Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 21:04   #461
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er is van Groen! nog nooit een werkbare, economische verantwoord, betaalbaar, zinvol,milieuvriendelijk voorstel tot overschakeling van energie, transport, woonwijze of industrie gekomen. Het is zelfs zo dat zij een verlaging van het energiegebruk willen, maar tegelijk ook meer mensen hier willen laten wonen.
Groen! wil meer natuur, maar tegelijk ook meer sociale woningen.
Groen! wil minder industrie, maar tegelijk ook meer werk in Vlaanderen.
Groen! wil minder belastingen, maar vind zelf de ecotaks en de milieuheffingen uit.
En zo kan je nog heel veel zaken vinden waar Groen! gewoon juist de twee tegenovergestelde zaken tegelijk wil.

Wow, Jantje. Wat is er mis met meer gezonde lucht? Wat is er mis met meer sociale woningen? Die twee kunnen perfect naast elkaar gerealiseerd worden. Minder industrie wil groen niet, maar wel minder vervuilende industrie, die mensen uitzuigt zodat ze uitgeblust zijn op hun veertigste. Groen wil voor u en uw gezin eventueel, een betere levenskwaliteit, dan meehollen met de wilde run waar de economie vandaag ons in meezuigt. Groen! biedt een alternatief van leven. Een kiezen voor andere prioriteiten dan geld, gewin, gehol, gehaast, nooit genoeg en vervuiling Groen wil niet minder belastingen, maar wel zinvolle belastingen.
Jantje toch, je kent er niet veel van precies. Trouwens, ik snap vele partijen niet. Ze doen nu allemaal alsof ze plots geïnteresseerd zijn in het milieu, want Al Gore is op bezoek geweest. Hypocrieten! De groenen zeiden allang ervoor wat Al Gore nu zegt, maar nu Al Gore wat populair wordt gaan de andere partijen als ware oppurtinisten ineens de groene kar trekken. De copies zijn nooit zo goed als het origineel (Groen!)!

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 januari 2007 om 21:06.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 21:06   #462
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Groen is communistisch. Ik weet niet hoe ze nu hun voorzitter noemen maar in de tijd van agalev was dit partij-secretaris of zoiets. Als je hun programma bekijkt zijn ze gewoon aan het rondlullen zonder verstand. Maar 4 jaar Agalev heeft duidelijk gemaakt dat ze niet kunnen besturen en dat milieu en dergelijke een farce is.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 21:07   #463
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Groen is communistisch. Ik weet niet hoe ze nu hun voorzitter noemen maar in de tijd van agalev was dit partij-secretaris of zoiets. Als je hun programma bekijkt zijn ze gewoon aan het rondlullen zonder verstand. Maar 4 jaar Agalev heeft duidelijk gemaakt dat ze niet kunnen besturen en dat milieu en dergelijke een farce is.
Groen! heeft niks met communisme te maken. Groen! is niet tegen het kapitalisme, maar wel voor een meer menselijk gezicht van het kapitalisme. Want het communisme biedt ook geen realistische oplossing voor het samenleven.
Oud 25 januari 2007, 21:10   #464
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Groen! heeft niks met communisme te maken. Groen! is niet tegen het kapitalisme, maar wel voor een meer menselijk gezicht van het kapitalisme. Want het communisme biedt ook geen realistische oplossing voor het samenleven.

Hun stanpunten en gedrag wijzen wel in die richting. Ze hebben het betuttelende vingertje al.
Oud 25 januari 2007, 21:19   #465
Tomas
Gouverneur

Standaard

ja, uiteraard komt dat betuttelend over. Weet je, je hebt als groene geen al te leuke boodschap aan je medemensen te vertellen. Je moet hen zeggen, dat we het wat rustiger aan moeten doen, want dat onze lucht ongezond wordt, onze wateren onbezwembaar, ons klimaat raar begint te doen, en dat we het met zo'n gehaast (beter, meer, meer werken op het werk in minder tijd, enz...) het niet zullen halen.

Groen! vraagt dus aan de mensen wat verantwoordelijker te worden naar hun omgeving toe. (milieu). Wat verantwoordelijker worden naar hun medemensen toe (sociale woningen bvb.). Zelf wat meer te genieten ipv te hollen. En dit allemaal ten koste van wat luxe, waar het in essentie in het leven niet om draait.

Alleen leven we wat dat betreft niet in een goede tijd. De Amerikaanse robuste terreinwagen geeft me comfort en veiligheid, en of het zoontje van mijn overbuur nu astma krijgt, onrechtstreeks ook mede als gevolg van mijn bijdrage gebeurt. Maar Omdat ik dat verband niet direct kan zien, wil ik me met die zaken ook niet direct bezighouden. Ik maak mezelf liever wijs dat mijn autorijden niks te maken heeft met vervuiling, en vervuiling niks met astma, of dat anderen het toch ook doen en dus mag het en zal het wel niet zo erg zijn enz...

Tja, en politici (goede politici wel te verstaan) moeten helaas wel denken aan de gevolgen voor de maatschappij als geheel. (ook op vlak van volksgezondheid).

En daar stemmen mensen niet graag op, da's waar.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 januari 2007 om 21:21.
Oud 25 januari 2007, 21:21   #466
Vorenus
Banneling

Standaard

Nee, mensen stemmen niet op groen omdat ze geen deftige boodschap brengen.
Oud 25 januari 2007, 21:24   #467
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nee, mensen stemmen niet op groen omdat ze geen deftige boodschap brengen.
Zeg Hellfigger, vind je dat ik schreef geen deftige boodschap????!!!

" je hebt als groene geen al te leuke boodschap aan je medemensen te vertellen. Je moet hen zeggen, dat we het wat rustiger aan moeten doen, want dat onze lucht ongezond wordt, onze wateren onbezwembaar, ons klimaat raar begint te doen, en dat we het met zo'n gehaast (beter, meer, meer werken op het werk in minder tijd, enz...) het niet zullen halen.

Groen! vraagt dus aan de mensen wat verantwoordelijker te worden naar hun omgeving toe. (milieu). Wat verantwoordelijker worden naar hun medemensen toe (sociale woningen bvb.). Zelf wat meer te genieten ipv te hollen. En dit allemaal ten koste van wat luxe, waar het in essentie in het leven niet om draait.

Alleen leven we wat dat betreft niet in een goede tijd. De Amerikaanse robuste terreinwagen geeft me comfort en veiligheid, en of het zoontje van mijn overbuur nu astma krijgt, onrechtstreeks ook mede als gevolg van mijn bijdrage gebeurt. Maar Omdat ik dat verband niet direct kan zien, wil ik me met die zaken ook niet direct bezighouden. Ik maak mezelf liever wijs dat mijn autorijden niks te maken heeft met vervuiling, en vervuiling niks met astma, of dat anderen het toch ook doen en dus mag het en zal het wel niet zo erg zijn enz...

Geen deftige boodschap

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 januari 2007 om 21:25.
Oud 25 januari 2007, 21:25   #468
Tomas
Gouverneur

Standaard

Wellicht is het anti-Waals en anti-moslimdiscours natuurlijk veel interessanter... en vooral deftiger.
Wat als jouw kind een longziekte heeft? Wat als je overstresst bent en je baas blijft zeggen dat je niet genoeg doet? Is je levenskwaliteit niet belangrijker? Dat is waar Groen! voor wil gaan.

Als je dat allemaal 'geen deftige boodschap' vindt, wel dan zegt dat veel meer over u dan over Groen!.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 januari 2007 om 21:27.
Oud 25 januari 2007, 21:26   #469
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg Hellfigger, vind je dat ik schreef geen deftige boodschap????!!!

" je hebt als groene geen al te leuke boodschap aan je medemensen te vertellen. Je moet hen zeggen, dat we het wat rustiger aan moeten doen, want dat onze lucht ongezond wordt, onze wateren onbezwembaar, ons klimaat raar begint te doen, en dat we het met zo'n gehaast (beter, meer, meer werken op het werk in minder tijd, enz...) het niet zullen halen.

Geen deftige boodschap

Ik zie alleen maar een betuttelende vinger zonder realistische oplossingen. Dus geen boodschap.
Oud 25 januari 2007, 21:27   #470
Tomas
Gouverneur

Standaard

wat vind je precies betuttelend?
Oud 25 januari 2007, 21:28   #471
Tomas
Gouverneur

Standaard

Is dat het nieuwe modewoord?
Oud 25 januari 2007, 21:32   #472
Vorenus
Banneling

Standaard

Er zit geen boodschap in, u brabbelt iets over milieu en rustiger aandoen. Wel wat zijn de standpunten. Wat zijn de problemen. Wat zijn de oplossingen.
Oud 25 januari 2007, 21:38   #473
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht

Dat is perfekt mogelijk, die energie verlaging, als mensen nu eens spaarzamer met energie zouden omgaan!!! ten eerste VERWARMING, kost veel te veel energie, mensen vinden het gezellig en comfortabel als hij op 24° staat... Maar 18° graden is even goed! Dat is gewoon een kwestie van spaarzaam zijn...
Mijn verwarming staat op 19°C overdag en 16 's nachts. Daar niet van, maar mijn buren stoken voor me bij. Daar heersen "temperaturen van thuis" , bij de Marokanen staat de verwarming zomer en winter op, 25°C
De Macedoniers doen het wat beschaafder en zetten overdag hun verwarming lager.

Maar weet je wat, Ik zal een algemene ketel instaleren, en in alle woningen van deze huizenrij thermostaat kranen monteren, afgeregeld op 19°C

Citaat:
Ze willen meer sociale woningen in de plaats van gewone woningen, daarvoor hoef je niet meer groen gaan kappen.
Waar wil je leefbare sociale woningen neerzetten? Of gaan we de USSR stijl achterna, grijze betonklokken. Goedkoop, ecologisch verantwoord, simpel. Meer moet je toch niet hebben als ecologisch bewuste persoon.
Nog een besparing op bouwen en energie, gezamelijke douches. Minder water en warmte verspild, ook kan je de woningen/appartementen zelf wat kleiner maken. Nog goedkoper en simpeler nietwaar.

Citaat:
Groen! wilt ervoor zorgen dat het werk evenrediger is verdeeld in de maatschappij. Minder industrie (waarom drie ferari's als een peugot ook genoeg is?) en industriejobs. Daartegenover staan meer jobs in de sociale- zorg en milieuzorg, waar nog veel te weinig jobs zijn zeker bij dat tweede.
Doet me hard denken aan het USSR systeem. Iedereen werk en een dak boven het hoofd. Dat het werk blaadjes rapen is, of bout aandraaien in een lada fabriek maakt niet uit, ieder krijgt toch hetzelfde.

Citaat:
Groen! wilt helemaal niet minder belastingen! Minder belastingen voor mensen met een laag loon, meer voor mensen die een overbodig hoog loon hebben. En uiteindelijk komt dat in totaal op MEER uit!!! Groen! pleit zelfs gewoon voor meer belastingen, waar je het tegenovergestelde vandaan hebt gehaald, weet ik niet. Dat zorgt voor minder armoede, meer staatsgeld en meer geluk! als dat niet goed is!
Als je geld genoeg hebt, kan je gemakkelijk de achterpoorten der belastingssysteem gebruiken.
Meer belastingen op de hoge inkomens gaat alleen maar leiden tot een kapitaalsvlucht. met andere woorden, je ondernemers bollen het af, en de tamme kloten blijven achter.

Citaat:
En zo kan je nog heel veel zaken vinden waar Groen! gewoon juist de twee tegenovergestelde zaken tegelijk wil
Het zijn politici, hun enige bekommernis is macht en geld. Ze lullen allemaal, en ze beloven je hemel en aarde.

Citaat:
En voor dat laatste zeg ik: GEZEVER!
Hehe, prima Linkse vogel.
Wie op zijn 16 niet links is, is geen mens
Wie op zijn 30 nog links is, is gewoon hersendood.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 21:46   #474
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn verzekeringmaatschappijen die zelfs lichaamsdelen verzekeren. Dus een laag risico verzekering tegen een Belgisch kernongeval is geen enkel probleem.

'k zal straks eens rondhoren
En? Al iets concreets gevonden?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 21:46   #475
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow, Jantje. Wat is er mis met meer gezonde lucht? Wat is er mis met meer sociale woningen? Die twee kunnen perfect naast elkaar gerealiseerd worden. Minder industrie wil groen niet, maar wel minder vervuilende industrie, die mensen uitzuigt zodat ze uitgeblust zijn op hun veertigste. Groen wil voor u en uw gezin eventueel, een betere levenskwaliteit, dan meehollen met de wilde run waar de economie vandaag ons in meezuigt. Groen! biedt een alternatief van leven. Een kiezen voor andere prioriteiten dan geld, gewin, gehol, gehaast, nooit genoeg en vervuiling Groen wil niet minder belastingen, maar wel zinvolle belastingen.
Jantje toch, je kent er niet veel van precies. Trouwens, ik snap vele partijen niet. Ze doen nu allemaal alsof ze plots geïnteresseerd zijn in het milieu, want Al Gore is op bezoek geweest. Hypocrieten! De groenen zeiden allang ervoor wat Al Gore nu zegt, maar nu Al Gore wat populair wordt gaan de andere partijen als ware oppurtinisten ineens de groene kar trekken. De copies zijn nooit zo goed als het origineel (Groen!)!
Met gezonde lucht is er niets mis.
Maar de manier waarop Groen! dit wil bereiken, daar is iets deftig fout mee.
Je kan geen fauna en flora laten terugkomen op de plaatsen waar je sociale woningen bouwd.
Ook de manier waarop Groen! met de landbouw omspringd is nu niet de juiste om hem milieuvriendelijke te maken. Zij zijn enkel bezig de belgische landbouw totaal te vernielen.
Trouwens in Vlaanderen vind je enkel nog in Antwerpen en Gent rond de zeehavens nog echt zware industrie. Want dat is juist onze energiewinning, de petrochemie en onze staalindustrie. En juist die sectoren geven de meeste jobs. Zonder deze industrieën geen windmolens of zonnepanellen. En een ander punt is, dat juist deze sectoren de minste medisch ongeschikten op leveren.

En de meeste van deze bedrijven zijn reeds zeer milieuvriendelijk.
Zij produceren idd wel milieuonvriendelijke producten, maar dat komt door de grote vraag er naar. Als men de houtproducten wil verbieden om de bossen en wouden te beschermen, dan moet men aanvaarden dat daar andere producten voor in de plaats komen.

En een betere levenskwaliteit kom niet bekomen worden in een land dat overbevolkt is. Als Groen! dus echt voor mens en miieu zou zijn, dan zouden zij voor een gesloten grenzenpolitiek zijn en zorgen voor goede ontwikkelingshulp voor de armere wereldbevolking.

En zinvolle belastingen bestaan gewoonweg niet, maar groen heeft wel een hoop belastigen op de lagere inkomsten veroorzaakt en de Belgische arme bevolking nog meer belast.

Wat de andere partijen aangaat, wel deze dragen het milieu niet als uithangbord om zo aan stemmen te geraken zonder te zeggen waar ze echt voor staan. Dit doet enkel Groen!.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 22:03   #476
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn verwarming staat op 19°C overdag en 16 's nachts. Daar niet van, maar mijn buren stoken voor me bij. Daar heersen "temperaturen van thuis" , bij de Marokanen staat de verwarming zomer en winter op, 25°C
Ja hoor, het is weer de schuld van de Marokkanen
Want Belgen en zeker Vlamingen die springen allemaal uiterst zuinig om met energie. Zonder uitzondering. Behalve de Walen dan en vooral de werkloze walen!

Citaat:
Waar wil je leefbare sociale woningen neerzetten? Of gaan we de USSR stijl achterna, grijze betonklokken. Goedkoop, ecologisch verantwoord, simpel. Meer moet je toch niet hebben als ecologisch bewuste persoon.
Nog een besparing op bouwen en energie, gezamelijke douches. Minder water en warmte verspild, ook kan je de woningen/appartementen zelf wat kleiner maken. Nog goedkoper en simpeler nietwaar.
Al eens gehoord van leegstand en rennovatie?
En voor de rest sla je weer aan het karikaturiseren. Weinig overtuigend hoor. Alsof ecologsich verantwoorde woningen of appartementen per defintie ongezellig moeten zijn. Verdiep je eens wat in de moderne architectuur ofzo.

Citaat:
Doet me hard denken aan het USSR systeem. Iedereen werk en een dak boven het hoofd. Dat het werk blaadjes rapen is, of bout aandraaien in een lada fabriek maakt niet uit, ieder krijgt toch hetzelfde.
En nog wat karikaturiseren. Sterk! Jobs in de zorg- en milieusector zijn natuurlijk per definitie overbodig en onbevredigend. Tot de dag dat je ze nodig hebt hé.

Citaat:
Als je geld genoeg hebt, kan je gemakkelijk de achterpoorten der belastingssysteem gebruiken.
Meer belastingen op de hoge inkomens gaat alleen maar leiden tot een kapitaalsvlucht. met andere woorden, je ondernemers bollen het af, en de tamme kloten blijven achter.
Dus ondernemers zijn allemaal foefelaars volgens jou. Interessant. Ik hou er een andere visie op na.

Citaat:
Het zijn politici, hun enige bekommernis is macht en geld. Ze lullen allemaal, en ze beloven je hemel en aarde.

En nog wat nihilisme als toetje. Met de boodschap: doe maar op, er is toch niets aan te veranderen. Hopelijk heb jij nog geen kinderen en denk je er ook niet aan er nog te krijgen...

Citaat:
Hehe, prima Linkse vogel.
Wie op zijn 16 niet links is, is geen mens
Wie op zijn 30 nog links is, is gewoon hersendood.
En bij de koffie nog wat auroriteitsargumenten. Sterk!

Laatst gewijzigd door Edina : 25 januari 2007 om 22:04.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 22:08   #477
Tomas
Gouverneur

Standaard

ok, je kan inderdaad geen fauna en flora laten terugkomen op de plaats waar je sociale woningen bouwt, da's een realiteit. Maar dat beweert ook niemand. De bedoeling is om zowel het een als het ander te kunnen doen.

ok, welke manier is dan fout en dewelke juist?
Groen! wil toch dat de mensen er economisch niet op achteruitgaan (landbouwers die hun job niet verliezen) én tegelijk een verbetering voor het milieu bereiken. Ik weet niet precies hoe ze dat willen doen, maar ik geloof wel dat ze er alles voor zullen proberen doen om zowel de boeren als het milieu gerust te stellen, niet? (Vera Dua heeft destijds heel wat gesprekken gehad met de landbouwers totdat er een akkoord was, herinner ik me).

Akkoord, de meest mensen vrezen hun werk, dat ook goed betaald wordt. Wem daarvan vind ik dat Groen! iets moet aan doen. Ze zouden soortgelijk werk, even goed betaald, moeten geven aan dezelfde mensen in andere bedrijven, die dezelfde produkten maken, maar dan milieuvriendelijk.
Dat klinkt op het eerste zicht misschien niet haalbaar, maar er zijn tal van studies (nagaan of het te doen is) die vertellen dat het te doen is.

Maar de mensen hebben schrik hun werk te verliezen.

Er zijn precies wel wat praktische dingen die moeilijk te realiseren zijn door Groen!. Maar ik geloof in hun bedoelingen. En ik geloof ook dat 'aan het beleid zijn' een gezoek is naar het proberen zo veel mogelijk goed realiseren ervan. Pasklare oplossingen vooraf kan je nooit geven. Je doet dat altijd in overleg met de mensen.
Wat ik ook vind is dat Europa (de andere landen) mee moeten zijn. Want 1 land dat zoiets doet is concurrentieel nadelig. Maar ja, we moeten wel iets doen.
Neen, principieel kies ik voor Groen! omdat zij mensen uiteindelijk belangrijker vinden dan geld en traditionele foute oplossingen (VLD, CD&V,...).
Oud 25 januari 2007, 22:56   #478
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas
ok, je kan inderdaad geen fauna en flora laten terugkomen op de plaats waar je sociale woningen bouwt, da's een realiteit. Maar dat beweert ook niemand. De bedoeling is om zowel het een als het ander te kunnen doen.
Je kan gewoon de twee niet combineren, het is of fauna en flora of beton en bakstenen. En ik kan je verzekeren dat daar geen speld tussen te krijgen is.

Citaat:
ok, welke manier is dan fout en dewelke juist?
Om minder vervuiling te hebben moet je de bevolking verlagen, Groen! wil ze juist verhogen.

Citaat:
Groen! wil toch dat de mensen er economisch niet op achteruitgaan (landbouwers die hun job niet verliezen) én tegelijk een verbetering voor het milieu bereiken.
Als je bedrijven doet sluiten om milieuredens, dan doe je de mensen er economisch op achteruit gaan. En als je landbouwers doet stoppen, dan krijg je idd minder vervuiling vanuit die hoek. Maar je pakt die mensen wel hun job af en maakt ons land afhankelijk van het buitenland en veroorzaak je meer vervuiling door lange transporten.

Citaat:
Ik weet niet precies hoe ze dat willen doen, maar ik geloof wel dat ze er alles voor zullen proberen doen om zowel de boeren als het milieu gerust te stellen, niet?
Troost u zij weten het ook niet.
En de landbouw heeft hen echt niet nodig om miieubewust te werken,trouwens ook op het vlak van energie winning zijn ze helemaal niet milieu vriendelijk bezig. Voor elke windmolen die geplaatst word, gaat er minstens 250m² beton de grond in als voetstuk. En naar elke molen moet er een weg aangelegd worden, eerst om hem te bouwen en daarna om hem te onderhouden.

Citaat:
Akkoord, de meest mensen vrezen hun werk, dat ook goed betaald wordt. Wem daarvan vind ik dat Groen! iets moet aan doen.
Dat komt omdat Groen! enkel afbreekt op industrieelvlak en niets opbouwd.

Citaat:
Ze zouden soortgelijk werk, even goed betaald, moeten geven aan dezelfde mensen in andere bedrijven, die dezelfde produkten maken, maar dan milieuvriendelijk.
Cement en pek kunnen nu eenmaal niet milieuvriendelijk gemaakt worden. En de bronnen om energie milieuvriendelijk te winnen sluiten zij nu net of bouwen ze vol met sociale woningen.

Citaat:
Dat klinkt op het eerste zicht misschien niet haalbaar, maar er zijn tal van studies (nagaan of het te doen is) die vertellen dat het te doen is.
Dat is zekers voor een deel haalbaar, maar Groen! heeft daarvoor reeds een deel van de mogelijkheden afgesloten
Energiewinning en het produceren van energiedragers valt onder zware industrie en deze is door Groen! nu net zeer zwaar belast en onder onwerkbare regels gebracht, zodat de meeste mensen daar niet meer aan willen beginnen in ons land.

Citaat:
Maar de mensen hebben schrik hun werk te verliezen.
Normaal zekers,nog niet goed gezien wat ze al hebben aangericht?

Citaat:
Er zijn precies wel wat praktische dingen die moeilijk te realiseren zijn door Groen!.
precies wel wat?????
Ze zouden beter wat eerlijker zijn tegenover hun kiezers.
Vaak denk ik dat FDW eerst bij Groen! in de leeris geweest, een cursus gaan volgen hoe maak ik de mensen bang en hoe zeg ik hen wat er allemaal fout is zonder oplossingen te bieden.
Citaat:
Maar ik geloof in hun bedoelingen.
Sommige bijven geloven is Sinter Klaas.

Citaat:
En ik geloof ook dat 'aan het beleid zijn' een gezoek is naar het proberen zo veel mogelijk goed realiseren ervan. Pasklare oplossingen vooraf kan je nooit geven. Je doet dat altijd in overleg met de mensen.
Groen! heeft aan het beleid deelgenomen. Het is toen dat ze de meeste mensen hebben bang gemaakt,,,,, Voor hen!!!!!
Citaat:
Wat ik ook vind is dat Europa (de andere landen) mee moeten zijn. Want 1 land dat zoiets doet is concurrentieel nadelig. Maar ja, we moeten wel iets doen.
Waarom probeerd Groen! milieu dan niet onder direct gezag van de EU te krijgen?
Maar wat groen! nu doet en inhet verleden heeft gedaan, is enkel de arme bevolkig meer taksen doen betalen en het milieu nog meer beschadigen.

Citaat:
Neen, principieel kies ik voor Groen! omdat zij mensen uiteindelijk belangrijker vinden dan geld en traditionele foute oplossingen (VLD, CD&V,...).
Jong en goedgelovig, en sommige mensen blijven goedgelovig.
Politici kennen enkel hun eigen broekzak en geven geen bal om ons of het milieu, zij staan enkel te janken als ze hun postje kwijt spelen.
Oud 25 januari 2007, 23:00   #479
Tomas
Gouverneur

Standaard

je bent precies wel een beetje gefrustreerd door groen!. Ik weet te weinig af van de details van hun verwezenlijkingen, maar waar ze voor willen gaan, daar sta ik achter.
Oud 25 januari 2007, 23:14   #480
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je bent precies wel een beetje gefrustreerd door groen!. Ik weet te weinig af van de details van hun verwezenlijkingen, maar waar ze voor willen gaan, daar sta ik achter.
Ik ben helemaal niet gefrustreerd op hen.
Alleen ken ik die partij al heel lang, van bij het begin.
En heb ik bij mijn wetenschappelijke vakken op school geleerd om niets zomaar voor waar te nemen en altijd eerst uit te zoeken wat welke actie als reactie geeft.
Groen! voerd eerst de actie uit en kijkt dan pas wat de reactie ervan is.
En tegelijk willen zij en de partij voor het volk en de partij voor het milieu zijn, maar dan wel zonder echte werkbare oplossingen te bieden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be