![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat maakt welk fundamenteel verschil mbt het uitsluiten en/of discrimineren van mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen die ik te dom of te plat vind, die probeer ik uit te sluiten uit mijn leven. En ik moet zeggen, ik vermoed dat die ik drie koppels uit Sint-Niklaas een beetje plat volk zou vinden. Of het moet zijn dat de pers de zaken verkeerd hebben voorgesteld. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 februari 2007 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oké, zet je schrap:
1) Over de vakbond: raar maar waar ABVV gooit "racisten" buiten. Hoe komt het dat Guido De Moor, door de pers vergruist als de opperracist, die zo erg was dat hij ocharme en enkele lieve migrantjes wou wurgen, dat hij gelukkig zijn verdiende loon kreeg, lid was van het ABVV? Sterker nog: hij was er militant. Toch moest hij bij Voorpost zijn, al is hij daar tot zover geweten niet bekend. 2) Over racisme: het herkennen van mensenrassen is niet fout, enkel het haten en discrimineren van andere rassen, als je het mij vraagt. Verwar rassenleer nooit met rassenhaat. Bedenkt ook dat deze wetenschap ouder is dan de genetica en subjectief kan opgevat worden. Toch heeft recent wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat mensen sterker genetisch verschillen dan we denken. Kleine genetische verschillen, kunnen een grote invloed hebben op de werking van ons lichaam. Dokters kunnen bevestigen dat de werking van bepaalde medicijnen bij zwarten anders is als bij blanken. Bepaalde pillen kunnen ons perfect genezen, maar medevlaming Van Bellingen zou er hoogst waarschijnlijk minder baat bij hebben. Wat is het ergst? Er van uitgaan dat er geen mensenrassen zijn en ons blanke ras, dat eerlijk gezegd de farmaceutische industrie in handen heeft, maar rustig pillen laten draaien met het principe: het is voor ons goed, dus moet het voor een ander ook zijn. Er zijn toch geen mensenrassen? Fraai, want zo ontzeg je zwarte medemensen goedwerkende medicijnen, soms met fatale gevolgen. Is dat dan geen rassendiscriminatie? 3) Ik snap de poeha niet van heel de zaak. Als enkele mensen geen zwarte op hun trouw willen, is dat hun zaak. Er een mediacircus van maken, verandert er niets aan. Het is inderdaad discriminatie, maar eigenlijk straffen de kortzichtigen zichzelf ermee, door hun huwelijksplannen in het 100 te zien lopen. 4) Volgens mij snap jij echt je medemensen niet. Geen enkel normaal nationalist zal iemand uitsluiten voor een mening. Jouw haat tenopzichte van bepaalde medemensen, is zeker van mijn kant uit niet wederzijds. Ik vind het erg jammer dat mensen die opkomen tegen verzuring, zelf verzuurd zijn van de haat tegenover een bepaalde groep medemensen. De blinde afkeuring van iedereen die je niet naar de mond praat, is eerder kortzichtig. 5) De reden dat ik op dit forum zit, is niet om mensen van mijn mening te overtuigen. Wie het niet met mij eens is, doet maar. Ieders argumenten zullen ergens wel zinnig zijn. Toch valt het telkens in elk debat op dat iedereen geneigd is om partij te trekken voor "eigen volk". In jouw geval migranten en mensen met jouw overtuiging. Jij trekt van leer tegen mensen met een andere overtuiging. Wij moeten bv de nazigruwelen afkeuren, maar jij vind de repressiegruwel, die me even hard doet walgen, maar normaal. Maar als anderen eens van leer trekken tegen jouw argumenten, dan zijn we plots mestkevers, fascisten, nazi's, racisten, crapuul en ga zo verder. Als jij jouw zaakje verdedigt, is alles oké, maar doet een ander dat ... o wee. Je moet echt niet continu tekeer gaan, ik begrijp jouw mening wel, ik deel ze gewoon niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het dringt niet door hé Judge Edina Hearsay? Wat als dit voorval niets anders is dan de start van een smerige bemeuringscampagne zoals we in verkiezingstijd gewoon zijn van de huisgazet van de Spa, De Morgen. Het is heel gemakkelijk voor die rioolgazet om zaken te insinueren, uit hun verband te rukken of op te blazen. Blijkbaar was het nog gemakkelijker om vooral geen onderzoek te doen naar de trouwlustigen en hun versie van het verhaal te checken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie zijn eigenlijk die mensen achter de schermen die beslissen welke feiten worden gepromoveerd tot "kwesties"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kom nou. We hebben het hier wel over Sint-Niklaas hé. Beeld je een Antwerpenaar in, maar dan nog eens de boertige variant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke gespannen sfeer?
![]() |
#809 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb je dezelfde kritische geest aan de dag gelegd toen de rioolpers insinueerde dat de moordenaars van Joe Noord-Afrikanen waren?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 februari 2007 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle gekheid op een stokje... dit is weer eens een "godsgeschenk" voor de multiculmeute, net zoals de problemen ivm het klimaat nu een godsgeschenk zijn voor onze groene jongens, en dit met de verkiezingen in het zicht...
Dit alles belet niet dat het om een onaanvaardbare reactie gaat van drie koppels, daar is geen honderd blz discussie met echte en valse argumenten voor nodig, maar het betekent nog minder dat de multiculproblemen die hier al zo uitgebreid aan bod zijn gekomen, en die gaan niet over drie koppels, daarmede ineens van de baan zijn.Ik dacht dat er daar belangrijker zaken tussen zitten... De mensen opzwepen kan zowel in de ene als in de andere richting, misschien stilaan tijd om tot de orde van de dag over te gaan? En voor wat het gedoe en de mening van bepaalde politiekers betreft, die zijn amper de vuilbak waard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#816 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou ik mij door 65 pagina's legalistisch geleuter worstelen. Denk je dat ik daar wijsheid in ga aantreffen?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 februari 2007 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Vreemdeling
|
![]() Als dat geen verassing is: Wouter van Bellingen opgegroeid als Vlaams-nationalist (alleen zit hij bij de verkeerde partij). Een bewuste vlaming die vroeger telkens naar de ijzerbedevaart ging. Ik ben er zelfs 90% zeker van dat hij dat zwarte jongentje was binnen het VNJ in de jaren '80. Bepaalde mensen waren daar uiteraard niet zo tevreden mee.
Soit, het zou niet de enigste spiritist zijn met een "zwart" verleden. Laatst gewijzigd door dwaalspoor : 3 februari 2007 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom komen de 'daders' in dit geval niet in beeld of aan het woord, gezien het 'drama' dat ze veroorzaakt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet dus. Dank je voor je eerlijk antwoord. We kenden al het begrip "selectieve verontwaardiging", maar het is tijd voor een nieuw begrip "selectieve kritische geest".
|
![]() |
![]() |