Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2007, 19:55   #201
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het is een "zij".. ik heb nog nooit een "hij" zo hysterisch en koppig zien doen.
Ga maar eens kijken naar je ingepakte zusters als ze hun onderdanigheidsvodje binnenkort moeten afleggen aan de Antwerpse loketten. Hysterie �* volonté. Met wat geluk tref je er ook een buitenzinnige Edina aan.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 19:57   #202
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Oeps.. Sorry Online.

Kijk, nu betrapt Uh-Huh me hier zelf eigenlijk op een vooroordeel. Ik ging er inderdaad nogal vlot en onbewust van uit dat iemand die zo tekeer gaat tegen moslims wel een man moest zijn. Maar nee, zelfs op dat gebied hebben de vrouwen zich geëmancipeerd!
Tja we vinden niet allemaal zo'n ingepakte moslima het toppunt van emanicipatie hé Edina.
Oud 19 januari 2007, 19:58   #203
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat besef ik niet. Bepaalde problemen in het algemeen tussen allochtonen en autochtonen zie ik wel (als je het hebt over België). Of ga je soms beweren dat er hier alleen maar problemen zijn met islamitische allochtonen?
Niet allemaal, maar wel 99 %.
Oud 19 januari 2007, 20:03   #204
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ga maar eens kijken naar je ingepakte zusters als ze hun onderdanigheidsvodje binnenkort moeten afleggen aan de Antwerpse loketten. Hysterie �* volonté. Met wat geluk tref je er ook een buitenzinnige Edina aan.
Allemaal "zij's"
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 20:03   #205
Banneling

Standaard

Citaat:
Met reden, beste Online, want wat vinden we in die bijbel:
Laat die Bijbel maar vallen Edina. Heb je nu nog niet door dat België zo goed als helemaal ontkerkelijkt is? De Bijbel is voor de meeste Europeanen history, met uitzondering van een handvol poco's die het nog eens van onder het stof halen als ze zich geroepen voelen om op de islam gebaseerd terroririsme en geweld te minimaliseren.
Oud 19 januari 2007, 20:05   #206
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal "zij's"
Uiteraard niet. Hun 'eigenaars' (echtgenoten, vaders en broers) zullen langs de zijlijn wel toekijken of ze netjes hun islamitische plicht doen.
Oud 19 januari 2007, 20:05   #207
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet allemaal, maar wel 99 %.
Ik hoop voor jou dat dat een percentage is uit een wetenschappelijk onderzoek.
Oud 19 januari 2007, 20:08   #208
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop voor jou dat dat een percentage is uit een wetenschappelijk onderzoek.
Wordt ik anders op zijn islamitisch bejegend? Met doodsbedreigingen en zo?
Oud 19 januari 2007, 20:09   #209
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Wordt ik anders op zijn islamitisch bejegend? Met doodsbedreigingen en zo?
Nee, anders hoef ik niet te geloven wat je schrijft..
Oud 19 januari 2007, 20:13   #210
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, anders hoef ik niet te geloven wat je schrijft..
Je kan natuurlijk ook de criminaliteitscijfers eens onderzoeken en meer bepaald de OVERPROPORTIONELE aanwezigheid van moslimallochtonen erin. Veel plezier.
Oud 19 januari 2007, 20:28   #211
Banneling

Standaard

Speciaal voor Doki : de lijst van islamitische terreurdaden gepleegd in de loop van de laatste 3 maanden. Ik kan ze niet copy/pasten : de server zou crashen.

http://www.thereligionofpeace.com/

Opgelet :
This list, of over 6,000 terrorist attacks committed by Muslims since 9/11/01 (a rate of about three or four a day), is incomplete because only a small percentage of attacks were picked up by international news sources, even those involving multiple loss of life.
[SIZE=5][/SIZE]
Oud 19 januari 2007, 20:42   #212
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het oorzakelijk verband tussen de geweldplegingen die ik opsomde en de daders was overduidelijk : de islam.
"de islam" is geen verband maar een religie. Bovenstaande zin wil niets zeggen.

Je kan evengoed stellen :
"Het oorzakelijk verband tussen de geweldplegingen die ik opsomde en de daders was overduidelijk : een slagroomtaart."

Citaat:
Gezond verstand volstaat om dat door te hebben.
Tiens, er is er juist ene die een politieke partij aan het oprichten is voor mensen met gezond verstand. Misschien kan je daar lid van worden. Wie weet krijg je nog geld toe, want ik denk dat ze daar wat volk tekort gaan komen.

Citaat:
Die objectieve bronnen zal je niet vinden omdat poco's als jij en Edina maken dat zelfs maar het onderzoeken ervan bij voorbaat als not done, politiek oncorrect, laat staan racistisch beschouwd worden.
Ik ben vereerd dat je denkt dat ik de macht heb om invloed uit te oefenen op wat wel en niet onderzocht wordt, maar ik moet je teleurstellen.

Citaat:
Natuurlijk. Trek een krant open en je hebt je cijfers. Ben jij wereldvreemd of zo?
(...)
Natuurlijk bestaan er geen exacte cijfers. De reden vertelde ik al hierboven.
Hier raak je me even kwijt, maar waarschijnlijk ontgaat mij de subtiele zin van deze schijnbaar compleet tegenstrijdige beweringen. De krant staat vol cijfers, maar er bestaan geen cijfers... ja, daar zal ik eens over moeten mediteren.

Ik probeer me een dag in het leven van Online voor te stellen...

's Morgens slaat opeens de wekkerradio aan. De stem in de radio klinkt engels, want Online is de trotse bezitster van een wekkerradio met wereldontvanger. CNN News. Een beter station is er niet om alle rampspoed in de wereld op de voet te kunnen volgen. Weer 10 doden in Irak.. die islammers zijn toch niet te geloven, zoals ze daar plezier scheppen in mekaar uit te moorden. Geluk dat er hier in Scheveneken nog geen bom is ontploft. Maar ik ken de wijkagent, en hij zal daar wel tijdig een stokje voor steken. Douche dan maar, maar eerst wel even onder het bed gegluurd want met al die verhalen over "stalkers" weet je maar nooit. De dagelijkse portie fruitloops achter de kiezen en dan de deur uit. Na eerst de 2 grendels, het speciale veiligheidsslot en de cijfercode die die vreemd uitziende technieker (was dat geen islammer?) vorige week is komen installeren. Ik zal toch de code eens moeten wijzigen, want stel dat hij ze onthouden heeft... Voorzichtig voortsluipend door portieken en over opritten begeeft Online zich naar het werk. Gewoon over straat lopen is er al jaren niet meer bij, want als je in de krant al die ongevallen leest dan moet je daar wel uit afleiden dat het allemaal doodrijders zijn. En er zijn naar het schijnt ook islammers die met een auto rijden, godbetert! 's avonds na de dagelijkse sleur terug naar huis geslopen, en nog even bij de bakker aangewipt. Niet bij die moslimextremistische bakker natuurlijk, ze zeggen wel dat die lekker brood heeft maar zijn kop lijkt me teveel op Osama Bin Laden. Stel dat hij mij met een broodje semtex naar huis stuurt! Eens thuis gaan de TV aan, liefst op een reality show want daarin zie je nog eens het echte leven. En dan naar bed, en nachtmerries van mannen met baarden..

Kom ik in de buurt?
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 20:59   #213
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
"de islam" is geen verband maar een religie. Bovenstaande zin wil niets zeggen.

Je kan evengoed stellen :
"Het oorzakelijk verband tussen de geweldplegingen die ik opsomde en de daders was overduidelijk : een slagroomtaart."

Tiens, er is er juist ene die een politieke partij aan het oprichten is voor mensen met gezond verstand. Misschien kan je daar lid van worden. Wie weet krijg je nog geld toe, want ik denk dat ze daar wat volk tekort gaan komen.

Ik ben vereerd dat je denkt dat ik de macht heb om invloed uit te oefenen op wat wel en niet onderzocht wordt, maar ik moet je teleurstellen.

Hier raak je me even kwijt, maar waarschijnlijk ontgaat mij de subtiele zin van deze schijnbaar compleet tegenstrijdige beweringen. De krant staat vol cijfers, maar er bestaan geen cijfers... ja, daar zal ik eens over moeten mediteren.

Ik probeer me een dag in het leven van Online voor te stellen...

's Morgens slaat opeens de wekkerradio aan. De stem in de radio klinkt engels, want Online is de trotse bezitster van een wekkerradio met wereldontvanger. CNN News. Een beter station is er niet om alle rampspoed in de wereld op de voet te kunnen volgen. Weer 10 doden in Irak.. die islammers zijn toch niet te geloven, zoals ze daar plezier scheppen in mekaar uit te moorden. Geluk dat er hier in Scheveneken nog geen bom is ontploft. Maar ik ken de wijkagent, en hij zal daar wel tijdig een stokje voor steken. Douche dan maar, maar eerst wel even onder het bed gegluurd want met al die verhalen over "stalkers" weet je maar nooit. De dagelijkse portie fruitloops achter de kiezen en dan de deur uit. Na eerst de 2 grendels, het speciale veiligheidsslot en de cijfercode die die vreemd uitziende technieker (was dat geen islammer?) vorige week is komen installeren. Ik zal toch de code eens moeten wijzigen, want stel dat hij ze onthouden heeft... Voorzichtig voortsluipend door portieken en over opritten begeeft Online zich naar het werk. Gewoon over straat lopen is er al jaren niet meer bij, want als je in de krant al die ongevallen leest dan moet je daar wel uit afleiden dat het allemaal doodrijders zijn. En er zijn naar het schijnt ook islammers die met een auto rijden, godbetert! 's avonds na de dagelijkse sleur terug naar huis geslopen, en nog even bij de bakker aangewipt. Niet bij die moslimextremistische bakker natuurlijk, ze zeggen wel dat die lekker brood heeft maar zijn kop lijkt me teveel op Osama Bin Laden. Stel dat hij mij met een broodje semtex naar huis stuurt! Eens thuis gaan de TV aan, liefst op een reality show want daarin zie je nog eens het echte leven. En dan naar bed, en nachtmerries van mannen met baarden..

Kom ik in de buurt?

Zo te zien heeft Doki niet echt genoten van de lijst van verrijkende islamitische terreuraanslagen.
Edina, kan je hem de lijst van terreurdaden door zelfontploffende slagroomtaarten bezorgen? Kwestie van het evenwicht wat te herstellen en te vermijden dat Doki helemaal ontbindt door verzuring.
Oud 19 januari 2007, 22:53   #214
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat een onzin. Er ZIJN verschillende interpretaties van de koran. En er ZIJN verschillende stromingen in de Islam. Ook al wil jij dat niet aanvaarden. Net zoals de islamisten zelf.
mischien steek je gewoon je kop in het zand om jezelf gerust te stellen...Toch maar oppassen met dat gat dat naar boven uitsteekt hoor...er zou wel eens een moslim in kunnen verloren lopen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 22:56   #215
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met haar mottige vriendin Mieke Vogels
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 23:37   #216
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat die Bijbel maar vallen Edina. Heb je nu nog niet door dat België zo goed als helemaal ontkerkelijkt is? De Bijbel is voor de meeste Europeanen history, met uitzondering van een handvol poco's die het nog eens van onder het stof halen als ze zich geroepen voelen om op de islam gebaseerd terroririsme en geweld te minimaliseren.
Het is wel zo dat ik gehoord heb dat de meeste moslims ook niet meer praktiserend zijn en ook niet naar de letter van de Koran leven. In Frankrijk ligt het % moskeegangers maar net ietsje hoger dat het % kerkgangers. Van de katholieken in Frankrijk zegt ongeveer 10% regelmatig naar de kerk te gaan, en onder moslims zegt ook maar 17% naar de moskee te gaan. Een grote meerderheid van de moslims blijkt daar dus niet praktiserend te zijn, vandaar dat ik het raar vind dat er hier in Nederland nog altijd veel moskeeen worden gebouwd. Ik denk dat een grote groep moslims ( zeker de 2de generatie ) in Nederland toch ook niet veel meer moet hebben met de moskee.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 19 januari 2007 om 23:39.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 23:55   #217
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is een feit en een probleem dat veel moslims weinig tolerant zijn tegenover homoseksualiteit. Net zoals veel gelovigen van andere godsdiensten/religies trouwens. Ken je bijvoorbeeld het standpunt van het vaticaan over homoseksualiteit?

En er is natuurlijk nog een verschil tussen negatief tegenover homoseksuelen staan en ze ook fysiek aanvallen. Maar die nuance is ook weer te moeilijk zeker...
Het Vaticaan kijkt idd ook niet erg positief tegen homoseksualiteit aan, maar geweld gebruiken jegens wie dan ook, dus ook tegen homo's wordt door het Vaticaan en de katholieke kerk in het algemeen wel absoluut afgekeurd. Dit in tegenstelling tot bv. de El Tawheed Moskee in Amsterdam die zelf een boek uitbracht ( volgens mij werd dit al in dit topic gezegd ) die oproep om homoseksuelen van het hoogste gebouw te gooien met het hoofd naar beneden. Ook imam E-Moumni noemde homoseksualiteit ''een besmettelijke ziekte, die een zeer ernstige bedreiging vormt voor de samenleving''. Het Vaticaan veroordeelt daarintegen niet de mens, maar wel de homoseksuele handelingen die ze als een zonde beschouwt. Toch een wezenlijk verschil lijkt mij. Alleen is het voor de islam wel zeer kenmerkend om alles wat niet overeenkomt met hun godsdienst om daar hate speeches tegen te preken.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 00:02   #218
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sure, moet ik ze allemaal hier copieren of doe je zelf de moeite om ze op te snorren?
Nee, ik vroeg het aan jou! Ik ben met enkele al tevreden hoor...

Citaat:
Deze draad gaat over de homofobe islam.
Nee hoor, hij gaat over jouw islamofobie.

Citaat:
Met wie je je al heel goed hebt geassimileerd.
Je bent bijna een moslim Edina, alleen ben je je d'r nog niet van bewust.
De ironie was je natuurlijk ontgaan.

Citaat:
Blaffende honden bijten niet.
Uw homofobe verrijkers daarentegen
1) segregeren zich liever - conform hun godsdienst 'de islam' - en vertonen zich dus vrijwel niet op kaffir-fora. (Ze houden het liever bij hun 'reine', eigen-volk-fora zoals kifkif. )
2) houden het niet bij praatjes maar gaan liever over tot homofobe actie.
Mmmm... dan ben je vrees ik slecht op de hoogte. Homofoben uit alle hoeken gaan jammer genoeg wel eens over tot actie. Ook de BBET'ers waren er overigens op uit om homoseksuelen in elkaar te timmeren. Maar dat was ook toogpraat zeker hé.

Citaat:
Mis hypocriete poes. Homofilie interesseert me geen bal omdat de sexuele voorkeur van anderen me niet interesseert.
Het homofobe karakter van de islam lokt wel mijn aandacht. Ik vind het uiteraard belangrijk om poco's als jij te confronteren met dat verrijkend aspect van die verrijkende religie/cultuur .
Schatje, doe eens de moeite om een paar van die threads die over homoseksualiteit gaan te bekijken en je zal ontdekken dat die ongeveer allemaal handelen over homofobie en discriminatie van homo's. Maar geen Online te zien hoor... Jij bent blijkbaar enkel bekommert om homo's als je ze kan misbruiken voor een potje islambashen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 00:04   #219
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Misschien dat je nu dankzij deze episode het verschil begrijpt tussen

- zeggen dat je homofilie onnatuurlijk vindt => ok

- een homo in elkaar rammen => niet ok
Probeer je nu je eigen homofobie goed te praten? Overigens merkte ik al veel eerder in deze thread op dat er een verschil is tussen homofoob gedachtegoed en geweld tegen homoseksuelen. Zonder evenwel te sugereren dat homofoob gedachtegoed geen probleem is. Want dat is het natuurlijk wel! Maar ik begrijp wel waarom jij dat als OK wil bestempelen.
Oud 20 januari 2007, 01:36   #220
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Niet te geloven.. niet te geloven:
Walgelijk inderdaad, hoe jij je hoofd onder het zand steekt....

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1082957099689.html
De weg van de moslim, een radicaal islamitisch boek uit 1964, kwam vorige week onder de aandacht toen bleek dat Al Tawheed het verkoopt. De imam zou verder zijn gelovigen oproepen tot het lezen van het geschrift. Het boek roept op, homo's 'op te sporen' en hen 'vanaf het hoogste gebouw met hun hoofd naar beneden te gooien en hen vervolgens te stenigen'. Donderdagmiddag besloot het COC Nederland dat hiermee 'de grens bereikt was'.
Een radicaal islamitisch boek dus. Weet je wat dat wil zeggen? Denk je nu echt dat dit "de islam" is? Of dat "de moslims" dat opvolgen?

Citaat:
http://www.religioustolerance.org/hom_isla1.htm

In the Hanafi school of thought, the homosexual is punished through harsh beating, and if he/she repeats the act, death penalty is to be applied. As for the Shafi`i school of thought, the homosexual receives the same punishment of adultery (if he/she is married) or fornication (if not married). This means, that if the homosexual is married, he/she is stoned to death, while if single, he/she is whipped 100 times.
Interessant hoor! Je somt hier nu 2 voorbeelden op van interpretaties (staat trouwens ook letterlijk zo in de tekst waarnaar je verwijst). En zo zijn nog een pak meer. Dus, wat is je punt eigenlijk?

Volgens de bijbel is homoseksualiteit ook een zonde hoor. En er staat al evenzeer in dat degenen die zich eraan bezondigen moeten sterven.

Alle religies hebben het moeilijk met homoseksualiteit... Dat wist ik echt al wel langer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be