![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor een multi-etnisch Vlaanderen? | |||
Ik stem VB en ben voor een multi-etnisch Vlaanderen! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,22% |
Ik stem VB en ben tegen een multi-etnisch Vlaanderen! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,39% |
Ik stem niet op VB. |
![]() ![]() ![]() |
31 | 67,39% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat het VB beseft dat ze toch nog realistisch moet blijven. Er leven hier mensen van allochtone afkomst die hier geboren zijn, de Belgische nationaliteit hebben, zich Belg voelen en soms zelfs nog nooit een voet hebben gezet in hun "land van herkomst"... Dus ja, wat doe je met zo'n mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel:
1) Ik ga niet stemmen, niet "op" of "niet op" het VB. 2) Het kan mij niet schelen of er een "etnische" of "multi-etnische" samenleving is. Ik zou al niet weten hoe je de definities daarvan ernstig kunt nemen.
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() ja en dat is al meermaals bevestigd door de partijtop en ook het programma is verandert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is dat nooit deftig aan de basismilitanten gecommuniceerd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ten onrechte.Een juist vreemdelingenbeleid houdt ook het scheppen van omstandigheden in die een behoorlijk deel allochtonen overtuigen uit te wijken naar een land van hun keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat veel kernleden nog altijd liever hebben dat de vreemdelingen weggaan;uitwijzen is wel te omslachtig;overtuigen om te vertrekken is beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet constant gehamerd worden op het VERSCHIL tussen een multi-etnische maatschappij (het FEIT,Homo Sapiens Sapiensis rolt uit verschillende lak-cabines tegelijk
![]() Soms is het laagje vernis dat de ene "cultuur" onderscheidt maar zo dun als het verschil in taal...en kijk eens hoe MOEILIJK een land samen te houden is waar die "culturen" dan groot geworden zijn....(veralgemenend stelt Kelt dat het verschil tss Vlamingen en Walen niet veel groter is dan de taal-uitvoering) Soms is het onderscheidend gegeven een "godsdienst" (vergif voor het volk),ik verwijs naar de moeizame,en bloederige,job om een kolos als India samen te houden,het brute optreden in China om dat onder controle te houden,....... Verbazingwekkend is hoe zelfs variaties van dezelfde godsdienst een denkpatroon veroorzaken dat dan mede oorzaak is van moord en doodslag. (zie de verbazingwekkende feiten in Irak) Maar zelfs recente "denkpatronen" zoals het communisme in Leninistische,Trotskistische,Maoistische,...versie s hebben al ontelbare levens gekost tijdens de onderlinge worstelpartijen.... Neen,spelen BINNEN een land middels "multi-cultureel" gepromoot,dat is pas onverantwoordelijk gedrag!De beenderen van de doden bij vorige experimenten daarmee in Europa zijn nog steeds niet allemaal verteerd... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 januari 2007 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem zit bij allochtonen die in dergelijke groepen zijn gekomen, waardoor integratie niet meer lukte en dat ghettovorming en afsluiting van onze cultuur voor het gevolg had en heeft. Heel veel Marokkanen zijn daarvan een voorbeeld. Meer zelfs, door een terugval in het moslimradicalisme gaat deze groep nog verder afdrijven van ons waardenstelsel, van onze cultuur... waardoor er nauwelijks nog sprake is van enige integratie. Die mensen leven niet MET ons, maar NAAST ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stem VB en ben voor een multi-etnisch Vlaanderen! 4 11,43%
Ik stem VB en ben tegen een multi-etnisch Vlaanderen! 4 11,43% Ik stem niet op VB. 27 77,14% De resultaten zijn onthutsend. VB maakt zich duidelijk op voor een stellingenoorlog ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik ben tegen een multi-etnisch Vlaanderen. Let wel, de definitie van een multi-etnische staat houdt voor mij in dat de staat meerdere "Leidkulturen" erkent. De belgische staat bv heeft twee Leidkulturen; de Germaanse Vlaamse en de Romaanse Franse (wat zonde is aangezien de Waalse cultuur niet gelijk is aan de Franse).
In Vlaanderen is er voor mij enkel plaats voor de Vlaamse Leidkultur, zoals er in Wallonië enkel plaats mag zijn voor de Waalse Leidkultur. Multi-etnische staten zoals Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Spanje leiden alleen maar tot spanningen tussen de bevolkingsgroepen. In Vlaanderen heeft iedereen zich te schikken naar de Vlaamse Leidkultur (wat een abstract begrip is uiteraard, niet alles in het leven kun je perfect in definities vatten). Dit is geen racisme, maar gewoon duidelijk zijn. Culturen zijn gelijk aan elkaar, maar elke cultuur heeft zijn plaats in de wereld. Wij hebben ook onze cultuur niet op te dringen aan de Arabieren in Syrië of Irak.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 21 januari 2007 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit in tegenstelling met 'multi-cultureel', wat ik eveneens verwerp, aangezien hier de leidcultuur niet erkend wordt en op termijn haar voortbestaan in gevaar gebracht wordt. Het is doorheen de geschiedenis immers al vaak genoeg gebleken dat wanneer twee culturen met elkaar intens in contact komen, er dan geen ideale mix tevoorschijn komt van 'het beste dat beide culturen te bieden hebben', zoals de voorstanders het maar al te graag portretteren, maar dat één van beide culturen het risico loopt om (op al dan niet lange termijn) te verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De helft kiest voor een multi-etnisch Vlaanderen, de helft is hier tegenstander van.
Wel wel. Het lijkt erop dat de eendracht in de partij na de zoveelste koerswending ver te zoeken is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() vertaling: buitenpesten.
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 22 januari 2007 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Niet elke partij kan zo perfect zijn als B.U.B. Oh, wat een groots voorbeeld zijn jullie!
|
![]() |
![]() |