Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 07:07   #421
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De échte vraag die deze NOTOIRE linkie winkie stelde was:
"Beste meneer De Man: wil je hier alstublieft iets posten dat A/ enorm incriminerend is voor uw persoon in het bijzonder en voor de partij die je vertegenwoordigt in het algemeen B/ wil je dit AUB ook in de trand doen die ons beroepsmoddergooiers van blockwatch het beste uitkomt C/ wil je, nu je toch bezig bent, zo vriendelijk zijn ook wat de nazistische baan opgaan omdat dat ook goed verkoopt op onze site. Met antidemocratische groet. Linkiewinkie"

En zolang FDW daar niet op antwoordt met "jawohl, bomben auf England, Juden rauss, Arbeit macht frei" zullen de linkse mollen van dienst blijven beweren dat "er op de vraag niet werd geantwoord"
Oud 22 januari 2007, 07:53   #422
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"Lijst Van Gelre" bekt alleszins al goed
Je schijnt maar niet te beseffen dat Van Gerle je vierkant uitlacht. Zijn reactie was puur ironisch bedoeld.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 08:06   #423
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je schijnt maar niet te beseffen dat Van Gerle je vierkant uitlacht. Zijn reactie was puur ironisch bedoeld.

Paulus.
Paulus niet onbeleefd worden he Misschien was Pietje ook aan het lachen... U heeft het duidelijk niet voor pietje uw volste recht maar dat moet je hier niet zo komen uitspreiden...

L_W
largo_w is offline  
Oud 22 januari 2007, 08:22   #424
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Paulus niet onbeleefd worden he Misschien was Pietje ook aan het lachen... U heeft het duidelijk niet voor pietje uw volste recht maar dat moet je hier niet zo komen uitspreiden...

L_W
Ik zal zelf wel beslissen hoe en waarop ik reageer.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 08:27   #425
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Misschien was Pietje ook aan het lachen...
Pietje is, net als zijn zalige avatar, een veelzijdig man, maar van veel lachen kan hij me dunkt niet echt verdacht worden.

Laatst gewijzigd door baarle : 22 januari 2007 om 08:40.
baarle is offline  
Oud 22 januari 2007, 08:28   #426
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal zelf wel beslissen hoe en waarop ik reageer.

Paulus.
Kan ik mij inbeelden..
largo_w is offline  
Oud 22 januari 2007, 09:06   #427
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De échte vraag die deze NOTOIRE linkie winkie stelde was:
"Beste meneer De Man: wil je hier alstublieft iets posten dat A/ enorm incriminerend is voor uw persoon in het bijzonder en voor de partij die je vertegenwoordigt in het algemeen B/ wil je dit AUB ook in de trand doen die ons beroepsmoddergooiers van blockwatch het beste uitkomt C/ wil je, nu je toch bezig bent, zo vriendelijk zijn ook wat de nazistische baan opgaan omdat dat ook goed verkoopt op onze site. Met antidemocratische groet. Linkiewinkie"

En zolang FDW daar niet op antwoordt met "jawohl, bomben auf England, Juden rauss, Arbeit macht frei" zullen de linkse mollen van dienst blijven beweren dat "er op de vraag niet werd geantwoord"
Ach, links en fatsoen. Blijkbaar een moeilijke oefening.
Oud 22 januari 2007, 09:39   #428
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Nee, Paulus,

Mijn zogenaamde reactie als F. de Man was inderdaad ironisch bedoeld naar De man toe maar de hele draad verdient niet de schoonheidsprijs:

- Ik ben geen fan van de heer De Man. Hij draait inderdaad veelal rond de pot. Ook in dit geval had hij anders kunnen antwoorden dan hij deed. Iedereen die een beetje kan lezen weet wat Pietje met zijn vraag bedoelde. Je kunt nu niet anders concluderen dan dat het hem een zorg is dat iemand 'makak' zegt. Dat is zijn goed recht, is niet zo schokkend en dat had hij m.i. ook gewoon kunnen zeggen;

- Om daar 21 pagina's op door te gaan was er inderdaad een beetje 'over' van Pietje. Op zich was één en ander al wel duidelijk. Ook dat De Man niet meer zou reageren. Toch snap ik de frustratie wel als iemand steeds niet antwoordt. Zeker door;

- De 'schildwachten' van De Man. De VB-ers die op hun beurt Pietje gingen doorzagen en daardoor deze draad eindeloos rekten en de gedrevenheid bij Pietje om een antwoord te krijgen alleen maar groter maakten. Met als absoluut grootste zaag;

- Paulus. Man, wat kan jij zeuren en zaniken als je je dag hebt! Verder stel �*k het op prijs dat ik zelf bepaal met wie en hoe ik wil lachen.

Zo, nu heb ik helemaal geen vrienden meer over.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 januari 2007 om 09:40.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2007, 09:50   #429
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
O jawel hoor. Zo lichtgeraakt ben ik niet...
Oud 22 januari 2007, 09:52   #430
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
O jawel hoor. Zo lichtgeraakt ben ik niet...
Dat had ik van jou ook niet gedacht.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2007, 09:59   #431
cor
Minister

Standaard

Amaai, diene de man is echt wel overtuigend met zijn schitterende pleidooien. Moet ik zeker onthouden voor in juni.
cor is offline  
Oud 22 januari 2007, 10:02   #432
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Amaai, diene de man is echt wel overtuigend met zijn schitterende pleidooien. Moet ik zeker onthouden voor in juni.
ja dat zulk een nietszeggende politicus zeker mijn stem niet krijgt.
luvali is offline  
Oud 22 januari 2007, 10:17   #433
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Pietje komt helemaal niet op bij de verkiezingen.
Oud 22 januari 2007, 10:43   #434
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Patrick Janssens mag dus spreken over APEN, maar als iemand het woord "makkak" gebruikt steigeren jullie? is dit niet kinderachtig?
Wat ik erg kinderachtig vind is dat U niet helemaal correct bent wanneer U iemand iets in de mond legt wat hij niet gezegd heeft, en dan nog eens tracht om die - beweerde - uitspraak uit zijn context te trekken.

Zoals U zelf aanhaalde had dhr. Janssen het over SNOTapen, U onthoudt alleen dat hij het over APEN had...

Citaat:
onze patrick noemde allochtonen overigens ooit eens "snotAPEN", maar dat weet Pietje niet
Snotaap heeft - althans in mijn taalgebruik - een heel andere betekenis dan de betekenis die U er aan tracht te geven.

Aangezien U hieruit enkel het woord 'apen' onthoudt, dan zegt dat toch ook wel wat over de manier waarop Uw geest één en ander associeert...
Diplomatius is offline  
Oud 22 januari 2007, 10:58   #435
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dank u voor het zoveelste nietszeggende antwoord !!! We kunnen dus concluderen dat zulke uitspraak je kouwe kleren niet raakt. Waarvan akte !!!
Dat de rode kameraden wat trager zijn dan de rest is nu weer al eens gebleken.
Misschien verstaat Pietje het niet omdat Pietje nooit heeft leren lezen?.
Arme hypocriet, raakt het uw kouwe kleren dan dat men Vlaams Belangers uitmaakt voor mestkever, vuilnisbelt,xenofoob, en de topper racist....Neen toch, ongetwijfelt hebt u deze woordjes wel eens in uw mond genomen als u weeral eens deftig op u punt werd gezet door zo een onverdraagzame Vlaams Be(h)langer....

phoebe is offline  
Oud 22 januari 2007, 11:00   #436
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Patrick Janssens mag dus spreken over APEN, maar als iemand het woord "makkak" gebruikt steigeren jullie? is dit niet kinderachtig?
Uiteindelijk dekken ze dezelfde lading. De makaki is een apensoort....

phoebe is offline  
Oud 22 januari 2007, 11:15   #437
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee,toch niet.
Wat vindt de heer de Man dan van VB'ers die het woord 'makkak' gebruiken, Paulus?

Kay-gell
Ik heb het woord "makak" (en zelfs nog zwaardere uitdrukkingen) al weten gebruiken door N-VA'ers en CD&V'ers (mandatarissen!), uiteraard in privégesprekken. Op mijn voorstel om dat eens in de gemeenteraad te zeggen gingen ze echter veiligheidshalve niet in! Wat vind je daarvan?
Oud 22 januari 2007, 11:47   #438
Tamara Bergfeld
Vreemdeling

Standaard

Hallo lezers, ik ben Tamara Bergfeld, en dat is mijn echte naam. Ik wil graag iets toevoegen over het onderwerp: Apen. Zelf werd ik als kind ook uitgemaakt voor aap, en mijn vader had daar een goede oplossing voor: Neem bananen en nootjes mee naar school, vertel dat dit je voedsel is, en dat je het graag met hen wil delen. Ga het debat in met een glimlach. Dat was zijn wijze les.

Als we over fatsoen hebben, dan wil ik daar ook iets aan toevoegen: Er zijn bijna geen punten van het VB, waar ik het mee eens ben, maar als ik zie/lees/hoor hoe sommige VBers worden behandeld, dan krijg ik last van plaatsvervangende schaamte. Ik woon in Holland, en vaak, als VBers hier komen voor een debat, wordt hen het spreken: Onmogelijk gemaakt. Over fatsoen gesproken.
Tamara Bergfeld is offline  
Oud 22 januari 2007, 11:56   #439
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee, Paulus,

Mijn zogenaamde reactie als F. de Man was inderdaad ironisch bedoeld naar De man toe maar de hele draad verdient niet de schoonheidsprijs:

- Ik ben geen fan van de heer De Man. Hij draait inderdaad veelal rond de pot. Ook in dit geval had hij anders kunnen antwoorden dan hij deed. Iedereen die een beetje kan lezen weet wat Pietje met zijn vraag bedoelde. Je kunt nu niet anders concluderen dan dat het hem een zorg is dat iemand 'makak' zegt. Dat is zijn goed recht, is niet zo schokkend en dat had hij m.i. ook gewoon kunnen zeggen;

- Om daar 21 pagina's op door te gaan was er inderdaad een beetje 'over' van Pietje. Op zich was één en ander al wel duidelijk. Ook dat De Man niet meer zou reageren. Toch snap ik de frustratie wel als iemand steeds niet antwoordt. Zeker door;

- De 'schildwachten' van De Man. De VB-ers die op hun beurt Pietje gingen doorzagen en daardoor deze draad eindeloos rekten en de gedrevenheid bij Pietje om een antwoord te krijgen alleen maar groter maakten. Met als absoluut grootste zaag;

- Paulus. Man, wat kan jij zeuren en zaniken als je je dag hebt! Verder stel �*k het op prijs dat ik zelf bepaal met wie en hoe ik wil lachen.

Ja Hertog

1 Jou reactie was dus wel ironisch bedoeld.

2 Mijnheer de man heeft weldegelijk geantwoordt op de vraag en iedereen die een beetje kon lezen weet dat Pietje woordelijk gevraagd heeft om dat het over de inhoud zou gaan en niet over de persoon die hij een 'notoir VB-er' noemt. Iets waar de betrokkene duidelijk niet mee is opgezet. Noch over het gebruik van bepaalde woordjes.

Hij beweert nochtans dat zijn vraag heel duidelijk was. Wel, als het dat toch allemaal zo duidelijk was, waarom vraagt hij dat niet gewoon op de man af wat FDM denkt van een woordgebruik als 'm****k. Maar dat doet ie niet natuurlijk. En weet je waarom niet? Omdat dit een echt duidelijke vraag geweest zou zijn. Of niet soms?

Wat wel duidelijk was, was dat Pietje op FDM ging schieten wat FDM ook ging antwoorden. En dat in een thread die hij zelf "fatsoenlijkheid, blijft een moeilijke oefening" gedoopt heeft. Ge moet maar durven.

3 Ik moet het niet nemen als iemand mij de mond wil snoeren, zoals Pietje weldegelijk deed.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2007, 13:03   #440
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Wat ik erg kinderachtig vind is dat U niet helemaal correct bent wanneer U iemand iets in de mond legt wat hij niet gezegd heeft, en dan nog eens tracht om die - beweerde - uitspraak uit zijn context te trekken.

Zoals U zelf aanhaalde had dhr. Janssen het over SNOTapen, U onthoudt alleen dat hij het over APEN had...

Snotaap heeft - althans in mijn taalgebruik - een heel andere betekenis dan de betekenis die U er aan tracht te geven.

Aangezien U hieruit enkel het woord 'apen' onthoudt, dan zegt dat toch ook wel wat over de manier waarop Uw geest één en ander associeert...
vrije meningsuiting mag alleen als het in het linkse kadertje gezegd mag worden

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be