![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Das niets hoor maar zo zie je maar hoe vlug er misverstanden ontstaan omtrent voordelen, tegemoetkomingen en kortingen voor armen. Er doen heel veel indianenverhalen de ronde die de valse indruk wekken dat armen van alles en nog wat gratis krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou toch eens aanraden om het filmpje eens te bekijken,de reizen zijn juist de zelfde dan anderen mensen maken,enkel wordt er een deel door de overheid terug betaald http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4342 Kijk voornamelijk naar de ervaringsdeskundige haar bevindingen hé
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 31 januari 2007 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ja, zo'n verblijven zitten er ook tussen Tot voor kort had ik hier de catalogus liggen met alle uitstappen. Heel veel vakanties zijn echter in goedkope huisjes of stacaravans, niet dat ik daar iets tegen heb. Een verblijf aan 30 euro per persoon per dag kunnen niet veel kansarmen betalen. Als je daar gebruik van maakt als koppel met twee kinderen lig je dus aan 120 euro. Dat is niet te doen. Dat kan hoogstens interessant zijn voor een koppel zonder kinderen of voor een alleenstaande die daar hard voor gespaard heeft om voor een speciale gelegenheid eens van die luxe te kunnen genieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Hoewel ik niet tegen vakantieparticipatie ben, heb ik toch enkele bedenkingen.
1. Om een vakantie te kunnen boeken moet je lang op voorhand boeken omdat de weinige verblijven meestal vlug volgeboekt zijn. Voor een kansarm gezin vormt dat soms een probleem omdat het plannen in de toekomst niet echt iets is voor armen. Zo kan het gebeuren dat je elke maand iets aan de kant zet om te sparen maar dan wordt plots iemand ziek en heeft men problemen om de medicijnen te betalen, of er komt onverwachts een grote rekening in de bus, de jaarlijkse verrekening van de electriciteit ofzo. Het gebeurt dan ook regelmatig dat een vakantie op het laatst weer geanuleerd wordt, waarbij men toch een deel van het bedrag kwijt is. 2. Het geeft me altijd een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik blij dat mensen op die manier de kans krijgen om er eens tussenuit te zijn en hun zorgen eens voor een paar dagen achter zich te laten. Anderzijds besef ik dat de meeste kansarmen niet eens in aanmerking komen voor die uitstappen en dat ze intussen andere grote zorgen hebben, te weinig voeding, geen verwarming of zelfs geen dak boven het hoofd. Het geeft me ergens een wrang gevoel dat men arme gezinnen wil plezieren met een goedkope uitstap. Zo'n beetje alsof je een snoepje geeft aan een kind die dagelijks in armoede leeft, zonder echt iets aan die armoede te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Wat is het nu? Betaalt de overheid nu wel of niet mee aan die vakanties?
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg je toch niet tegen iemand van het VWS hé .............
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |