![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Die knijpkatten, zijn dat vrijwilligsters ?
|
|
|
|
#602 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wie heeft ons opgezadeld met al die milieutaxen? De groenen natuurlijk, vandaar de zéér zware nederlaag bij de toen er op volgende verkiezingen, en u zegt nu het tegenovergestelde, of ben je die geschiedenis al vergeten!! |
|
|
|
|
|
|
#603 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Qua besparing gaat dat niets opleveren (het excess aan productie zal gewoon opgestookt worden), maar qua stabiliteit zou dat voor zover ik weet weinig echte impact moeten hebben. Wanneer je vraag plots hoger is dan je aanbod, dan krijg je faseverschuivingen op je net, met alle gevolgen van dien (eilandbedrijf tot en met black out), maar omgekeerd... Tenzij verhitting gaat zorgen voor netten die afgeschakeld worden, maar daarvoor lijkt verlichtingsverbruik me echt niet hoog genoeg. |
|
|
|
|
|
|
#604 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men zal al een zeer relevante belastingsdaling moeten teweegbrengen, en dit samengaande met kinderziekten en/of slecht werkende groepen/beveiligingen en/of slechte uitbating van de netten/productiemiddelen. Het voorziene scenario bij een belastingsdaling, is een frekwentiestijging op het net, waar de groepen op reageren door automatisch vermogen te minderen (in de praktijk zullen dit eerst nog de waterkrachtcentrales zijn - die zeer snel moduleerbaar zijn (en waarmee we terug op topic zitten)). Echte problemen zijn pas te verwachtten als de belasting van de productiegroepen onder de, pakweg 30% daalt. Bij een langdurige belastingsdaling kunnen nucleaire groepen, als ze op het einde van hunnen jaarlijkse cyclus zijn, wel problemen hebben om terug belasting bij te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#605 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#606 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het omgekeerde is een veel groter probleem. |
|
|
|
|
|
|
#607 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Groen (toen Agalev) heeft een historische kans gehad, na de dioxine-crisis.
Agalev mocht ook deel uitmaken van de regering, en heeft er zo'n potje van gemaakt dat de bevolking ze bij de eerst volgende verkiezingen niet alleen heeft afgestraft, maar volledig uit het parlement gezwierd. Allemaal. Nu gaan ze nog eens een jaartje of 50 mogen wachten op een kans. Met dank aan Jos Geysels en Eddy Boutmans, om er twee te noemen. Laatst gewijzigd door Antoon : 1 februari 2007 om 19:17. |
|
|
|
|
|
#608 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 1 februari 2007 om 20:45. |
|
|
|
|
|
|
#609 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 1 februari 2007 om 20:49. |
|
|
|
|
|
|
#610 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 1 februari 2007 om 20:45. |
|
|
|
|
|
|
#611 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom moet ik taksen betalen op water dat ik zelf oppomp en opvang om mijn planten water te geven? Ik vervuil daar niets mee en gebruik geen leiding water en ik heb dit steeds gedaan, ook mijn ouders en grootouders trouwens, maar nu moet daar een meter opstaan en moet ik van Groen! daar taksen op betalen. En dat klein beetje mag je achterwegen laten, het is meer dan de kostprijs van leidingwater zelf. |
|
|
|
|
|
|
#612 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#613 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je betaalt taksen op je afvalwater Jantje.
Anderen betalen a) het water uit de kraan en b) taksen op datzelfde water dat ze door de afvoerbuis lozen. Iedereen beetje gelijk voor de wet zeker hé? (was trouwens de reden waarom ik mijn "forfaittarief" dat ik onnozel genoeg altijd had betaald verving door een m3 tarief: sindsdien betaal ik minder dan één derde (en dus ook minder dan één derde op de afvalwatertaks).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#614 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus waarom moet ik op dat water milieutaksen betalen, het diend om de flora in mijn tuin in leven te houden en moet dus zuiver zijn. |
|
|
|
|
|
|
#615 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#616 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar over terrorisme gesproken (dat was hier iets eerder ook een argument contra kernenergie): met behulp van een blackout kan je nog wel eens leuke dingen bereiken. 'k Zou het in elk geval wel weten; enkele gerichte en gelijktijdige maar betrekkelijk eenvoudige aanslagen, en je stort België en een flink stuk van Europa in de totale chaos. Economische schade �* volonté, genoeg slachtoffers en een maatschappij die stil komt te staan. Een pak eenvoudiger dan een aanslag op een kernreactor en gegarandeerd resultaat. |
|
|
|
|
|
|
#617 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de beek waar de meeste hier hun gedeeltelijk gezuiverd water in laten lopen gaat direct naar Nederland. En als wij die beek proper willen hebben, moeten dat zelf doen. Dus ook daarvoor doet de staat niets, voor ons is dat zuiver taks betalen zonder er ook maar iets voor terug te krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#618 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar heb je van waterzuivering nog geen kaas gegeten hé Jantje?
Dat is niet hetzelfde als "de beek kuisen" ik heb het over het water zuiveren van zeep en andere afvalresten. Je kan subsidies krijgen (en vast korting op je afvalwatertaks) als je een ecologisch rietveld aanlegt waar je je water eerst door laat lopen alvorens naar de beek af te voeren. doen zou ik zeggen!
|
|
|
|
|
#619 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heb vroeger nog voor een contracter gewerkt welke dit voor en na de vakantieperiodes ging doen en die dingen leg je blijkbaar niet op één twee drie stil. |
|
|
|
|
|
|
#620 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge betaald op het vervuild water dat ge in de riolen loost. En voor mijn planten gebruik ik regenwater. |
|
|
|
|