![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() Bij jou is er ook nog een bijkomende complicatie Doki, namelijk dat je nogal een zaag kan spannen.
Probeer eens een beetje minder verzuurd te zijn, dat maakt een forum nog zo aangenaam. Na erover nagedacht te hebben denk ik dat mijn raadgeving aan de poco-islamofielen om professionele hulp te zoeken niet veel zal uithalen, omdat zij overduidelijk hun toestand zelf niet erkennen. Ik denk dat eerder een klassieke fobie-therapie aangewezen is, waarbij men door stapsgewijze gewenning en confrontatie met het object van de fobie de angst van de patient wegneemt. Iemand met arachnofobie krijgt bijvoorbeeld eerst een tekening van een spin te zien, dan een foto, dan videobeelden, dan een echte kleine spin in een plexi doosje, enz., tot de patient in staat is om een levende spin aan te raken zonder te panikeren. In het geval van de islamofiele poco's beginnen we best met 1 foto bij voorbeeld van Marion Van San of Hirsi Ali. Hetzelfde principe zou kunnen worden toegepast op bijvoorbeeld de fobie van de poco's door de patienten via een massamedium als de Teevee te laten gewennen aan programma's waar woord en weerwoord mogelijk zijn. Echte debatten, niet de verzuurde links correcte shows waar progressieve luitjes hun egotripperij mogen komen etaleren (gezien de geinstitutionaliseerde cordons op elke niet-politiek correcte gedachte). Voor sommige mensen zou er met zo'n debatprogramma een nieuwe wereld opengaan. Ik lanceer hiermee een oproep aan de VRT maar weet dat het idee weinig kans maakt omdat die regime-instelling al vergeven is van vrome en trouwe gelovigen van de Heilige Multicultureel Correcte Woord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de vraag is waarom het ene boek vrij verkrijgbaar is en het andere niet, dan is het antwoord dat er een onzinnige cencuur ligt op "Mein Kampf" die maakt dat het boek zo moeilijk te vinden is. Ook op het internet zijn pogingen ondernomen om het te cencureren, maar die mislukken uiteraard. Op het internet is de volledige tekst dan ook vlot te downloaden. Maar dat was de bedoeling van de vraag natuurlijk niet. De bedoeling was om de twee werken op gelijke voet te plaatsen : een wat onbeholpen poging om de waarde van de Koran te ondermijnen. Om kort te zijn : de twee boeken hebben zowel qua historische relevantie, intentie en inhoud niets met elkaar gemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat ze dat inderdaad doen. Dit lijkt mij de juiste persoon om mee te beginnen :
http://www.islam.tc/ask-imam/view.php?q=6737 Kwestie dat de Vlaming er eens achter komt wat "andere culturele regels" nu in de praktijk betekend. Waar de sluier op slaat. Waarom die mensen massamoord plegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() Misschien kunnen we voor de progressieven op dit forum gewoon een boksring inrichten, aangezien ze toch niet willen lezen ? (we zullen maar hopen dat ze kunnen lezen)
Als zij liever willen in hun eigen gelijk leven, zonder dat daar ook maar de minste justificatie voor hoeft te zijn, dan stel ik voor dat ze in een klein doosje kruipen en het nooit meer opendoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor vele van die bronnen heb je trouwens absoluut geen voorkennis nodig, alles wordt in heel klare termen uitgelegd en duidelijk geïllustreerd met voorbeelden. Met andere woorden, als je de dag van vandaag iets wilt begrijpen van hoe de wereld in elkaar zit dan ligt de kennis letterlijk voor het oprapen. En goed nieuws voor degenen die snel verveeld raken door non-fiction : vele van die boeken zijn tegenwoordig op zo'n manier geschreven dat ze lezen als een spannende roman. Ik heb niets tegen domme mensen. Intelligentie is immers een eigenschap waar iedereen in bepaalde mate mee geboren wordt, en het is absoluut geen garantie voor wijsheid of een goed karakter. Sommige domme mensen zijn trouwens heel wijs en hebben enorm veel te bieden. Maar waar ik zo langzaam aan mijn geduld mee aan het verliezen ben op dit forum zijn mensen die moedwillig dom zijn, en intellectueel lui. Het soort van forumjunks dat na de graven en hertogen van het geschiedenisonderwijs in de middelbare school naadloos is overgeschakeld op "Xena, the Warrior Princess" voor zijn verdere historische ontwikkeling en daar genoegen mee neemt. Ik heb niets tegen luie mensen. Eén van mijn beste vrienden is lui, en leest nooit een boek. Hij kijkt liever voetbal. Ieder zijn ding, en het is een fantastische kerel. Maar hij gaat dan ook niet op één of ander forum doen alsof hij inzicht heeft in een onderwerp waar hij niets van af kent, en op basis van wat bijeengesprokkelde halve feiten en pure leugens een haatcampagne beginnen tegen een wereldreligie die voor miljoenen mensen zin geeft aan het leven. Die luie forumjunks hier schijnen niet te beseffen in hoeverre hun onverdraagzame en moedwillig domme houding overeenkomt met die van de moslimfundamentalisten die ze zo vrezen. In zekere zin zijn ze nog erger, want fundies lezen hun boeken te letterlijk, maar ze lezen nog, ze denken te werken aan hun zelfverbetering. Het luie forumvolkje berust in zijn zelfgewilde onwetendheid en draagt niets bij aan het debat, laat staan aan de maatschappij. Alles wat het kan is oeverloos emmeren over hoe het toch allemaal zo erg gesteld is met "de moslims" en in hun vluchtig in elkaar geknoeide postings verwijzen naar obscure "bronnen" en van web sites gegraaide Korancitaten (denk vooral niet dat één van hen ooit een Koran vastgehad heeft) om hun aanwezigheid een doorzichtige waas van geloofwaardigheid te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anne-Marie Delcambre De liefde van de struisvogels gaat soms ook heel ver. Sommigen durven het zelfs aan zichzelf tot psycholoog-psychiater uit te roepen, en als ware Madame Soleils, een gratis en vooral ongevraagd consult de wereld in te strooien van de zwarte multicultureel oncorrecte schapen die zich te ver verwijderd hebben van de Heilige Religie der Multicultueel Correcte Waarheid. Hun mission statement als zelfverklaarde psychiaters annex neo-profeten van de Nieuwe Religie is het haten en veroordelen van diegenen die de islam geen geloof van liefde, vrede en tolerantie vinden. Hun methodes schelen niet veel van die van de talibans. Die methodes beschouwen ze als het summum van wetenschappelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De islam heeft gelovigen en niet-gelovigen. Beide ideologien hebben lebensraum nodig en expanderen, door aanhechting of door geweld. Voor de nazis was hitler de enige bron van informatie, voor de islam is dat de rovershoofdman mohamed.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Eerst even over dat zogenaamde "vingertje wijs". Als het dat zou zijn, zou het volledig terecht zijn dat je me erop wijst. Maar dat is het helemaal niet. In je allereerste zin toon je dat zelf al aan door een fout logisch verband te leggen. Ik praat het een niet goed met het ander. Ik leg iets uit (het feit dat de islam verschillende interpretaties kent), aan de hand van een voorbeeld dat we allemaal kennen (het christendom). De reden dat ik het over katholicisme had, en niet meer over het christendom is simpel: Het katholicisme is een van die interpretaties van het christendom, maar door de evolutie binnen de kerk is dat vertakt onder verschillende noemers. Ik kan geen teksten leveren waarin staat dat homo's niet vervolgd moeten worden. Maar ik kan wel stellen dat persoonlijke interpretaties en interpretaties van hele gemeenschappen van die "homogene" islam niet stroken met de letterlijke tekst. Dat is een feit, en om je dat te doen inzien, zeg ik: In de Bijbel staat ook dat homo's zondaars zijn en zich moeten beteren, maar toch zijn er gelovigen die homo's niet gaan bekeren... Vandaar de analogie. Het is helemaal geen goedpraterij. Citaat:
Mijn beste, het christendom is meer dan het Nieuwe Testament alleen. In het Nieuwe Testament verschijnt voor het eerst de geweldloosheid en het "keer hem de andere wang toe". In het Oude Testament kan je gerust spreken van barbaarsheden: Als iemand je oog uitsteekt, steek dan het zijne uit. Koning David was een veroveraar. Egypte kreeg de wraak van God over zich in de vorm van zeven plagen. Mozes verdronk een heel Egyptisch leger in de Rode Zee. Kaïn sloeg zijn broer dood (of was het nu andersom ?) En dat is maar een kleine greep uit een heel KNT-boek. Dat zijn "onze" vredelievende stamvaders. En mohammed nam niet veel over van de Bijbel, hoogstens van de Thora, hoewel ik daar ook geen weet van heb. Maar het zou kunnen. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 22 januari 2007 om 09:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lege rethorica waarop ik eigenlijk niet eens zou moeten antwoorden, maar kom. Denk eens even diep na over je stelling. Een samenleving met een fundamentalistisch geloof (ik volg jou nu even) kan geen wetenschappelijke universitaire scholen hebben ? I beg to differ. Kijk de geschiedenis er maar eens op na. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je mag zeggen wat je denkt. Doe gerust. Maar doe dat dan ook altijd. Ook als je vrouw vraagt: heb ik een dik gat ? Ook als een zatte bodybuilder tegen je oploopt. Het zijn absurde voorbeelden voor situaties waarin je in een maatschappij niet luidkeels je mening verkondigt aan iedereen die het maar horen wil. Dat doe je niet. Waarom zou je dat in dit geval wel mogen ? Ik heb het niet zo op mensen met een BMW, ga ik daarom alle BMW-eigenaars uitschelden voor rotte vis vooraleer ze in hun auto stappen ? Je snapt zelf wel dat het onzin was, zeker ? Ik wil gerust over dit onderwerp discussieren, maar dan zou ik het op prijs stellen als hier een redelijke discussie wordt gevoerd. Anders kan het forum inderdaad even goed dicht. Dan gaat het om wie het langst zijn standpunt volhoud en blindelings hetzelfde blijft roepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet gelooft in het bestaan van kaboutertjes, wil dit dan zeggen dat je "gelooft" dat er geen kaboutertjes bestaan? Citaat:
Er zijn echter wèl verschillende fatwah's met doodsvonnissen uitgesproken en JIJ weet dan wie die wel en wie die niet wensen uit te voeren? Citaat:
Wat is een gematigde/doorsnee katholiek? "ik ben wel katholiek maar niet praktizerend"? Zo een katholiek die drie keer in zijn leven de kerk binnenstapt? D�*t is voor U het katholicisme? Citaat:
Waar onderdrukt "het christendom" de islam????? in de islamitische landen? Het is net de islamitische ideologie die een hele maatschappij telkens verstart waardoor die uitzichtloosheid ontstaat. Citaat:
Zoiets als dat de niet-praktizerende katholiek die drie keer in zijn leven in de kerk komt, de échte katholiek is, terwijl degenen die wekelijks hun zondagsplicht vervullen en braaf naar de paus luisteren, in feite géén katholieken zijn? Citaat:
Zou al een duidelijker beeld kunnen geven. Waarom sturen de rijke Saoudis hun studenten naar de Westerse universiteiten? Omdat ze die in hun eigen land beter vinden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm.. Jij meet iemands vroomheid dus af aan het aantal keren dat hij een kerk bezoekt? Geldt dat alleen voor katholieken, of geldt dat ook voor christenen in het algemeen?
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf heeft zin in gratis lessen zweefvliegen denk ik. Mij niet gelaten hoor, ik zal wel de andere kant opkijken als hij voorbijkomt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf heeft hoogtevrees en is dus helemaal niet geïnteresseerd in lessen zweefvliegen, gratis of niet.
![]() |
![]() |