![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() De Iraakse regering lijkt niet te weten van welk hout pijlen te maken, me dunkt. De situatie is daar zo chaotisch en gespannen dat iedereen er maar op los schiet.
Zelfs al trekken alle buitenlandse troepen zich terug uit Irak, dan nog weet ik niet hoe dat daar gaat aflopen. Waarschijnlijk tot ze moe gemoord zijn. Bedankt trouwens voor die link MetroTime dat kende ik niet.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 2 februari 2007 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Waarschijnlijk zijn het 20000 nieuwe en de rest wordt afgelost of vervangen.
Alleszins het verzet toont idd dat ze wat meer kunnen dan autos opblazen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier enkele cijfertjes:http://www.cnn.com/2007/POLITICS/02/...rge/index.html
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Ah, maar nu begrijp ik het! Het gaat om schattingen van kosten en troepenbehoeftes door het Witte Huis en de Senaat. Volgens de Senaat zouden minimum 35.000 en maximum 48.000 extra-soldaten nodig zijn terwijl het Witte Huis het houdt op 20.000 extra-troepen.
Dit is wel interessant uit de link die je gaf. Rep. Marty Meehan, D-Massachusetts, chairman of the Armed Services subcommittee on oversight and investigations, said the administration was being "irresponsible" in its estimates. "The CBO report only confirms what we already know: The president has continually tried to hide the true costs of this war, both in terms of money spent and lives affected," Meehan said. "This Democratic Congress and the House Armed Services Committee will not let the president get away with saying whatever he wants without checking his facts anymore." De discussie is dus nog volop bezig over hoeveel extra-soldaten er zouden gestuurd moeten worden als er al extra troepen bijkomen. Zeg, minister van agitatie, ik begin te begrijpen dat je je nickname niet gestolen hebt, niet? Want deze bewering staat toch in je openingspost? Toevallig zonder bron. Citaat:
Ik hoop dat het congres geen toestemming geeft voor extra-soldaten en ik hoop ook dat de buitenlandse troepen zich zo snel mogelijk uit Irak kunnen terugtrekken, maar dat betekent niet dat ik mijn wens wil opdringen aan anderen door het verschaffen van misleidende informatie. Wat verwijten jullie Bush en zijn bende weeral? Het verschaffen van misleidende informatie. Zo te zien ben je geen haar beter! Ik vermoedde echter dat je tot zulks in staat zou zijn, vandaar dat ik je hierboven om een bron vroeg. Flauw, minister van agitatie! Ik deed - nadat ik je irrationaliteit al in de Chavez-thread kon vaststellen - hier nog een oprechte poging om een eerlijke discussie te voeren met jou, maar blijkbaar ben jij daartoe niet in staat. Verder dan provoceren en insinueren op een tendieuze manier kom je blijkbaar niet. Net zoals voor C2C - niet toevallig een ideologische broeder zeker? - laat ik je dus maar verder links liggen zonder je evenwel op mijn negeerlijst te plaatsen. Je bent zielig, minister van agitatie.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 2 februari 2007 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() 'Het blijken er uiteindelijk ... te zullen worden' is nu niet meteen iets als een zekerheid poneren m.i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Wat een lachwekkende zever.Een helicopter is kwetsbaar voor sam 7 missielen;dat is niet nieuw.Heeft met tactiek niets te maken.Die 40000 man hebt ge ook ergens gelezen maar er duidelijk niets van begrepen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet altijd wat letterlijk wordt geschreven wat telt, maar wat men de lezer wil laten geloven. Het was - lees het geheel er nog eens op na - overduidelijk een tendentieus doel dat werd nagestreefd maar zo geformuleerd dat, indien de misleiding door één of andere wijsneus zou worden blootgelegd, hij zich zou kunnen vergoelijken precies op de manier die u hier aantoont, Steven. Zo van die mensen die van alles laten uitschijnen, maar het uiteindelijk nooit letterlijk gezegd hebben. Ik heb daar moeilijkheden mee. Te meer als het van iemand komt die anderen (bijvoorbeeld Bush) - weliswaar terecht - steeds weer beschuldigt misleidende informatie te verschaffen.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 2 februari 2007 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De president heeft geen akkoord van het congres nodig om nieuwe troepen te sturen;1 brigade is er trouwens al.De een of andere instantie van het congres beweert dat naar de REGIO 40000 man moeten gestuurd worden als men 20000 man gevechtstroepen wil sturen omdat men ook ondersteuningstroepen nodig heeft. Redenering heeft natuurlijk gaten omdat in een gevechtseenheid al een deel ondersteuningstroepen geïntegreerd zijn en omdat het niet gezegd is dat de huidige ondersteuningstroepen niet volstaan om extra eenheden te ondersteunen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() We zullen dit met een grote korrel zout nemen gezien uw ingesteldheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Je moet je niet schamen in zijn plaats, zou ik zeggen. Maar, 't is echt hoor Steven, met zo'n dingen kan ik dus niet overweg en daar maak ik me dan ook druk over. Maar soit...Ik ga eventjes naar K&K, dat helpt.
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Defaitist.Nederlaag is geen optie;Volhouden is de boodschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Herhaal duizend keer:
"Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" "Defeat is not an option!" ... (dan wordt het misschien waar...)
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Lees uw zin opnieuw en denk eens na over wat voor onzin jij hier allemaal neerpent... Lees! Je bent precies een militaire machine dat perongeluk eruit ziet als een levend wezen... Hou eens op met dat militarisme van jou en toon eens wat menselijkheid. O ja, uw zogezegde kennis over militaire aangelegenheden maakt totaal geen indruk op mij. Dat wou ik ook nog effe kwijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een beetje zielig toch. U zou er goed aan doen de zege- en propagandabulletins van de oorlogvoerende partijen met een korreltje zout te nemen. Dat is de enige correcte conclusie en dus de kern van de zaak.
![]() |