun eten op niets trekt.

Ja hoor kerel, spoor maar lekker door...
Oud 13 januari 2007, 16:15   #14
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja hoor kerel, spoor maar lekker door...
Ik gebruik de trein niet.

Wat betreft dat vlaanderen culinair superieur is tov de rest van de wereld is mijn overtuiging. Nergens smaakt het eten zo goed als hier in Vlaanderen.
Oud 13 januari 2007, 16:24   #15
Heftruck

Standaard

Ik kan enorm genieten van de buitenlandse keuken, de Nederlandse laat ik toch maar passeren. Halfgare deegslierten in ketchupwater is namelijk niet wat ik versta onder spaghetti bolognese. Ik heb daarentegen nog nooit slecht gegeten in België. Tsja..

Laatst gewijzigd door Heftruck : 13 januari 2007 om 16:25.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 01:36   #16
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Vriendin Driewerf aan het woord:

Ik kom geregeld in Nederland, maar uit eten gaan doe ik daar toch liever ook niet, tenzij ik sterf van de honger.

In BE kan het ook wel es een keertje tegenvallen, maar zelfs in de "chiquere restaurants" (je moet ze met een vergrootglas gaan zoeken, maar ze bestaan - de Nederlandse resto's die geen veredeld patatkraam zijn) kan het eten verre van tippen aan dat van Belgische restaurants.

En van Heineken word ik gewoon straalmisselijk na een kwart pint. Deze zomer nog es uitgetest.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 01:46   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Over Heineken in de limonadeglaasjes denk ik dat elke rechtgeaarde Vlaming hetzelfde idee heeft.

Restaurants: idem dito. Ik vrees dat ik nog nooit "goed" heb gegeten in Nederland. Heb niks tegen de Nederlanders, maar laten we wel wezen: ze kennen er niks van.
Zelfs een garnalencocktail slagen ze dood door hem in een plastic cocktailcoupe te serveren! Je lepeltje doen dan blob tegen de rand in plaats van het leuke PLOP: alles om zeep!

En nochtans: ze wéten dus wèl onze Belgische (vlaamse) keuken te waarderen. Vraag is waarom ze er nooit iets van bijleren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 01:53   #18
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over Heineken in de limonadeglaasjes denk ik dat elke rechtgeaarde Vlaming hetzelfde idee heeft.

Restaurants: idem dito. Ik vrees dat ik nog nooit "goed" heb gegeten in Nederland. Heb niks tegen de Nederlanders, maar laten we wel wezen: ze kennen er niks van.
Zelfs een garnalencocktail slagen ze dood door hem in een plastic cocktailcoupe te serveren! Je lepeltje doen dan blob tegen de rand in plaats van het leuke PLOP: alles om zeep!

En nochtans: ze wéten dus wèl onze Belgische (vlaamse) keuken te waarderen. Vraag is waarom ze er nooit iets van bijleren?
Vriendin Driewerf:

Omdat een Nederlander - zo heb ik al ervaren - minder geïnteresseerd is in smaak en in "randversiering" ... Iets moet snel klaar zijn en moet vreetbaar zijn, voor de rest doet het er weinig toe.

Ik heb zo bijvoorbeeld 2 jaar op kot gezeten met een Nederlandse die elke dag een maaltijd at uit een potje ... Smaak deed er niet toe, als ze er maar geen werk aan had en het snel klaar was. Toen we haar es zeiden van haar te leren koken, zei ze letterlijk "Ik heb geen zin om die moeite en tijd daarin te steken" ... En het komt bij mij over dat het zo bij heel veel Nederlanders is.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 10:17   #19
ekskimo
Provinciaal Statenlid

ekskimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
. Ik heb daarentegen nog nooit slecht gegeten in België. Tsja..
ik ben vorige week nog heel ziek geweest na het eten in een zeer geprezen vlaams restaurant bij ons in de buurt. Dus hangt er ook van af waar je iets gaat eten heh.
zo zijn er frituren waar ze de lekkerste frieten hebben , maar die geen grote reputatie hebben trerwijl er anderen zijn waar het frietenvet in uw bakske ligt.
of restaurants die nog geen naam hebben waar je lekker veel kan eten voor weinig geld of waar prijs kwaliteit goed samenhangt. En ik denk dat dit ook het geval is in Nederland en alle andere landen : het hangt er gewoon vanaf waar je naar toe gaat, ik moet zeggen dat het eten in Nederland de keren dat ik er ben geweest niet echt is tegengevallen (alleen vondik het soms wel gekke namen : flip met frietjes ==> mijn neef was er bij en die heette toevallig flip )

ekskimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 12:11   #20
Tavek
Banneling

Standaard

Wat een onzin wordt hier verkocht. Ik woon (5/7) in de randstad, en ik ken al een hoop restaurantjes waar men voor een degelijke prijs goed kan eten. Er zijn ook inderdaad een groot aantal klasse restaurants, waar de credit card goed zijn doel bereikt, maar ook gewone zaken waar je voor 25 euro pp een 3 gangen maaltijd hebt, mooi gepresenteerd en smakelijk.

Zoals bij ons, voor 7 euro een bord sphaghetti eten in een lokaal restaurantje, dat zit er wel niet in.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be