Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat.

Discussietools
Oud 21 januari 2007, 01:24   #1
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard Hebben de BUB-leden eigenlijk enig contact met de koning? Hebben ze hem ooit ontmoet?

Beste meneer Van de Cauter, in de topic over bekwaamheid bij het koningshuis werd geschreven :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht

Ik zie geen probleem met de huidige koninklijke familie, die trouwens van Duitse oorsprong is.

Prins Filip zal een zeer goed Koning zijn op voorwaarde dat er een Belgisch-gezinde regering is, een B.U.B.-regering bijvoorbeeld.

Hij heeft meer intellectuele capaciteiten dan u denkt.
Ik stelde toen deze vraag :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Heeft IEMAND van Bub eigenlijk ooit de koning ontmoet? Ik bedoel, heeft u, Hans van de Cauter hem ooit al gesproken?
Jullie spreken de hele tijd over zijn capaciteiten en zo, ik mag aannemen dat dat een zeer gefundeerde mening is?
Dat vind ik eigenlijk wel een belangrijke vraag , er kwam geen antwoord en daarom deze aparte topic?
Hebben jullie hem ooit ontmoet? En ik bedoel, een echte delegatie, een echt onderhoud? Niet gewoon wat handjes schudden met hem zonder dat hij wist wie jullie waren?
Jullie willen ons immers overtuigen dat deze man en zijn zoon ideaal voor ons zijn, ik mag toch hopen dat jullie mening zeer gefundeerd is?

PS : foto's zijn uiteraard zeker welkom.
Oud 21 januari 2007, 01:31   #2
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste meneer Van de Cauter, in de topic over bekwaamheid bij het koningshuis werd geschreven :

Ik stelde toen deze vraag :

Dat vind ik eigenlijk wel een belangrijke vraag , er kwam geen antwoord en daarom deze aparte topic?
Hebben jullie hem ooit ontmoet? En ik bedoel, een echte delegatie, een echt onderhoud? Niet gewoon wat handjes schudden met hem zonder dat hij wist wie jullie waren?
Jullie willen ons immers overtuigen dat deze man en zijn zoon ideaal voor ons zijn, ik mag toch hopen dat jullie mening zeer gefundeerd is?

PS : foto's zijn uiteraard zeker welkom.

Geachte Evilbu,

Ikzelf heb de Koning reeds ontmoet op de Boekenbeurs in Antwerpen vorig jaar. Veel kon er toen niet gezegd worden, maar hij kende ons al en was verheugd mij te zien.

Tot een echte audiëntie is het nog niet gekomen, maar dat kan spoedig veranderen.
Hans1 is offline  
Oud 21 januari 2007, 01:37   #3
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Geachte Evilbu,

Ikzelf heb de Koning reeds ontmoet op de Boekenbeurs in Antwerpen vorig jaar. Veel kon er toen niet gezegd worden, maar hij kende ons al en was verheugd mij te zien.

Tot een echte audiëntie is het nog niet gekomen, maar dat kan spoedig veranderen.
Dus u beweert dat u hem even heeft gesproken, maar u bent nog niet uitgenodigd op het paleis of zo? En de andere leden, hoe zit dat?

Helaas, Hans1, wil ik wel een antwoord van Hans van de Cauter, en niet van Hans1. Sinds die schandelijke affaire van gisteren (zie mijn handtekening en deze link : http://forum.politics.be/showthread....13#post2351213 ) heeft de account Hans1 niet veel waarde meer voor mij, nu dit een forumsessie is met Hans van de Cauter wil ik dan ook de eerder unieke kans om wel echt met Hans van de Cauter te spreken en dat te vragen, niet verliezen.
Oud 21 januari 2007, 01:39   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is op deze fundering is jullie kennis over de koning en zijn zoon gebouwd? Een 'ontmoeting' op de boekenbeurs?
Oud 21 januari 2007, 18:23   #5
evilbu

Standaard

En nog steeds geen antwoord van "Hans van de Cauter". Hans1 heeft voor mij geen enkele waarde meer, totdat eventueel Hans van de Cauter volledige duidelijkheid schept over die Hans1 account en dan ook Patriot! tot de orde roept.

Klopt dit , meneer Hans van de Cauter, dat er nog geen enkele audiëntie is geweest? Enkel een ontmoeting op een boekenbeurs?

Dus dat betekent dat jullie mening over zijn bekwaamheden en dergelijke voor de rest gefundeerd is op de media zoals VRT en RTBF..... diezelfde media die jullie voortdurend aanklagen? ?
Oud 21 januari 2007, 18:28   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog steeds geen antwoord van "Hans van de Cauter". Hans1 heeft voor mij geen enkele waarde meer, totdat eventueel Hans van de Cauter volledige duidelijkheid schept over die Hans1 account en dan ook Patriot! tot de orde roept.
Wees er maar gerust van: Hans1 = Hans van de Cauter. U moet maar eens de uitspraken nalezen die onder dat profiel gebeurd zijn in de discussie over de tsunami-actie van de BUB.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 januari 2007, 18:39   #7
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wees er maar gerust van: Hans1 = Hans van de Cauter. U moet maar eens de uitspraken nalezen die onder dat profiel gebeurd zijn in de discussie over de tsunami-actie van de BUB.
Dat kan best zijn, maar ik wil gewoon niet toegeven aan dat soort gezever. Ik behandel antwoorden van Hans1 dan ook consequent in deze forumsessie als "weasel-antwoorden", omdat ik weet dat hij en Patriot! later zulke argumenten kunnen bovenhalen om het weer te verdoezelen. Dat deze partij het moet hebben van zulke onzin siert hen werkelijk.

Ik weet nog altijd niet welke topic dat precies was over die tsunami-actie, maar ik heb wel DIT gevonden:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik ben altijd lid geweest van de BUB. Ik heb altijd mijn kaart behouden, en altijd bevriend geweest met ons mensen in de Partij.
Vlaams-nationale infiltranten deden me twijfelen, maar mijn geloof hield terecht terecht stand. Ik heb dingen gezegd, maar die werden aangedikt door flaminganten, die over alles liegen. Ze hebben toen zelfs mijn account gehackt.
Komaan jongens!
Oud 21 januari 2007, 20:19   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan best zijn, maar ik wil gewoon niet toegeven aan dat soort gezever. Ik behandel antwoorden van Hans1 dan ook consequent in deze forumsessie als "weasel-antwoorden", omdat ik weet dat hij en Patriot! later zulke argumenten kunnen bovenhalen om het weer te verdoezelen. Dat deze partij het moet hebben van zulke onzin siert hen werkelijk.
Tot voor kort hadden ze twee andere smoesjes: "'t Was om te lachen" en "Er was een communicatiestoornis".

Nu dit. 't Wordt steeds gekker!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 januari 2007, 20:28   #9
bartje
Minister-President

Standaard

Wel van Patriot had ik helemaal niet zo'n antwoord verwacht; ik dacht toch dat je ook effe lid geweest was van Vivant of niet soms? Je bent dus tegelijk van 2 partijen lid geweest? Dat iemand de account zou gehackt hebben is tja... ik vind er geen woorden voor.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren

Laatst gewijzigd door bartje : 21 januari 2007 om 20:29.
bartje is offline  
Oud 21 januari 2007, 20:48   #10
evilbu

Standaard

Mijn vraag blijft uiteraard:

Citaat:

Klopt dit , meneer Hans van de Cauter, dat er nog geen enkele audiëntie is geweest? Enkel een ontmoeting op een boekenbeurs?

Dus dat betekent dat jullie mening over zijn bekwaamheden en dergelijke voor de rest gefundeerd is op de media zoals VRT en RTBF..... diezelfde media die jullie voortdurend aanklagen? ?

Laatst gewijzigd door evilbu : 21 januari 2007 om 20:48.
evilbu is offline  
Oud 22 januari 2007, 08:51   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet nog altijd niet welke topic dat precies was over die tsunami-actie, maar ik heb wel DIT gevonden:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik ben altijd lid geweest van de BUB. Ik heb altijd mijn kaart behouden, en altijd bevriend geweest met ons mensen in de Partij.
Vlaams-nationale infiltranten deden me twijfelen, maar mijn geloof hield terecht terecht stand. Ik heb dingen gezegd, maar die werden aangedikt door flaminganten, die over alles liegen. Ze hebben toen zelfs mijn account gehackt
.
De draad over de tsunami-actie van de bub is, net zoals een aantal anderen, niet meer bereikbaar. Patriot wéét dat er ontkent zijn eigen woorden omdat de links ernaartoe niet meer werken.
Oud 22 januari 2007, 09:12   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Wel van Patriot had ik helemaal niet zo'n antwoord verwacht; ik dacht toch dat je ook effe lid geweest was van Vivant of niet soms? Je bent dus tegelijk van 2 partijen lid geweest? Dat iemand de account zou gehackt hebben is tja... ik vind er geen woorden voor.
Patriot is wel degelijk, samen met Bruno Yammine, overgestapt naar VLD/Vivant. Het is echter niet verboden van meerdere partijen lid te zijn. Meestal wordt dit niet van de daken geschreeuwd zoals Bruno en Bob dat deden. Patriot heeft bovendien duidelijk genoeg gemaakt dat hij zijn buik vol had van het schitterende ego van zijn ex.partijvoorzitter. Volgens hem volgden een groot aantal bub-leden hém, dus NIET langer Hans van de Cauter.
Dat Bob Vangeel bevriend bleef met een aantal bubbels klopt dus, maar dat hij altijd lid bleef van de bubbelclub zeker niet. Hij stak misschien zijn lidkaart niet meteen in brand, maar zeker wél de brug tussen hem en Hans.

Ik heb nooit begrepen hoe Hans Bruno en Bob opnieuw onder het bubbeldak heeft gekregen, en zelfs tot zijn meest slaafse volgelingen heeft gemaakt, maar ik twijfel er niet aan dat we niet lang meer op de opheldering van dit mysterie zullen hoeven te wachten. Volgens mij MOET het gezond verstand van Patriot eens de bovenhand krijgen, al was het maar uit welbegrepen eigenbelang. Uit een sekte kan iedereen weggeraken die (nog) niet volledig gehersenspoeld werd. Uit de royalistische invloedsfeer van Ruben en Hans moet dat dus ook kunnen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 09:14.
Knuppel is offline  
Oud 22 januari 2007, 09:23   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor hen die het willen weten.
Jantje heeft samen met prins Filip gediend in het leger en samen met toen Kroonprins AlbertII pinten gepakt in de militaire kantien.

Ook waren beide regelmatig om andere feestjes binnen het regiment aanwezig en konden wij vrij met hen praten van mens tot mens.

En zelfs nu nog kan men regelmatig deze twee heren tegenkomen in de gewone volkscafés overal in het land.

Dus beste mensen jullie kunnen zelf best al met hen samen aan de toog van een gewoon volkscafé hebben gehangen.
En dit geeft een veel betere mogelijkheid om hen te leren kennen dan een audiëntie onder toezicht van het protocol.
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 09:34   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De militaire kantines van zijn regiment kon Flip, in tegenstelling tot gewone volkscafé's, moeilijk vermijden.
Je raaskalt dus.

Denk jij nu echt dat Flip niet herkend zou worden in een Vlaamse drankgelegenheid, al was het maar door zijn belabberde Nederlands?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 09:37.
Knuppel is offline  
Oud 22 januari 2007, 10:03   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De militaire kantines van zijn regiment kon Flip, in tegenstelling tot gewone volkscafé's, moeilijk vermijden.
Je raaskalt dus.

Denk jij nu echt dat Flip niet herkend zou worden in een Vlaamse drankgelegenheid, al was het maar door zijn belabberde Nederlands?
Jij zou hem idd niet herkennen als hij daar zonder gezin of bewaking binnen zit. Hij zou voor jou gewoon een waal zijn die moeite doet om Nederlands te praten. Trouwens je zou zelf moeten weten dat hij geen Nederlands nodig heeft en gewoon in het Frans kan praten in de Antwerpse café's.
Want als je tien Vlamingen bij elkaar zet en je begint zelf in het frans of ebges te praten, praten deze tien Vlamingen ook in het frans of engels en is er niemand die er aandenkt dat iedereen eigenlijk Vlaamstaling is.
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 11:09   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jij zou hem idd niet herkennen als hij daar zonder gezin of bewaking binnen zit. Hij zou voor jou gewoon een waal zijn die moeite doet om Nederlands te praten. Trouwens je zou zelf moeten weten dat hij geen Nederlands nodig heeft en gewoon in het Frans kan praten in de Antwerpse café's.
Want als je tien Vlamingen bij elkaar zet en je begint zelf in het frans of ebges te praten, praten deze tien Vlamingen ook in het frans of engels en is er niemand die er aandenkt dat iedereen eigenlijk Vlaamstaling is.
Fijn dat je toegeeft dat niet de Vlamingen 'individuele tweetaligheid nodig' hebben maar de Franstaligen. Zelfs de Belgische kroonprins moet zich, na decennialange voorbereiding op de troon, nog altijd evenveel moeite moet doen als de doorsnee Waal om de taal van s' lands meerderheid te kunnen spreken.

De enige en echte reden waarom een Vlaming naar Frans overschakelt is omdat het andersom nog altijd een bijzonder sukkelachtig gedoe is. Als bewijs hoeft je maar naar Onkelinkx en Di Rupo te luisteren.

Ik kan me dus levendig voorstellen waar de 'vrijheid van taalgebruik' op neerkwam toen de Belgische kroonprins de officierenmess van het leger met zijn volkse bezoekjes vereerde. Wedden dat elke goede Belg spontaan op de universele hoftaal overschakelde? Dat niemand eraan dacht dat een toekomstige koning eigenlijk minstens zo goed de taal van de meerderheid hoort te kunnen spreken als deze van de minderheid?

Hoe zou dat toch maar komen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 11:16.
Knuppel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be