![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee hoor, die zijn perfect vergelijkbaar. Racisme en xenofobie zijn dan ook zeer nauw verwant en berusten beiden op vooroordelen. En vergeet het maar dat die vaak zijn ingegeven door traumatische ervaringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meerdere koppels weigerden huwelijk door zwarte schepen
![]() BRUSSEL - Minstens drie koppels hebben wegens de huidskleur van de ambtenaar van burgerlijke stand afgezien van een huwelijk in de stad Sint-Niklaas. Nadat uitgelekt was dat er één geval was, geeft de burgemeester Freddy Willockx (SP.A) nu toe dat er minstens drie koppels zijn geweest voor begin januari. Reden voor de weigering is de huidskleur van de bevoegde schepen Wouter Van Bellingen (Spirit). Voor januari was wel al bekend dat Wouter Van Bellingen (Spirit) schepen zou worden en ambtenaar van Burgerlijke Stand, maar hij was nog niet in functie. Van Bellingen is de eerste zwarte schepen van Vlaanderen. De zes trouwers lieten het afweten omdat zij niet door een allochtoon in de echt verbonden wilden worden. Twee koppels die al maanden op voorhand een datum hadden geprikt bij een stadsambtenaar, lieten hun naam weg gommen. Een vader van een derde koppel ging zelf het huwelijk afzeggen, omdat de schoonfamilie volgens hem niet wilde dat een zwarte schepen de ceremonie voltrok. ,,Schepen Van Bellingen was niet verrast, maar ik wel. Ik sta versteld'', zegt Freddy Willockx. ,,Van Bellingen is perfect geïntegreerd. In het centrum van de stad is bovendien al jaren een asielcentrum gevestigd en dus zouden de mensen toch gewend moeten zijn aan andere huidskleuren'', vindt de burgemeester. ... uit de Standaard online vandaag ... hier zal men weer een flinke kluif aan hebben met het aan het woord laten van voor- en tegenstanders, mensen die het kunnen begrijpen en die het niet kunnen begrijpen, politieke en andere hypocrieten en noem maar op... Er is al een debat geopend en de scheldpartijen kunnen beginnen. Spijtig dat men niet eerst de betrokkenen aan het woord laat, misschien zijn het racisten, misschien niet, en zijn er redenen... Even afwachten hoe het verder afloopt... Het CGKR zal weer hoogdagen beleven! Laatst gewijzigd door andev : 1 februari 2007 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||||
|
![]() Dat het VB vasthoudt aan haar eigen visiei over wie Belg/Vlaming is, in welke mate naturalisaties gelden, en daar zeer denigrgerend over is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() dus beschouw jij die man, en dat louter omwille van zijn huidskleur niet als een volwaardige schepen, als iemand die zijn ambt niet kan uitoefenen. Mooier staaltje van racisme was zelden te vinden.
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over het zoveelste spijtige voorbeeld van hoe "de goeden" het weer moeten bekopen door "de kwaden". Wat mij ook stoort is het feit dat Wullockx en co dit feit weer zullen aangrijpen om er politieke munt uit te slaan, terwijl ze in andere gevallen waar het juis omgekeerd is is geen velden te bekennen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat heeft dat met mijn post te maken?
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 1 februari 2007 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() waar zit 't probleem nu, bij die schepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiens huwelijk is het eigenlijk? Dat van tomduizend veroordelende mensen, of van een koppeltje die er een "perfecte dag" van willen maken zoals zij dat invullen?
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() freedom of speech, jongen. Als dat koppeltje hem de stempel van onvolwaardige schepen mogen opzetten, mogen wij hen als racisten betitelen.
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen dat ik het ook zielig vind, ware het niet dat ik tegen het burgerlijk huwelijk ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat die laatste job betreft: binnenkort gaan er heel wat nodig zijn en ik zie op dit forum al een paar perfecte kandidaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Weet ge wat: als we het zinken van de Titanic ook nog ook de kap van de moslims kunnen schuiven is het zelfs dubbel feest.
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Of hoe een zekere baarle de zaken omkeert.... zielig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Zielige mensen ..
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In deze tijd volstaat het iemand te beschuldigen, een aanzwellend hysterisch gehuil aan te heffen en hem/haar dan publiek af te maken. Allemaal zonder de minste vorm van proces. Dat is perfect oirbaar voor de meeste weldenkenden. En wie wil er niet weldenkend zijn?
Laatst gewijzigd door baarle : 1 februari 2007 om 18:17. |
![]() |
![]() |