![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5701 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Net als het uitsluiten van roodharigen, linkshandigen etc. De waardering van Homoseksualiteit is cultureel bepaald, net als de waardering voor vrouwen, andere nationaliteiten en ''rassen''. |
|
|
|
|
|
|
#5702 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
de huidige politiek houdt inderdaad enerzijds rekening met die termen abnormaal/normaal in zover het de publieke opinie voldoende moet meekrijgen over de vraagstukken zelfs is men het er vrij algemeen over eens ( zeg maar dan in dat PC-kaderke ) dat het totaal geen rol speelt om bepaalde politieke beslissingen voor deze minderheidsgroepen te nemen teneinde wat historisch scheefgegroeide situaties recht te zetten, dat uiteraard indien die 'bijzonderheden' die de betrokken net tot een minderheidsgroep indeelden verder totaal irrelevant zijn voor de te maken beslissingen Citaat:
Citaat:
Citaat:
( misschien eerst pedofilie uitbreiden met efebofilie en verder en tevens verengen tot strikt de eengerichte fixatie, die deze definitie ook inhoudt, maar anderszijds véél te vlug vergeten wordt ) in principe zie ik geen verschil het verschil ligt misscien in het feit dat pedofilie nog meer een rariteit vormt ( tussen 0.2 en 1% dacht ik ) dan homofilie en het belangrijkste verschil is dat als een pedofiel, ebofiel... etc zich tenslotte zou wagen aan een jongere... want dan kan je terecht spreken dat er, althans wettelijk, per definitie geen sprake is van medeïnstemming waar dat bij homofilie wel verondersteld te zijn wordt wat dat 'ziek' betreft... er is een tijd geweest waarin beiden onderverdeeld werden onder extreme persiviteiten... homofilie werd echter eerst als een 'ziekte' gezien en later ook weer als eerste ontnomen van die titel daar waar pedofilie die titel nog moest krijgen |
||||
|
|
|
|
|
#5703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
waarmee ik dus weer eens benadruk dat het net worst zal zijn of ze nu abnormaal/normaal/afwijkend ofzo zouden zijn ... uiteraard lijkt het me evident dat uiteindelijk bij meer en meer gelijkwaardige behandeling de oorspronkelijke differentiatie ( omwille van de differentiatie ) ook langzaam zal wegebben |
|
|
|
|
|
|
#5704 | |||||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nu niet weer er bekaaid afkomen met ''dat is niet waar''. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 februari 2007 om 23:13. |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#5705 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Heftruck : 4 februari 2007 om 23:37. |
|
|
|
|
|
|
#5706 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5707 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5708 |
|
Vreemdeling
|
Misschien ongelukkig verwoord.., maar ik doelde op het erkennen van bepaalde "rechten". Pedofilie (maak wel het onderscheid met pedoseksualiteit) valt toch nog steeds onder de categorie 'psychoseksuele stoornissen'. Waarom zou homofilie daar niet onder kunnen vallen? Of beide niet onder kunnen vallen?
Ik aanvaard dat er zoiets bestaat als pedofilie, maar ik aanvaard natuurlijk het gedrag niet. En pedofilie zal (terecht) nooit dezelfde "status" genieten als homofilie. Maar verder dan een zijspoor kom je uiteindelijk niet want we komen sowieso steeds terug op hetzelfde punt. Pedofilie (ttz pedoseksualiteit) mag niet gedijen in onze maatschappij. Seksuele geaardheid kent haar grenzen. Laatst gewijzigd door dwaalspoor : 5 februari 2007 om 00:40. |
|
|
|
|
|
#5709 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
De grens trekken tussen relatief cultuurrelativisme en absoluut cultuurrelativisme is geen akkefietje. |
|
|
|
|
|
|
#5710 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat zal het zijn...
Citaat:
Citaat:
het is de wetenschap die hierr de lijn van de wethouder en niet omgekeerd... vandaar dat men het 'afwijkend' ( in zin van niet aanvaardbaar ) noemt voor diezelfde reden hoort homofilie er dus niet bij wat betreft dat, mijn inziens Citaat:
want stel nu nog dat men aan de hele wetgeving bv zou gaan sleutelen : leeftijden verlagen of 'bewuste' goedkeuringen ipv arbritaire leeftijdsgrenzen hanteren dan gaat dat begrip zich gewoon verleggen tot die zaken die weer niet wettelijk door de beugel kunnen ps. ik merk hier even spontaan op dat dat begrip in oorsprong betekend dat zo iemand een zich uitsluitend of bijna geheel aangetrokken zou voelen tot niet geslachtsrijpen ... maar we gebruiken het wel ruimer naargelang de maatschappelijke normen ed Citaat:
voor m'n part zijn die er niet... of beter ... die grenzen worden niet bepaald door geaardheid, persoonlijke goede of slechte smaak of welk idee ook die grens wordt bepaald van zodra je net het louter seksuele aspect overschrijdt... dus van zodra je bv met z'n tweeën of meer bent en er sprake van geen instemming zit je gelijk met een ander paar mouwen... of dat nu gaat over de meest uiteenlopende persiviteiten die je maar kan indenken of de meest conventionele zaken Laatst gewijzigd door praha : 5 februari 2007 om 01:03. |
||||
|
|
|
|
|
#5711 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je mag er best om lachen hoor... 't klinkt allemaal erg pc geef me misschien eens een concreet voorbeeld van twee verschillende individuen / culturen die je niet gelijkwaardig dient te behandelen ( en dit wel goed te begrijpen indien de onderlinge verschillen irrelevant zijn voor de verleende rechten of opgelegde plichten ) |
|
|
|
|
|
|
#5712 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor we aan linguïstische ik-heb-gelijk-spelletjes gaan doen, ik ben het met je eens |
|||
|
|
|
|
|
#5713 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#5714 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door dwaalspoor : 5 februari 2007 om 01:36. |
|
|
|
|
|
|
#5715 |
|
Vreemdeling
|
Ter toevoeging: Dat ze doen wat ze willen in hun eigen bos, land,.., als het uiteraard niet in strijd is met de rechten van de mens....
|
|
|
|
|
|
#5716 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het is 'niet normaal' of 'abnormaal', als je wilt, omdat het niet de norm is, bon maar 'afwijkend' kan je het nauwelijks nog noemen in statistische zin dan Citaat:
ik dacht terrecht dat je 'grenzen' stelde aan seksualiteit an sich voor de rest ben ik het wel met je eens daar het nu toevalligerwijs zo moge zijn dat de huidige contouren van die legitimiteit me voldoende lijken op die arbritaire leeftijdsgrens na dan, misschien.... maar ik zie ook geen deftige alternatieven |
||
|
|
|
|
|
#5717 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
maar ja echt zenne... ik geloof je hoor... die knipoog stond er niet om dat in twijfel te trekken
Laatst gewijzigd door praha : 5 februari 2007 om 01:40. |
|
|
|
|
|
#5718 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het zoveelste misverstand ofzo ? ( blijkbaar is het niet makkelijk ) neen, dwaalspoor dat bedoelde ik dus helemaal niet met gelijke behandeling gelijke behandeling houdt in dat je uitgaat van gelijkwaardigheid ( <> gelijk ) in basispersoon en daaruit vloeien dezelfde basisrechten en plichten om het voorbeeld van die fijne bosstam te nemen awel pik daar 1 individu uit die zich hier bevindt dan moet die zich houden aan dezelfde set rechten en plichten, simple as that en dan behandelen we die dus ook gelijk keerzijde ervan is .. dat op elk vlak buiten de wet om die niet in z'n doen en laten gehinderd wordt, hoe eigenzinnig die cultuur ook moge zijn : concreet wilt dit zeggen voor een moslim dat ie z'n achterlijke godsdienst erop na mag houden en praktizeren tot op de grens van de maatschappelijk vastgelegde beperkingen ook keerzijde van de medaille is dat die cultuur evenwaardig kan ijveren om haar belangen te verzekeren bij meerderheid |
|
|
|
|
|
|
#5719 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat is nogal erg bizar dat je die mensen daar bepaalde beperkingen zou gaan opleggen met een papierke dat toch wel duidelijk vanuit een westers kader is onstaan ? ( tenzij ze dat natuurlijk ook ondertekend zouden hebben ofzo |
|
|
|
|
|
|
#5720 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@dwaalspoor
lijkt me nog leuk te kunnen worden... maar helaas ... ik krijp eens onder de wol nog een fijne forumnacht verder en welterusten |
|
|
|