![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 25 januari 2007 om 01:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
twee bedenkingskes... 1) waarom kiezen die steevast voor zulke richtingen ? 2) waarom zijn dat lager betaalde jobs ?... waar ik mee wil zeggen dat je misschien eens verder moet denken dan dat vrouwen maar 'typisch' mannelijke jobs moeten gaan doen in een 'typisch' mannelijke economische wereld omwille van een hoger salaris meer en meer wordt net het belang van zulke beroepen ingezien... en de vraag ernaar zal blijvend omhoog gaan omdat net die werled beetje bij beetje bijgesteld wordt.. uiteindelijk volgen die lonen wel ( bekijk het misschien een beetje zoals het belang van een eq naast een iq ) Laatst gewijzigd door praha : 25 januari 2007 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eigen verhoogd risico... Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2007 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
(en misschien zijn agenten sowieso wel verplicht om versterking in te roepen bij zo'n zaken...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() Wallmart is facing billions of damages for discriminating women in wages and promotions.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zie je maar. Waar blijven hier de klachten van gediscrimineerde vrouwen? Als het dan toch gebeurt...
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Schepen
|
![]() Nu ben ik nieuw in deze draad, maar ooit is ergens ergens gelezen
“40 procent alleenstaande moeders werkloos” Dit is het tweede thema waardoor de mailbox van BGMK.be de afgelopen week bijna crashte: Uit Vrtnieuws.net (12 juni 2006): Amper zestig procent van de kinderen van alleenstaande moeders heeft een moeder die aan het werk is. Vier op de tien alleenstaande moeders leven van een werkloosheidsuitkering of een andere uitkering, zoals een leefloon. Bij kinderen van gehuwde en samenwonende koppels ligt dat anders. In meer dan 90 procent van de gevallen heeft minstens één van beide ouders een betaalde job. De cijfers van het Steunpunt Werkgelegenheid, Arbeid en Vorming tonen opnieuw aan dat alleenstaande moeders een grotere kans hebben om in armoede terecht te komen. Dat heeft vooral te maken met de arbeidssituatie van de moeders voor ze alleen komen te staan. Dikwijls zijn ze dan deeltijds aan het werk of hebben ze helemaal geen betaalde job. Daar komt nog bij dat alleenstaande moeders werk en gezin moeilijk kunnen combineren. Commentaar van BGMK.be: 1. Al tientallen jaren vragen vrouwen in de rechtbank dat zij de hoofdverblijfplaats van de kinderen krijgen en dat het contact vader-kind beperkt wordt tot één weekendje om de twee weken. Voor het grootste probleem van al die alleenstaande moeders, namelijk dat ze geen opvang hebben voor de kinderen, is er wél een oplossing, want duizenden vaders zouden niets liever doen dan de kinderen op te vangen. 2. Een vrouw die alleenstaand gezinshoofd is, wordt door de RVA gerust gelaten: ten eerste mag haar stempelgeld niet ingetrokken worden wegens langdurige werkloosheid en ten tweede vermindert haar stempelgeld niet naarmate ze langer werkloos is (haar ex, die de kinderen niet ten laste heeft, heeft die voorrechten niet). 3. Een vrouw die stempelt heeft recht op onderhoudsgeld vanwege de vader van de kinderen. Bovendien krijgt ze, als gezinshoofd, het kindergeld. Zoals we vroeger al gemeld hebben, komt een alleenstaande moeder van twee kinderen zo aan een beschikbaar inkomen van 1.500 euro per maand. Zeg nu zelf: waarom zou ze gaan werken? 4. De echte reden waarom slechts 40% gescheiden moeders werken durft blijkbaar niemand vertellen, en daarom doen wij het maar: als ze gaat werken verhoogt haar inkomen, en dan mag haar ex naar de rechter om minder onderhoudsgeld te moeten betalen. Bovendien wordt stempelgeld plus alimentatie fiscaal een pak vriendelijker behandeld dan loon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() -50 % van de vrouwen krijgt geen of onregelmatig alimentatie voor de kinderen. -Alleenstaande ouders worden niet met rust gelaten door de RVA. Je wordt meteen na je zwangerschapsverlof opgeroepen, zelfs borstvoedingsverlof is niet mogelijk. -Veel alleenstaande ouders werken halftime waardoor ze onder de armoedegrens zitten. Een fulltime job combineren met een huishouden en de zorg voor één of meerdere kinderen is voor veel alleenstaanden niet vol te houden, vooral voor alleenstaanden die op niemand kunnen terug vallen als één van de kinderen ziek is of tijdens de schoolvakanties. -Schandalig van die BMGK om alleenstaande moeders voor te stellen als vrouwen die een luilekker leventje leiden, die profiteren van hun kinderen en ex. Iedere alleenstaande ouder weet hoe zwaar het is om alleen kinderen op te voeden, hoe vlug je in een sociaal isolement terecht komt. De cijfers bewijzen trouwens dat alleenstaande ouders vaak in armoede terecht komen en bovendien in heel veel gevallen niet voldoende jaren fulltime kunnen werken om een degelijk pensioen op te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() Wss zal, zoals meestal, iedereen wel (een beetje) gelijk hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
|
![]() Aangezien het vandaag internationale vrouwendag is, wou ik deze thread toch nog maar eventjes onder de aandacht brengen... al was het maar als tegenwicht op de idiote thread van de forumspitsmuis. De nog steeds bestaande loonkloof tussen man en vrouw is immers één van de centrale thema's op deze vrouwendag in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() Debbie;tja,alimentatie.
Je zegt daar zoiets;ik weet ne gast en z'n vriendin heeft er hem ingeluisd.Je hebt dan 2 keuzes;oftewel blijf je er dan toch bij oftewel betaal je geld voor een kind dat je uiteraard helemaal niet gewild hebben maar uiteraard vooral de manier waarop is helemaal schandalig maar probeer dat dan maar eens te bewijzen?Zo goed als onmogelijk. Als ik dat zou tegen komen dat iemand mij er zo inluisd en we uit elkaar zijn/gaan dan zou ze der ook naar kunnen fluiten hoe grof het ook moge klinken.Ik zal nooit mee kunnen leven dat ik een pak geld iedere maand moet afstaan voor een kind die ik helemaal niet gewild heb en ik verwijs nogmaals op het belangrijkste punt;de manier waarop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |