Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 19:53   #441
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik heb geen enkel probleem met vreedzaam leven met christenen en joden.
En apropos: hier in Canada zijn er nogal een pak christenen:
anglicanen, iets canadian church, jehovas (ik zucht wel eens als ze aan de deur staan, maar vertel hen vriendelijk dat het niet aan mij besteed is en sluit dan kordaat de deur), gospel church, katholieken en nog een pak andere takken.
Dat moslims nooit aan uw deur bellen om u te bekeren is inderdaad een opmerkelijk verschil met christenen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 19:55   #442
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Tja, maar jij kan dan ook geen Engels.
Hopelijk is het beter dan jouw nederlands
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 19:57   #443
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dat moslims nooit aan uw deur bellen om u te bekeren is inderdaad een opmerkelijk verschil met christenen.
Jong toch... enkel jehova's getuigen. Dat is enkel een zeker percentage van wat ik gemakkelijkheidshalve christenen noem.

Ik heb trouwens liever jehovas, die aan mijn deur bellen dan moslims, die mijn huis of mijn werk binnenvliegen.
(neen dit is niet om te lachen)

Laatst gewijzigd door hermanvk : 22 januari 2007 om 20:00.
Oud 22 januari 2007, 20:00   #444
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Jong toch... met jehova's getuigen. Dat is een zeker percentage van wat ik gemakkelijkheidshalve christenen noem.
De is helemaal niet gemakshalve, dat is correct. Jehova's getuigen zijn christenen bij uitstek. Ze zijn zelf de meest christelijke van alle christenen.

Het is dus onweerlegbaar waar dat we wel eens worden lastiggevallen door christenen die ons willen bekeren, maar nooit door moslims die ons willen bekeren.

Citaat:
Ik heb trouwens liever jehovas, die aan mijn deur bellen dan moslims, die mijn huis of mijn werk binnenvliegen.
(neen dit is niet om te lachen)

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 januari 2007 om 20:03.
Oud 22 januari 2007, 20:05   #445
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik weet ondertussen dat je graag gebruik maakt van de pars pro toto. Dat heb je gemeen met andere fundi's. De realiteit is echter wel even anders.
De realiteit leert dat overal ter wereld waar moslims zich vestigen er samenlevingsproblemen opduiken. Dat heeft wellicht te maken met het respect dat "de" moslims hebben voor andersgelovigen. We weten ondertussen dat je je letterlijk houdt aan de enige, echte, onbetwistbare Politiek Correcte Waarheid, net zoals de fundi's de koran letterlijk navolgen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 20:09   #446
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken geen jehova's die ganser wijken of gemeenten jehovaïseren tot die onleefbaar zijn, en bijgevolg verantwoordelijk zijn voor 'witte vluchten'. Ik heb ook nooit geweten dat er nood was aan knuffelambtenaren, straathoekwerkers, pamperjuffrouwen, muilkorfwetten, inquisitie-instellingen om het die jehova's naar de zin te maken.
Oud 22 januari 2007, 20:12   #447
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Het is dus onweerlegbaar waar dat we wel eens worden lastiggevallen door christenen die ons willen bekeren, maar nooit door moslims die ons willen bekeren.
Neeend da's waar: ze komen niet beleefd kloppen, ze vliegen met vliegtuig en al onze leefwereld in. Of met bommen...
Oud 22 januari 2007, 20:23   #448
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik ken geen jehova's die ganser wijken of gemeenten jehovaïseren tot die onleefbaar zijn, en bijgevolg verantwoordelijk zijn voor 'witte vluchten'. Ik heb ook nooit geweten dat er nood was aan knuffelambtenaren, straathoekwerkers, pamperjuffrouwen, muilkorfwetten, inquisitie-instellingen om het die jehova's naar de zin te maken.
Maar natuurlijk Online, ge hebt gelijk
Oud 22 januari 2007, 20:26   #449
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over individuen die je vervolgd hebben omwille van je geloof, lieverdje, niet over de hele bevolkingsgroep waartoe die individuen behoren.

En tot hoever gaat die vervolging terug Edina?
Zouden de Turkse Beringenaars die onlangs joodse leerlingen stenigden veel last hebben gehad van vervolging tijdens hun jeugd?
Oud 22 januari 2007, 20:36   #450
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Volgens mij heeft Edina gewoon een probleempje met het Nederlandse taalgebruik.

Volgens mij heeft ze nog meer problemen.
Raar dat ze een hele draad over de loonkloof tussen "de" niet-bestaande mannen en "de" niet-bestaande vrouwen zit bijeen te zagen.
Oud 22 januari 2007, 23:12   #451
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ho, zo had ik het nog niet bezien. Dus enkel de soldaatjes moet je mijden, maar met hun vrouwen en kindertjes mag je feestjes brouwen?
Gelukkig is - ook afgezien van de vrouwen en kindertjes - de overgrote meerderheid van de mensen niet bezig met het vervolgen van moslims omwille van hun geloof. Maar dat had je waarschijnlijk nog niet door.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 23:13   #452
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
In tegenstelling tot jou Edina. Jij gebruikt "de moslims" als verzamelnaam voor mensen die niet de koran volgen.
Ja, waar heb ik dat dan gedaan?
Oud 22 januari 2007, 23:18   #453
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk genoeg ... voor de duur van deze draad.
Je denkt toch niet dat Edina zal vasthouden aan haar selectieve redenering .... buiten deze draad. Nee hoor, van zodra de gelegenheid zich voordoet zal ze aan een black-out lijden en het hebben over 'de' nazis, 'de neo-nazis', 'de'Vlamingen, 'de' Lonsdale jongeren, 'de' Amerikanen, 'de' VB-ers, 'de' rechtsen, 'de' fascisten, 'de' whatever.
De typische hypocrisie van de poco's ....
Maar je kan natuurlijk geen enkele quote vinden om die bewering te staven Maar als ge het maar genoeg herhaalt dan gaat ge het waarschijnlijk nog zelf geloven!
Oud 22 januari 2007, 23:19   #454
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja Tomccp, je moet intussen al weten dat er maar één correcte vertaling en interpretatie van de oude koranteksten bestaat : deze van Edina. Alleen Edina's vertaling en interpretatie MAG gebruikt worden in een discussie. Voor de rest moet je veinzen dat de interpretaties die niet echt verrijkend overkomen, niet bestaan. Anders wordt Edina hysterisch.
Kan jij eigenlijk wel lezen?
Oud 22 januari 2007, 23:51   #455
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij eigenlijk wel lezen?
Kan JIJ wel lezen?

Tiens... toch niet enkel de soldaatjes hoor Edina:

60.13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk waarmee God vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.

oeps... even de andere "interpretaties" erbij nemen:

060.013YUSUFALI: O ye who believe! Turn not (for friendship) to people on whom is the Wrath of Allah, of the Hereafter they are already in despair, just as the Unbelievers are in despair about those (buried) in graves.
PICKTHAL: O ye who believe! Be not friendly with a folk with whom Allah is wroth, (a folk) who have despaired of the Hereafter as the disbelievers despair of those who are in the graves.
SHAKIR: O you who believe! do not make friends with a people with whom Allah is wroth; indeed they despair of the hereafter as the unbelievers despair of those in tombs.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 23:54   #456
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft ze nog meer problemen.
Raar dat ze een hele draad over de loonkloof tussen "de" niet-bestaande mannen en "de" niet-bestaande vrouwen zit bijeen te zagen.
Besef jij nu echt niet dat je zit te raaskallen?
Oud 23 januari 2007, 00:04   #457
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan JIJ wel lezen?

60.13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk waarmee God vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.

060.013YUSUFALI: O ye who believe! Turn not (for friendship) to people on whom is the Wrath of Allah, of the Hereafter they are already in despair, just as the Unbelievers are in despair about those (buried) in graves.
PICKTHAL: O ye who believe! Be not friendly with a folk with whom Allah is wroth, (a folk) who have despaired of the Hereafter as the disbelievers despair of those who are in the graves.
SHAKIR: O you who believe! do not make friends with a people with whom Allah is wroth; indeed they despair of the hereafter as the unbelievers despair of those in tombs.
Ja hoor, Circe, en je verschillende vertalingen duiden heel mooi aan dat er ook verschillende interpretaties aan te geven zijn. People kan namelijk niet alleen volk, maar ook mensen betekenen. En dan staat er dus "mensen op wie Allah kwaad is". En maar blijven proberen om er een uniforme, niet voor interpretatie vatbare tekst van te maken!

Laatst gewijzigd door Edina : 23 januari 2007 om 00:04.
Oud 23 januari 2007, 02:13   #458
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan niet bewijzen dat iets NIET bestaat. Je bewijst dat iets wèl bestaat.
al té op café gezeten met Paulus ?

laat me raden....
verder leven we in een deterministisch universum, je kan dat niet echt bewijzen of aantonen maar dat is gewoon zo ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 08:20   #459
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan JIJ wel lezen?

Circe, je hebt mijn vorige posts en argumenten allemaal genegeerd. Je hebt zelf al toegegeven dat er verschillende interpretaties van de islam zijn, waardoor je dus niet van "de moslim" kunt spreken, net zomin als je dat kan van "de christen". Je moet daar niet steeds op terugkomen, je hebt het zelf toegegeven, hetzij onrechtstreeks:
Je zegt dat het gaat om een volk, even later gaat het om de "soldaten", nog even later gaat het om andersgelovigen... Verschillende interpretaties. Daarstraks zei je zelf dat er gematigde moslims bestaan. Verschillende interpretaties/belijdenisniveaus = verschillende strekkingen => geen "de moslim". Zo, daar zijn we al uit. Blijf daar dus niet op terugkomen om alles in het belachelijke te trekken.

Ik zou het op prijs stellen moest je verder discussieren met argumenten, en niet met "de realiteit wijst dit uit". Je hebt nog nooit alle islamgemeenschappen ontmoet, dus je empirische gegevens zijn nogal beperkt, zou je zeggen, hè ? Trouwens, "de realiteit" is die in de fundamentalistische streken, maar die in onze streken, telt niet mee als jouw realiteit ?

Volgende punt: Elke vertaling is een interpretatie. Ik heb het discussieveld hier zeer bewust vandaan gehouden, omdat je daarop niet kunt discussieren zonder de techniciteit van een taal erbij te sleuren. Maar ik zal mijn best doen:
Als er in het Nederlands staat "gij zult mijn zonen niet doden", kan je daar verschillende interpretaties aan geven: Zijn kinderen mag je niet doden, letterlijk zijn zonen, de jongeren van het volk, of meer figuurlijk de volgelingen van zijn geloof. Dat zijn drie interpretaties van een simpel woord. Een simpel voorbeeldje: de Maagd Maria. In het Oud-Grieks stond er iets wat letterlijk maagd betekende, maar wat op dat moment in de tijd en op die plek courant gebruikt werd om meisjes mee aan te benoemen. Er is dus niet noodzakelijk sprake van een onbevlekte ontvangenis (dat stuk werd er later aan toegevoegd). Woorden kunnen dus ook van betekenis veranderen. En dat is alleen nog maar het Nederlands, en een zogezegd gekende uitdrukking.
Stel je dan eens voor wat dat geeft om het Arabisch naar een Westerse taal te vertalen zonder een van zijn mogelijke interpretaties te verliezen. Want als er verlies is, is er sprake van een interpretatie. Het kan zijn dat er (oude) uitdrukkingen over het hoofd worden gezien, of dat er opeens sprake is van een volk, waar er eerder "de onderdrukker" staat. Wie zal zeggen welke de juiste interpretatie is ? Niemand, aangezien niemand dat weet, en tegelijk iedereen, aangezien iedereen zijn eigen interpretatie eraan geeft.
En dan ga ik nog voorbij aan de overduidelijke bronnen van die zogenaamde ahadith. Die zijn er ook in het christendom, en dat zijn zelfs onder de gelovigen de minst gezaghebbende teksten uit De Schrift. De boeken die er later aan toegevoegd zijn met een zogezegde meerwaarde tegenover bestaande teksten. Daar wordt geen belang aan gehecht, tenzij door fundamentalistische gelovigen.

Nu heb ik je al deze modaliteiten meegedeeld, en er zijn er nog ontzettend veel meer. Vandaar dat Bijbelstudie en Koranstudie niet op een wip gebeurd is. Het zijn vertalingen van vertalingen (waarbij er telkens iemand interpreteert), van teksten die misschien ooit met een minder transcendentaal doel geschreven zijn. Denk je nu nog dat *alle* moslims dezelfde interpretatie aan zo'n complexe tekst geven ? Nee. En de interpretatie waar jij op aanstuurt is de fundamentalistische interpretatie. Als je dan toch bewijs zoekt in de realiteit: Ik heb hier nog geen homo's van torens zien vliegen, nochthans zijn er in Antwerpen zowel moslims als homo's als torens. Ik ben ook nog nooit vermoord geweest door een moslim omwille van mijn geloof, terwijl ik mij geregeld in een hammam waag. Dat op zich is toch al een duidelijk voorbeeld van interpretaties.

Deze discussie lijkt uit te monden in een discussie tussen de Farizeeërs en Jezus, waarbij de Farizeeërs Jezus maar bleven bestoken met letterlijke "feiten" uit de Bijbel, en Jezus er zijn interpretatie aan gaf.

Zo, dat was een hele epistel. En, o ja, Circe. Het Oude Testament weren uit de discussie door te zeggen dat het Nieuwe Testament de Echte Bijbel is en een Verbetering van het Oude Testament, is gewoon belachelijk. De Christelijke Bijbel bestaat wel degelijk uit twee stukken. Er wordt nog geregeld uit het Oude Testament voorgelezen door priesters, en *nergens* wordt er gewag gemaakt van een "verbetering". Je kan het OT niet zomaar negeren in een vergelijking tussen de Bijbel en de Koran.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 08:29   #460
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Besef jij nu echt niet dat je zit te raaskallen?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=251
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be