Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2007, 16:54   #21
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Hmmmz...en Canada staat zo hoog op mijn verlanglijstje om te gaan wonen, dit is zeker een pluspunt erbij
Aah ja, ik ook.. mijn droomland ma eerst afstuderen en dan vertrekken!

wie weet mischien zien we elkaar op een canadese forum met dezelde nicknames (yahya) en Jurgen79

groetjes

Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 20:05   #22
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Aah ja, ik ook.. mijn droomland ma eerst afstuderen en dan vertrekken!

wie weet mischien zien we elkaar op een canadese forum met dezelde nicknames (yahya) en Jurgen79

groetjes

Yahya

Te doeme toch...een minpunt er bij
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 21:49   #23
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, he er zijn veel moslims in Canda, don't forget that.
Citaat:
Canada is a multi-cultural country, and so it's no surprise that there are a wide variety of religions practiced in Canada as well. Although Canada began as a Christian country and Christianity continues to dominate, there is a wide spectrum of spiritual beliefs that cover all corners of the country.
Islam in Canda

Groetjes

Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 22:29   #24
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://municipalite.herouxville.qc.ca/

Vrouw stenigen mag niet in Herouxville

Bron: Nederlands Dagblad

MONTREAL - Immigranten die zich in het Canadese Herouxville willen vestigen, kunnen op de website van het gemeentebestuur vast lezen hoe ze zich als goed burger dienen te gedragen.

De 'inburgeringscursus' maakt toekomstige inwoners bekend met de lokale regels. Vrouwen mogen niet gestenigd, verbrand of besneden worden, zo staat onder meer op de site te lezen.

,,We willen deze nieuwkomers informeren dat de manier van leven die ze achterlieten toen ze hun land van herkomst verlieten, hier niet opgepakt kan worden. Het is compleet tegen de normen om vrouwen in het openbaar door steniging, te doden, ze levend te verbranden, ze te branden met zuren, ze te besnijden en dergelijke'', aldus de website.

Het lokale bestuur in het 1300 inwoners tellende plaatsje, dat 160 kilometer ten noorden van Montreal ligt, houdt lezers van de website bovendien voor dat vrouwen mogen autorijden, stemmen, dansen en hun eigen huizen bezitten.

Islamitische organisaties hebben ontstemd gereageerd op de inhoud van de website. Zij noemen de site ,,schokkend en beledigend''.

Een verwittigd mens is er twee waard: geen gezever over de invoering van de sharia in Herouxville!
Ligt dit nu aan mij of is deze opsomming van absolute no no's eigenlijk de normaalste zaak van de wereld? Ik bedoel, om dit speciaal op de gemeentelijke website te moeten zetten is toch de waanzin voorbij? Net alsof ze hier bij ons speciaal moeten vermelden dat het verboden is kinderen op te sluiten in kelders met daaropvolgende onfrisse praktijken of expliciet te vermelden dat het verboden is je eigen gezin om te brengen middels vuurwapens, messen, vergif, gas en/of tegen een boom rijden.

Bovendien is het ook een beetje stupide van een dorpje met amper 1300 inwoners. Overstélpt dat die worden met immigranten! OF het moest zijn dat er toevallig oeroude relikwieën met betrekking tot de islam zijn ontdekt en dat men binnenkort miljoenen pelgrims verwacht. Ik zou anders begot niet weten waarom dit soort tekst openbaar moet gemaakt worden...

Als één van de vernoemde zaken al zou gebeuren in hun dorpje of waar dan ook in de westerse wereld, vliegen ze de bak in. Simpel toch? Net zoals wij wel ongeveer weten wat de plaatselijke gebruiken zijn in het geval we zouden emigreren naar een niet-westers land. En zelfs dan nog... zelfs in Engeland moet je aan de andere kant van de weg rijden
Villa Comedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 23:31   #25
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Ligt dit nu aan mij of is deze opsomming van absolute no no's eigenlijk de normaalste zaak van de wereld? Ik bedoel, om dit speciaal op de gemeentelijke website te moeten zetten is toch de waanzin voorbij? Net alsof ze hier bij ons speciaal moeten vermelden dat het verboden is kinderen op te sluiten in kelders met daaropvolgende onfrisse praktijken of expliciet te vermelden dat het verboden is je eigen gezin om te brengen middels vuurwapens, messen, vergif, gas en/of tegen een boom rijden.
Voor sommige migranten zijn dit geen absloute no no's. In Pakistan krijgt om de twee uur een vrouw een portie zwavelzuur in het gezicht.

Citaat:
Bovendien is het ook een beetje stupide van een dorpje met amper 1300 inwoners. Overstélpt dat die worden met immigranten! OF het moest zijn dat er toevallig oeroude relikwieën met betrekking tot de islam zijn ontdekt en dat men binnenkort miljoenen pelgrims verwacht. Ik zou anders begot niet weten waarom dit soort tekst openbaar moet gemaakt worden...
Voorkomen is beter dan genezen?
Dit initiatief is er gekomen na een hetze die de Canadese publieke opinie beroerd heeft. Ergens moest een kerstboom weggehaald worden door de autoriteiten omdat een allochtoon zich 'offenced' voelde door dat symbool.
Tja, als de politiek correcte waanzin al zo ver gaat, moet men niet verbaasd zijn ...

Citaat:

Als één van de vernoemde zaken al zou gebeuren in hun dorpje of waar dan ook in de westerse wereld, vliegen ze de bak in. Simpel toch? Net zoals wij wel ongeveer weten wat de plaatselijke gebruiken zijn in het geval we zouden emigreren naar een niet-westers land. En zelfs dan nog... zelfs in Engeland moet je aan de andere kant van de weg rijden
Wij weten wat de plaatselijke gebruiken zijn in een niet-westers land. Omdat we een informatiemaatschappij wonen. Dat is in die niet-westerse monoculturele landen niet noodzakelijkerwijze zo. Om nog maar eens een Pakistaans voorbeeld aan te halen. Volgens de hudood-wetten is het volstrekt normaal om een banale burenruzie te beslechten met de groepsverkrachting van een vrouwelijk familielid van de ene of andere. Om de eer te redden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 00:42   #26
Villa Comedia
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Voor sommige migranten zijn dit geen absloute no no's. In Pakistan krijgt om de twee uur een vrouw een portie zwavelzuur in het gezicht.
No kidding?

Citaat:
Voorkomen is beter dan genezen?
Dit initiatief is er gekomen na een hetze die de Canadese publieke opinie beroerd heeft. Ergens moest een kerstboom weggehaald worden door de autoriteiten omdat een allochtoon zich 'offenced' voelde door dat symbool.
Tja, als de politiek correcte waanzin al zo ver gaat, moet men niet verbaasd zijn ....
Dat wist ik oprecht niet. Doet me denken aan een aflevering van South Park, waarin een kinder-kerstspel - nadat elke minderheid zijn veto had uitgesproken tegen bepaalde symbolen - uiteindelijk uitdraaide op een soort nihilistische opvoering waar niemand kop noch staart aan kreeg. Ik denk dat we daar niet meer zo heel ver van af zijn.

Citaat:
Wij weten wat de plaatselijke gebruiken zijn in een niet-westers land. Omdat we een informatiemaatschappij wonen. Dat is in die niet-westerse monoculturele landen niet noodzakelijkerwijze zo.
Wij leven inderdaad in een informatiemaatschappij en daarom zijn wij inderdaad beter op de hoogte. Nu, om advocaat van de duivel te spelen: zouden ze in hun land van herkomst eerst de website bezoeken van de gemeente waar ze zullen/willen terechtkomen om de plaatselijke gebruiken even te checken?

Citaat:
Om nog maar eens een Pakistaans voorbeeld aan te halen. Volgens de hudood-wetten is het volstrekt normaal om een banale burenruzie te beslechten met de groepsverkrachting van een vrouwelijk familielid van de ene of andere. Om de eer te redden.
Ik moet me zwaar inhouden om hier geen vulgaire commentaar op te geven, want ik stel me dit té levendig voor op 't moment.
Oud 3 februari 2007, 00:58   #27
Banneling

Standaard

Citaat:
No kidding?
No kidding.

Citaat:
Wij leven inderdaad in een informatiemaatschappij en daarom zijn wij inderdaad beter op de hoogte. Nu, om advocaat van de duivel te spelen: zouden ze in hun land van herkomst eerst de website bezoeken van de gemeente waar ze zullen/willen terechtkomen om de plaatselijke gebruiken even te checken?
Kan best zijn als ze internet hebben.

Citaat:
Ik moet me zwaar inhouden om hier geen vulgaire commentaar op te geven, want ik stel me dit té levendig voor op 't moment.
Jij vindt dat misshien grappig, maar de slachtoffers zullen er wel anders over denken.

Een groep mannen verkrachtte een jong meisje en dwong haar om naakt door een dorp te lopen. De Standaard 1/2/07

Volgens de vader van het meisje werd zijn dochter door elf mannen ontvoerd en verkracht. De mannen waren boos omdat een neef van het meisje weggevlucht en getrouwd was met een jonge vrouw uit hun clan, zonder instemming van de familie. De politie maakte de gewelddaad gisteren bekend.

Dergelijke aanvallen worden ,,misdaden om de eer'' genoemd omdat ze een wraak zijn voor een zogenaamde aanval op de eer van een familie. Ze komen vaak voor in het overwegend islamitische Pakistan, in het bijzonder in de onderontwikkelde gebieden van het platteland.

De politie deelde mee dat de vader van het meisje zaterdag een klacht had ingediend in de stad Ubaro, op 530 kilometer van de havenstad Karachi. Het geweld tegen zijn dochter vond plaats in een nabijgelegen dorp.

,,Een aantal dorpsbewoners heeft bevestigd dat het meisje verkracht werd en dat haar kleren werden afgerukt'', zei de politieofficier die het onderzoek leidt, Aftab Farooqi, aan het persbureau Reuters . ,,Ze zeiden ook dat ze gedwongen werd half naakt door de dorpsstraten te lopen tot een oudere vrouw haar met een deken bedekte.''

Het meisje van zestien verblijft nu in een ziekenhuis in Ubaro, aldus de politie.

Een andere hoge politieofficier, Mushtaq Khoso, zei dat de politie vier van de elf mannen heeft aangehouden die in de aanklacht genoemd werden. Hij zei nog dat de politie op het medisch verslag wacht dat moet bevestigen dat het meisje verkracht werd.

Volgens een andere politieofficier staat de vader onder druk van bepaalde invloedrijke mensen om zijn klacht in te trekken.

Verkrachtingen komen vaak voor in Pakistan en de daders worden zelden vervolgd. Er vinden ook geregeld bendeverkrachtingen plaats waarin een vrouw het slachtoffer wordt van een vete tussen families.

Dat soort ,,eremisdaad'' werd berucht nadat een vrouw in 2002 de moed had gehad om een klacht in te dienen. De vrouw, Mukhtaran Mai, was door een bende mannen verkracht op last van een traditionele dorpsraad in de provincie Pundjaab. Dat was een straf omdat een broer van haar een relatie had met een jonge vrouw zonder de instemming van haar familie.

Mai diende klacht in en werd nationaal en internationaal een symbool van de strijd tegen geweld tegen vrouwen.

Als gevolg van de internationale verontwaardiging paste Pakistan zijn wetgeving vorig jaar aan om verkrachting iets makkelijker strafbaar te maken. Onder de vorige islamitische wet moest een vrouw vier mannelijke getuigen kunnen aanbrengen van de verkrachting, zo niet werd ze zelf bestraft wegens overspel.
Oud 3 februari 2007, 01:15   #28
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een groep mannen verkrachtte een jong meisje en dwong haar om naakt door een dorp te lopen. De Standaard 1/2/07
Klinkt mij als een 'dierlijk' verhaal in de oren.
Pure horror, islambeleving moet echt iets geweldig zijn
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 01:20   #29
Villa Comedia
Schepen

Standaard

Citaat:
Jij vindt dat misshien grappig, maar de slachtoffers zullen er wel anders over denken.
Uiteraard vind ik het feit op zich niet grappig, ik dacht gewoon even aan m'n buren en hun familie, that's all...

Ik geloof dat allemaal best, omdat ik geloof dat er - waar dan ook ter wereld - veel halve gares rondlopen met zeer vreemde, bizarre en ronduit sadistische neigingen. Ik veroordeel namelijk alle soorten absurditeiten die mensen mekaar (niét zichzelf!) en andere levende wezens aandoen.
Oud 3 februari 2007, 06:34   #30
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Met een beetje geluk, is het voorbeeld van Herouxville een stimulans, om heel de Canadese immigratie politiek te herzien.
Misschien kunnen we er zelfs voor zorgen, dat islam en aanhangers zowieso verboden worden, omdat die ideologie en de aanhangers, constant de rechten van de mens schenden.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 07:00   #31
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
No kidding?
In hun land zullen ze allicht geen internet hebben.
Wat het dorp wel deed, is hun normen code ook doorgeven aan:
  • Lettre aux Affaires étrangères et Commerce International Canada
  • Lettre �* Immigration Canada
  • Lettre aux ministres responsables du Gouvernement du Québec
Vooral die tweede is interessant, omdat dat een dienst is, die zich bezig houdt met immigratie. Dus als die het weten, kunnen ze het gelijk doorvertellen aan geinteresseerden.

Stemt het niet tot nadenken, dat een gemeente, die een paar normale rechten van de mens op de voorgrond brengt, ineens "schokkend en beledigend" wordt genoemd door islamitische organisaties.
Dat een islamitische organisatie zich vereenzelvigt met:

Citaat:
  • Children cannot carry weapons to school. That includes ceremonial religious daggers such as kirpans, even though the Supreme Court of Canada has ruled that Sikhs can carry kirpans in schools.
  • However, children can swim in a pool with other children — boys and girls alike — because they can’t be segregated.
  • And for the record, female police officers in Herouxville, 165 kilometres northwest of Montreal, can arrest male suspects.
  • Also part of the declaration is that women can
    • drive,
    • dance and
    • make decisions on their own.
http://www.rightcrazy.com/
You’d think that most of those things would go without saying, wouldn’t you? But many people would be surprised to learn just how many people come here from Outer Backwardsistan or wherever-the-hell and think that the only rules that matter are the ones that they bring with them (not to mention how far backwards some are willing to bend over to accommodate that mindset)…
Honour killings in Calgary:
What Mukesh and the Dulays didn’t know was Kulvinder’s brother Daljit, furious over the marriage that went against the family’s wishes, hired a private investigator to track down the couple so he could carry out a so-called honour killing.
Female cops in Montreal second-class:
The article, published in the October issue of the internal newsletter L’Heure Juste, is part of a series of features on different religions and cultures, and aims to assist officers who find themselves in potentially awkward situations, said a police spokeswoman.
“That’s the reality,” said Insp. Joanne Paquin. “If we don’t understand the differences of all those cultures, maybe we won’t respond the right way.”
But the Montreal Police Brotherhood insists the force has gone too far, accusing it of denigrating its female officers by suggesting they can’t do the job alone.
Husbands banned from prenatal classes:
Pendant plusieurs mois, le CLSC de Parc-Extension a refusé systématiquement que les hommes assistent �* ses cours prénataux pour accommoder des femmes musulmanes, hindoues ou sikhs.
Si des femmes souhaitaient quand même suivre un cours prénatal avec leur conjoint, elles étaient obligées de se rendre au CLSC Côte-des-Neiges ou au CLSC Métro.
Gender-restricted times at public swimming pools, weapons in schools, blocking out gym windows if there’s women in them, a pic of a veil on your driver’s license (or passport, even), the list gets exhausting if you think about it too much. Each and every one another chip out of the foundation that props up all the freedoms that we have so cavalierly come to take for granted.
And — golly gumbucks, who’da thunk it? — the usual suspects over at the Ministry Of What You Should Think and all the others in the standard list of malcontents are, naturally, hollering their pointy little heads off with all the tired, old, predictable accusations
But some Muslim leaders have called the code a thinly-veiled example of xenophobia.
“Racism is coming out of the woodwork now, and it’s not being obscure or subtle,” said Salaam Elmenyawi of the Muslim Council of Montreal.
Of course it is. Anything that isn’t complete capitulation to somebody else’s way of life that they trundled over here from wherever must be racism.
Well, guess what, smartasses? That bullshit doesn’t seem to be packing as much of a punch as it used to. More and more people — whether they be in Canada, France, the Netherlands or elsewhere — are beginning to demand a real debate on the issue of what has come to be known as “reasonable accommodation” that doesn’t involve hysterics and accusations of bigotry. You’ll note that I said DEMAND, not ASK FOR.
And the more you look, the more you realize that the loopy Left and its cadre of multicultists just isn’t up to that task. After all, hysteria and slurs are all they have to work with…
Oud 3 februari 2007, 16:35   #32
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Klinkt mij als een 'dierlijk' verhaal in de oren.
Pure horror, islambeleving moet echt iets geweldig zijn
De kloof tussen het Westen en de Islam is stelselmatig aan het toenemen.

Wanneer men in het Westen denkt aan de Islam: sluier, steniging.
Wanneer men in de Islam denkt aan het Westen: hoer, bastaard.

Daar komt men natuurlijk nergens mee! Er moet toch wel ergens een modus vivendi bestaan ...
erikpoupaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 16:39   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar komt men natuurlijk nergens mee! Er moet toch wel ergens een modus vivendi bestaan ...
De westerse mantra = alle mensen zijn gelijk.
De islamitische mantra = enkel moslims zijn gelijk, de rest is minderwaardig

Hoe zie je daar een modus vivendi in?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 17:39   #34
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://municipalite.herouxville.qc.ca/

Vrouw stenigen mag niet in Herouxville

Bron: Nederlands Dagblad

MONTREAL - Immigranten die zich in het Canadese Herouxville willen vestigen, kunnen op de website van het gemeentebestuur vast lezen hoe ze zich als goed burger dienen te gedragen.

De 'inburgeringscursus' maakt toekomstige inwoners bekend met de lokale regels. Vrouwen mogen niet gestenigd, verbrand of besneden worden, zo staat onder meer op de site te lezen.

,,We willen deze nieuwkomers informeren dat de manier van leven die ze achterlieten toen ze hun land van herkomst verlieten, hier niet opgepakt kan worden. Het is compleet tegen de normen om vrouwen in het openbaar door steniging, te doden, ze levend te verbranden, ze te branden met zuren, ze te besnijden en dergelijke'', aldus de website.

Het lokale bestuur in het 1300 inwoners tellende plaatsje, dat 160 kilometer ten noorden van Montreal ligt, houdt lezers van de website bovendien voor dat vrouwen mogen autorijden, stemmen, dansen en hun eigen huizen bezitten.

Islamitische organisaties hebben ontstemd gereageerd op de inhoud van de website. Zij noemen de site ,,schokkend en beledigend''.

Een verwittigd mens is er twee waard: geen gezever over de invoering van de sharia in Herouxville!
Ik vraag mij af wat eigenlijk het nut is om dit op de website van een klein Canadees dorpje te plaatsen. Ik denk niet dat er in dat dorp veel islamieten wonen dus dan is dat ook niet nodig om dat daar te plaatsen. In een grote stad daarintegen zou het wel nuttig zijn.

Alhoewel opkomen voor de normen en waarden van je eigen land nooit slecht kan zijn.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 17:55   #35
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert Bekijk bericht
De kloof tussen het Westen en de Islam is stelselmatig aan het toenemen.

Wanneer men in het Westen denkt aan de Islam: sluier, steniging.
Wanneer men in de Islam denkt aan het Westen: hoer, bastaard.

Keep on dreaming.
Het Westen staat al 30+ jaar open voor islam. De enigen die veranderen is de alsmaar meer eisende volgelingen van deze ideologie en alsmaar meer eisen dat het Westen zich aanpast. De eisen komen altijd van een kant!
  • NOGO's in Frankrijk
  • rellen in Frankrijk en Parijs
  • moorden in Nederland
  • Sharia eisen in Groot-Brittanie
Om maar een paar voorbeelden te noemen. Zij 'veroveren' stukken vrij Westen en claimen gelijk dat het Westen daar niets meer aan te zeggen heeft.

Modus vivendi: zonder islam.
Oud 3 februari 2007, 18:06   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik vraag mij af wat eigenlijk het nut is om dit op de website van een klein Canadees dorpje te plaatsen. Ik denk niet dat er in dat dorp veel islamieten wonen dus dan is dat ook niet nodig om dat daar te plaatsen. In een grote stad daarintegen zou het wel nuttig zijn.

Alhoewel opkomen voor de normen en waarden van je eigen land nooit slecht kan zijn.
Het nut werd ondertussen ruimschoots bewezen, vermits het nu ook WERELDWIJD bekend werd gemaakt en waarschijnlijk navolging zal krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 februari 2007, 18:06   #37
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:

Beter voorkomen dan genezen.

In het geval van het klein dorpje. Dat ligt (Canadese normen) niet zo ver van Montreal. Herouxville (1300 inwoners) ligt op 160 kilometer ten noordoosten van Montreal.

Een van de recente problemen daar:
Montreal city cop in trouble over song on accommodating minorities - Yahoo! Newshttp://av.rds.yahoo.com/_ylt=A0Je5Wy..._cop_suspended
Oud 3 februari 2007, 18:26   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat "multicultuur" door sommige mensen nogal letterlijk wordt genomen denk ik.

Het "klinkt" allemaal goed, tot de bi-culturelen effectief hun zinnetje willen doordrijven en dan valt ineens de "euro".

Raar toch dat degenen die het al iets vroeger doorhadden zo verguisd werden. (Zie Paul Cliteur).

Als alle culturen evenwaardig zijn en men multicultuur promoot, waarom dan geen Sharia toestaan?

http://www.cbc.ca/canada/story/2005/...-20050909.html

http://www.thepolitic.com/archives/2...s-will-not-be/

ook : http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

Citaat:
Canada
Op basis van de Canadese Arbitration Act (1991) verkregen christenen, joden en moslims in de provincie Ontario in 2004 de mogelijkheid privaatrechtelijke kwesties (zoals echtscheidingen, voogdijschappen en erfeniskwesties) door een religieuze arbitragecommissie te laten beoordelen indien beide partijen daarmee instemden. De oordelen van dergelijke commissies waren bindend, voor zover ze niet in strijd met geldend Canadees recht waren. Daarmee had shariawetgeving in Canada beperkte rechtskracht gekregen. De Arbitration Act was bedoeld om het overbelaste Canadese rechtssysteem te ontlasten.

In september 2005 werd de Arbitration Act, mede op grond van internationale protesten van (islamitische) vrouwenorganisaties, zodanig gewijzigd dat religieus recht niet meer kon worden toegepast.

En sommigen vragen zich nog af waarom zo'n onooglijk dorpje bepaalde "normen en waarden" op hun website zetten?

Oud 3 februari 2007, 18:42   #39
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind die opmerking (die ik elders ook al een paar keer gelezen heb) heel interessant.
Mag men eruit afleiden dat het wel veel nut heeft zo'n normenset te plaatsen op de website van dorpen met veel islamieten? Borgerhout of Molenbeek bij vb.
Oud 3 februari 2007, 18:45   #40
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Het nut werd ondertussen ruimschoots bewezen, vermits het nu ook WERELDWIJD bekend werd gemaakt en waarschijnlijk navolging zal krijgen.
Ik hoop het van harte.
Daarom dat we dit dorpje moeten blijven ondersteunen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be