Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor een multi-etnisch Vlaanderen?
Ik stem VB en ben voor een multi-etnisch Vlaanderen! 7 15,22%
Ik stem VB en ben tegen een multi-etnisch Vlaanderen! 8 17,39%
Ik stem niet op VB. 31 67,39%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2007, 18:02   #21
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
De tijd van 'hand in hand terug naar eigen land' is definitief over?
Ik denk dat het VB beseft dat ze toch nog realistisch moet blijven. Er leven hier mensen van allochtone afkomst die hier geboren zijn, de Belgische nationaliteit hebben, zich Belg voelen en soms zelfs nog nooit een voet hebben gezet in hun "land van herkomst"... Dus ja, wat doe je met zo'n mensen?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 18:08   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan die reply?
Ik bedoel:

1) Ik ga niet stemmen, niet "op" of "niet op" het VB.
2) Het kan mij niet schelen of er een "etnische" of "multi-etnische" samenleving is.

Ik zou al niet weten hoe je de definities daarvan ernstig kunt nemen.
Oud 19 januari 2007, 18:37   #23
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tijd van 'hand in hand terug naar eigen land' is definitief over?
ja en dat is al meermaals bevestigd door de partijtop en ook het programma is verandert
Oud 20 januari 2007, 07:50   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Volgens mij is dat nooit deftig aan de basismilitanten gecommuniceerd. Ook hier op 't forum zie je een duidelijke tweespalt tussen de twee stromingen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 08:30   #25
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ja en dat is al meermaals bevestigd door de partijtop en ook het programma is verandert
Ten onrechte.Een juist vreemdelingenbeleid houdt ook het scheppen van omstandigheden in die een behoorlijk deel allochtonen overtuigen uit te wijken naar een land van hun keuze.
Bijgevoegde afbeelding(e)

john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 08:33   #26
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Uw vrees voor een 'Islam-staat' denk ik dat u kan u opbergen met een beetje wiskunde: er zijn naar schatting 350 000 tot 380 000 moslims in België (cijfers van website KUL)...de radicalisering onder deze bevolkingsgroep moet zeker geminimaliseerd worden, maar als ik nu zou stellen dat 1op4 van deze moslims hier een soort Sharia zou willen invoeren (die cijfers zullen sowieso véél lager liggen), dan kom je nog niet eens aan 1% van de bevolking die een 'islam-staat' zouden voorstaan. Dat is ongeveer een even groot percentage mensen dat op een marxistische revolutie zit te wachten en ik denk niet dat we daar zeer angstig voor moeten zijn in België, dus waarom niet voor een handjevol gekke communisten en wel voor een handjevol gekke moslims?
Ik vrees geen islam staat.De islamieten zijn gewoon de gevaarlijkste vreemdelingen maar hun anwezigheid is in ieder geval ongewenst en moet zoveel mogelijk teruggedraaid worden.
Oud 20 januari 2007, 08:36   #27
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Als u dit consequent wilt aanhouden, wat zijn dan uw meningen over:
  • Rijke Amerikaanse CEO's die in de Brusselse rand een villa hebben én een Belgisch (Vlaams) paspoort?
  • De kinderen van die CEO die hun hele leven al in Vlaanderen wonen?
  • De nakomelingen van de Italiaanse mijnwerkers?
  • Een 'halve-vlaming' wiens moeder op reis zwanger raakte?
Het beleid dat ik voorsta zal houdt in dat in de toekomst alleen nog tijdelijke verblijfsvergunningen gegeven worden.Ik denk dat amerikaanse kaderleden en hun kinderen hier vanzelf niet blijven;ze gaan altijd terug.Wie kiest voor een vreemde partner gaat in ieder geval naar het buitenland.
Oud 20 januari 2007, 08:37   #28
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
misschien kan u mij dan eens gaan zeggen wat u gaat doen met die 800000 nieuwe belgen, die honderdduizenden anderen allochtonen?
Men kan een beleid voeren dat ervoor zorgt dat ze langzamerhend in hun eigen belang uitwijken.
Oud 20 januari 2007, 08:39   #29
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
ik stem vb en helaas bestaat al een multi-etnisch vlaanderen
Politiek gaat over feitelijke toestanden veranderen;ik hoop dat ge wel degelijk alleen stemt voor het VB en met geen lidkaart rondloopt.
Oud 20 januari 2007, 08:41   #30
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
de partij heeft al lang gezegd dat er inderdaad een multi etnische samenleving bestaat, en dat er in de eerste plaats een goed integratiebeleid moet gevoerd worden en niet een massaal uitwijzingsbeleid
Ik denk dat veel kernleden nog altijd liever hebben dat de vreemdelingen weggaan;uitwijzen is wel te omslachtig;overtuigen om te vertrekken is beter.
Oud 20 januari 2007, 11:33   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er moet constant gehamerd worden op het VERSCHIL tussen een multi-etnische maatschappij (het FEIT,Homo Sapiens Sapiensis rolt uit verschillende lak-cabines tegelijk ) ,op zich geen probleem,en een multi-culturele maatschappij (het potentieel gevaar)

Soms is het laagje vernis dat de ene "cultuur" onderscheidt maar zo dun als het verschil in taal...en kijk eens hoe MOEILIJK een land samen te houden is waar die "culturen" dan groot geworden zijn....(veralgemenend stelt Kelt dat het verschil tss Vlamingen en Walen niet veel groter is dan de taal-uitvoering)

Soms is het onderscheidend gegeven een "godsdienst" (vergif voor het volk),ik verwijs naar de moeizame,en bloederige,job om een kolos als India samen te houden,het brute optreden in China om dat onder controle te houden,.......

Verbazingwekkend is hoe zelfs variaties van dezelfde godsdienst een denkpatroon veroorzaken dat dan mede oorzaak is van moord en doodslag. (zie de verbazingwekkende feiten in Irak)

Maar zelfs recente "denkpatronen" zoals het communisme in Leninistische,Trotskistische,Maoistische,...versie s hebben al ontelbare levens gekost tijdens de onderlinge worstelpartijen....

Neen,spelen BINNEN een land middels "multi-cultureel" gepromoot,dat is pas onverantwoordelijk gedrag!De beenderen van de doden bij vorige experimenten daarmee in Europa zijn nog steeds niet allemaal verteerd...

Laatst gewijzigd door kelt : 20 januari 2007 om 11:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 11:42   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik denk dat het VB beseft dat ze toch nog realistisch moet blijven. Er leven hier mensen van allochtone afkomst die hier geboren zijn, de Belgische nationaliteit hebben, zich Belg voelen en soms zelfs nog nooit een voet hebben gezet in hun "land van herkomst"... Dus ja, wat doe je met zo'n mensen?
Wie een beetje de stellingen en partijpunten van het Vlaams Belang kent, weet dat de partij helemaal geen probleem heeft met allochtonen die bijna volledig zijn opgegaan in onze cultuur, die onze taal spreken en onze waarden delen. Ik zelf ben van - verre - allochtone, zij het wel Europese origine. Dit maakt mij er niet minder Vlaams door en wordt door iedereen ook zo aangevoeld.

Het probleem zit bij allochtonen die in dergelijke groepen zijn gekomen, waardoor integratie niet meer lukte en dat ghettovorming en afsluiting van onze cultuur voor het gevolg had en heeft. Heel veel Marokkanen zijn daarvan een voorbeeld. Meer zelfs, door een terugval in het moslimradicalisme gaat deze groep nog verder afdrijven van ons waardenstelsel, van onze cultuur... waardoor er nauwelijks nog sprake is van enige integratie. Die mensen leven niet MET ons, maar NAAST ons.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 17:28   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik stem VB en ben voor een multi-etnisch Vlaanderen! 4 11,43%
Ik stem VB en ben tegen een multi-etnisch Vlaanderen! 4 11,43%
Ik stem niet op VB. 27 77,14%

De resultaten zijn onthutsend. VB maakt zich duidelijk op voor een stellingenoorlog
Oud 21 januari 2007, 18:39   #34
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Ik ben tegen een multi-etnisch Vlaanderen. Let wel, de definitie van een multi-etnische staat houdt voor mij in dat de staat meerdere "Leidkulturen" erkent. De belgische staat bv heeft twee Leidkulturen; de Germaanse Vlaamse en de Romaanse Franse (wat zonde is aangezien de Waalse cultuur niet gelijk is aan de Franse).

In Vlaanderen is er voor mij enkel plaats voor de Vlaamse Leidkultur, zoals er in Wallonië enkel plaats mag zijn voor de Waalse Leidkultur. Multi-etnische staten zoals Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Spanje leiden alleen maar tot spanningen tussen de bevolkingsgroepen. In Vlaanderen heeft iedereen zich te schikken naar de Vlaamse Leidkultur (wat een abstract begrip is uiteraard, niet alles in het leven kun je perfect in definities vatten).

Dit is geen racisme, maar gewoon duidelijk zijn. Culturen zijn gelijk aan elkaar, maar elke cultuur heeft zijn plaats in de wereld. Wij hebben ook onze cultuur niet op te dringen aan de Arabieren in Syrië of Irak.

Laatst gewijzigd door Metternich : 21 januari 2007 om 18:40.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 19:01   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ben tegen een multi-etnisch Vlaanderen. Let wel, de definitie van een multi-etnische staat houdt voor mij in dat de staat meerdere "Leidkulturen" erkent. De belgische staat bv heeft twee Leidkulturen; de Germaanse Vlaamse en de Romaanse Franse (wat zonde is aangezien de Waalse cultuur niet gelijk is aan de Franse).

In Vlaanderen is er voor mij enkel plaats voor de Vlaamse Leidkultur, zoals er in Wallonië enkel plaats mag zijn voor de Waalse Leidkultur. Multi-etnische staten zoals Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Spanje leiden alleen maar tot spanningen tussen de bevolkingsgroepen. In Vlaanderen heeft iedereen zich te schikken naar de Vlaamse Leidkultur (wat een abstract begrip is uiteraard, niet alles in het leven kun je perfect in definities vatten).

Dit is geen racisme, maar gewoon duidelijk zijn. Culturen zijn gelijk aan elkaar, maar elke cultuur heeft zijn plaats in de wereld. Wij hebben ook onze cultuur niet op te dringen aan de Arabieren in Syrië of Irak.
De definitie van Valckeniers was dat er slechts één leidcultuur mogelijk is, wat ik evenzeer onderschrijf. Daarom heb ik ook 'ja' gestemd in deze poll, ook al omwille van het verschil tussen 'multi-etnisch' en 'multi-cultureel'. Een maatschappij met één leidcultuur schrijft voor dat de inwijkelingen zich aan deze leidcultuur dienen aan te passen en kan dus wel degelijk 'multi-etnisch' zijn.

Dit in tegenstelling met 'multi-cultureel', wat ik eveneens verwerp, aangezien hier de leidcultuur niet erkend wordt en op termijn haar voortbestaan in gevaar gebracht wordt. Het is doorheen de geschiedenis immers al vaak genoeg gebleken dat wanneer twee culturen met elkaar intens in contact komen, er dan geen ideale mix tevoorschijn komt van 'het beste dat beide culturen te bieden hebben', zoals de voorstanders het maar al te graag portretteren, maar dat één van beide culturen het risico loopt om (op al dan niet lange termijn) te verdwijnen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 17:17   #36
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De helft kiest voor een multi-etnisch Vlaanderen, de helft is hier tegenstander van.

Wel wel. Het lijkt erop dat de eendracht in de partij na de zoveelste koerswending ver te zoeken is...
Oud 22 januari 2007, 17:18   #37
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ten onrechte.Een juist vreemdelingenbeleid houdt ook het scheppen van omstandigheden in die een behoorlijk deel allochtonen overtuigen uit te wijken naar een land van hun keuze.
vertaling: buitenpesten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 17:19   #38
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Het beleid dat ik voorsta zal houdt in dat in de toekomst alleen nog tijdelijke verblijfsvergunningen gegeven worden.Ik denk dat amerikaanse kaderleden en hun kinderen hier vanzelf niet blijven;ze gaan altijd terug.Wie kiest voor een vreemde partner gaat in ieder geval naar het buitenland.
leuk als dat buitenland een zelfde beleid voert.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 17:40   #39
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
De helft kiest voor een multi-etnisch Vlaanderen, de helft is hier tegenstander van.

Wel wel. Het lijkt erop dat de eendracht in de partij na de zoveelste koerswending ver te zoeken is...
Het is moeilijk te aanvaarden dat niet alle vb'ers "racisten" zijn hé!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 22 januari 2007 om 17:41.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 22:16   #40
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet elke partij kan zo perfect zijn als B.U.B. Oh, wat een groots voorbeeld zijn jullie!
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be