![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#621 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het probleem is dat het vuile water gewoon niet in Belgie gezuiverd word en dat het grootste deel ervan gewoon niet vervuild word, maar van uit de put direct terug in de grond gaat. Laatst gewijzigd door Jantje : 2 februari 2007 om 08:15. |
|
|
|
|
|
|
#622 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo zou het moeten, maar de werkelijkheid is dat je zelfs betaald voor water dat je terug opvangt en weer gebruikt. De meter staat op de pomp en niet op de afvoer. |
|
|
|
|
|
|
#623 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar in een normale woning tikt de meter van de waterleiding alleen wanneer je kraantjeswater aftapt. Dat betaal je en daarom betaal je ook nog eens een milieuheffing. Regenwater is niet onderworpen aan enige heffing. Enkel wie aan waterwinning doet (boor- of pompput) zal overeenkomstig het aantal personen per huisgezin een bijkomende waterzuiveringsheffing moeten betalen. Niet echter voor hemelwater! |
|
|
|
|
|
|
#624 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik werk met een waterput(40 meter diep) waar ook het regenwater in afloopt en gebruik dus grond en regenwater uit één put. Maar het probleem is gewoon dat landbouw, tuinbouw en mensen met een grotere tuin, milieutaks betalen op water dat enkel diend op velden en tuinen te begieten en dus niet vervuild word. Ook leidingwater dat gebruikt word om te koken en voor een grootdeel verdampt, word belast als vervuild water. en het is daar dat ik boos ben. Men heeft de teller gewoon op de verkeerde plaats staan. Daar bijna iedereen nu dubbele rioolering heeft is er geen probleem op deze taks enkel op het echte vervuilde water te heffen en niet op het gebruikte water. |
|
|
|
|
|
|
#625 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien u een teller zou plaatsen bij de riool, dan zou u een veel grotere milieuheffing moeten betalen. In de praktijk is het immers zo dat de huidige milieutaks voor eigen waterwinning eigenlijk heel laag is in vergelijking met het daadwerkelijk verbruik aan water. Als je, zoals bij ons het geval is, toiletten, douches, badkamer, bijkomende kraantjes... met dat putwater voorziet, dan ga je snel en ruim boven het vooropgestelde debiet dat de watermaatschappij je aanrekent. |
|
|
|
|
|
|
#626 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De milieuheffing is er niet enkel om het vervuilde water te zuiveren, maar ook om de last en kost van het leidingwater te dragen. Vooral dat laatste kost het meest.
|
|
|
|
|
|
#627 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als gebruiker van een "pompput" stel ik mij grote vragen bij uw waterput (eigenlijk zo te lezen geen echte "waterput", maar eerder een buis is om grondwater naar boven te halen). Mijn ouderwetse pompput is volledig afgesloten, om aldus een goede kwaliteit van het op te pompen water te garanderen. Indien ik daar regenwater zou laten inlopen, is er kans op bijkomende besmetting en zal de kwaliteit van het opgepompte water daar zwaar onder lijden.
|
|
|
|
|
|
#628 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die put diend enkel voor besproeiing van de tuin. Voor was en plas gebruik ik een andere put en voor de keuken leidingwater. Hier zitten nogal veel veetelers en die strooien vrij veel beer op het landwat vaak het grondwater vervuild met baterieën. |
|
|
|
|
|
|
#629 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laat jullie dus niks wijsmaken door mensen die geen andere bedoeling hebben dan ons, met ons goedvinden, voor hun kar te spannen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 februari 2007 om 10:43. |
|||
|
|
|
|
|
#630 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar heb net staan praten met een landmeter die hier bezig was. Men gaat hier 14ha onteigenen voor sociale woningen en riolering aanleggen. En aan de andere kant van ons gehucht nogeens 25ha. Er komt hier dan gewoon een verdrievoudiging van de bevolking. Tijd om te verkopen en weg te wezen hier. |
|
|
|
|
|
|
#631 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tuurlijk weet ik wat dat kost. |
|
|
|
|
|
|
#632 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het maakt trouwens weinig verschil, de teller van het leidingwater staat ook op de toevoer. |
|
|
|
|
|
|
#633 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U bedoelt ongetwijfeld nitraten in het grondwater... Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 2 februari 2007 om 13:17. |
|
|
|
|
|
|
#634 |
|
Vreemdeling
|
Wat mij opvalt is dat de mensen die hier het meest over klagen juist de energieverspillende stadsmussen zijn die de oorzaak vormen van het probleem.
Laatst gewijzigd door D.A.C. : 2 februari 2007 om 13:31. |
|
|
|
|
|
#635 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leidingwater heeft een heel proces ondergaan voor het uit de leidiing kom. Heb daar dan ook geen problemen met de mielieutaks. |
|
|
|
|
|
|
#636 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beiden juist. Maar ik zit hier dicht tegen een oppompstation van de pidpa en die trekken toch alles diep droog. Val wel net buiten de terug sproeizone van hen. |
|
|
|
|
|
|
#637 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#638 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van al dat water gebruik ik heus geen 3/4 regenwater en 1/4 voor de rest. Integendeel. 3/4 zal wel gaan naar het pompwater. |
|
|
|
|
|
|
#639 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#640 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zwembad( doe daar geen producten in), moestuin en bloemen bedden en gazon verbruiken hier heel veel. Maar dat water word ook gebruikt voor waterspelletjes in de zomer. Wagen wassen doe ik maar eens om de 3 maanden, rijd er toch niet veel mee. |
|
|
|
|