![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Partijlid
|
![]() Brussel is zowel geografisch als historisch een deel van Vlaanderen.
Het komt dus sowieso bij Vlaanderen. Wat Wallonië zijn mening daaromtrent is doet geenszins ter zake net zo min als de mening van de Franstalige Brusselaar. Brussel Vlaams, willen of niet.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen Laatst gewijzigd door HFV : 17 januari 2007 om 02:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of was je van plan binnenkort tanks te sturen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Staatssecretaris
|
![]() O, is dat zo? En hoe ga je dat afdwingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is een land, Brussel niet meer dan een stad. Het Vlaams Parlement is een parlement, het zgn. Brusselse parlement een veredelde gemeenteraad die doet alsof hij een parlement is. Er is geen reden waarom Brussel over een gewest en een parlement zou moeten beschikken als Antwerpen en Luik dat niet hebben. Heel dat derde gewest is een aberratie, wmb de grootste aberratie die de Belgitude ooit voortbracht. Zelfs de Vlaamse partijen, die dit "gewest" destijds met zoveel genoegen geïnstalleerd hebben, zijn daar nu van aan het terugkomen. We moeten de Brusselaars ernstig nemen, zoals we de Antwerpenaars of de Luikenaars ernstig nemen, maar we moeten vooral niet doen alsof we Brussel als een evenwaardig "gewest" beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vind je dat ook van de Oostendenaars, de Antwerpenaars en de Luikenaars?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een gewestje dat lachkrampen opwekt, zichzelf niet kan betalen en nog maar weinig voor zijn inwoners gepresteerd heeft. Laatst gewijzigd door baarle : 17 januari 2007 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke rechten? Heb je het over rechten die inwoners van andere Belgische steden ook hebben? Of heb je het over voorrechten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 17 januari 2007 om 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Politiek wordt niet gemaakt door zich met wetten bezig te houden, en onafhankelijkheid al helemaal niet. De enige factor die telt is macht, en dat is wat Vlaanderen moet gebruiken om Brussel mee te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar informatie zal de Brusselaars niet overtuigen, wel een volgehouden, redelijke en strakke houding die "zachte dwang" uitstraalt. Elke goede stap van de Brusselaars, hoe klein ook, moet beloond worden. Elke stap weg van Vlaanderen, hoe klein ook, moet afgestraft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige wat echt meetelt is macht, CL. En de Vlamingen zijn als de dood om die te gebruiken: dat is hun echt probleem, en de reden waarom ze in het Belgische conflict slag op slag verliezen. Wat mij betreft is het ook een van belangrijkste redenen om niet te geloven in een onafhankelijke Vlaamse staat (waarom zouden de Vlamingen dan wel kunnen wat ze nu niet kunnen?), en meteen te gaan voor een hereniging van de Nederlanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() --
Laatst gewijzigd door baarle : 17 januari 2007 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gebeurde de Belgische secessie destijds in overeenkomst met de wet? Is de verfransing van Brussel gebeurd overeenkomstig de wet? Is de niet-splitsing van BHV in overeenkomst met de wet? Etc. etc. Wie de Belgische politiek van de laatste vier decennia van binnenuit gevolgd heeft, weet dat er in dit land weinig irrelevanter is dan wetten, verdragen en grondwetten. De wet heeft alleen maar gediend om de Vlamingen te beroven,te verfransen en klein te houden. Dit is een piste die we echt moeten verlaten. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 17 januari 2007 om 09:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() --
Laatst gewijzigd door baarle : 17 januari 2007 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Brussel dus ook niet, ook al pretendeert het van wel.
De grootste fout die we kunnen maken is dat gewest blijvend te erkennen. Laatst gewijzigd door baarle : 17 januari 2007 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Staatssecretaris
|
![]() Brussel heeft als gewest rechten die de andere Belgische steden niet hebben. Brussel heeft het recht om zelf te beslissen wat het wil na de splitsing van Belgie. Wel kan en moet Vlaanderen voortdurend, maar zonder dreigementen, de inwoners op de respectievelijke gevolgen van elk besluit wijzen voordat deze splitsing een feit is. Het zal even duren voordat het kwartje valt bij de Brusselaars die momenteel met het waanidee schijnen te leven over hun toekomst als een EU-district.
|
![]() |
![]() |