![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En voornamelijk worden de pantsers beschadigd en blijven de troepen heel. |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Banneling
|
In vergelijking met echte zware gevechtshandelingen zoals in vietnam gaat het om een peuleschil.
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Gouverneur
|
Iemand dit al gelezen http://tweakers.net/nieuws/45920/Bri...gle-Earth.html
Britse soldaten overwegen klacht tegen Google-Earth. Op de satelietfotos van Google Earth staan de militaire basissen van de Britten in detail. De tenten, humvees en de toiletten. Alles staat erop inclusief coordinaten en zwakke plekken. Terroristen zouden dit als kaarten gebruiken voor hun dagelijkse mortieraanvallen. De Britten houden bij waar de mortieraanvallen exact gebeurten en proberen te bewijzen dat de fotos hier de oorzaak van zijn. Bij invallen bij terroristen zijn deze kaarten/fotos gevonden Op de markt van Basra wordt tegenwoordig al openbaar afdrukken van Britse basissen op de markt verkocht. Hoe erg kan het worden als je tegenwoordig een kaart van de vijandelijke basis in detail kan kopen. |
|
|
|
|
|
#125 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
bv indien de belgische missie in libanon tegengaat en er enkele tientallen soldaten dood terugkeren, dan zal vermoedelijk de steun voor zulke missie afnemen of verdwijnen terwijl een bevolking nog achter een regering staat het ene staat niet noodzakkelijk in verband met het andere. blablabla weeral dezelfde voorgekauwde onzin.
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Toen de Amerikanen eens echt oorlogje gingen spelen, namelijk in Fallujah, waren de verliezen ook navenant. Het gebrek aan verantwoordelijkheid en durf van de Amerikanen resulteert in vrij spel voor het verzet en de milities. Die doden honderd Irakis per dag. De verliezen die de Amerikanen normaal zouden moeten leiden, moesten ze zich in deze oorlog echt engageren, worden nu op de Irakis afgewend. Maar je eerdere fantasie over de high-tech oorlog die weinig manschappen vereist (een fantasie die je deelt met Rumsfeld) is wel degelijk een fabeltje gebleken én een totale ramp. Het Pentagon heeft dat inmiddels volledig toegegeven. Vandaar dat er nu ook méér Amerikaanse troepen naar Baghdad worden gestuurd. Ze gaan daar in een helse stads-guerrilla terechtkomen. Een theater waar je niet ver komt met meer technologie. Daar win je alleen door man aan man gevechten. |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het verzet heeft trouwens maar een beetje meegespeeld. Ze hebben 40 Amerikanen gedood en daarna is het grootste deel weggegaan. Fallujah was trouwens als wraak op die soldaten die gelyncht waren. De groene zone is wel de zwaarst bewaakte en rustigste deel van Baghdad. Voor de rest zitten ze in hun kampen rond of in Badhdad. Ze zitten trouwens ook gelegerd in de groene zone anders zouden ze er niet veilig geraken. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het amerikaans leger zit verspreid over irak,nooit meer dan een bataljon op één plaats en telkens gekoppeld aan één of meerdere iraakse eenheden. Een deel van de militairen zit ook als adviseur bij irakese eenheden.De amerikaanse troepen houden zich bezig met raids,patrouilles en wederopbouw.Er zijn ook militairen en burgers daar met de specifieke opdracht om irak te helpen bij de wederopbouw bijvoorbeeld door het advizeren van nationale en lokale bestuurders,hulp aan landbouwers en kleine ondernemingen enz...In het kader van het plan bush zullen het aantal provinciale reconstructieteams verdubbeld worden.Ge zult u wat beter moeten informeren. |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het leuke is. Dat ik me afvraag wie de USA controleert of ze wel deftig werk verzetten. (evaluatie in het veld) Want de Onafhankelijke media is praktisch onbestaande... ( ook voor de Irakezen zelf.) Verder kan ze ook niet (handig voor de USA) overal in het land gaan want ze zijn bestempeld als pionen van de USA.( zie journalisten die onder begeleiding zijn van USA-troepen en selectief verslag geven.)
Annyway, de vergelijking van het wapengekletter van Vietnam en IRaq is te vergelijken door het (wereld/mens)beeld die men krijgt van Iraqi's (veralgemeening van moslims & terorisme na 11/09) Ik vind deze quote heel toepaselijk: "Once the Iraqis turned upon the army of occupation with their roadside bombs and suicide cars, they became Arab "gooks," the evil sub-humans whom the Americans once identified in Vietnam." "gook 2 Pronunciation (gk) Offensive Slang Used as a disparaging term for a person of East Asian birth or descent." Ma bon, Mijn standpunt over die oorlog in Iraq is dat de overdreven vuurkracht leid tot een slecht imago.Verder dat persvrijheid en persoonelijke vrijheid van Irakezen moet erkent worden. ( niet gelijk nu een selectieve democratie.) Annyway, van mij mogen ze de draft.Hopelijk zal dit leiden tot meer objectiviteit en verzet in de USA zoals in Vietnam.
|
|
|
|
#131 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
laat me raden .... een centraal orgaan beoordeeld dat en geeft groen licht aan iedere burger ? |
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel: persoon X belaagt persoon Y op diens land Z. Persoon Y heeft het volste recht persoon A, eigenaar van land B, op zijn eigendom te laten komen en hem bepaalde rechten te verlenen. Persoon X verleent hij echter deze rechten niet. Persoon Y heeft nu het recht om persoon X, op de minst gewelddadige wijze, van zijn land Z te verwijderen. Vermits persoon X belaagt, en dus agressie gebruikt, mag persoon Y aan persoon A die macht, persoon X van zijn land te verwijderen, delegeren. Ander voorbeeld. Stel: ik ga vanavond lekker bij mijn vriendin eten. Wanneer ik aankom, staat de deur open en hoor ik lawaai binnen. Als ik in de woonkamer sta, zie ik een vreemde man en mijn vriendin die "hulp" naar me roept. Er wordt een impliciet contract verondersteld waarbij ik de belager van mijn vriendin probeer af te stoten en te verwijderen - over te leveren aan de ordediensten indien mogelijk. De theorie zegt niets over of ik slaag of niet; enkel dat vanuit de kant van de belaagde steeds op meest gentle wijze omgegaan wordt met de persoon die verwijderd dient te worden. Uiteraard kan dat een grotere kracht vereisen dan die zelf voorwendt.
|
|
|
|
|
#134 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
pikant detail ( zover het voorbeeld duidelijkheid verschaft)... theoretisch gezien kan je natuurlijk de werkelijke agressor geholpen hebben |
||
|
|
|
|
|
#135 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En niemand "moet" iets, volgens mij. Citaat:
|
|
|
|
|
#136 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het is verdomme veel ingewikkeld dan dat in de praktijk, men gaat a priori uit van de echtheid van : - eigendom - niet bestaan van andere contracten/contactbreuken - niet bestaan van eerdere daden van agressie - dit alles uitgebreid naar ingewikkelde staatsstructuren ed ... en jij gaat dat individueel even kunnen beslissen dat je onder 'delegatie' van Y rechtmatig gaat handelen ? Citaat:
Citaat:
maar duidt wel leuk aan dat in dit wel héél simpel voorbeeldje ( in het niets vergelijkbaar met het oorspronkelijke ) de kaarten ook al totaal anders kunnen liggen dan ze aanvankelijk leken te liggen, niet ? |
|||
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 20 januari 2007 om 02:53. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dus je bent absoluut niet van plan te gaan vechten ( moest je dat al doen inandere gevallen ) wanneer een vreemde mogendheid de grenzen overtrekt en zich nog niet op eigendom Y bevindt, die je dan uiteraard nog even op de hoogte brengt van deze geweldpleging en je een uitnodiging verstuurt ?
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Militia is the activity of one or more citizens organized to provide defense or paramilitary service, or those engaged in such activity. The word can have five somewhat different meanings: ** Defense activity, as well as those engaged in it, when it is defense of the public, its territory, property, and laws ** The entire able-bodied male population of a community, town, or state, which can be called to arms against an invading enemy, to enforce the law, or to respond to a disaster ** A private, non-government force, not necessarily directly supported or sanctioned by its government Central to the complete concept of "militia" as used by the Founders was that it be "well-regulated", which meant well-trained and well-organized, but not necessarily by government. Thus, the term would not have been properly used to refer to an armed, unruly mob, but only to persons who behave in a responsible, law-enforcing mode, and who might act to control an armed, unruly mob as an "insurrection".
|
|
|
|
|
#140 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nochtans hebben de nog aanwezige reporters in Irak en verschillende blogs van militairen telkens opnieuw gezegd dat het laatste jaar de Amerikanen grote basissen in de westelijke woestijn hebben gebouwd en hun actie er nog maar uit bestaat om eens van basis a naar basis b te rijden. Het voordeel op een biljartvlak is logisch, maar veel inmenging is er niet meer. De meeste doden vallen wanneer er nieuwe officieren arriveren, die zich willen bewijzen en na enkele uren al een rpg in hun hummer krijgen. De ervaren rotten proberen het aantal uitstapjes buiten de basis tot een strikt minimum te beperken. Een wijze beslissing, niemand is gek om zichzelf als rondrijdende schietschijf te tonen.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 20 januari 2007 om 03:46. |
|
|
|