![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus deze pannelen op een moeilijke of on-bereikbare plaats wegzetten, kost je ook geld. |
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Daarvoor is de output van zonne-panelen 10 (is geen arbitrair nummer) keer te klein. Je moet ook zien over hoeveel energie je uiteindelijk het rendement op moet berekenen. Voor een kernreactor ligt dat veel hoger. Dan kan ik evengoed de dynamo + fietser erbij gaan sleuren. (Een normale dynamo heeft een rendement van zo'n 22%-23%, en die fietser die geef ik gras, veel slaag en water, dus dat kost me niks) Rendement alleen maakt het niet haalbaalder.
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ja voor een hobby-ist zijn lichtcelpannelen rendabel, als primere energiebron zijn ze economische niet verantwoord. De plaats die je nodig hebt om een stad als Antwerpen van voldoende stroom te voorzien, voor prive en bedrijfsdoeleinden is immers immens. En het is dit onderscheid dat de groene jongens zoals Groene Voge nu eindelijk eens moeten leren. |
|
|
|
|
|
|
#304 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Je moet immers ten allen tijde ervoor zorgen dat vraag en aanbod elkaar in balans houden. Citaat:
Ik ken de volgende generaties en de daarop volgende generaties; allemaal takelen ze af met verloop van tijd (des te nieuwe de generatie, des te sneller zelfs op dit moment) en voor geen één zal een fabrikant je 15 jaar garanderen tenzij je ze in lab-condities laat werken. Citaat:
Hetgeen een zonnecel kan opwekken is peanuts in vergelijking met wat een kerncentrale kan opwekken. Wil je werkelijk tov die ene procent de vergelijking gaan maken, dan moet je maar eens proberen te achterhalen hoeveel energie je nodig hebt om die zonnecel in kwestie te maken. Ik vrees dat je op een negatief percentage gaat uitkomen, enkel en alleen al voor het maken van je Si-ingots. |
|||
|
|
|
|
|
#305 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zonnecellen en milieuvriendelijkheid.
Om "metaalkwaliteit silicium" te maken is alleen een hoop energie en een hoop koolstof nodig. Hiermee maakt men van siliciumdioxide (zand dus) metaalsilicium en tadaa, CO2 SiO2 + C → Si + CO2 Dit silicium is niet zuiver genoeg, en gaat men dus nog meer energie en chemie gebruiken om er halfgeleider basis materiaal van te maken. Dingen zoals trichlorosilane en Silicontetrachloride zijn hier voor nodig. Tof die chloorgebaseerde verwerkingsmethodes. Zeer milieuvriendelijk. En dan hebben we nog alleen maar 1 grondstof voor een zonnecelletje. De zonnecellen gebruikt voor de grote installaties nu zijn op zijn best 10% efficient en gebruiken als basis Silicium en Cadmiumtelluride. Maar ze zijn betaalbaar. De efficientste zonnecellen zijn nu 19.5% efficient , en kunnen opgekrikt worden tot 30% mits het gebruik van zonnespiegels om het licht geconcentreerd op de cellen te schijnen. Helaas hebben deze cellen een zeldzaam element nodig. Iridium. Het neerleggen van 2 gigawatt aan deze zonnecellen zou 10% van de werelds iridium gebruiken. Hoe zonnecellen energiebesparend, goedkoop of milieuvriendelijk? Het meeste van deze informatie kan gevonden worden op Wikipedia. Waar ook groene jongens hun "ultra positief" beeld komen ophangen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag me af wat er met de andere 99% gebeurd dan? Die vervliegt ofzo? Want verliezen, zelfs de meest vriendelijke vorm van verlies, warmte zou betekenen dat er in Doel een openluchtverwarmingsinstalatie staat die zo maar eens even 20622 megawatt zou dumpen. Is er iemand de Schelde aan het droogkoken? Of kijken we naar andere soorten van straling? Dan horen we in heel België een harde PING, en zijn we allemaal gaar op een paar seconden. Alsof we in een microgolfoven zijn geduwd.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Lokaal Raadslid
|
Je merkt, het Linkse Vogel. De gasten op dit forum zijn zowat van alles expert. Je zal ze niet overtuigen. Wikipedia als betrouwbare bron citeren, het is de slimste vergeven. Gelukkig (sic!) zal de natuur wel overleven eens de mens een toontje lager zal zingen. Toch vind ik het moedig dat je het probeert, want er is inderdaad een probleem, zeker met kernenergie.
En dat opkomen voor minderheden en tegen onrecht ook groen is, dat snappen ze ook al niet. Nochtans is Agalev van in het begin de verdediger geweest van al wie/ wat geen stem heeft: de natuur, de minderheden, de kinderen, enz.
|
|
|
#308 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Makkie, Wikipedia is een redelijk betrouwbare bron waar de dingen op het peil van de gewone burger staat, met verwijzingen naar bronnen indien je dieper wil spitten.
Ik ben 1 van de mensen die actief meewerkt aan wikipedia, So, ben ik daarom onbetrouwbaar? Dan stel ik maar 1 ding voor, verbeter dan de pagina's en hoop dat een of andere Rus of Canadees je niet weer verbeterd.
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over een viermalige schoonmaak per jaar heb ik nog nooit gehoord trouwens. Bij een voldoende hellingsgraad is dat trouwens niet nodig. Waar jij dat vandaan haalt, is mij een volkomen raadsel. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#312 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En voor de goede orde nog even herhalen: de fabrikanten garanderen 10 jaar; sommige consumenten hebben al 15 jaar panelen en werken nog steeds met een goede opbrengst. |
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#316 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Een batterij die je vaak oplaadt, werkt na verloop van tijd ook nog, maar presteert absoluut niet meer zoals ze moeten presteren; voor zonnecellen is dat niet anders. Die dingen degenereren nu éénmaal. Zonnepanelen die allmeer dan 15 jaar buiten opgesteld staan, zijn niet alleen oude generatie cellen, ze hebben last van vocht, slechte contacten, verwering en, wat belangrijker is, hun actieve gebieden zijn vergeven van defecten en parasitaire ladingen. Dat laatste alleen al zorgt voor een enorme degradatie. |
||
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar haalt u die informatie trouwens vandaan? Een verwijzing? |
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U mag me trouwens altijd doorverwijzen naar een gebruiker die uw stellingen bevestigt. Als mogelijk toekomstig gebruiker interesseert me dat immers wel. |
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je daarenboven ook nog eens zover gaat om mensen met kennis van zaken af te doen als respectloze vervuilers, enkel omdat ze de "groene" boodschap niet ondersteunen, dan is het hek helemaallvan de dam. Dat laatste is iets waar wel veel groenen zich aan bezondigen. |
|
|
|
|