Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 15:04   #341
tomcpp
Banneling

Standaard

Edina

Als je beweert dat er geen "de islam" is, leg dan alstublieft eens uit waar je die alternatieve versies van de koran en hadith vind ?
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:07   #342
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een vierkant van 1x1
Een vierkant van 2x2
Een vierkant van 3x3
Een vierkant van 4x4
Een vierkant van 5x5
Een vierkant van 6x6
Een vierkant van 7x7
Een vierkant van 8x8

De vierkanten bestaan niet volgens Edina: ze zijn allemaal verschillend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:09   #343
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een paar leuke voorbeeldjes zijn het gebruik van uiterlijke kentekenen om "de joden" (tiens tiens) of "de christenen" (tiens tiens)) in het straatbeeld te laten herkennen.
D�*�*r heeft Adolfke namelijk zijn inspiratie gehaald, wist je dat nog niet?

Dan heb je uiteraard nog "de uebermensch" en "de untermensch" (zijnde "de gelovigen" en "de ongelovigen") maar dat wist je ook toch?
Jaja Circe, Hitler was eigenlijk een linkse moslim. Taqiya hé!

Citaat:
Maar enfin, ik noteer vooral dat je niks tegen "de nazis" hebt, vermits ze niet allemaal hetzelfde zijn.
Dat heb ik nergens gezegd, Circeje. Niet moeilijk dat je zoveel moeilijkheden hebt met het interpreteren van de koran, als je er zelfs al niet in slaagt Nederlandse zinnen te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 januari 2007 om 15:18.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:11   #344
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dolfke heeft weldegelijk inspiratie uit de koran gehaald Edina, dit is algemeen geweten.

vooral over hoe "das judenproblem" moest worden opgelost, met de enthousaiste medewerking van de nonkel van Yasserke Arafat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:15   #345
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Wat maakt het uit? Je moet enkel die ene verkeerde tegenkomen die de fatwa wel wil uitvoeren.
Als je weet dat in een kilo appelen drie vergiftigde appelen zitten en drie normale, ga jij dan lustig een appeltje eten? Ik gooi gewoon het ganse pakje in de vuilbak.
In jouw vergelijking zijn de moslims de appelen, en de drie vergiftigde appelen zijn de fundamentalisten ? Dus gooi jij de islam in de vuilbak vanwege drie giftige appels, ja ?
Maar er zijn groene appels (moslims) en er zijn rode appels (christenen). En bij beiden zitten er giftige appels tussen. Wat nu gedaan ? Waarom ga je zo tekeer tegen de groene appels maar niet tegen de rode ? Misschien omdat je zelf een rode appel bent ? Maar dan is je discours toch niet meer zo objectief als het wel lijkt...
Als je deze redenering doortrekt, deugt er niks, aangezien er in elke groep een rotte plek zit.
Moet dan elke keer die hele groep eraan geloven ? De verglijking redt het niet.

Citaat:
Je vergelijkt hier appelen met citroenen: christendom heeft een andere instelling dan islam.
Mohammed heeft nergens het verhaal van de Barmhartige Samaritaan gedaan: in tegendeel!
Hier hebben we het al over gehad. Ik dacht dat we het erover eens waren dat de vergelijking weldegelijk opging ? Dat heb ik toch afdoende aangetoond. Kom daar dan ook niet op terug. Het tweede stuk, daar kom ik op het einde van deze post nog eens terug.

Citaat:
Droom gerust verder. Ik doe zelfs geen moeite om je hierop te antwoorden.
De joden zijn fout en de amerikanen zijn fout en de moslims zijn vredelievend! en als je dat niet gelooft dan maken ze je dood.
Als je er geen antwoord op hebt...
Van je vier stellingen is er geen enkele gegrond. Ik heb niet gezegd dat de Joden of de Amerikanen fout zijn. Jij vroeg naar onderdrukkers van de Islam. Objectief gezien proberen die machten de Islam te onderdrukken. Of dat juist is of fout, daar vel ik geen oordeel over. De moslims zijn even vredelievend als de christenen. En er heeft nog niemand mij doodgemaakt terwijl ik toch heel wat moslims ken... Lege rethoriek.

Citaat:
Met dat verschil dat de daden van Mohammed totaal tegengesteld zijn aan de daden van Jezus.
Wie mohammed volgt volgt een roofmoordenaar, pedofiel, slavenhandelaar, verkrachter, iemand die zijn opponenten liet martelen en vermoorden. Me dunkt is daar ietsiepietsie verschil in te bemerken.
Misschien kan je toch beter even wat meer in de ahadith lezen waar de DADEN van Mohammed tot in de puntjes beschreven staan.
Luister eens hier, die moordenaar/pedofiel/slavenhandelaar/verkrachter, dat is een interpretatie. Een die tegengesteld is aan die van de gematigde moslim, en die tegelijk verbazingwekkend genoeg gelijkloopt aan die van de moslimfundamentalist. Een die eventueel gesteund is op een bepaalde vertaling, of op een letterlijke interpretatie van oude beelden (uit een cultuur die wij misschien niet helemaal begrijpen).
Hier past je stukje over de Barmhartige Samaritaan ook goed bij. Volgens jou is het zo:
Christendom=Jezus
Islam=Mohammed
Maar dan doe je het christendom toch wel een heel groot onrecht aan. Telt enkel het Nieuwe Testament dan ? Moeten we het Oude Testament vergeten ? Daarin heb ik toch best wat wreedheden aangehaald, en het zijn niet de enige voorbeelden. Het Oude Testament is al enkele keren "gezuiverd" van zulke beelden, net als het Nieuwe Testament, dankzij betere vertalingen of dankzij pure censuur. Maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat jij het vredelievende christendom plaatst tegenover de vreselijk wrede Mohammed, maar je vergeet het meest relevante stuk van dat christendom voor die vergelijking.
En de hadith is van even groot belang als de evangelies. Naderhand bewerkt om een bepaald doel te verwezenlijken.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:15   #346
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dolfke heeft weldegelijk inspiratie uit de koran gehaald Edina, dit is algemeen geweten.

vooral over hoe "das judenproblem" moest worden opgelost, met de enthousaiste medewerking van de nonkel van Yasserke Arafat.
Huh? De koran zegt juist dat moslims respect moeten hebben voor christenen en joden omdat dat ook mensen zijn die geloven in "het Boek". Er wordt helemaal nergens gesproken over het "judenprobleem" enz... Ik denk dat je, door je obsessie/afkeer voor de islam, de dingen een beetje door elkaar aan het halen bent.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:16   #347
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
De islam eist dat moslims de profeet imiteren : Koran 33:21
De profeet vermoordde holebi's : door steniging
Nog één die denkt dat er maar één correcte vertaling en interpretatie van eeuwenoude klassiek arabische teksten bestaat. Of dat elke hadith door elke moslims als authentiek wordt bestempeld for that matter. Zucht...
Oud 22 januari 2007, 15:17   #348
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Huh? De koran zegt juist dat moslims respect moeten hebben voor christenen en joden omdat dat ook mensen zijn die geloven in "het Boek". Er wordt helemaal nergens gesproken over het "judenprobleem" enz... Ik denk dat je, door je obsessie/afkeer voor de islam, de dingen een beetje door elkaar aan het halen bent.
Ach Uh-Huh, het is sterker dan haarzelf... Wist je niet dat Circe de islam beter kent en begrijpt dan de moslims zelf?
Oud 22 januari 2007, 15:19   #349
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
@Edina

Dus je bent radicaal anti-islam ? Islam eist van moslims dat ze alle holebi's executeren, wat jij duidelijk niet vind kunnen.
En bijna geen enkele arabier doet dit dus: er bestaan bijna geen moslims... waar maken jullie je druk over??? In België is er dus geen enkele moslim, als dat geen goed nieuws is
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:22   #350
tomcpp
Banneling

Standaard

@Edina

Maar nee, weet je niet dat veel links georienteerde mensen de islam beter kennen dan de boeken zelf.

Ow en over die steniging voor holebi's hadith :
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen.../satintro.html

Sunan Abu-Dawud is a collection of sayings and deeds of Prophet Muhammad (pbuh) (also known as the sunnah). The reports of the Prophet's sayings and deeds are called ahadith. Abu-Dawud lived a couple of centuries after the Prophet's death and worked extremely hard to collect his ahadith. Each report in his collection was checked for compatibility with the Qur'an, and the veracity of the chain of reporters had to be painstakingly established. Abu-Dawud's collection is recognized by the overwhelming majority of the Muslim world to be one of the most authentic collections of the Sunnah of the Prophet (pbuh), however it is also known to contain some weak ahadith (some of which he pointed out, others which he did not).

Dus ... ok ... laat ons even HEEL sportief zijn :

niet elke moslim de plicht heeft holebi's af te maken, enkel een overweldigende meerderheid heeft die plicht. Zowel Sunni als Shi'a hebben die plicht, er zijn enkel een paar kleine splintergroepen die dat niet hebben.

Nu voel ik me zoveel beter, Edina.
Oud 22 januari 2007, 15:23   #351
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Er zijn 9.430 leden, daarvan zitten er een stuk of 6 hele dagen op de moslims te kakken, de wereld is zo slecht nog niet
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 15:24   #352
tomcpp
Banneling

Standaard

@laya

Doe eens de interessante test. Vraag eens aan je man of hij een moslim is, en of die hadith authentiek is en dus gevolgd moet worden. Wat denkt hij erover ? Maar vraag het wel met een rechtstreekse referentie naar de hadith. En laat eens weten.
Oud 22 januari 2007, 15:25   #353
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
@Edina

Maar nee, weet je niet dat veel links georienteerde mensen de islam beter kennen dan de boeken zelf.

Ow en over die steniging voor holebi's hadith :
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen.../satintro.html

Sunan Abu-Dawud is a collection of sayings and deeds of Prophet Muhammad (pbuh) (also known as the sunnah). The reports of the Prophet's sayings and deeds are called ahadith. Abu-Dawud lived a couple of centuries after the Prophet's death and worked extremely hard to collect his ahadith. Each report in his collection was checked for compatibility with the Qur'an, and the veracity of the chain of reporters had to be painstakingly established. Abu-Dawud's collection is recognized by the overwhelming majority of the Muslim world to be one of the most authentic collections of the Sunnah of the Prophet (pbuh), however it is also known to contain some weak ahadith (some of which he pointed out, others which he did not).

Dus ... ok ... laat ons even HEEL sportief zijn :

niet elke moslim de plicht heeft holebi's af te maken, enkel een overweldigende meerderheid heeft die plicht. Zowel Sunni als Shi'a hebben die plicht, er zijn enkel een paar kleine splintergroepen die dat niet hebben.

Nu voel ik me zoveel beter, Edina.
Amai, is dat jouw conclusie uit dat stukje tekst? Ik denk dat je je Engels nogeens moet gaan bijschaven hoor...

Dit is wat ik ervan onthouden heb: Abu-Dawud's collection is recognized by the overwhelming majority of the Muslim world to be one of the most authentic collections of the Sunnah of the Prophet (pbuh), however it is also known to contain some weak ahadith (some of which he pointed out, others which he did not).
Oud 22 januari 2007, 15:26   #354
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een vierkant van 1x1
Een vierkant van 2x2
Een vierkant van 3x3
Een vierkant van 4x4
Een vierkant van 5x5
Een vierkant van 6x6
Een vierkant van 7x7
Een vierkant van 8x8

De vierkanten bestaan niet volgens Edina: ze zijn allemaal verschillend.
Deze holle logica is absurd, circe, en je ondermijnt nu je hele discours door je op zo'n zijspoor te begeven. Mensen zijn niet zo simpel te definiëren als: De ene zijde is twee meter, en de andere ook.
Er zijn belangrijke verschillen, en niet alles kan geweten worden aan één enkel verschil. Een rosharige man en een blonde vrouw. De rosse man is homofoob, en de blonde vrouw niet. Aan wat wijt je nu het verschil ? Aan de haarkleur, of aan het geslacht ?
"De moslim" bestaat niet, net als "de christen" niet bestaat. Is er een type van christen wat past bij élke christen die er leeft, zonder er anderen bij te betrekken ? Nee. Voor moslims ook niet.
En Online gaat op jouw voorbeeld door, maar heeft het nog minder begrepen: De racistische vlaming bestaat dan weer wel, omdat je er een bepaling bijplaatst. De racistische vlaming bestaat, de fundamentalistische moslim bestaat, de gematigde moslim ook, net als de vriendelijke vlaming. Denk ik
Oud 22 januari 2007, 15:27   #355
tomcpp
Banneling

Standaard

@Uh-Huh

En dit is je antwoord ? Is het een "zwak" of een "sterk" gebod voor moslims om holebi's uit te moorden ?

Vertel eens. En weet meteen eens te zeggen of jij het een sterke of zwakke hadith vind.
Oud 22 januari 2007, 15:35   #356
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
@Uh-Huh

En dit is je antwoord ? Is het een "zwak" of een "sterk" gebod voor moslims om holebi's uit te moorden ?

Vertel eens. En weet meteen eens te zeggen of jij het een sterke of zwakke hadith vind.
Voor mij is geen enkele hadith voor 100% correct, dus natuurlijk vind ik de meeste hadiths zwak. Zeker als ze de koran tegenspreken of "zelf verzonnen" lijken te zijn. De koran (=spiritueel) is nog altijd het belangrijkste element van de islam, veel belangrijker dan 10 000den kleine voorschriften en regeltjes voor een "perfect" leven. Veel mensen vergeten dat nogal vaak.
Oud 22 januari 2007, 15:37   #357
tomcpp
Banneling

Standaard

Inderdaad. Dus het is "een zwak gebod" voor moslims om holebi's te vermoorden door steniging "voor een perfect leven".

Veel mensen vergeten dat inderdaad nogal vaak.
Oud 22 januari 2007, 15:41   #358
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dus het is "een zwak gebod" voor moslims om holebi's te vermoorden door steniging "voor een perfect leven".

Veel mensen vergeten dat inderdaad nogal vaak.
Nee, zwakke hadith wil zeggen dat men helemaal niet zeker is ofdat het wel van de profeet Mohamed (vzmh) afkomstig is. Het heeft dus helemaal niets met een sterk of zwak gebod te maken.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 22 januari 2007 om 15:41.
Oud 22 januari 2007, 15:43   #359
tomcpp
Banneling

Standaard

Dus, wat denk jij ?

1) Neukte de profeet met Aisha toen ze 9 werd ?
2) Stenigde de profeet holebi's ?
3) handelde de profeet in slaven ?

En natuurlijk het allerbelangrijkste :

4) moeten moslims hem imiteren ?

Indien nee, leg dan uit waarom de geschriften anders zeggen.
Oud 22 januari 2007, 15:52   #360
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus, wat denk jij ?

1) Neukte de profeet met Aisha toen ze 9 werd ?
2) Stenigde de profeet holebi's ?
3) handelde de profeet in slaven ?

En natuurlijk het allerbelangrijkste :

4) moeten moslims hem imiteren ?

Zeg jij me eens, liep Jezus op water ? Bouwde Noah echt een boot voor �*lle levende wezens ? Waren er echt tien plagen ? Maakte Jezus wijn van water ? Moest Abraham zijn zoon echt offeren van God ?

Nee, dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be