Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 11:13   #261
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De vraag is vooral of zij die hier de reële macht in handen hebben, nl. de politici (waaronder vele Vlaams-nationalisten) het wel goed doen. U vergist zich van doelwit, zoals altijd.
Wel, sommige politici zijn bekwame, harde werkers met een visie, terwijl anderen zich hun "royale" parlementaire wedde geenszins waard tonen. Maar het verschil met de (zo mogelijk nog royaler "gedoteerde") telgen van de koninklijke familie is natuurlijk wel, dat we onze (al dan niet bekwame) politici zélf hebben kunnen kiezen en aanduiden. En zoals geweten hebben de kiezers niet alleen altijd gelijk, ze krijgen bovendien meestal ook de politici die ze verdienen.

Ik vraag me alleen af, waar we prins Flup als toekomstig staatshoofd dan wel aan verdiend mogen hebben..

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:07   #262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is vooral of zij die hier de reële macht in handen hebben, nl. de politici (waaronder vele Vlaams-nationalisten) het wel goed doen. U vergist zich van doelwit, zoals altijd.
Helemaal niet. Ook politici moeten de lakmoesproef ondergaan. Net als het staatshoofd.

U heeft trouwens nog steeds niet ingegaan op mijn opmerkingen over uw tegenstrijdige uitspraken, nl. toen u beweerde dat de koning enerzijds geen reële macht heeft maar anderzijds, op een ander moment, stelde dat de koning een buffer vormt tegen de politici. Indien de koning geen macht heeft, kan hij niet ingaan tegen de politici. Doet hij dat echter, dan gaat hij in tegen de bepalingen van de grondwet. Wat is het dus? Wilt u een koning die de politici, d.i. de door het volk verkozenen, weerspreekt en hun beslissingen ongedaan maakt? Of wilt u een constitutioneel monarch die zich neerlegt bij de wetten en de besluitvorming van een democratisch land?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:09   #263
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat u de Vlaemsche vlag afschaffen? Eindelijk een goed idee van Vandenberghe !
Waarom moet ik een symbool afschaffen? Trouwens, beste vriend, u zit de hele tijd te kankeren over de Vlaamse vlag als een feodaal relict dat men best buiten gooit... Waarom stelt u datzelfde niet van de andere vlaggen? Van de gemeentewapens? Van de provinciewapens?

Een vlag is trouwens nog iets anders dan een staatsfunctie die niet meer van deze tijd is!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 12:11   #264
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Ik vraag me alleen af, waar we prins Flup als toekomstig staatshoofd dan wel aan verdiend mogen hebben..
Ik vraag me af, waaraan we überhaupt het verschijnsel 'staatshoofd' verdiend hebben. Dat is een volkomen overbodige functie. Zwitserland heeft bv geen staatshoofd; de protocolaire humbug wordt via een beurtrol door een regeringslid waargenomen en voor de rest is er niks. Het is bijgeloof dat een staatshoofd nodig is. Ik denk zelfs dat het een heel schadelijke functie is omdat ze de fictie creëert dat er een soort Führer nodig is om de boel te leiden en richting te geven. Hadden bv de Amerikanen geen staatshoofd gehad, dan zaten ze nu niet in Irak (net zoals de kroonprins heeft ook Bush een Missie, en zoiets pleegt mensenlevens te kosten).

Dat zo'n staatshoofd dan ook nog eens via erfelijkheid aan de bak moet komen, is dan bijgeloof in het kwadraat.
Oud 26 januari 2007, 12:21   #265
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is of de politici "het" wel kunnen met hun 53 miljoen euro belastinggeld per jaar.
Citaat:
De vraag is vooral of zij die hier de reële macht in handen hebben, nl. de politici (waaronder vele Vlaams-nationalisten) het wel goed doen.
Goede vraag. Vandaar dat ze regelmatig moeten verkozen worden, of weer niet. Naargelang wat het volk ervan vindt.

Het probleem met de koning is dat niemand hem ooit heeft gevraagd of gekozen, en ondanks dat dure niksdoenerij mogen we nog steeds niet kiezen of hij mag blijven dan wel ophoepelen.

En nog erger : als we niet alles in het werk stellen om filip te weerhouden de troon te 'krijgen', dan zit er weer ene zonder dat het volk ernaar gevraagd heeft of ervoor gekozen heeft, en opnieuw koning-voor-het-leven, zonder dat we hem, ondanks zijn domheid, onhandigheid en lulligheid, ooit kunnen doen aftreden.

De juiste weg is gewoon die monarchie afschaffen. Weg met die bende dure imbecielen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 januari 2007 om 12:21.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:24   #266
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tot een dergelijk besluit kan ik op geen enkele wijze komen. Desmet gaf ook een interview weg.

Ja omdat het nu eenmaal toch gelekt was, ik denk persoonlijk dat m anders zou gezwegen hebben, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:26   #267
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Jep wees gerust dat de prins nog voldoende lange vingers heeft om die mannen beiden op hun beurt onder tafel te kloten. Daarom ook dat ik hier ergens stel "in a way is het eerlijk van de prins"...

Maar de prins moet zo een zaken echt niet gaan doen hij staat hier al tamelijk wankel en dan die mannen nog een koord geven om hem mee op te hangen...

Die mannen zijn natuurlijk wel van het rottigste geslacht... Hiermee ondermijnen ze op hun manier het koningshuis en dat weten ze natuurlijk ook en in plaats van enige weerhoudendheid te hebben om het publiek te maken gaan ze er helemaal op in. Zegt natuurlijk veel over hun "objectiviteit" en over het feit dat wat de prins hen eigenlijk wou zeggen ook wel waar is...

Maar kijk laat niet weg dat de prins zo een zaken natuurlijk niet moet doen maar het is ook maar een mens hé...We vergeten dat toch vaak. Die man heeft er ook niet voor gekozen...

Wij hebben er ook niet voor gekozen... daarom dat een republiek beter is...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:44   #268
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Yep, zonder de koekedozenlobby was dat reeds het geval.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:55   #269
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u respect voor uw familie? Het hoofd van uw familie uw vader bijvoorbeeld? Moet hij die ook verdienen?
Van nature wel, al kunnen zij dat respect verliezen door hun gedrag.

Maar de koning of de eersteminister zijn geen familie. Er is helemaal niets natuurlijk aan de band die we met hen hebben (zeker in België met ons geïmporteerd koningshuis), en er is dus helemaal geen spontaan respect. Gezien ze de pretentie hebben ons te besturen, moeten ze elke gram respect verdienen door hun gedrag, hun kunde, hun attitude. Ze moeten met andere woorden uitmuntend zijn. Zoniet: geen respect en geen gezag.

Citaat:
Eigenlijk drinkt mijn vader en is hij daardoor helemaal niet rationeel ik verlies toch het respect voor die man hoor...
Zelfs een dronkaard kan nog respect krijgen, afhankelijk van hoe hij zich gedraagt tegenover zijn familie, zijn medemensen, zichzelf.

Citaat:
Je kan zeggen dat mijn idee zeer primitief is
Ik denk eerder dat het kinderlijk is.

Jouw maatschappelijke opvatting is gebaseerd op infantilisering van de burgers. Alsof de maatschappij een vader zouden nodig hebben: dat is inderdaad een door en door middeleeuwse opvatting.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 13:56.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:56   #270
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij die vrouw heb ik op het einde geleerd dat ik respect moest hebben voor dat mens...
Sla jij niet respect en gezag door elkaar?
Oud 26 januari 2007, 13:58   #271
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jah dat is weer die rebelse visie
Neen, dat is gewoon een democratische visie.

U bent de rebel met uw reactionaire visie: u rebelleert tegen de geest van de democratie.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 13:59.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:04   #272
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Neen, dat is gewoon een democratische visie.

U bent de rebel met uw reactionaire visie: u rebelleert tegen de geest van de democratie.
democratisch én rebels. Rebels met rede trouwens.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:06   #273
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weet iemand van wie Laurent eigenlijk komt?
Wie de papa van Laurent echt is? Onlangs gehoord wist daar niks van (ben nog wat te jong)... Maar ben de naam weer kwijt!
De naam die u zoekt is Aldo Vastapane.

http://www2.abendblatt.de/daten/2003/04/14/145549.html
Oud 26 januari 2007, 14:11   #274
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

En dan clément is het niet?
heb je toevallig geen foto van een jongere Vastapan ? ... zou misschien verhelderend zijn
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:54   #275
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Wel, sommige politici zijn bekwame, harde werkers met een visie, terwijl anderen zich hun "royale" parlementaire wedde geenszins waard tonen. Maar het verschil met de (zo mogelijk nog royaler "gedoteerde") telgen van de koninklijke familie is natuurlijk wel, dat we onze (al dan niet bekwame) politici zélf hebben kunnen kiezen en aanduiden. En zoals geweten hebben de kiezers niet alleen altijd gelijk, ze krijgen bovendien meestal ook de politici die ze verdienen.

80% van de verkozen politici worden enkel en alleen verkozen omdat ze bovenaan de kieslijst staan. Bovendien hebben we veel te veel politici in België en krijgen de partijen veel te veel subsidies (53.000.000 euro las ik deze morgen nog).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:55   #276
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zoiets als de Weimarrepubliek voor u, zeker?
Oud 26 januari 2007, 14:56   #277
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Goede vraag. Vandaar dat ze regelmatig moeten verkozen worden, of weer niet. Naargelang wat het volk ervan vindt.

Het probleem met de koning is dat niemand hem ooit heeft gevraagd of gekozen, en ondanks dat dure niksdoenerij mogen we nog steeds niet kiezen of hij mag blijven dan wel ophoepelen.

En nog erger : als we niet alles in het werk stellen om filip te weerhouden de troon te 'krijgen', dan zit er weer ene zonder dat het volk ernaar gevraagd heeft of ervoor gekozen heeft, en opnieuw koning-voor-het-leven, zonder dat we hem, ondanks zijn domheid, onhandigheid en lulligheid, ooit kunnen doen aftreden.

De juiste weg is gewoon die monarchie afschaffen. Weg met die bende dure imbecielen.
Bent u zelf zo slim dat u anderen voor "imbeciel" verslijt?
Oud 26 januari 2007, 14:57   #278
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom moet ik een symbool afschaffen? Trouwens, beste vriend, u zit de hele tijd te kankeren over de Vlaamse vlag als een feodaal relict dat men best buiten gooit... Waarom stelt u datzelfde niet van de andere vlaggen? Van de gemeentewapens? Van de provinciewapens?

Een vlag is trouwens nog iets anders dan een staatsfunctie die niet meer van deze tijd is!
Ik ben het er mee eens alles onder de Belgische (en Europese) vlag te doen, hoor.
Oud 26 januari 2007, 14:59   #279
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zoiets als de Weimarrepubliek voor u, zeker?
pure aandachtafleiding

Een republiek, daar ging het over, is democratischer. Het staatshoofd wordt verkozen en herkozen. Dit hoeft helemaal niet het model van de VS te zijn maar de eerste minister kan die taak perfect waarnemen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:10   #280
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
pure aandachtafleiding

Een republiek, daar ging het over, is democratischer. Het staatshoofd wordt verkozen en herkozen. Dit hoeft helemaal niet het model van de VS te zijn maar de eerste minister kan die taak perfect waarnemen.
En wie is de tegenmacht dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be