![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als zelf kobaf het zegt... ![]() Trouwens wie een beetje nadenkt ziet toch dat dat helemaal contraproductief is wie zou dan nog gaan werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als België wilt overleven vrees ik dat dit zelfs de enige oplossing is. Vandaag de laaggeschoolden, morgen de middelklasse en overmorgen kunnen ook de hooggeschoolden gemakkelijk vervangen worden door werknemers uit de lage loonlanden. In India en China staan ze binnekort aan te schuiven om voor een paar honderd Euro's/maand de jobs van onze hooggeschoolden over te nemen. Vergeet niet dat je met een paar honderd Euro's daar evenveel kan doen als hier met een paar duizend.
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() Armen zou men verplicht in curatale moeten stellen zodat ze eruit zouden geraken. Dit natuurlijk met alle menselijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij tevreden met 800€ in de maand?
![]() |
#346 |
Minister
|
![]() Het gaat erom dat dit basisinkomen onvoorwaardelijk is en men dus de zekerheid heeft niet geschorst te worden.
Met zo'n basisinkomen wordt het mogelijk om deeltijds te gaan werken. Mensen zullen extra gemotiveerd zijn om te werken omdat het iets opbrengt. Het zou een heel belangrijke stap zijn in de strijd tegen de groeiende armoede Voor mensen die absoluut niets kunnen bij verdienen, zoals bejaarden, ernstig zieken,... zou het basisinkomen wel iets hoger mogen liggen dan 800 euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je wat van het anarchisme zou afweten zou je weten dat ieder lid van de samenleving elkaar niet hoeft te kennen om toch een samenleving te vormen en geen systeem zoals we nu in leven. Wat men ook bij CAP aanhangt is een samenleving dat van beneden naar boven is gestuurd door,zoals in de geschriften van bakounine,de organisatie van werkers,werklozen,enz te betrekken bij het beleid om hun adviezen op te volgen. Over werken, werken is geen steriel bezigheid maar een instrument om de samenleving vorm te geven in tegenstelling tot arbeid dat een instrument is van onderdrukking omdat arbeiders geen keuze en inspraak hebben.
![]() |
![]() |
#348 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
|
![]() is wel het punt want als je er niet tevreden mee zou zijn zou je nog gaan bijwerken - wat jij beweerde dat dan niemand zou doen
ik zou in dat systeem zelfs werken en ik kan je garanderen dat dat wil zeggen dat iedereen dan zal werken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet gewoon werken en normaal verdienen,en al die onzin van onvoorwaardelijk basisloon achtewege laten hé. We hebben een geboorterecht dat we met werken kunnen af kopen,dat is al eeuwen zo,ze werkt dat u eenmaal. Waarom opeisen als iedereen dit moet VERDIENEN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
|
![]() waarom te bang zijn om het op te eisen zodat iedereen het moet blijven verdienen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2007 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=King of beggars and fleas;2379690]waarom te bang zijn om het op te eisen
[/quote ] Ben ik echt waar niet hoor !!! maar Uw eis is onterecht !!!! Citaat:
Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 januari 2007 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Allemaal dingen die nodig zijn om gewone mensen een menswaardig bestaan te geven. In onze maatschappij worden al die dingen doorberekend in de kostprijs van een produkt. Maar alleen in de kostprijs van produkten die we zelf maken. Ik heb het al duizend keer herhaald. Wanneer wij hier een DVD speler bouwen dan kost die 100€ waarvan 60 a 70€ naar de staatskas gaan. Wanneer we die in China laten bouwen kost die 15€ en als die dan hier verkocht word verdiend de staat daar 6 a 7€ aan. Daarom moeten de belastingen op arbeid verplaatst worden naar belasting op consumptie en moeten onze loonkosten naar beneden. Uiteindelijk zal die DVD speler (wat een luxe produkt is) dan waarschijnlijk 120€ gaan kosten wanneer die hier gemaakt is (maar dan made in Belgium) en 110€ wanneer die in China is geproduceerd. Daartegenover zal een brood i.p.v 1,8€ nog hooguit 0,6€ kosten. Een huis zal ca 1/3e kosten van wat het nu kost. De huur zal dus gelijdelijk aan ook zakken naar 1/3 enz... Moet je ook nog bedenken dat we die DVD speler van 30€ bij het kleinste defect niet meer kunnen laten maken omdat we voor de prijs die we moeten betalen om het ding aleen maar open te maken al meer kwijt zijn dan het ding heeft gekost. Ook dat zal voorbij zijn. Door de loonkosten te beperken tot 5 a 7€ /uur is het nu perfect rendabel geworden om die DVD speler te laten herstellen. Een bijverschijnsel is dat +100000 DVD spelers/jaar minder op de afvalberg terecht komen.
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 28 januari 2007 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Chat gehalte is hier wel erg hoog !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
|
![]() !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
|
![]() dat moet jij nu net zeggen die van elke discussie een chat hier maakt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
|
![]() [quote=duveltje382;2380716]
Citaat:
kruip dus maar weer terug in je ellendige holletje gollem smeagol zal mss binnen vijfhonderd jaar wel tevoorschijn komen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2007 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
|
![]() Citaat:
nu alle volkeren en culturen hebben eigenlijk zo n thora. en de mensenrechten zijn eigenlijk die universele thora. De thora waarin enkel de essentiele en universele moraal overblijft dus ontdaan van alle godsdienstige en culturele elementen. wat die organisaties van onderop betreft - ik experimenteer daar al jaren mee in de praktijk en het is onmogelijk gebleken - die arbeiders zijn voor het grootste gedeelte niet geinteresseerd om betrokken te worden bij het beleid. Je doet hen onrecht aan dat van hen te eisen. Laat ze dus het recht om simpel en apolitiek te zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2007 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
|
![]() |
![]() |
![]() |