![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Minister-President
|
Je zal een kosten baten analyse moeten maken voor je er aan begint, ik blijf voorlopig bij mijne gewone leverancier wss ondekt men binnen enkele jaren wel iets anders dat goedkoper en rendabeler is voor kleinschalig gebruik, wie weet.
Laatst gewijzigd door alberto : 17 januari 2007 om 10:02. |
|
|
|
|
|
#342 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook de keuze van je leverancier kan een flinke slok op de borrel besparen. Zelf ben ik anderhalf jaar geleden van elektriciteitsleverancier veranderd, en dan heeft tot een besparing van wel 100 euro op jaarbasis geleid.
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als er een probleem is met de ecologie (opwarming aarde), is het dan niet logisch dat men eerst het gebruik van de fosiele brandstoffen verminderd inplaats van de kerncentrales te sluiten. De CO2 uitstoot is toch de grote boosdoener dacht ik. |
|
|
|
|
|
|
#344 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Dat jij het niet in de praktij ziet, is mijn probleem niet; wat bate, kaars en bril, weet je wel. En dat fabrikanten geen 100 jaar garantie geven, lijkt me vanzelfsprekend; die mensen kennen hun technologie. Citaat:
Als jouw fabuleuze discussiegroepen in de eerste plaats nooit het rendement van hun installatie opmeten, kunnen ze daar geen zinnige uitspraak over doen. Citaat:
Fout 2: zonnestraling gaat wel degelijk gepaard met invallende warmte. Waar bij conventionele zonnecellen deze warmte niet dient om stroom te genereren, het paneel vangt deze warmte wel op, met alle gevolgen vandien voor de mechanische spanningen Fout 3: warmte beïnvloed zelfs de geleidbaarheid van je cellen en degraderen ook je paneel. Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wacht nog steeds op de eerste gebruiker die uw eerdere stelling over de noodzaak tot vier keer schoonmaken bevestigt. Blijkbaar kan u die niet geven, waardoor u niet empirisch bezig bent maar gewoon uw eigen hersenspinsels naar voorschuift.
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De tip kwam dus in de eerste plaats reeds van een gebruiker. |
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Over dat niet lezen wat er staat zou ik dus niet al te zeer uitwijden. |
|
|
|
|
|
|
#350 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar als je me werkelijk empririsch de mond wil snoeren: meet eens een rendement voor en na. Als je geen verbetering ziet, dan zullen we eens verder praten. (je weet wel hoe je je rendement kan berekenen; gezien je vele contacten?) |
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik over enige tijd panelen heb, zal ik u die informatie kunnen doorspelen.
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Warmte doet dingen uitzetten, da's ook een wetmatigheid. Materialen onderling hebben andere uitzettingcoefficienten. Dat doet dus de zonnepanelen verslijten. Niet het feit dat de doorsnee fotovoltaische cel niks zou doen met infrarode straling, en dus deze handige extra bron van energie verwerpt. UV licht is een andere bron van slijtage, gelukkig dat er over de zonnecellen een plaat glas ligt die deze straling tegenhoud.(en een miniem beetje van de andere golflengtes van de electromagnetische straling) Met andere woorden Jan van den Berge, voor je brult dat ik er niks van ken. denk eerst na. 1 van mijn voorgaande tijdelijke baantjes was bij Imec. Het Belgisch leidende instituut op het vlak van halfgeleiders.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Banneling
|
Moet je zeker doen. Ik kan je nu alvast zeggen dat je een verschil zal zien en dat dat verschil, afhankelijk van hoe lang je wacht, zonder al teveel moeite aan 10% of meer kan geraken.
En om je een plezier te doen, een simpele zoekterm op google geeft: http://www.sunshinesolar.co.uk/cat--...port--techsupp http://www.est.org.uk/myhome/generating/types/solarpv/ http://www.eagle-1mfg.com/solar_panels_maintenance.htm http://www.cisolar.com/catRadio.html http://www.absak.com/basic/solar-power.html http://www.cleanpowerusa.com/instituonal.htm En dat zijn enkel en alleen mijn eerste hits... Laatst gewijzigd door Sfax : 17 januari 2007 om 14:12. |
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#356 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
"Groen! vindt dat de overheid voor de energieproductie bijzonder sterk moet inzetten op uitbouw van 100% hernieuwbare energiebronnen (windenergie, photovoltaïsche cellen, kleinschalige waterkracht). Groen! wil verder onderzoeken of het haalbaar is om tegen 2030 30% van onze energieproductie te verzorgen op basis van hernieuwbare energiebronnen, en tegen 2050 50%." -> windenergie (zeg maar vaarwel tegen uw vogels) -> fotovoltaische cellen (zonne-energie) -> kleinschalige waterkracht (zeg maar vaarwel tegen uw vissen) M.a.w, ook in uw partij-hoofdkwartier, hebben ze niets relevants te vermelden als haalbaar alternatief voor kernenergie.
|
|
|
|
#357 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het aantal vogels dat door windturbines wordt fijngemalen is maar een fractie van het aantal dat gewoon tegen gebouwen te pletter vliegt. Bij oude turbines lag dat aantal hoger omdat die aan een veel hoger toerental draaiden dan de moderne turbines.
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Hoeveel toeren kunnen/mogen die eigenlijk maken ?
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En neen, mij kan u moeilijk in een van de groepjes stoppen die ik in mijn eerste zin heb beschreven. Integendeel zelfs. |
|
|
|
|