Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2007, 16:20   #101
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Beste John Bell Hood,

Nu je de verantwoordelijke taak van mijn opvoeding op je schouders lijkt te nemen, kan je misschien eens uitleggen wat die twee hoorzittingen te maken hebben met mijn post waaraan je ze linkt?

Terwijl je bezig bent, kan je misschien ook de inhoud van die post - nl. een beknopte politieke analyse omtrent Irak - even verbeteren. Liefst niet met oneliners, ik ben namelijk niet van de snuggerste en heb dus behoefte aan duidelijke uitleg.

Blijkbaar weet jij ontzettend veel van oorlogsvoering en politiek, dus wil ik met bovenstaande vragen graag gebruik maken van je professionele expertise en wijsheid, zodat ik eindelijk eens iets kan gaan doen aan mijn onnoemelijke dwaasheid.

Ik wil u vanzelfsprekend bij voorbaat bedanken voor u welwillende medewerking.

LC.
Ik denk dat ik vandaag al twee antwoorden gegeven heb.
In de hoorzittingen voor de senaat hebben de vorige en de nieuwe bevelhebber in irak een heleboel informatie gegeven over wat in het verleden verkeerd gebeurde en wat men in de toekomst van plan is te doen.Als ge zegt dat bush 'iets' gaat doen ,heeft dat weinig te maken met de werkelijkheid van het veiligheidsplan.
Gisteren heeft de amerikaanse minister van defensie nog eens duidelijk benadrukt dat de president bevelhebber is van het leger is en als zodanig beslist hoeveel troepen in irak worden ingezet.De eerste brigade versterkingen voor bagdad is al aangekomen en de rest volgt.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 16:44   #102
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ge weet weinig van het leger;zoveel is duidelijk
Idd, even weinig als jij trouwens. Het enige dat jij hier doet is een grote bek opzetten van aan je pc. Op "het terrein" zou je evenzeer in je broek pissen vd schrik, zoals iedereen ginds.
Ik heb hier van jou nog geen enkele post gelezen waaruit zou moeten blijken dat je veel afweet van het leger.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 16:57   #103
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik vandaag al twee antwoorden gegeven heb.
In de hoorzittingen voor de senaat hebben de vorige en de nieuwe bevelhebber in irak een heleboel informatie gegeven over wat in het verleden verkeerd gebeurde en wat men in de toekomst van plan is te doen.Als ge zegt dat bush 'iets' gaat doen ,heeft dat weinig te maken met de werkelijkheid van het veiligheidsplan.
Gisteren heeft de amerikaanse minister van defensie nog eens duidelijk benadrukt dat de president bevelhebber is van het leger is en als zodanig beslist hoeveel troepen in irak worden ingezet.De eerste brigade versterkingen voor bagdad is al aangekomen en de rest volgt.
John Bell Hood,

Hoewel uw reactie wel bestaat uit een groter aantal woorden, heeft uw zinsconstructie inhoudelijk - opnieuw - niks te maken met mijn analyse. Maar doet u alsublieft geen verdere moeite, mijn vraag van hierboven was louter om iets bevestigd te zien en met je reactie is dat dus gebeurd.

Mocht u alsnog to-the-point willen reageren op mijn analyse dan hebt u misschien iets aan volgende twee tips:

1. Informeer u over hoe het politieke bedrijf werkt en verlaat uw militaristische denkwijze (die, met alle respect natuurlijk, van niet meer dan 'boekjeskennis' getuigt).
2. Een volksgezegde: "Geen geld, geen geweld".

Hopelijk u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

LC.
Oud 3 februari 2007, 17:12   #104
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
John Bell Hood,

Hoewel uw reactie wel bestaat uit een groter aantal woorden, heeft uw zinsconstructie inhoudelijk - opnieuw - niks te maken met mijn analyse. Maar doet u alsublieft geen verdere moeite, mijn vraag van hierboven was louter om iets bevestigd te zien en met je reactie is dat dus gebeurd.

Mocht u alsnog to-the-point willen reageren op mijn analyse dan hebt u misschien iets aan volgende twee tips:

1. Informeer u over hoe het politieke bedrijf werkt en verlaat uw militaristische denkwijze (die, met alle respect natuurlijk, van niet meer dan 'boekjeskennis' getuigt).
2. Een volksgezegde: "Geen geld, geen geweld".

Hopelijk u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

LC.
Ik heb deze voormiddag tweemaal op uw posting geantwoord;ge moet dat gewoonweg lezen.
Oud 3 februari 2007, 17:16   #105
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Idd, even weinig als jij trouwens. Het enige dat jij hier doet is een grote bek opzetten van aan je pc. Op "het terrein" zou je evenzeer in je broek pissen vd schrik, zoals iedereen ginds.
Ik heb hier van jou nog geen enkele post gelezen waaruit zou moeten blijken dat je veel afweet van het leger.
Dan hebt gij mijn postings niet gelezen;militaire geschiedenis is al 36 jaar mijn hobby.Na mijn basisopleiding in het leger kreeg ik gelukwensen voor mijn karaktersterkte;beter geen uitspraken doen over mensen waarvan ge niets weet;betrokkene weet wel beter..
Oud 3 februari 2007, 17:20   #106
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Die foto's zijn dus echt NIET cool trouwens.
Ga eens naar youtube en voer 'iraq war' in.Leuke filmpjes met veel clusterbommen;niet voor gevoelige geesten maar gij kunt er misschien tegen.
Oud 3 februari 2007, 17:41   #107
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hebt gij mijn postings niet gelezen;militaire geschiedenis is al 36 jaar mijn hobby.Na mijn basisopleiding in het leger kreeg ik gelukwensen voor mijn karaktersterkte;beter geen uitspraken doen over mensen waarvan ge niets weet;betrokkene weet wel beter..
allé, dan kunt ge toch al een fleske bier open trekken
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 19:21   #108
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Defaitist.Nederlaag is geen optie;Volhouden is de boodschap.
Hey, big mouth. Zou je niet eens eindelijk gewoon zelf gaan meevechten?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 19:36   #109
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Vandaag, 03/02/2007: 132 doden, 272 verminkten en gewonden

Allez, dan neemt ne mens ne keer nen dag vrijaf, en dan is er toch geen geweld in Irak zeker?

Baghdad market bomb 'kills 121'
1. At least 121 people have been killed and 226 injured in a lorry bombing at a market place in central Baghdad, Iraqi security officials have said.

2. Earlier, seven car bombs in the ethnically mixed northern city of Kirkuk killed five people and injured 40.

3. Earlier, police said gunmen attacked a checkpoint near Samarra, killing six police and injuring another six.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6327057.stm

Irak is gewoon één groot massagraf aan't worden. Het wordt tijd dat er daar een dictator wordt geïnstalleerd, die, in naam van het leven (niet in naam van de vrijheid en de democratie en nog wat van die luxewaarden), de orde herstelt.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 19:46   #110
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Allez, dan neemt ne mens ne keer nen dag vrijaf, en dan is er toch geen geweld in Irak zeker?

Baghdad market bomb 'kills 121'
1. At least 121 people have been killed and 226 injured in a lorry bombing at a market place in central Baghdad, Iraqi security officials have said.

2. Earlier, seven car bombs in the ethnically mixed northern city of Kirkuk killed five people and injured 40.

3. Earlier, police said gunmen attacked a checkpoint near Samarra, killing six police and injuring another six.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6327057.stm

Irak is gewoon één groot massagraf aan't worden. Het wordt tijd dat er daar een dictator wordt geïnstalleerd, die, in naam van het leven (niet in naam van de vrijheid en de democratie en nog wat van die luxewaarden), de orde herstelt.
Laat ze toch gewoon doen. Waarom stoort het u? Ziet u liever de wereld overbevolken? Men zegt altijd dat de natuur de overbevolking wel zal regelen. Wel misschien begint ze dat nu wel te doen, door het medium van de mens. Met virussen lukt het haar blijkbaar niet.

Laatst gewijzigd door Dycore : 3 februari 2007 om 19:48.
Oud 3 februari 2007, 19:58   #111
Dycore
Banneling

Standaard

Al Qaida zijn soennieten? Dus Bin Laden is een soenniiet, net als de Taliban?
Oud 3 februari 2007, 20:39   #112
is da waar
Burger

is da waar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een helikopter is bijzonder kwetsbaar,zeker tegenover een sam7 door de hoogte waarop hij vliegt.Dat er dus neergeschoten zullen worden is onvermijdelijk.Het amerikaans leger onderzoekt of er aanpassingen aan tactiek nodig zijn.
Aanpassingen van tacktiek, lol? Een heli is zo goed als gepoept als hij met een deftige stinger op hem schieten. Aangezien de stingers meestal 2 keer zo snel als het geluid vliegen. En aangezien die black hawks groot en log zijn en traag...
is da waar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 21:17   #113
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 21:57   #114
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Zeg John Bell Dude, jij die zo geobsedeerd bent door oorlog en geweld, heb je toevallig gisteren de documentaire over de Eerste Wereldoorlog op Canvas gezien?

Daar kon je zien dat moderne oorlogvoering fundamenteel tegen de menselijke, mannelijke instincten indruist. De drang tot overleven is veel sterker. Het gevolg: als je ten oorlog trekt word je gek (je krijgt een tremor), het natuurlijke symptoom van de wil tot zelf behoud.

Dus als je echt een stoere man wil zijn, dan moet je tégen oorlog zijn; want het krachtigste mannelijke instinct is de wil tot overleven, en die keert zich spontaan tégen de oorlog. De mannen die weglopen van de oorlog zijn de échte kerels.

Maar jij ziet dat anders. Wat me doet concluderen dat je ofwel een ordinaire psychoot bent ofwel gewoon een mietje dat op Amerikanen in kostuums valt.

Laatst gewijzigd door C2C : 3 februari 2007 om 21:58.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:32   #115
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Gisteren mooi te zien op Terzake hoe Iraakse Shia-troepen volop Sunnis martelen en vermoorden, terwijl de Amerikanen vijftig meter verder in hun Humvees gelijk pubers zitten te gniffelen en laten begaan. 'Steunverlening' noemen ze dat.

Ik blijf het problematisch vinden dat een dictator vervangen is door een nog dictatorialer bende wreedaards.
graag uw veroordeling van china:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=78781

Oud 4 februari 2007, 13:33   #116
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
graag uw veroordeling van china:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=78781

Oud 4 februari 2007, 13:50   #117
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard Iraakse troepen niet klaar voor Bagdhad offensief

De VS plannen een groot offensief in Bagdhad om de stad te vrijwaren van verzetstrijders. In tegenstelling tot het vorige offensief, is het nu de bedoeling om niet alleen de straten en wijken uit te kammen en te 'zuiveren' van het legitieme verzet tegen de illegale bezetting, maar om tevens de 'gezuiverde' wijken onder controle te houden;
Hiervoor wil men een beroep doen op de Iraakse troepen en daar wringt het schoentje. Britse officieren hebben namelijk hun bezorgdheid geuit over het engagement van de Iraakse troepen die ze voor dat offensief aan het trainen zijn.
Hun commentaar onderlijnt de schaal van de uitdaging om het 'veiligheidsplan' voor de hoofdstad te doen werken en het permanente probleem van de opbouw van het Iraaks leger.

Bijkomende Iraakse troepen worden als fundamenteel beschouwd voor het succes van het plan. Het gebrek aan Iraakse troepen lag aan de basis van de mislukking van het vorige offensief.
Britse officieren erkennen dat een nieuwe mislukking in Bagdhad zware gevolgen zou hebben voor de veiligheid elders in Irak, ondermeer in het Zuiden en Basra. Hierdoor zou de terugtrekking van Britse troepen in het gedrang kunnen komen.

Er worden twee Iraakse battalions klaargestoomd voor het offensief. De soldaten krijgen extra training in urban warfare

Tijdens een briefing waarschuwden Britse officieren de Britse Minister van Buitenlandse Zaken Des Browne dat het precedent en de vooruitzichten niet al te best zijn.
Kolonel Stephen Kilpatrick zei dat hetzelfde batallion ook vorig jaar gevraagd was om tussen te komen in Bagdhad en dat ze bij die gelegenheid muitten. Er werd zelfs op de auto van de bevelvoerende commandant geschoten en ze zijn nooit tot in Bagdhad geraakt. Eén van de problemen is het feit dat alle soldaten deel uitmaken van stammen en familieverbanden en niet willen optreden buiten hun eigen gebied.

Dezelfde problemen bestaan nog steeds en het lijkt erop dat ze ook nu voor dezelfde bezorgdheid zorgen en dat het moeilijk zou kunnen worden om de troepen naar de hoofdstad te krijgen.
Veel van de Iraakse soldaten dagen niet op voor de training. Het aantal beschikbare soldaten dat opdaagt is in de praktijk bijna gehalveerd. Eén officier zei: "je hoort dingen als: "we moeten deze week niet komen trainen want we hebben vorige week al training gehad." En er is duidelijk grote weerstand bij de soldaten om naar Bagdhad te trekken.
Luitenant Kolonel John Stroud, staffchef voor de trainingen, zei "We moeten ons best doen ervoor te zorgen dat ze wel effectief op de bussen stappen. Ik denk dat we wel een troepenmacht naar Bagdhad zullen kunnen sturen; de grote ervan, valt nog te bezien."

Het sturen van troepen naar Bagdhad houdt nog een ander risico in, met name dat de veiligheidssituatie in Basra zal verslechteren. Hoewel er op dat vlak beterschap zichtbaar is, is de toestand nog steeds zeer gespannen. Britse basissen worden nog dagelijks aangevallen. Eén basis werd vorige week op één nacht tijd door 28 mortieren getroffen.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 februari 2007 om 13:52.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:58   #118
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Onze communisten hopen natuurlijk dat die plannen falikant uitvallen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 14:31   #119
john bell hood
Banneling

Standaard

Het iraaks leger is al fel verbeterd;de eerste twee brigade's zijn al aangekomen.De omschrijving die gij geeft van wat men van plan zou zijn klopt niet met de feiten.Men moet de stad niet veroveren.Er gaan tientallen versterkte politieposten opgesteld worden van waaruit raids en patrouilles uitgevoerd worden.Het gaat om aanwezigheid op het terrein.
Oud 4 februari 2007, 14:32   #120
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Spijtig genoeg voor u benk ik geheelonthouder.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be