![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5501 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En met "er is geen vinden aan" bedoel ik dat het niks te maken heeft met vinden. Iets is natuurlijk, of iets is het niet. En incest en pedofilie is niet onnatuurlijk. Het is natuurlijk laakbaar, maar niet onnatuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5502 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5504 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dan dat ik homosexualiteit onnatuurlijk vind en jij niet? Hoe bepaal jij dan dat homosexualiteit natuurlijk is? Omdat het gewoon gebeurt?
![]() |
![]() |
![]() |
#5505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens is geschapen om ooit plastiek uit te vinden door middel van natuurlijke samenstellingen samen te voegen in processen waardoor we met plastiek vanalles kunnen doen, kan toch ook dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#5506 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als we jou redenering van de functies volgen, in combinatie met je vorige statement, krijgen we wel iets bizars. Aan al de functies van homoseksualiteit kan heteroseksualiteit ook voldoen, volgens jouw. Daarom zijn het functies van "seksualiteit", tout court. Zeg jij , hè ? Maar hier haal je toch twee dingen door elkaar ? We zullen "je liefde uiten" nemen als voorbeeld van functie van homoseksualiteit/seksualiteit. Het is een functie van seksualiteit, maar voor homo's enkel van homoseksualiteit. Zij kunnen hun liefde niet uiten door heteroseksualiteit. Dus is het geen functie van seksualiteit, maar van homoseksualiteit, voor homo's. Snap je ? Ik weet dat het al eerder naar boven is gekomen, maar door jouw stelling, heb je het zelf eigenlijk bewezen. Ik heb alleen maar jouw stelling verder uitgewerkt, ik hoefde er niks bij te zetten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5507 |
Gouverneur
|
![]() Tuurlijk kan dat. Alleen heeft dat niks met het natuurlijk zijn van plastic te maken. Plastic komt niet voor in de natuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5508 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Homoseksualiteit is niet onnatuurlijk, want het komt voor in de natuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah jawel want zijn een deel van heel de natuurlijke schakel en wij maken plastiek...
![]() |
![]() |
![]() |
#5510 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, het uiten van liefde is geen functie van seksualiteit. Het uiten van liefde heeft met behoeften te maken, waarbij seksualiteit, maar ook andere dingen, een instrument kunnen zijn, om die behoefte te bevredigen. Dat dit instrument voor andere dingen wordt gebruikt, dan voor de reden waarvoor mensen met seksualiteit zijn uitgerust, betekent niet dat het daarom meer functies heeft. Kijk. De functie van een auto bijvoorbeeld is dat je jezelf ermee kunt verplaatsen. Daarom is hij gemaakt en daarom is hij ook gekocht. Maar je kunt er ook in relaxen, naar muziek luisteren, met de GPS spelen enz... maar uiteraard zijn dat maar bijfuncties, als je het al functies kunt noemen. Hoogstens kun je stellen dat je wagen daar functioneel kan in zijn. De functie van seksualiteit is het voortplanten. Als er geen seksualiteit meer zou zijn is wellicht alle leven van onze planeet verdwenen binnen de vijftig jaar of zo. Pak me niet op dat cijfer, je weet wat ik bedoel. Maar dat neemt niet weg, dat het tevens ook leuk is, dat het mensen dichter bij elkaar brengt, dat het bevredigd enz... Wat de meeste mensen doen die homoseksualiteit als normaliteit willen gaan zien is zeggen dat die bijfuncties eigenlijk de hoofdfunctie is en het voortplanten slechts een bijzaak zou zijn. Dat moeten ze wel, anders kunnen ze hun stelling dat homoseksualiteit normaal zou zijn niet onderbouwen natuurlijk. Ze vertrekken van de idee dat homoseksualiteit een normaliteit is en denken vanuit dat gegeven verder. Daarom komen ze tot zo'n conclusie. Maar is dat wel zo? Is voortplanten slechts een bijkomende functie, of is het juist van levensbelang? Ik denk het laatste. En waarom? Precies omdat ons bestaan daar van afhangt. Kun je mijn redenatie volgen? Je verwart de individuele invulling van seksualiteit, met de reden, waarom de mens met seksualiteit is uitgerust. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 januari 2007 om 18:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5512 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doordat je het nu plots geen functies meer noemt, maar "nevenwerkingen", kan je daar een beetje onderuit. Ik weet niet meer hoe, maar er staat me iets van bij dat we hadden aangetoond dat het even belangrijke nevenfuncties waren. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5513 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is een beetje als zeggen dat een vork de functie heeft om boterhammen mee te smeren, terwijl iedereen dat met een mes zou doen. Dat wie geen mes heeft, kan misschien evengoed zijn boterhammen smeren met een vork, kan best zijn, maar maar dan wordt de vork functioneel gemaakt voor iets waartoe hij eigenlijk geen bestaanreden heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeker nu ze uit een periode komen waar ze onderdrukt zijn geweest. Waar men niet alleen zei dat homoseksuelen geen functie hebben, maar dat ze eerder een negatieve invloed hebben op de samenleving. Beide visies zijn mijn inziens verkeerd. Het is niet zo dat homoseksuelen een negatieve invloed hebben op de samenleving. Want de invloed van iemand op de samenleving is niet afhankelijk van zijn geaardheid, maar van de bijdrage van het individu, los van zijn geaardheid. Anderzijds vind ik het ook overdreven om de weegschaal aan de andere kant te doen doorslaan en te doen alsof homoseksualiteit een evolutionistisch wonder is, die enkel voordelig voor de samenleving en daartoe functies zou hebben die uniek zijn. Dat is een overreageren vanuit die onderdrukking. Begrijpelijk, dat wel, maar ze komen in problemen als men om die functie vraagt. Om dan om je vraag te antwoorden, denk ik inderdaad dat homoseksualiteit geen meerwaarde heeft of geeft aan onze samenleving. Ik denk inderdaad dat zij geen functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen. Waarom? Omdat ik het niet zien, niet kan waarnemen, terwijl dat heel gewenst is. Homoseksuelen kunnen, gelukkig maar, vrij spreken in onze samenleving, maar ook zij kunnen de zin of de functie van homoseksualiteit niet duiden. Dan zeg ik dat mensen wel kunnen geloven dat kabouters en feeën bestaan en dat zelfs hardop beweren ook, maar zo lang ik geen kabouters zie, kan ik geen rekening mee houden, met die kabouters. De bewijslast ligt bij de believers. En het is waar, ik kan inderdaad niet bewijzen dat homoseksualiteit geen speciale functie zou hebben, maar het is ook niet aan mij om dat te doen. Zij die beweren van wel moeten mij die functie kunnen tonen. Want wat niet bestaat kan nooit bewezen worden, alleen wat wel bestaat. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 januari 2007 om 15:15. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5514 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Heel de argumentatie rond voortplanting heeft bij de mens omwille van de evolutie en sociale ontwikkeling steeds minder belang. Men kan al kinderen maken zonder geslachtsgemeenschap en dus zie je ook dat men afstapt van archaïsche systemen die daar naar verwijzen in de moderne maatschappijen. Ondertussen is ons sociaal en samenlevingsmodel zo geëvolueerd waar de tertiaire sector of dienstverlening zo belangrijk is geworden dat we zoveel van de anderen afhankelijk zijn ... dat het model van vader en moeder en kindjes in een cocon niet meer vol te houden valt. We zijn voor eten, bewoning, warmte en veel meer afhankelijk van honderden andere mensen ... de maatschappij past zich hieraan aan. Mensen die niet bezig zijn met opvoeding hebben dus een positieve impact op het netwerk dat de huidige maatschappij is. Ergo er is iets te zeggen voor het belang van de homoseksuele medemens en het verminderend belang van de heteroseksuele medemens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt dat homoseksualiteit geen functie zou hebben omdat er geen kans is op voortplanting. Dat zou u, buiten het genot, in ieder geval kunnen zeggen over homoseks. Maar homoseksualiteit opzich vertoont binnen de natuur diverse functies te hebben, en zelfs de evolutietheorie predikt dat het niet anders kan dan dat er een functie is, dat zijn blijkbaar functies, waar heteroseksualiteit alleen niet aan kan voldoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5519 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou immers niet logisch zijn om plezierig te seksen met je grootste vijand. Het kan natuurlijk wel, maar niet zonder één en ander te wringen. Citaat:
Ik weet natuurlijk ook wel dat niet iedereen het ene kind na het andere wil, maar dat is iets anders. Dat is de individuele invulling. Gezinsplanning. Citaat:
Alles heeft zijn voor en nadelen. Ook homoseksualiteit. Je zou bijvoorbeeld kunnen stellen dat homoseksuelen met een vaste partner geen centen moeten investeren in voorbehoedsmiddelen en zo meer geld kunnen vrijmaken voor iets anders. Dat is waar ook. Dat is een voordeel. Maar om nu te stellen dat dit een functie is, lijkt me ver naast de bal trappen. Het is misschien wat cru gesteld, maar het is in essentie dezelfde wijze van denken om bepaalde voordelen, functies te gaan noemen, als we kijken naar homoseksualiteit bij dieren. Citaat:
Neen. Het gaat om een mankement. Niet om een fysisch mankement, maar een relationeel mankement, waardoor men zich aangetrokken voelt tot mensen van hetzelfde geslacht en het voortplanten onmogelijk wordt. Niemand is volmaakt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 januari 2007 om 22:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5520 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar Paulus stelt ons gerust: het is niet grote genialiteit die hem drijft: Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 januari 2007 om 23:04. |
||
![]() |
![]() |