Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 18:51   #421
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De enige bronnen die ik gebruik is de koran en sahih ahadith.
Nee hoor schatje, je gebruikt jouw interpretatie van de interpretatie van een ander van die koran en hadith. Dat zou je ondertussen al wel mogen weten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 18:51   #422
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Lees Circe haar post eens met 3 verschillende vertalingen: those who fight you / those who warred against you / those who made war upon you. Geen verwarring mogelijk over de betekenis hoor. Daar kan zelfs Circe met haar taalspelletjes niets aan veranderen.
Dus n�*dat de wapens zijn neergelegd bestaat er nog steeds geen verzoeningsmogelijkheid.
D�*t is wat er staat Edina.

Ze MOGEN geen vriendschappen sluiten.

De joden en christenen zijn daarom tweederangsburgers en moeten beschermingstaks betalen.

Welcome to the future, zo zou je het toch graag willen zien gebeuren neem ik aan?
Koop alvast je burka.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 18:52   #423
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor schatje, je gebruikt jouw interpretatie van de interpretatie van een ander van die koran en hadith. Dat zou je ondertussen al wel mogen weten.
Ja hoor, als er staat dat ze geen vriendschappen mogen sluiten, dan interpreteer is dat als zijnde dat ze ze bij hun thuis moeten uitnodigen en er een feestje mee brouwen.
zie jij dat dan niet staan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2007 om 18:52.
Oud 22 januari 2007, 18:52   #424
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ALLE europeanen spreken nog steeds niet tegen de Duitsers natuurlijk.
Ben jij dom ofzo? Die veralgemening is jouw interpretatie (die je ongetwijfeld deelt met andere fundi's waaronder ook moslimfundi's), maar dat is niet wat er staat. En dus ook niet hoe "de" moslims erover denken.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 januari 2007 om 18:53.
Oud 22 januari 2007, 18:53   #425
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij dom ofzo? Die veralgemening is jouw interpretatie (die je ongetwijfeld deelt met andere fundi's waaronder ook moslimfundi's), maar dat is niet wat er staat.
wat staat er dan wel lieve schat?

Oud 22 januari 2007, 18:56   #426
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor, als er staat dat ze geen vriendschappen mogen sluiten, dan interpreteer is dat als zijnde dat ze ze bij hun thuis moeten uitnodigen en er een feestje mee brouwen.
zie jij dat dan niet staan?
Ik weet ondertussen dat je graag gebruik maakt van de pars pro toto. Dat heb je gemeen met andere fundi's. De realiteit is echter wel even anders.
Oud 22 januari 2007, 18:57   #427
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat staat er dan wel lieve schat?
Het gaat over individuen die je vervolgd hebben omwille van je geloof, lieverdje, niet over de hele bevolkingsgroep waartoe die individuen behoren.
Oud 22 januari 2007, 19:01   #428
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over individuen die je vervolgd hebben omwille van je geloof, lieverdje, niet over de hele bevolkingsgroep waartoe die individuen behoren.
ho, zo had ik het nog niet bezien. Dus enkel de soldaatjes moet je mijden, maar met hun vrouwen en kindertjes mag je feestjes brouwen?

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2007 om 19:01.
Oud 22 januari 2007, 19:02   #429
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
In tegenstelling tot jou Edina. Jij gebruikt "de moslims" als verzamelnaam voor mensen die niet de koran volgen.
Iedereen die zich een moslim noemt, is een moslim.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 19:07   #430
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Iedereen die zich een moslim noemt, is een moslim.
niet volgens Edina. "de moslims" bestaan niet volgens haar.

Oud 22 januari 2007, 19:09   #431
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
niet volgens Edina. "de moslims" bestaan niet volgens haar.
Ze bedoelt dat elke moslim een verschillend individu is.
Oud 22 januari 2007, 19:15   #432
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs die bestaat niet. Hoe zit het trouwens met die talloze quotes van mij die je ging opsnorren waarin ik het "de" vlaams balngkiezer had. Nog steeds aan het zoeken zeker?
Neeuhhh hoor, zelfs niet begonnen! Kan jij niet lezen?
Ik zei je toch dat als ik al je selectieve haatproza naar deze draad zou moeten kopiëren de server van politics zou crashen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 19:20   #433
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk bestaan "de moslims", net zoals "de bomen" bestaan. Wat Edina bedoelt - en dat weet je verdomd goed - is dat je geen universeel geldende uitspraken kan doen voor "de moslims" net zomin als je dat kan voor "de bomen". Ik geloof eerder dat jij een probleempje hebt met het Nederlandse taalgebruik.
Maar wat Edina natuurlijk ook weet is dat de gemeenschappelijke noemer van "de" moslims "de islam" is. En de basics van de islam zijn :
1) geloof in 1 god allah
2) volgen van de "profeet" mohamed

Zo simpel is dat. Alleen spijtig dat die profeet een pedofiel, een racistische slavenhandelaar, en een massamoordenaar is.
Oud 22 januari 2007, 19:30   #434
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat jij in al je bovenmenselijkheid geen probleem hebt met nazis. Je zal ze aanvaarden zelfs zonder dat ze hun ideologie afzweren en zich niet meer nazi noemen.

Alsof alle nazis hetzelfde zijn en denken : dit is volgende Edina helemaal niet waar, je hebt goede nazis (de gematigde nazi) en je hebt stout nazis (de fundamentalistische) dus.

Edina zal het nooit over "de nazis" hebben, ook niet over "de neo-nazis" want die bestaan ook niet, net zomin als "de Lonsdale jongeren" of "de BBET (of whatever) jongeren"..

Duidelijk genoeg?
Duidelijk genoeg ... voor de duur van deze draad.
Je denkt toch niet dat Edina zal vasthouden aan haar selectieve redenering .... buiten deze draad. Nee hoor, van zodra de gelegenheid zich voordoet zal ze aan een black-out lijden en het hebben over 'de' nazis, 'de neo-nazis', 'de'Vlamingen, 'de' Lonsdale jongeren, 'de' Amerikanen, 'de' VB-ers, 'de' rechtsen, 'de' fascisten, 'de' whatever.
De typische hypocrisie van de poco's ....
Oud 22 januari 2007, 19:36   #435
Banneling

Standaard

Citaat:
Schatje, je vergelijking raakt kant noch wal. Je kan het echt niet laten hé!

De nazi's bestaan evenmin als de moslims. Tot daar zit je goed. Probleem is dat het nazisme totaal niet te vergelijken is met de islam (weer één van je minder subtiele pogingen die je ware bedoelingen aan het licht brengen). En er ook helemaal geen reden is om van moslims te eisen dat ze hun religie afzweren.
Hier draait het allemaal om Circe. Poco's als Edina krijgen stuiptrekkingen als je de islam op dezelfde lijn stelt als het nazisme. Hoewel de overeenkomsten tussen beide ideologieën klaar en duidelijk zijn, mag je ze niet vermelden, want dat is een aanslag op de Heilige Progressieve Waarheid die stelt dat de islam verrijkend is en het nazisme verderfelijk. De Heilige Progressieve Waarheid ontkennen staat gelijk met een daad van negationisme.
Oud 22 januari 2007, 19:44   #436
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog één die denkt dat er maar één correcte vertaling en interpretatie van eeuwenoude klassiek arabische teksten bestaat. Of dat elke hadith door elke moslims als authentiek wordt bestempeld for that matter. Zucht...
Tja Tomccp, je moet intussen al weten dat er maar één correcte vertaling en interpretatie van de oude koranteksten bestaat : deze van Edina. Alleen Edina's vertaling en interpretatie MAG gebruikt worden in een discussie. Voor de rest moet je veinzen dat de interpretaties die niet echt verrijkend overkomen, niet bestaan. Anders wordt Edina hysterisch.
Oud 22 januari 2007, 19:46   #437
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Huh? De koran zegt juist dat moslims respect moeten hebben voor christenen en joden omdat dat ook mensen zijn die geloven in "het Boek". Er wordt helemaal nergens gesproken over het "judenprobleem" enz... Ik denk dat je, door je obsessie/afkeer voor de islam, de dingen een beetje door elkaar aan het halen bent.
Zeg voor de volledigheid ook eens wat de koran zegt over het respect jegens 'ongelovigen'. Zeg het vooral eens aan Edina.
Oud 22 januari 2007, 19:47   #438
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als we nu eens allemaal Online gelijk geven, zou hij dan weggaan?
Oud 22 januari 2007, 19:50   #439
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens... toch niet enkel de soldaatjes hoor Edina:

60.13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volkwaarmee God vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.

oeps... even de andere "interpretaties" erbij nemen:

060.013YUSUFALI: O ye who believe! Turn not (for friendship) to people on whom is the Wrath of Allah, of the Hereafter they are already in despair, just as the Unbelievers are in despair about those (buried) in graves.
PICKTHAL: O ye who believe! Be not friendly with a folk with whom Allah is wroth, (a folk) who have despaired of the Hereafter as the disbelievers despair of those who are in the graves.
SHAKIR: O you who believe! do not make friends with a people with whom Allah is wroth; indeed they despair of the hereafter as the unbelievers despair of those in tombs.

tssssss.... Edina? Hoe moet ik dit interpreteren? Gewoon �*lle individuen uit een "volk"?

Oud 22 januari 2007, 19:50   #440
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik kan vreedzaam leven met christenen en joden die vreedzaam met mij willen leven. Waarom zouden moslims (of eender wie) respect moeten tonen voor andere (of alle) godsdiensten? Dat doe jij toch ook niet?
zie je zelf nu je kronkel niet:
  1. Ik kan vreedzaam leven met christenen en joden die vreedzaam met mij willen leven
  2. (waar zijn de moslims?)
  3. En dan plots stel je dat moslims geen respect moeten tonen. (wat ze trouwens niet doen ook niet)
  4. En dan plots: dat ik ook geen respect opbreng.
Trouwens ik neem het niet dat je mij verwijt dat ik geen respect opbreng.
Toch niet van een dhimmie.

Ik heb geen enkel probleem met vreedzaam leven met christenen en joden.
En apropos: hier in Canada zijn er nogal een pak christenen:
anglicanen, iets canadian church, jehovas (ik zucht wel eens als ze aan de deur staan, maar vertel hen vriendelijk dat het niet aan mij besteed is en sluit dan kordaat de deur), gospel church, katholieken en nog een pak andere takken.

Ik heb wel een serieus probleem met een ideologie, die alle rechten van anderen (gelovigen en ongelovigen) negeert, geen enkel respect toont voor eender welke overtuiging of samenlevingsvorm, die niet de islamwetten volgt en dat al 1400 jaar lang bewijst. Ook nu nog!!!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be