Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2007, 15:28   #121
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
te laat om je woorden nu beschaamd in te slikken ventje !
Een Baarle doet niet aan schaamte, die laat dat aan katolieken, wereldverbeteraars en systeemslaven.

Laatst gewijzigd door baarle : 1 februari 2007 om 15:28.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 15:29   #122
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Tenzij jij en Droso dikke vriendinnen zijn en samenspannen om mij te vloeren, had je gelijk....
Ik ken Drosophila alleen maar van op het forum...
Het lag er trouwens echt vingerdik op!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 15:29   #123
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat heb ik nergens ontkend, maar als je dat regelmatig doet, dan weet je ook dat racisme een dagelijkse realiteit is en dat het geen geïsoleerde gevallen zijn.
Het voorbeeld uit mijn leefomgeving, waarvan jij je vroegtijdig afvroeg waarvoor het diende, toonde precies aan dat het hier alvast geen dagelijkse realiteit is.

Laatst gewijzigd door baarle : 1 februari 2007 om 15:30.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 15:30   #124
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Verdorie, bestond nu dat gedrocht dat racistische meningen verbiedt niet, dan zou deze discussie pas écht verhelderend zijn.

Je voelt zo dat ze het willen uitschreeuwen, maar ze durven niet omwille van de Inquisitie die overal loert.

Of hoe overwetgeving van wolven schapen maakt! Zéér gevaarlijk!
Oud 1 februari 2007, 15:31   #125
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het lag er trouwens echt vingerdik op!
Tja, een wijze les voor mij. Ik heb nog wat te leren...
Oud 1 februari 2007, 16:12   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Verdorie, bestond nu dat gedrocht dat racistische meningen verbiedt niet, dan zou deze discussie pas écht verhelderend zijn.

Je voelt zo dat ze het willen uitschreeuwen, maar ze durven niet omwille van de Inquisitie die overal loert.

Allez, we kunnen ervan uitgaan dat het betreffende koppel een probleem heeft met mensen met een andere huidskleur, en dat is idd. racistisch.
(we zijn daar niet zeker van, kan ook zijn dat hun ouders ambras hebben met de adoptiefouders van de schepen etc..etc...).

Maar WIE heeft er in feite een probleem?
Waarom moet Willockx dit ineens op racisme en discriminatie stoppen?

Volgens mij heeft die zwarte schepen helem�*�*l geen probleem: HIJ is schepen, en HIJ zegt gewoon take it or leave it!
Het koppel doet dit toch gewoon aan zichzelf aan?

En ja, wie weet trouwen ze wel niet in een andere gemeente?

Als ik morgen schepen word en de helft van de linkiewinkies hier moeten langs mij om te kunnen trouwen en ze weigeren dat omdat ze niet op mijn gezicht kunnen, moet ik dan ook héél hard "racisme" gaan schreeuwen?

En als ik Baarle moet volgen moeten ze allemaal nog het gevang in ook omdat ze weigeren dat ik hun huwelijk zou voltrekken?

Het is een artikel uit De Morgen! Had ik sneller moeten zien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 februari 2007 om 16:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 16:24   #127
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En als ik Baarle moet volgen moeten ze allemaal nog het gevang in ook omdat ze weigeren dat ik hun huwelijk zou voltrekken?
Om het eens met de woorden van Edina te zeggen: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=84
Oud 1 februari 2007, 16:50   #128
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Maar WIE heeft er in feite een probleem?
Waarom moet Willockx dit ineens op racisme en discriminatie stoppen?

Volgens mij heeft die zwarte schepen helem�*�*l geen probleem: HIJ is schepen, en HIJ zegt gewoon take it or leave it!
Het koppel doet dit toch gewoon aan zichzelf aan?

En ja, wie weet trouwen ze wel niet in een andere gemeente?
Meer is het inderdaad niet, zo klaar als pompwater,

volgens het radionieuws van 16u gaat het om 3 koppels en de Willockx heeft al de steun ingeroepen van het CGKR, van politieke recuperatie gesproken.

Laatst gewijzigd door alberto : 1 februari 2007 om 16:53.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 17:01   #129
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Als ik naar de winkel ga dan ben ik ook al bediend geweest door mensen van een andere afkomst maar trouwen wil ik door iemand van mijn stand.

Ik denk zelfs dat zeer vele moslims die trouwen zich laten trouwen door iemand van hen,dan hoor ik niets over racisme of dicriminatie?
Toch opvallend weeral.

Wat is jouw 'stand' precies? Een schepen is niet genoeg voor meneer?
Je denkt dat moslims...?? En waar zijn die islamitische schepenen dan allemaal?
En who the f*** had het hier over moslims??
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 17:02   #130
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Het gaat niet op dat men meent recht te hebben op een andere schepen, enkel om de huidskleur. Je kan mensen natuurlijk niet dwingen om te trouwen, maar ik steun het stadsbestuur van Sint-Niklaas dat trouw blijft aan haar schepen", aldus Jozef De Witte, directeur van het CGKR.
Oud 1 februari 2007, 17:03   #131
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
3 koppels en de Willockx heeft al de steun ingeroepen van het CGKR, van politieke recuperatie gesproken.
Grootinquisiteur De Witte meldde ondertussen dat het CGKR geen rechterlijke stappen zal ondernemen wegens geen wettelijke gronden. Wel, ze overwegen dus euh...

Voel ik daar bijsturing aankomen?

Oh ja, mochten wij trouwen (die kans is echter klein) dan willen we iemand voor ons hebben staan met volgende karakteristieken:

-van Zuid-Europese etnie (eender wat)
-leeftijd: tussen de 30 en 32
-vrouwelijk
-lengte: 1m73
-haarkleur: donkerblond
-kleur ogen: groen
-bloedgroep: O+

Zo, dat lijkt me een gerechtmatigde eis

Laatst gewijzigd door La Chunga : 1 februari 2007 om 17:04.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 17:09   #132
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grootinquisiteur De Witte meldde ondertussen dat het CGKR geen rechterlijke stappen zal ondernemen wegens geen wettelijke gronden. Wel, ze overwegen dus euh...

Oh ja, mochten wij trouwen (die kans is echter klein) dan willen we iemand voor ons hebben staan met volgende karakteristieken:

-vrouwelijk

<sarcasme modus>
Geen godsdienst eisen? En moet ze geen rijbewijs hebben?
</sarcasme modus>
Wat jozef de witte betreft.. 'k heb z'n gezever ook net gehoord, en ik had net hetzelfde gevoel dan toen ik Willcockx hoorde ... namelijk: "zou het leuk zijn intressant over te komen op de radio" ?
Zeer spijtig dat beide personen zich weer eens in de kijker moeten zetten, maja als je anders geen capaciteiten hebt ...
Oud 1 februari 2007, 17:12   #133
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voorbeeld uit mijn leefomgeving, waarvan jij je vroegtijdig afvroeg waarvoor het diende, toonde precies aan dat het hier alvast geen dagelijkse realiteit is.
Dat is nu net het punt, hé baarle. De persoon waarover jij spreekt is gekend in je omgeving. En racisme richt zich meestal niet tot bekenden. Maar als je in de stad rondloopt met een kleurling, zie je de mensen plots hun handtas omknellen als je hen passeert of steken ze snel de straat over, de laatste plaatsjes die opgevuld worden op de bus zijn degene naast kleurlingen, enz. Racisme is jammer genoeg wel degelijk dagelijkse realiteit voor sommigen.
Oud 1 februari 2007, 17:13   #134
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoezo? Ze schreeuwen het hier nu toch ook uit? Sommigen toch...

Laatst gewijzigd door Edina : 1 februari 2007 om 17:14.
Oud 1 februari 2007, 17:15   #135
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeer zeker, wat denken die dwaze Valaminkskes wel, een eigen mening hebben, ge moet maar durven.
Citaat:

-vrouwelijk

Dat zal niet gaan jong, die schepene is en politiek beëdigd persoon en daar moet je het mee doen, en eigelijk is dat maar best zo, er moet ergens een lijn in zitten.
Niet trouwen lijkt mij de oplossing wanneer je niet akkoord bent.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 17:21   #136
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Helemaal niet. Er is ook geen wettelijke grond om iemand te vervolgen in deze zaak. De antiracismewet verbiedt enkel bepaalde door racisme geïnspireerde daden en weigeren te trouwen valt daar vanzelfsprekend niet onder. Maar dat wil niet zeggen dat er van racisme geen sprake is.
Oud 1 februari 2007, 17:25   #137
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu net het punt, hé baarle. De persoon waarover jij spreekt is gekend in je omgeving. En racisme richt zich meestal niet tot bekenden. Maar als je in de stad rondloopt met een kleurling, zie je de mensen plots hun handtas omknellen als je hen passeert of steken ze snel de straat over, de laatste plaatsjes die opgevuld worden op de bus zijn degene naast kleurlingen, enz. Racisme is jammer genoeg wel degelijk dagelijkse realiteit voor sommigen.
Deze feiten zijn toch van een geheel andere orde dan het plat racisme waarover deze topic gaat? Dit zijn eerder uitingen van xenofobie en vooroordelen (in grootsteden vaak ingegeven door traumatische ervaringen)
Oud 1 februari 2007, 17:30   #138
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Heu, is die schepenen om zijn HUIDSKLEUR geweigerd door een bruidspaar? Ik weet het niet, maar iemand van SPIRIT zou ik om politieke redenen niet graag op mijn trouw gehad hebben.
Anderzijds Aisha Van Zele zou wel welkom geweest zijn. What's the point? Als mensen geen zwarten kunnen zien, is dat dan niet hun zaak.
Oud 1 februari 2007, 17:32   #139
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'k Zal Jef eens vragen of hij van dat soort dingen meemaakt, want het kan natuurlijk zijn dat het gebeurt zonder dat anderen het merken.

Maar dat het in de stad systematischer gebeurt dan in landelijke gemeenten, kan ik me wel voorstellen. Ten eerste zijn de meeste mensen die je daar ontmoet vreemden (niet alleen de andersgekleurden). Ten tweede is de zgn. kleine misdaad er een dagelijkse realiteit (aha... ) geworden, waar mensen al lang hebben leren mee leven.

Zoals ik zei zijn we op de buiten om die redenen waarschijnlijk wat kleurenblind.
Oud 1 februari 2007, 17:42   #140
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Zal Jef eens vragen of hij van dat soort dingen meemaakt, want het kan natuurlijk zijn dat het gebeurt zonder dat anderen het merken.

Maar dat het in de stad systematischer gebeurt dan in landelijke gemeenten, kan ik me wel voorstellen. Ten eerste zijn de meeste mensen die je daar ontmoet vreemden (niet alleen de andersgekleurden). Ten tweede is de zgn. kleine misdaad er een dagelijkse realiteit (aha... ) geworden, waar mensen al lang hebben leren mee leven.

Zoals ik zei zijn we op de buiten om die redenen waarschijnlijk wat kleurenblind.
Racisme valt op geen enkele manier goed te praten.

En je maakt dan nog eens de grote vergissing om het feit dat kleine criminaliteit dagelijks voorkomt in een stad te vergelijken met het feit dat bepaalde personen dagelijks geconfronteerd worden met racisme. Een "klein" verschil in grootte-orde me dunkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be