![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Bron www.een.be txt Datum 31/01/07 SCHULDLOZE ECHTSCHEIDING KOMT ERAAN De Kamercommissie Justitie heeft het principe van de schuldloze echtscheiding goedgekeurd. Bij alimentatie blijft het begrip echter behouden. Een "onherstelbare ontwrichting" van het huwelijk zal volstaan voor een echtscheiding. Dat kan betekenen dat de patrtners al een tijd niet meer samenwonen. Bij alimentatie blijft het begrip schuld wel behouden. Wie dus zwaar in de fout ging, kazn zijn recht op alimentatie kwijtspelen. Alimentatie wordt ook beperkt tot de lengte van het huwelijk. De vroegere levensstandaard speelt geen rol meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://tt.vrt.be/tt_een.php?p=161&g=on&s=0&r=0&x=1 En ja een goede zaak vind ik dat
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Als ik me niet vergis kan een niet-werkende e(e)ga alimentatie krijgen van de voormalige kostwinner. Met als verdediging dat deze geen baan heeft en niet gewend is die te hebben.
Stamt nog uit de tijd toen het ongebruikelijk was voor vrouwen om buitenshuis te werken.
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het wel een goede zaak.
Er zijn genoeg gevallen waar de man in armoede vervalt om het luxeleven van de ex-vrouw te onderhouden.. En dat een leven lang ! Dus dat vind ik wel een goede zaak: dat dat niet meer het geval is. Anderzijds blijkt echtscheiding voor vele vrouwen wel een oorzaak van armoede te zijn, dus het is een mes dat aan twee kanten snijdt, maar ik meen dat er voldoende garanties zijn ingebouwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() 162 tt-EEN 162 wo 31 jan 20:21:12
politiek ************************** HERVORMING SCHEIDING: NIET ALLES OK *************************************** CD&V-Kamerlid Servais Verherstraeten heeft bedenkingen bij de nieuwe proce- dure. Hij vreest dat die aanleiding zal geven tot schijnhuwelijken omdat de scheidingsprocedure te kort is. SP.A-Kamerlid Guy Swennen geeft de tekst een "grote onderscheiding". Toch vindt hij het jammer dat het schuldprincipe niet volledig verdwijnt en behouden blijft als er alimentatie wordt geëist. Ook Sabien Lahaye-Battheu (VLD) reageert tevreden, met name over de bepalingen in verband met de termijn voor de alimentatie. |
![]() |
![]() |