![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel me eens welke spirituele kracht u haalt uit dit bijvoorbeeld: Soera 4:34(4:35) : De deugdzame vrouwen echter zijn de in ootmoed staanden en welke de verborgenheid behoeden door de behoeding van Allah. Maar zij, van wie gij opstandigheid vreest, vermaant haar en vermijdt haar op de rustplaatsen en slaat haar. Maar indien zij u gehoorzaam worden, zoekt dan geen weg om haar te tuchtigen. Allah is waarlijk verheven en groot. De kracht om te vrouwen te slaan? Want na alles staat er wat er staat en er is maar één manier waarop dit geïnterpreteerd kan worden toch? En nog eens bedankt om al mijn vragen niet te beantwoorden. Zoals gewoonlijk kan ik nu wel zeggen. Eén ding is zeker en dat is dat uw denken absoluut niet te verenigen met onze democratisch tot stand gekomen, normen en waarden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 januari 2007 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De koran kan inderdaad op verschillende wijzen geinterpreteerd worden, maar de koran bestaat uit twee verschillende soort van verzen : constant en variabel (variabel omdat de tijd, plaats en omstandigheden veranderen). En je moet ook weten dat de Islam een volledige model is: het geloof (manier van denken) en de wetgeving (manier van leven). Dat is helemaal geen probleem, maar het probleem is wanneer een psycholoog over Fysica begint te zeveren, hiermee wil ik zeggen dat er bepaalde mensen zijn die de koran kunnen en mogen interpreteren , niet iedereen hoor anders wordt het een ramp en die moeten rekening houden met bepaalde regels die er pebaald werden zowel in de koran als in de sunnah om dat te doen: ik heb een paar van die richtlijnen op het internet (nederlands) gevonden: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert01.htm die zijn 8, maar in totaal zijn er meer dan 40 en in dat artikeltje staan een paar regels die super zijn waaruit één of meerdere subrichtlijnen kunnen ontstaan. ** De koran in een andere taal dan de Arabisch taal van omgeving Mekka en Medinah 1400 jaar geleden is geen koran. Als je dat goed doet dan zul je duidelijk zien dat er geen dwang in de Islam is, en dat de man zijn vrouw niet mag slagen. Maar hier ga ik niet verder op in .. Ben jij een atheist of christ? kom dan Islam <> Atheism fo Islam <> Christendom vergelijken en op zoek gaan naar de waarheid. We gaan samen met de basis principes waarop deze manieren van denken zijn gebaseerd beginenen en de rest speelt geen rol want de basis is alles, wanneer jij over een zwakke basis beschikt dan kun je logisch nadenkend niet meer verder.. zoals een leerling die moet eerst naar basis school gaan en dan pas middelbaar of als je een huis wilt bouwen dan moet je een goede basis hebben anders ook al je mooie gekleurde muren en mooie ramen hebt zal dat op de grond vallen .. Met vriendelijke groeten Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 24 januari 2007 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met respect. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is leuk:
Pedagoge Linda schreef eerst: Vertalingen worden niet aanzien als de 'Koran', maar wel als een 'interpretatie van de betekenis van de Koran door een vertaler'. Het Arabisch is een zeer context-gevoelige taal. Woorden kunnen tientallen verschillende betekenissen hebben. En vertalers moeten daar een keuze uit maken. Zij doen dit vanuit hun eigen achtergrond, vanuit hun eigen maatschappij, vanuit hun eigen religieuze overtuiging. In die optiek wordt een vertaling van de Koran een beetje als een bron 'van horen zeggen' beschouwd. Sommige Koranvertalingen zijn volgens Muslims zodanig ver verwijderd van de betekenis van de oorspronkelijke Boodschap dat de boeken anti-Islamitisch te noemen zijn. Waakzaamheid is dus geboden. In geval van twijfel of onduidelijkheid zit er niets anders op dan naar het Arabisch origineel te grijpen en daar een analyse van te maken, of, wanneer men zelf het Arabisch niet machtig is, bronnen te gaan raadplegen die dat wel zijn. en ONDERAAN: © Linda Bogaert, 2004. PS De (Nederlandstalige) Koran-citaten in alle bijdragen van deze reeks zijn afkomstig uit: "De Koran. Een weergave van de betekenis van de Arabische tekst in het Nederlands", door Fred Leemhuis, isbn 90 269 40785, uitgeverij: Unieboek in Houten, 1989 ------------------
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 januari 2007 om 01:50. |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
=>Ik lees wat er staat mijn beste. Of ga je beweren dan men de koran op verschillende wijzen kan interpreteren? Paulus. ->Paulus zelf onze bijbel kan op (veel) verschillende wijzen geïnterpreteerd worden... L_W |
|
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er staat: Citaat:
Maar dat zal aan mijn bekrompen geest liggen zeker? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 januari 2007 om 14:30. |
||
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld één van de sterkste argumenten die ik ooit tegenkwam.
![]() ![]() ![]() Heb je er al eens bij stil gestaan lincoln, dat indien de islam te moeilijk zou zijn voor mij, Allah bijgevolg niet rechtvaardig is? Want dan zou Hij er alleen maar zijn voor de rijken met een sterke geest en dat is niet eerlijk tegenover de anderen. Of is dat te moeilijk voor jou? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 januari 2007 om 14:36. |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Vandaar , zalig de armen met een zwakke geest !
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schone God noem ik dat. Ge moogt Hem hebben. Als God zo almachtig is waarom spreekt Hij dan mijn taal niet? En als ik te dom ben om arabisch te leren, wordt ik zomaar eventjes aan de kant gezet... Zo' n God kan onmogelijk de Enige Ware zijn. Hij is niet eens rechtvaardig. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Neen maar je kan niet iedereen over dezelfde kam scheren jij hebt wel altijd de zin om dat te doen! |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 januari 2007 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal je eens iets vertellen. Ik weet zeker dat als ik op de één of andere manier zou kunnen bewijzen dat er geen beloning is in het hiernamaals. Dat zelfmoordterroristen helemaal geen zeventig maagden krijgen en zo van die dingen, dan zouden ze dat helemaal niet doen, al die zelfmoordaanslagen en alle andere religieuse verplichtingen. Wat bewijst hoe ongelooflijk egoïstisch die mannen wel zijn. Denk daar maar eens over na. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik godsvrucht of genade nodig hebben? Ik weet daar niks van. Paulus |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan me toch niet kwalijk nemen dat ik denk dat vrouwen als minderwaardig behandeld worden als ik zo'n vers lees? Je kan wel zeggen dat ik het misschien verkeerd begrijp, dat zou kunnen. Maar je kan mij dat niet kwalijk nemen dat zo te zien, want dit is inderdaad wat er staat toch? Als je uit dat stukje interpreteert dan man en vrouw eigenlijk gelijk zijn en slaan verboden is, tja? Je doet maar hoor. Maar ik zie dat in de verste verten niet staan, integendeel zelf. Je kan me dat toch niet kwalijk nemen? Ik heb de Koran niet geschreven hoor?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 januari 2007 om 14:58. |
|
![]() |