![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och, adel, ze weten het zelf niet goed. Vooral de 'lagere' onder hen. De zogenaamde jonkheren en jonkvrouwen, beweren dat ze jonkheer zijn. Helaas voor hen jonkheer is geen titel, zelfs geen rang. De laagste rang is ridder.
Jonkheer of jonkvrouw is een predicaat, gewoon een aanspreking. Zoals je iedere volwassen man meneer of heer noemt als je die aanspreekt, gebruik je voor die typen jonkheer i.p.v. meneer. En waar ze het vandaan halen dat we de prinsen van koninklijke bloede met monseigneur zouden moeten aanspreken weet ik ook niet. Dat is in Nederland alleszins niet het geval. In het Nederlands - en dat is toch de eerste officiële taal in dit land - dient monseigneur alleen om een bisschop mee aan te spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat RESPECT voor uw kunde vloeit niet voort uit het feit dat ge een titel hebt, maar om het feit dat je een onmisbare taak hebt in de maatschappij. Adel en dus ook titel-adel heeft daar geen uitstaans mee want het werkt immers in een ander denkkader dat respect anders definieert.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens u moet Luxemburg dus dringend evenveel macht krijgen in de VN als China, Rusland, US? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
1 staatshoofd met erfelijke troonopvolging => de drager van de kroon, dynast, een gekroond hoofd, heer, hoogheid, landsvorst, monarch |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
|
![]() Citaat:
eerlijk: "ik was fout!" Het is evident dat ik de bedrijfsvoorheffing (en patronale bijdrage)bedoelde... Sorry voor het verkeerd gebruik van termen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Banneling
|
![]() ief de smet zal zichzelf weer een held vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook heeft u nog steeds niet uw stelling "taak = verdienste" bij een monarch bewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een verdienste is toch steeds binnen een context te zien. Alles en iedereen kan zijn of haar verdienste hebben.
Dat kinderen goed opgegroeid zijn tot volwassen en verantwoordelijke burgers, aangename mensen, kan best een verdienste zijn van hun ouders. Dat de Vlaamse begroting netjes op orde is, is de verdienste van Van Mechelen en de rest van de Vlaamse regering (al enkele regeringen op rij). Zo kunnen we doorgaan. Maar het is niet dat je regeringsleider bent dat je een verdienste hebt? Tenzij je beweert dat het de verdienste van Verhofstad is dat we nu heel wat staatseigendomme opgeruimd hebben. Dat is dan eerder ironisch. Misschien dat Filip als koning een verdienste zou kunnen hebben, puur hypothetisch, want ik betwijfel het sterk, maar hij zal het eerst moeten bewijzen. Het is niet omdat ie koning wordt dat hij daarmee automatische een verdienste heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
|
![]() Citaat:
[SIZE=4]ver·dien·ste[/SIZE] (de ~ (v.), ~n) 1 dat waardoor men aanspraak kan maken op lof, erkentelijkheid => merites[SIZE=4]er·ken·te·lijk·heid[/SIZE] (de ~ (v.)) 1 dankbaarheid[SIZE=4]dank·baar·heid[/SIZE] (de ~ (v.)) 1 het dankbaar zijn => dank, erkentelijkheid; <=> ondankbaarheid ![]() Ik geloof dat jullie weldegelijk snappen waarover dit allemaal gaat (tip: ik heb het zelf aangeduid maar ssst niet te luid roepen)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
|
![]() Citaat:
[SIZE=4]ti·tel[/SIZE] (de ~ (m.), ~s) 1 naam van een boek of een gedeelte daarvan, van een plaat, film enz. 2 benaming, vaak door de overheid verleend, waaronder iem. een functie vervult en waarmee tevens een maatschappelijke positie of waardigheid wordt aangeduid => titulatuur 3 kwalificatie als kampioen => kampioenschap 4 [jur.] onderdeel van een wetboek, wet of besluit (lol zelf deze klopt maar dat terzijde)5 [jur.] rechtsgrond Volgt u alvast de weg die al een paar keer uitstippelde via de definities van de woorden zoals de van dale ons leert en dan kom je er nochtans maar ik vrees dat het meer iets is van niet willen dan van niet kunnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je koning bent dat je aansprak kan maken op lof of dankbaarheid. Door je job als koning goed en secuur te vervullen kan je op die lof aanspraak maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat de Fluppe zo gauw mogelijk aan de macht komt: kan hij zijn eigen koninkrijk zien uiteenspatten.
![]() |
#414 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens de politieke filosofie is het perfect gerechtvaardigd de monarchie te vervangen door een ander staatsbestel indien dit de democratie en de relatie tussen overheid en burgers ten goede komt: dus waarom nog wachten?
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent blijkbaar dan toch de enigste die het snapt hier op het forum, wij in ieder geval niet. Speciaal voor jou zal ik een simpel voorbeeld geven van taak en verdienste. Als mijn werkgever mij 's morgens een taak geeft maar ik voer ze niet uit in de loop van de dag kan ik toch geen verdienste hebben? Verdienste moet hier niet gezien worden als verloning maar wel in de context van verdienstelijk zijn, wat ik zeker niet was, aangezien ik de mij opgelegde taak niet uitvoerde. Laatst gewijzigd door daiwa : 28 januari 2007 om 03:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probleem is dat veel politici in dit land wel de overtuiging zijn toegedaan dat er een verandering nodig is, maar als puntje bij paaltje komt toch niet overgaan tot daden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |