![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid door te werken na uw 65-ste ? | |||
Neen. Ik wil zelfs vroeger kunnen stoppen. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 38,24% |
Neen. 65 en geen dag langer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Ja. Want ik wens niet in een zwart gat te vallen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Ja. Want ik zie in dat het niet anders zal kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
Ja. Ik wil werken zolang ik kan. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 32,35% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Voor Minister Vandebroucke begint het te dagen.
Naast elke 100 aktieve belgen staan vandaag 138 niet-aktieve belgen. Elke werkende moet dus "opbrengen" voor 2,38 niet-werkenden. Vanaf 2010 (nog een paar keer slapen ![]() Dat het Zilverfonds van Vandelanotte misleidende oogverblinding is weten we ondertussen. Vivant startte in het voorjaar een procedure ten gronde. Bent u bereid door te werken na uw 65-ste ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie werkt tegen zijn zin is ongelukkig. Verder sta ik volledig achter het Vivant idee, maar daarvoor moet eerst een mentaliteitsverandering op grote schaal doorbreken. Luiheid aanprijzen en belijden leidt niet tot persoonlijk geluk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mensen die op brugpensioen zijn zal dat wel geen probleem zijn dat de pensioengerechtigde leeftijd opgetrokken wordt.
![]() Ik vind het eigenlijk wel grappig, die actieve welvaartstaat. Ondertussen slanken bedrijven verder af, en wordt het brugpensioen als afvloeiingmiddel gebruikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() nu begrijp ik waarom sommige vreemdelingen geen belg willen worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() als ze het geld dat ze van mijn bruto loon afhouden niet versmossen om putten te vullen voor al de profiteurs die hier rondlopen maar gewoon op een spaarboekske zetten tegen dat ik 65 jaar zal zijn, dan zou ik een héél dik pensioen hebben !
![]()
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu geef je het allemaal weg, 100 werkenden tegen 138 steuntrekkers, ... beseft iedereen wel goed wat dat wil zeggen, ... ? ? ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vooraleer jij 65-plussers langer wilt laten werken, zie ik toch liever dat je eerst die MIN 65-tigers tot aan hun wettelijke pensioenleeftijd aan het werk houd.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besluit: oplossing zal moeten gezocht worden, in lagere lonen in het algemeen, en daarbovenop nog lagere lonen voor de ouderen. Dit is helaas de werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mensen,
iedereen weet dat de bevolking vergrijst. Iedereen weet dat de regering eventuele spaargelden voor het zilverfonds verbrast. Oplossing: begin met een eigen pensioenplan. Zodra je werkt zet je zelf wat geld opzij. er zijn meer dan genoeg makelaars die een deftig plan kunnen opstellen met een gewaarborgde minimum opbrengst. Stop dus met leuteren, stem niet meer op Paars-groen en doe zelf iets aan het nakend financieel tekort voor de pensioenen.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft VandenBroucke al rekening gehouden met al 'onze' Marokkaanse gepensioneerden die zullen geïmporteerd worden door hun hardwerkende kinderen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb daar al iets over gelezen.
Het schijnt (de zon ook, soms) dat ze er iets aan willen doen.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, dan zie ik niet meer in waarvoor we een solidaire samenleving nodig hebben. Wat antwoord je aan de gehandicapten, huismoeders, mensen zonder statuut, wezen ... ? Trek uw plan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik op het ogenblik werkloos en ondanks enkele jaren gewerkt te hebben zit ik toch aan de minimum uitkering. IK TREK MIJN PLAN en al mijn betaalde belastingcentjes verbrast de huidige regering met hun VISA-kaarten.
NEEN ik wil de sociale zekerheid niet afschaffen , toon dat maar eens aan dmv mijn postings. Denk eens aan het oude Vlaamse spreekwoord: zint eer ge begint, oftewel voor je een lege en onzinnige conlcusie trekt zou u er beter aan doen eerst te lezen en dan te denken.
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn pensioensspaarplannen een goede bonus of alternatief voor wie méér wil. Maar zoals jij het formuleerde gaf je de schijnt dat er niks anders opzat dat gewoon iedereen te verplichten tot zo'n verzekering en dus m.a.w. de pensioenen volledig te onttrekken aan de sociale zekerheid. En dat zou in uw geval tch wel een serieuze streep door uw rekening zijn, nietwaar ! Net daarom pleit ik juist om die weg niet in te slaan ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() OK sorry, misschien reageerde ik wat te assertief.
![]() Ik wou gewoon benadrukken dat we op de regering niet teveel moeten rekenen voor de pensioenen. Soc Zekerheid afschaffen is inderdaad idioot EN gevaarlijk. Ik ben van inborst kapitalist en zal iemand die beter zijn brood verdient dan mij nooit vies aankijken. Maar iedereen moet de minder bedeelden helpen in de mate dat we kunnen. (zonder knuffelbeleid uiteraard) psvolgens de normale tarieven had ik nu bijna €36 per dag gehad ipv €22, heb ik te danken aan een kleine clausule in een tijdelijk contract in het buitenland voor een niet nader genoemde Bel. firma
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |