Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 08:43   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ongegronde angst is een slechte raadgever.

Angst voor islam is helemaal niet ongegrond. Kijk gewoon naar de landen en streken waar ze voet aan wal hebben en bekijk de resultaten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 10:54   #122
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ongegronde angst is een slechte raadgever.

Angst voor islam is helemaal niet ongegrond. Kijk gewoon naar de landen en streken waar ze voet aan wal hebben en bekijk de resultaten.
Ja, in DIE landen... bekijk de moslims hier eens?
Diegene die zeggen dat ze moslim zijn doen alleen maar mee met de ramadan, volgens mij geen bedreiging voor ons. De iets meer gelovigen doen ook nog aan de geloofsbelijdenis (Shahadah), rituele gebeden (Salat of Salah) het geven van aalmoezen (zakat of zakah) en/of hun pelgrimstocht naar Mekka... dat is toch ook geen bedreiging? Die "Zakat" vind ik zelfs nog een nobel gebaar
en dan heb je nog SOMMIGE moslims die meedoen met die -inderdaad- gevreesde 'Jihad' , waar dan nog onderscheid bestaat tussen de grote en de kleine Jihad, waarvan dat laatste inderdaad "militair opnemen tegen diegene die de islam bedreigen" betekend. En ik denk, mijn beste, dat van die laatste soort maar een handjevol van bestaat hier in Europa. Maar het zijn wel diegene die de hele islam laten afschilderen als terreur.

Zoek maar op: "de vijf zuilen van de islam"

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 29 januari 2007 om 10:56.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 11:04   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Jihad' , waar dan nog onderscheid bestaat tussen de grote en de kleine Jihad, waarvan dat laatste inderdaad "militair opnemen tegen diegene die de islam bedreigen" betekend. En ik denk, mijn beste, dat van die laatste soort maar een handjevol van bestaat hier in Europa. Maar het zijn wel diegene die de hele islam laten afschilderen als terreur.
Bedoel je nu dat heel noord-afrika, delen van centraal afrika, het volledige midden-oosten allemaal het arabische schiereiland binnenvielen en de daar wonende islamieten bedreigden?

Misschien helpt het je even uit je waan als je de eerste eeuwen van de islamitische expansie bekijkt en ziet waar Jihad voor staat:

http://www.usc.edu/dept/MSA/history/.../century7.html

Bovendien stond vandaag (nog maar eens) in: http://www.nu.nl/news.jsp?n=959015&c=21

Britse moslimjongeren radicaliseren

Uitgegeven: 29 januari 2007 06:13
Laatst gewijzigd: 29 januari 2007 09:53

LONDEN - Britse moslimjongeren radicaliseren. Een groeiend aantal jonge moslims in Groot-Brittannië raakt geïnspireerd door de politieke islam.

De steun voor militante islamitische groeperingen neemt toe. Ook willen steeds meer jongere islamieten invoering van islamitische wetgeving (sharia) en voor vrouwen de hoofddoek verplichten.

Dat blijkt uit een onderzoek voor de politieke denktank Policy Exchange onder ruim duizend moslims. De resultaten werden maandag bekendgemaakt.

Sharia

Van de ondervraagde 16- tot 24-jarigen wil 37 procent onder de sharia leven. Bij de 55-plussers is dat 17 procent. Van de jongeren zegt 13 procent terreurorganisaties als al-Qaeda te bewonderen, bij de ouderen is dat 3 procent.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 januari 2007, 11:30   #124
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoel je nu dat heel noord-afrika, delen van centraal afrika, het volledige midden-oosten allemaal het arabische schiereiland binnenvielen en de daar wonende islamieten bedreigden?

Misschien helpt het je even uit je waan als je de eerste eeuwen van de islamitische expansie bekijkt en ziet waar Jihad voor staat:

http://www.usc.edu/dept/MSA/history/.../century7.html
Waart gij niet diegene die zei dat ge de tijd geen 900 jaar moest terugdraaien?

Citaat:
Bovendien stond vandaag (nog maar eens) in: http://www.nu.nl/news.jsp?n=959015&c=21

Britse moslimjongeren radicaliseren

Uitgegeven: 29 januari 2007 06:13
Laatst gewijzigd: 29 januari 2007 09:53

LONDEN - Britse moslimjongeren radicaliseren. Een groeiend aantal jonge moslims in Groot-Brittannië raakt geïnspireerd door de politieke islam.

De steun voor militante islamitische groeperingen neemt toe. Ook willen steeds meer jongere islamieten invoering van islamitische wetgeving (sharia) en voor vrouwen de hoofddoek verplichten.

Dat blijkt uit een onderzoek voor de politieke denktank Policy Exchange onder ruim duizend moslims. De resultaten werden maandag bekendgemaakt.

Sharia

Van de ondervraagde 16- tot 24-jarigen wil 37 procent onder de sharia leven. Bij de 55-plussers is dat 17 procent. Van de jongeren zegt 13 procent terreurorganisaties als al-Qaeda te bewonderen, bij de ouderen is dat 3 procent.

Tjah, hadden wij in onze jeugd geen neiging om iets extreem uit te spoken? Hebben we het gedaan? (laat ik hopen van niet) Begrijp mij niet verkeerd, het is al een behoorlijk groot percentage maar denkt ge dat al die 37% (die met alleen een groot bakkes dus bijgerekend) een oorlog gaan voeren? Want zoals jij aangeeft (enfin, het onderzoek) hebben ze ruim duizend moslims "ondervraagt" waarvan ouderen en jongeren... acht jij de kans niet mogelijk dat ze juist bij de extremere groepen gaan zoeken? Misschien zie jij dit als een bedreiging, ik blijf er ondertussen nog kalm bij.
Oud 29 januari 2007, 11:33   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Waart gij niet diegene die zei dat ge de tijd geen 900 jaar moest terugdraaien?

het ging hem over de bepaling van "Jihad": jihad is zoals het verleden duidelijk laat zien helemaal geen vorm van zelfverdediging tegen bedreiging, maar een vorm van zuivere aggressie.

Oud 29 januari 2007, 11:34   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
denkt ge dat al die 37% (die met alleen een groot bakkes dus bijgerekend) een oorlog gaan voeren?
Hoeveel zelfontploffers zijn er nodig om 9/11 uit te voeren? Hoeveel in Madrid? Hoeveel in Londen? etc.etc.

Oud 29 januari 2007, 11:35   #127
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het ging hem over de bepaling van "Jihad": jihad is zoals het verleden duidelijk laat zien helemaal geen vorm van zelfverdediging tegen bedreiging, maar een vorm van zuivere aggressie.

zoals Bush nu doet onder het motto: "God bless America"
Oud 29 januari 2007, 11:40   #128
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel zelfontploffers zijn er nodig om 9/11 uit te voeren? Hoeveel in Madrid? Hoeveel in Londen? etc.etc.
Inderdaad, een handjevol. Nog niet zelfs. Moslimextremen kunnen idd gevaarlijk zijn, maar ga jij ervan uit dat ze desnoods de hele (niet-moslim)wereld gaan platbombarderen?

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 29 januari 2007 om 11:40.
Oud 29 januari 2007, 11:56   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Enig idee van de kosten die deze paar moslimextremisten al veroorzaken?

Hoeveel investeringen en extra personeel is reeds ingezet op luchthavens? Hoeveel controles er ondertussen gebeuren die nooit nodig waren?
Hoeveel de kosten bedragen voor al de invaliden die die aanslagen overleefden (er wordt enkel over doden gesproken, het aantal mensen die blijvende invaliditeit hebben wordt amper vermeld).

Oud 29 januari 2007, 12:12   #130
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enig idee van de kosten die deze paar moslimextremisten al veroorzaken?

Hoeveel investeringen en extra personeel is reeds ingezet op luchthavens? Hoeveel controles er ondertussen gebeuren die nooit nodig waren?
Hoeveel de kosten bedragen voor al de invaliden die die aanslagen overleefden (er wordt enkel over doden gesproken, het aantal mensen die blijvende invaliditeit hebben wordt amper vermeld).
Allemaal preventief (daarom niet nutteloos), want HOEVEEL keer is dit gebeurd? Is het juist door die veiligheid? of spreken we gewoon van een islamfobie? Moeten we de vrijlating van die CCC-leden ook nauwgezet volgen dan?
Luister, ik begrijp uw standpunt en ik blijf bij de mijne, dus zo kunnen we nog uren doorgaan.
Oud 29 januari 2007, 13:04   #131
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Neen: dat niet. Als ouder heb je wel degelijk het recht om je kinderen op te voeden in een sfeer en een geloof, waarvan je denkt dat dat het beste is in de wereld.

Het loopt pas fout als je later de kinderen niet de kans geeft om hun eigen ideeen te vormen, ook als deze afwijken of diagonaal staan tegenover je eigen ideeen. En daar loopt het serieus fout.

Met name is islam is een voorbeeld, waar het serieus fout zit: niet alleen je eigen kinderen maar ook alle andere mensen, moeten zich aanpassen aan de islam ideologie. Doe je dat niet, wijk je af of verlaat je de islam, volgt de doodstraf. Onvermijdelijk.
Dus u denkt dat geloof een goede sfeer is om uw kinderen mee op te voeden?
Waarom denkt u dat dit het beste zou zijn?

Waarin denkt u verschillen terug te vinden inzake het christelijk geloof en de islam?
Ok, die zullen er wel zijn maar toch...het idee erachter is identiek. Het gaat beiden over onderwerping van de volgelingen.
Om tot die groep te behoren moet elk lid zich onderwerpen aan de regels of anders wordt je verketterd.

Blijkbaar kunnen sommigen er niet bij dat IK 'a-geloof' ben (zoals mensen a-sexueel zijn).
Ik voel mij niet aangetrokken tot het geloven van, ik voel mij ook niet aangetrokken tot pop-idolen, sport-idolen enz enz...
Zelfs het vragen aan mij wat is uw favoriete muziekstijl...sorry, moet u daar het antwoord op verschuldigd blijven, ik hoor namelijk alle stijlen graag.

Of ik een eenzaat ben of een ongelukkig leven zou lijden/leiden (vul zelf maar in), dit staat buiten discussie.
Ik bekijk de samenleving door een andere bril dan de doorsnee mens en ik voel ook niet de drang om dingen of mensen te aanbidden.

Pas op, het is zeker geen voordeel om zo te zijn zoals ik ben...op sommige momenten zou ik ook graag zoals de mainstream zijn. Mijn nuchtere kijk op de dingen des levens kan bij velen nogal in slechte aarde vallen, gewoon omdat ze het niet begrijpen.
Net zoals bij u het geval is...u plakt mij onmiddelijk een dhimmie-status op.
Wel, moest uw leven en dat van vele andere niet beheerst worden door het geloven in 'iets' dan zou u mij deze status niet opkleven en zou u mij als een mens bezien.
Zoals hier al in een reply is gezegd...geloof = intolerantie.
En het is er zeker aan te merken als je de posts leest van de believers.

Dus ja, de mensheid zit met één groot zwak punt...en dat is geloof en het aanbidden van diverse dingen.
Hierdoor ben je beneveld en sluit je je af voor andere mensen/culturen die niet hetzelfde denken zoals u.

Aan het christelijk geloof kan je één ding als goed beschouwen...namelijk de 10 geboden (niet allemaal uiteraard).
Hierin kan je geen goddelijke wijsheid vinden, maar puur menselijke wijsheid.
Enfin, ik kom er nog op terug in de loop van de dag...heb nu te weinig tijd.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 13:12   #132
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ok, die zullen er wel zijn maar toch...het idee erachter is identiek. Het gaat beiden over onderwerping van de volgelingen.
Om tot die groep te behoren moet elk lid zich onderwerpen aan de regels of anders wordt je verketterd.
Inderdaad. In zekere (maar in het christendom zeer beperkte) mate is dit inderdaad zo. Elke maatschappij heeft regels nodig. En politie. En rechters. Zonder kan niet geleefd worden.

De islam gaat over het exact volgen van de kleinste domme regeltjes. Letterlijk. Een moslim dient zijn gat af te vegen met de rechterhand (nu hopen dat ik ze niet door elkaar gehaald heb). Er staat dus serieus een straf op als je dat niet doet.

Maar ook een atheist heeft regels nodig. En er zijn serieuze problemen met atheistische regels.

Door wat laat je dan je leven leiden ? Door je eigen voordeel ? Vertel eens.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 14:40   #133
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geloof = intolerantie.
Ja. Echt.

Ga wat lezen of zo.
Oud 29 januari 2007, 16:49   #134
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Dat angst een slechte raadgever is, zul je toch ook wel weten?
Maak eens een afspraak voor een goed gesprek met een psychiater, dat kan helpen.
Dat je niet weet of niet wil weten wat er rond je gebeurt, is heel erg.
Hiervoor bestaat wel geen psychiater, of misschien toch: je hebt -nu nog- de vrijheid om rond te kijken, te interpreteren, te commentarieren en te lachen.
maw om vrij te zijn!

Ik stel voor jou een kuur voor: ga naar een moslim enclave in de vrije wereld en ga daar vertellen dat je:
-ofwel hen vertelt dat er geen god bestaat (als je atheist bent)
-ofwel hen vertelt dat de christene god de enige god is (als je christen bent)
-ofwel dat de enige weg naar [vul hier maar in] (als je [vul hier je godsdienst in])

Als je dit overleeft, mag je hetzelfde eens proberen bij een van de andere godsdiensten.

Dat mag toch geen probleem zijn, want alleen ik blijk angst te hebben?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 17:09   #135
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Dus u denkt dat geloof een goede sfeer is om uw kinderen mee op te voeden?
Waarom denkt u dat dit het beste zou zijn?
Neen, dat denk ik niet. Ik heb dat ook nooit gesteld. Ik zei dat ouders het recht hebben om hun kinderen op te voeden in hun geloof, als zij denken dat dit de beste keuze is.

Citaat:
Waarin denkt u verschillen terug te vinden inzake het christelijk geloof en de islam?
Er is een levensgroot verschil tussen verketteren en vermoorden.
Trouwens lees deze post van mij eens na: (ik wil dat niet telkens opnieuw in- en overtypen)
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=112

Citaat:
Blijkbaar kunnen sommigen er niet bij dat IK 'a-geloof' ben (zoals mensen a-sexueel zijn).
Ik voel mij niet aangetrokken tot het geloven van, ik voel mij ook niet aangetrokken tot pop-idolen, sport-idolen enz enz...
Zelfs het vragen aan mij wat is uw favoriete muziekstijl...sorry, moet u daar het antwoord op verschuldigd blijven, ik hoor namelijk alle stijlen graag.
Als je hiermee wil verwijzen dat ik gelovig ben, heb je nog niet genoeg posts van mij gelezen. Ik voel exact hetzelfde bij de hierboven vetjes aangehaalde tekst. Wat muziek betreft: ik heb mijn favorieten, afhankelijk van mijn gemoedsgesteltenis, waar ik ben en de tijd van de dag.
Van klassiek, over country tot hard rock.

Citaat:
Pas op, het is zeker geen voordeel om zo te zijn zoals ik ben...op sommige momenten zou ik ook graag zoals de mainstream zijn. Mijn nuchtere kijk op de dingen des levens kan bij velen nogal in slechte aarde vallen, gewoon omdat ze het niet begrijpen.
Net zoals bij u het geval is...u plakt mij onmiddelijk een dhimmie-status op.
Ja, dat komt omdat ik vind dat jij geen problemen ziet in islam, een ideologie die al 1400+ jaar niets anders doet dan gewelddadig voortplanten.
En nu vind ik het nog erger, omdat je blijkbaar -volgens eigen zeggen- a-gelovig bent. Dat zou je toch moeten laten inzien, dat niet elk geloof op een gelijke manier te benaderen of te apprecieren is. Ik zie mij wel naast christenen leven als atheist, maar niet naast islam-aanhangers (want die mogen mij doden volgen hun boekje)

Citaat:
Wel, moest uw leven en dat van vele andere niet beheerst worden door het geloven in 'iets' dan zou u mij deze status niet opkleven en zou u mij als een mens bezien.
Nogmaals: ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat ik geloof in 'iets', tenzij je mijn prive kruistocht tegen islam 'geloven in iets' noemt.

Citaat:
Dus ja, de mensheid zit met één groot zwak punt...en dat is geloof en het aanbidden van diverse dingen.
Hierdoor ben je beneveld en sluit je je af voor andere mensen/culturen die niet hetzelfde denken zoals u.
Je blijft herhalen dat ik gelovig ben. En ik sluit mij niet af van andere mensen en culturen. Ik blijf alleen vechten tegen de ongelooflijke ideologie van de islam, die te veel en te vaak toegelaten wordt in onze moderne Westerse wereld.

Citaat:
Aan het christelijk geloof kan je één ding als goed beschouwen...namelijk de 10 geboden (niet allemaal uiteraard).
Hierin kan je geen goddelijke wijsheid vinden, maar puur menselijke wijsheid.
Enfin, ik kom er nog op terug in de loop van de dag...heb nu te weinig tijd.
Het feit dat islam verandert van verdraagzame toon naar een agressieve gewelddadige toon, is het beste bewijs, dat die leer uit een ziekelijke geest is ontsprongen ( die wel het oude en het nieuwe testament kende en de thalmud en wat er zoal gezegd werd over joodse en christene godsdienst).
Toen rmp(*) mohamed uit mekka verdween, omdat ze zijn geloof niet aanvaarden en gedurende de eerste jaren in medina, was hij tolerant.
Eens zijn roverstochten succes begon te krijgen en hij een almachtig despoot werd, werden ook de berichten van god plots veel agressiever.
En niemand stelt zich daar vragen bij?
Oud 29 januari 2007, 21:33   #136
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Nu ik deze topic heb gelezen moet ik toch zeggen dat hier een interessante discussie gaande is.

Maar ik vind het zelf wel erg kortzichtig van de topicstarter om alle religies onder 1 kam te scheren. Alhoewel bv. de drie monotheistische godsdiensten uit ongeveer hetzelfde gebied stammen ( christendom, jodendom en islam ) is tussen die 3 ook grote verschillen in de manieren van gebruiken ( rituelen, gebeden en intepretaties ) en zo hebben het christendom en de islam zo ook hun Messias en het jodendom wacht nog op de Messias. Zelf zie ik toch ook grote verschillen tussen de verschillende godsdiensten met hun daarbijbehorende gebruiken en kenmerken. Zo vind ik het rooms-katholieke geloof een heel mooi geloof met zijn prachtige voorwerpen binnenin de kerken ( altaar, heilige beelden, Miskelk ) en veel kerken hebben ook brandgeschilderde ramen en soms ook kerkschatten. Hoewel ik niet praktiserend ben dus niet naar de Mis ga ( hoewel ik wel een keer een Mis gezien heb met de paus tijdens kerstavond, dus ik weet wel hoe het enigsinds gaat ) moet ik toch zeggen dat ik een binding heb met de rooms-katholieke kerk. Ook toen ik godsdienstles kreeg op school moest ik zeggen dat ik dit ook interessant vond. En voor degenen die nergens in geloven: je moet niet vergeten dat het christendom altijd een grote invloed heeft gehad op de westerse cultuur. Zelfs al ben je zelf niet christelijk dan vind ik toch dat iedereen dit culturele erfgoed moet blijven verdedigen omdat dit al eeuwenlang aan de basis van onze maatschappij heeft gestaan. Een andere mening heb ik trouwens over de kleine orthodox-calvinistische kerkgenootschappen en sektes ( Mormonen, Jehova's Getuigen) die van het christendom zijn afgeleid. Die stromingen houden er dikwijls wel bizarre rituelen en levensopvattingen op na, met die groeperingen heb ik nauwelijks een binding, wat natuurlijk niet wil zeggen dat een andere daar niet in mag geloven. Zeker de orthodox-protestantse gemeenten in Nederland houden er erge stricte en sobere regels na. Van alle christelijke kerken blijf ik dus achter de rooms-katholieke kerk staan, immers is en blijft dit de Enige Ware Kerk van Christus die rechtstreeks vanuit Zijn dood stamt. De apostel Petrus werd trouwens na de dood, verrijzenis en hemelvaart van Jezus de eerste paus van de katholieken in het jaar 32.

Over de islam nog, tegen deze religie sta ik eigenlijk niet positief omdat deze religie nog achterloopt als je het vergelijkt met de westerse normen en waarden maar toch meer invloed krijgt. Dat baart me toch zorgen. Ik vind het niet OK dat een nieuwe, voor ons vreemde religie hier komt en zijn gebruiken en manieren hier komt presenteren. Zeker omdat enkele daarvan in botsing komen met die van ons en dat lijkt mij niet goed. Ik heb er trouwens niks op tegen hoe ze op de islam beleiden in islamitische landen, dat mogen ze zelf beslissen. Maar gebruiken van hun die hier echt niet samengaan of gebruiken die hier gewoon achterhaald en wreed zijn ( ritueel slachten ) moeten hier verboden worden. Maar mits de moslims hun godsdienst gewoon voor hunzelf houden en niet teveel laten zien in openbare functies is er voor de rest geen probleem. Voor de rest heb ik ook wel wat geleerd en gelezen over het boeddhisme en hindoeisme, maar daar ken ik toch niet genoeg van om daar een goed oordeel over te vellen.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 29 januari 2007 om 21:37.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 21:42   #137
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Over de islam nog, tegen deze religie sta ik eigenlijk niet positief omdat deze religie nog achterloopt als je het vergelijkt met de westerse normen en waarden maar toch meer invloed krijgt. Dat baart me toch zorgen. Ik vin d het niet OK dat een nieuwe, voor ons vreemde religie hier komt en zijn gebruiken en manieren hier komt presenteren. Zeker omdat enkele daarvan in botsing komen met die van ons en dat lijkt mij niet goed. Ik heb er trouwens niks op tegen hoe ze op de islam beleiden in islamitische landen, dat mogen ze zelf beslissen. Maar gebruiken van hun die hier echt niet samengaan of gebruiken die hier gewoon achterhaald en wreed zijn ( ritueel slachten ) moeten hier verboden worden. Maar mits de moslims hun godsdienst gewoon voor hunzelf houden en niet teveel laten zien in openbare functies is er voor de rest geen probleem. Voor de rest heb ik ook wel wat geleerd en gelezen over het boeddhisme en hindoeisme, maar daar ken ik toch niet genoeg van om daar een goed ordeel over te vellen.
Dat een nieuwe godsdienst zijn gebruiken komt presenteren, is voor mij geen enkel probleem, behalve dan dat die godsdienst in het heden en het verleden bewees en bewijst zich nergens aan te passen aan de bestaande wetten. In tegendeel: die hun eigen wetten willen toegepast zien, ook al staan ze haaks tegenover de seculiere wetten van het land waar ze (willen) wonen.

En ook al maken ze hun godsdienst niet openbaar, het doet niet af van het feit dat het heel discrimerend is (tegenover anders- en niet-gelovigen, tegenover vrouwen), in het kort tegen de rechten van de mens.
Als een moslim staat de rechten van de mens onderschrijft, dan moet het zich aanpassen. Doet het dan niet dan moet er vanuit de vrije wereld worden opgetreden. Onderschrijft een islam dictatuur (er bestaan immers geen andere staatsvormen onder islam) de rechten van de mens niet, dan nog moet het vrije westen erop aandringen, dat mensen die niet in het land willen blijven wonen, de vrijheid hebben om het te verlaten.

Iets wat het vrije Westen ook niet deed, toen het oostblok zuchtte onder de communistische dictaturen.
Oud 29 januari 2007, 21:43   #138
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

waarom zijn relegies slecht?

wie heeft een atoomboom gemaakt en gebruikt?
was dat een relegieuze mens?
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 21:46   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De ganse Boeddhistische kosmologie is in strijd met de wetenschap (en is dat altijd geweest), het is niet de bedoeling deze letterlijk te interpreteren. Op zich is er dus geen wezenlijk verschil met Genesis behalve dan dat er geen stromingen zijn binnen het Buddhisme die ze wel letterlijk gaan interpreteren.

Misschien is de wetenschap in strijd met het Boeddhistische kosmologie. Ooit al aan gedacht Westerling?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 21:57   #140
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
waarom zijn relegies slecht?

wie heeft een atoomboom gemaakt en gebruikt?
was dat een relegieuze mens?
Christen : Harry S. Truman

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be