![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Welke van de volgende 3 beweringen past bij jou? | |||
Ik stem VB en zie J. Verstrepen als een aanwinst voor de partij. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 21,98% |
Ik stem VB en zie J. Verstrepen niet als een aanwinst voor de partij. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 21,98% |
Ik stem niet op het VB. |
![]() ![]() ![]() |
51 | 56,04% |
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik ontken niet dat vele programmapunten van het Vlaams Belang nog steeds uitgevoerd moeten worden in een onafhankelijk Vlaanderen. Ik heb het echter over sommige mensen in die partij en hoe zij hun "idealen" willen verwezenlijken.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 21 januari 2007 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Jurgen Verstrepen kop van jut voor Vlaams Belangers
![]() De website van Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang) wordt overspoeld met vooral boze reacties van VB'ers om een open kieslijst op te stellen als brug tussen de Lijst Dedecker en het Vlaams Belang. Het ideetje van Verstrepen werd vrijdag, na de voorstelling van zijn lijst door Jean-Marie Dedecker, onmiddellijk afgestraft door VB-voorzitter Frank Vanhecke. Sindsdien regent het reacties op de website van Verstrepen. Gisteravond vroeg stond de teller op zowat 170 soms vrij uitgebreide bedenkingen. In overgrote meerderheid afkeurend. Verstrepen wordt verweten ,,te parasiteren op de kap van het Vlaams Belang'' en een ,,post-ideologische opportunist'' te zijn. Erger, door te flirten met de Lijst Dedecker wordt hem dezelfde rol van splijtzwam binnen het Vlaams Belang toegeschreven als indertijd Jean-Marie Dedecker binnen de VLD. Een boze VB'er: ,,Wij zijn gemotiveerde kiezers. De partij heeft sterke figuren nodig. Jurgen Verstrepen is helemaal niet onmisbaar voor het VB''. Een andere: ,,Verstrepen is het paard van Troje binnen het VB''. Nog een andere: ,,Eieren of jong. Exit Verstrepen.'' In meerderheid verwensen de VB'ers Verstrepen naar de politieke woestijn. Af en toe duikt de vrees op dat Verstrepen met zijn voorstel voor een ,,open lijst'' de weg openzette naar openlijke tweedracht binnen het Vlaams Belang zelf. Het is duidelijk dat deze storm binnen eigen rangen Verstrepen niet onberoerd kan laten. Verstrepen op zijn website: ,,Als een leerling-tovenaar, een soort rechtse Harry Potter, zal ik al mijn toverkunsten aanwenden om in het belang van Vlaanderen een rechts front te realiseren. Vlaanderen heeft daar nood aan. (wordt vervolgd).'' (fds) bron: nieuwblad online |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() haha da komt echt in de krant of wat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In 2004 stemden bijna 1 miljoen mensen op het VB. Geloven dat de meerderheid daarvan die harde kern volgt, is naïef. Enfin, de VB-kiezers die ik ken, moeten eens hard lachen met het die hard nationaal-solidarisme. Voor zover ze er al ooit van gehoord hebben tenminste. ![]() 't Staat hier trouwens 13-11, hé mannen. Het VB aan de pro-Verstrepen'ers! Houzee! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() pfff, ge moogt dat veebee hebben voor mij part. Amuseer u nog met het 'rechtsliberale' discours van deheer Verstrepen en companie
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 januari 2007 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet niets hebben van dat rechtsconservatief geleuter, jong. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 22 januari 2007 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik kan enkel hopen dat er nog vele Verstrepens hun weg vinden naar het VB.
![]() Ik gun het die partij van harte dat ze nog veel meer van dergelijke verruimers mag verwelkomen. Schijt de Blauwvoet, stront in zee!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() macht heb je nodig om ideeën te realiseren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 22 januari 2007 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Keep on dreaming ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() gij denkt in termen van parlementaire democratie. maar niet iedereen doet dat..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() ik begin er soms aan te twijfelen, weet ge.
efficiente organisaties zijn niet echt democratisch te noemen. en vice versa. het blijft een heikel punt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() dat had Robert Michels al ingezien. Door die teleurstellende vaststelling is hij dan maar bij de fascisten gegaan..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() En begrijpbaar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ten tweede: Met 'harde kern' doel ik op de hardliners, niet gewoon de actieve leden. De harde kern is slechts een deel daarvan. Hier op het forum zitten heel veel VB-leden (klik). Verschillende daarvan hebben bij deze poll de eerste optie aangevinkt, heb ik zo de indruk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() 13-12
Spannend. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |