Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2007, 18:58   #21
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Gratis is het dus nooit, luxe moet je ook niet verwachten en je moet er nog zien te geraken met het openbaar vervoer en zorgen dat je genoeg geld over hebt om daar nog je potje te kunnen koken. Kansarme gezinnen moeten dus hoe dan ook sparen als ze via vakantieparticipatie een uistap of vakantie willen.
Gisteren op TV toch iets anders horen verkaren van een madammeke, 30 €/dag/persoon voor vol pension.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 19:00   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Wij deden vroeger de mooiste uitstappen die er waren. Kosten: de naft om tot in de Ardennen of de Eifel te geraken, een paar Marrokaanse broden en een doos eieren, enkele drinkebussen vol koffie of water. Heelder dagen fun in de open lucht en volop pret in de vrije natuur.
Meer moest dat niet zijn.
Maar tegenwoordig moeten de kinderen van mijn oudste broer naar de Efteling, daar moet natuurlijk "patat" gegeten worden en cola gedronken worden, en daarna nog een hamburger en wat snoepgoed... ga maar betalen papa.

Ik vind dat er initiatieven voor arme gezinnen mogen zijn, om hen te helpen eens een paar dagen te ontsnappen aan de dagelijkse sleur. Maar hebben de vakbonden en ziekenfondsen niet al zulke initiatieven ? En is dat niet hun taak of moet de overheid er weer voor opdraaien ?
Maar ziekenfondsen en vakbonden zijn ergens ook een stukje overheid hé,of worden dan toch door de overheid een stuk betaald hé.Dus ergens maakt het niet uit vanwaar juist de ondersteuning komt om op reis te kunnen gaan,feit blijft dat ik dit erg goed vind van onze overheid
Oud 31 januari 2007, 19:01   #23
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Mijn excuses, ik dacht dat de overheid betaalde vakanties ging weggeven. Zoals u het hier omschrijft klinkt het als een goed initiatief.
Das niets hoor maar zo zie je maar hoe vlug er misverstanden ontstaan omtrent voordelen, tegemoetkomingen en kortingen voor armen. Er doen heel veel indianenverhalen de ronde die de valse indruk wekken dat armen van alles en nog wat gratis krijgen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 19:03   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou toch eens aanraden om het filmpje eens te bekijken,de reizen zijn juist de zelfde dan anderen mensen maken,enkel wordt er een deel door de overheid terug betaald http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4342 Kijk voornamelijk naar de ervaringsdeskundige haar bevindingen hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 31 januari 2007 om 19:06.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 19:09   #25
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Gisteren op TV toch iets anders horen verkaren van een madammeke, 30 €/dag/persoon voor vol pension.
Ja, zo'n verblijven zitten er ook tussen Tot voor kort had ik hier de catalogus liggen met alle uitstappen. Heel veel vakanties zijn echter in goedkope huisjes of stacaravans, niet dat ik daar iets tegen heb. Een verblijf aan 30 euro per persoon per dag kunnen niet veel kansarmen betalen. Als je daar gebruik van maakt als koppel met twee kinderen lig je dus aan 120 euro. Dat is niet te doen. Dat kan hoogstens interessant zijn voor een koppel zonder kinderen of voor een alleenstaande die daar hard voor gespaard heeft om voor een speciale gelegenheid eens van die luxe te kunnen genieten.
Oud 31 januari 2007, 19:32   #26
debbie
Minister

Standaard

Hoewel ik niet tegen vakantieparticipatie ben, heb ik toch enkele bedenkingen.

1. Om een vakantie te kunnen boeken moet je lang op voorhand boeken omdat de weinige verblijven meestal vlug volgeboekt zijn. Voor een kansarm gezin vormt dat soms een probleem omdat het plannen in de toekomst niet echt iets is voor armen. Zo kan het gebeuren dat je elke maand iets aan de kant zet om te sparen maar dan wordt plots iemand ziek en heeft men problemen om de medicijnen te betalen, of er komt onverwachts een grote rekening in de bus, de jaarlijkse verrekening van de electriciteit ofzo. Het gebeurt dan ook regelmatig dat een vakantie op het laatst weer geanuleerd wordt, waarbij men toch een deel van het bedrag kwijt is.

2. Het geeft me altijd een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik blij dat mensen op die manier de kans krijgen om er eens tussenuit te zijn en hun zorgen eens voor een paar dagen achter zich te laten. Anderzijds besef ik dat de meeste kansarmen niet eens in aanmerking komen voor die uitstappen en dat ze intussen andere grote zorgen hebben, te weinig voeding, geen verwarming of zelfs geen dak boven het hoofd. Het geeft me ergens een wrang gevoel dat men arme gezinnen wil plezieren met een goedkope uitstap. Zo'n beetje alsof je een snoepje geeft aan een kind die dagelijks in armoede leeft, zonder echt iets aan die armoede te doen.
Oud 31 januari 2007, 19:41   #27
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Wat is het nu? Betaalt de overheid nu wel of niet mee aan die vakanties?
Oud 31 januari 2007, 19:43   #28
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Hoewel ik niet tegen vakantieparticipatie ben, heb ik toch enkele bedenkingen.

1. Om een vakantie te kunnen boeken moet je lang op voorhand boeken omdat de weinige verblijven meestal vlug volgeboekt zijn. Voor een kansarm gezin vormt dat soms een probleem omdat het plannen in de toekomst niet echt iets is voor armen. Zo kan het gebeuren dat je elke maand iets aan de kant zet om te sparen maar dan wordt plots iemand ziek en heeft men problemen om de medicijnen te betalen, of er komt onverwachts een grote rekening in de bus, de jaarlijkse verrekening van de electriciteit ofzo. Het gebeurt dan ook regelmatig dat een vakantie op het laatst weer geanuleerd wordt, waarbij men toch een deel van het bedrag kwijt is.

2. Het geeft me altijd een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik blij dat mensen op die manier de kans krijgen om er eens tussenuit te zijn en hun zorgen eens voor een paar dagen achter zich te laten. Anderzijds besef ik dat de meeste kansarmen niet eens in aanmerking komen voor die uitstappen en dat ze intussen andere grote zorgen hebben, te weinig voeding, geen verwarming of zelfs geen dak boven het hoofd. Het geeft me ergens een wrang gevoel dat men arme gezinnen wil plezieren met een goedkope uitstap. Zo'n beetje alsof je een snoepje geeft aan een kind die dagelijks in armoede leeft, zonder echt iets aan die armoede te doen.
Idd, men zou de arme werklozen werk moeten zoeken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 19:51   #29
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ha zeker, maar de regering houdt zich liever bezig met getallekes, 1,8,18 en oe oe en boe boe geluiden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 19:55   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk gewoon eens naar het filmpje hé http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4342
Oud 31 januari 2007, 19:57   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg je toch niet tegen iemand van het VWS hé .............
Oud 31 januari 2007, 20:18   #32
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, de overheid betaald niet mee aan die vakanties.
Oud 31 januari 2007, 20:19   #33
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4342
Meer kansarme Vlamingen moeten op vakantie kunnen gaan. Dat heeft Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois vandaag gezegd op een forum over Vakantieparticipatie in Antwerpen. Vakantieparticipatie is een steunpunt voor Vlamingen met een laag inkomen die er ook wel eens een paar dagen tussen uit willen trekken. Het steunpunt hielp vorig jaar 20.000 kansarmen, maar nog veel meer mensen zouden ervan willen profiteren.

Bron/ATV

Goed initiatief van onze overheid vind ik dat,enkel zou het voor veel meer armen moeten kunnen
We kunnen ze een ticketje geven enkele reis naar Marokko.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 20:20   #34
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Je weet maar al te goed dat niet elke werkloze / leefloner / invalide of gepensioneerde kan werken.
Oud 31 januari 2007, 20:24   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
We kunnen ze een ticketje geven enkele reis naar Marokko.
Oud 31 januari 2007, 20:30   #36
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat zeg je toch niet tegen iemand van het VWS hé .............
Wij zijn ervoor dat armen werk vinden, op voorwaarde dat ze er geld mee verdienen en op voorwaarde dat ze in staat zijn om te werken.
Wie daar problemen mee heeft is een onmens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be