![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een volk maakt is haar geschiedenis, haar taal en haar cultuur. Deze drie elementen zijn volledig verschillend voor de Vlamingen en voor de Walen. Jij schrijft dat de Walen en de Vlamingen niet bestaan als volkeren, dat het gewoon gaat om het Belgische volk. Ik geef jou het bewijs van het tegenovergestelde. En waar blijven jouw voorbeelden van die Belgische Cultuur? Ik dacht het wel, die bestaat niet. Je komt er niet vanaf met "Al die mensen samen maken trouwens deel uit van de Belgische cultuur omdat ze in België actief waren, vóór of na de creatie van de Belgische staat, dat doet er niet veel toe." Dat is te gemakkelijk. BTW : Jan van Eyck, Pieter Paul Rubens, Pieter Breughel, Jacob Jordaens, Guido Gezelle , Paul Van Ostaijen, Louis Paul Boon, Stijn Streuvels, Ernest Claes of Hendrik Conscience zijn wel degelijk Vlamingen en maken deel uit ven het Vlaamse Cultuurpatrimonium. Niks te "Belgische cultuur" ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 21 januari 2007 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Want in dat geval bestaat er uiteraard ook géén Vlaamse cultuur: slechts een Brugse, Antwerpse, Gentse,... Er is een Belgische cultuur, met een Vlaamse subcultuur, en de Belgische cultuur past in de Europese en Westerse cultuur en beschaving. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat er een Belgische cultuur is zal niemand ontkennen, denk maar aan de schilderkunst, de bouwkunst, en zelfs onze gastronomie en bieren. Ook het katholieke geloof speelde een grote rol in onze cultuur. Natuurlijk is er geen Belgische taal, maar dat is slechts één element van wat een natie definieert. Er zijn immers vele naties met meerdere talen, zoals India en Zwitserland. |
|
![]() |
![]() |
#104 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Die gore aanvallen zijn niet bij mij begonnen m'n beste... Of dacht je dat ik m'n tweede kaak ging geven? Hihi ik vroeg me al af wanneer je eens ging stoppen... |
||
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hihi u bent de rollen aan het omdraaien ![]() |
||
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Da's een moeilijke, ik weet het, maar ik ben dan ook gene gemakkelijke. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er iets onnozele quatch is dan zijn het wel jouw 'antwoorden'.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je zeker dat Largo-W geen dubbelnick is van Hans1? De overeenkomsten wat betreft nietszeggende antwoorden als jullie beiden de mond vol tanden staan vallen namelijk nog geen beetje op.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar Knuppelke dat kan heel goed zijn dat mijn antwoorden u niet nuttig lijken...Meer zelf ik kan mij dat inbeelden! Betekent wel nog niet dat je de werkelijkheid moet gaan verketteren naar uw eigen gedachtengoed... |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#113 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw antwoorden zijn integendeel zéér nuttig want buitengewoon verhelderend. Rubens was geen Belg en zal er nooit een zijn, gewoon omdat hij een Vlaamse schilder was daar Belgique niet eens bestond in zijn tijd. Mocht Andalucia zich ooit van Spanje afscheuren dan zal Picasso een Spaanse schilder blijven en NIET door Andalucia gerecupereerd worden omdat hij zijn kunst produceerde als Spanjaard.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou je eenzijdige etiketjes maar en leer 'madammekes' liever foutloos en in het Nederlands schrijven.
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en 22 jaar bouw. Ik weet dus perfect hoe walen denken en doen, ik heb met hen samengeleefd en niet zoals jij naast hen. En daar waar ik met en samenleefde waren geen politici om tweedracht te zaaien, maar was een goed samenwerking zelfs van levensbelang. Maar nu woon ik hier tussen de Nederlanders en moet ook hier voor sommige zaken met hen samenwerken, wel geef mij dan maar walen. 2) Jij kent duidelijk de Nederlanders niet, en sorry voor de Nederlanders hier op het forum, maar zij zijn een erg arogant volk. En beschouwen zichzelf vaak als de meerdere van de rest. Anders moet je eens naar de oostbloklanden gaan en daar aan de mensen gaan vragen hoe graag zij het orange volk zien komen. 3) Ik weet perfect waarover ik spreek en ik durf zelfs te zeggen dat ook jij fier bent een Belg te zijn. Want de Belgen worden reeds in de oudheid het dapperste volk genoemd en er word reeds in de oudheid verklaard dat zij enkel te verslagen en te overheersen als je tweedracht tussen hen kan zaaien en behouden. Zolang dit volk onderling strijd kan iedereen over hen heersen, maar de dag dat zij hun onderlinge strijd overwinnen en samen werken, worden zij de heersers en kunnen zij de wereld onderwerpen aan hun wil. |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het overheersen van de wereld zo belangrijk is, waarom heeft Belgique zich dan van Nederland afgescheurd inplaats van de onderlinge strijd op te geven en samen te werken?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 09:30. |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, dus de Nederlanders kunnen arogant doen tegenover de Belgen. Nederland is voor de veiligheid van zijn volk afhankelijk van ons Belgen en wij zijn voor onze economie deels afhankelijk van Nederlandse goedwil. Doch de veiligheid is in handen van het Waalse gewest en de economie in handen van het Vlaamse gewest. Maar geen van beide is bereid samen te spannen en de Nederlanders te dwingen onze economie te laten openbloeien in ruil voor hun veiligheid. De Walen knikken zonder problemen voor de Nederlanders en zorgen dat hun veiligheid er is zonder kosten voor hen, de Vlamingen knikken voor de Nederlanders en betalen voor de economische noodzakelijke doorgang via Schelde en Ijzeren-Rijn. Dit terwijl wij Belgen samen Nederland kunnen dwingen de Belgische economie vrije doorgang te geven of hen anders te laten verzuipen. Een deel van het geld dat van Vlaanderen naar Wallonie gaat diend dus voor de veiligheid van Nederland. Met andere woorden, Vlaanderen betaald niet enkel voor de doorgang van schepen en goederen aan Nederland, maar ook nogeens de bescherming tegen overstromingen in Nederland voor een deel. Maar ik denk dat als je echt gaat zoeken je waarschijnlijk ook zaken zal vinden die Belgie betaald voor Frankrijk en Duitsland enkel omdat Vlaanderen en Wallonie politiek verdeeld zijn en zich liever als aardsvijanden tegenover elkaar opstellen, dan samen tegen de echte uitbuiters van Belgie te ageren. |
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen van onder de moerdijk roepen steeds meer en meer om van Nederland te worden gescheiden en bij Vlaanderen te worden gevoegd. Ook de mensen uit Zeeuws-Vlaanderen roepen hier steeds vaker om. Een voorbeeld hier van vind je in de vraag om bij landbouwproblemen de afbakeningslijn niet aan de grens maar aan Schelde en Moer te leggen. Een natuurlijke grens tussen hun en onze landbouwzones daar te leggen en aanvaarden. Met andere woorden, de landbouw onder deze grens onder Belgische wetten te laten vallen en niet onder Orange wetten. En het gaat de Belgen niet over wereldoverheersing, maar over vrijheid en zelfbeschikking. Alleen zien zijn door hun onderlinge twist niet wie hen werkelijk de les speld en wil oplegd. |
|
![]() |